Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderEnergiene i hjemmet vårt

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Atmosphere
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 137
Startet: 05 Feb 2009 23:11
15
Kjønn (valgfri): Jente
Lokalisering: Stjørdal
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 16 ganger

Energiene i hjemmet vårt

Innlegg av Atmosphere »

Jeg har gått og grublet lenge på å skrive et innlegg her. Gir det et forsøk.

I mai i fjor fikk vi endelig kjøpt oss leilighet, etter mange år på leiemarked og med ikke-så-god økonomi, og vi var naturlig nok veldig glade og fornøyde med det. Leiligheten trengte mye oppussing, men vi gledet oss og gikk på prosjektet med masse energi. Ved hjelp av familie ble vi ganske fort ferdig med soverom og stue, (minus finpussen som listverk etc.) men utpå sommeren gikk energien rett til bunns. Vi trøstet oss med at vi hadde hatt et stritt år med flytting, full jobb, oppussingen var slitsom, pendleveien lenger, så vi tok en god pause før vi starta på igjen.

Men energien ble aldri bedre for noen av oss. Vi begynte halvhjertet på gangen, men brukte mange måneder på å få den ferdig. Nå har det stått på stedet hvil lenge. Jeg er nå sykemeldt og samboeren hangler seg på jobb.

Hva er overnaturlig med dette da? Nei, jeg vet ikke. Det er bare den følelsen som noen ganger henger over meg. Huff, så slitsomt da. Nei, best å sette seg ned en stund. Det ble så tungt å puste. Huff. Nei, dette var for mye altså. Tror jeg må legge meg nedpå. Hjertet slår hardt. Til og med oppvasken blir for tung å holde på med.
Føles som om kroppen er gammel. Føler at jeg er gammel, og at det bare er å gi opp. Gleder meg til å pensjonere meg, er den følelsen som sniker seg inn. Jeg er 34! Burde jo ikke gi opp helt enda :roll: Energien er bedre når jeg er ute av huset (som regel, men den er generelt ikke så god om dagen. Legen har sjekket alt fra topp til tå, ingenting feil å finne)

Har prøvd å undersøke litt ang huset, det er ikke mer enn 30 år gammelt og leiligheten har kun 2 tidligere eiere. Tror de lever begge to. Ett og annet dødsfall i andre leiligheter, aner ikke om det er relevant. Vi ser ikke spøkelser, hører kanskje littegrann lyder, men mest bare denne tunge slitenheten som vi ikke greier å komme ut av.

Om noen skulle ha noe som helst å si om dette, tanker, følelser eller intuisjon - kommenter gjerne eller send meg en PM. Hadde vært veldig spennende å diskutere litt :)
Antall ord: 401
I hope to arrive to my death; late, in love, and a little drunk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Energiene i hjemmet vårt

Innlegg av Terra »

Mange blir helt utslitt ved å flytte og særlig oppussing tar knekken på enkelte. En megler fortalte meg en gang at mange faktisk ble så slitne av dette og særlig av oppussingen at det endte med skilsmisse. Sånt tar på folk. Mange sliter seg helt ut på dette. Det kan være en forklaring, at dere rett og slett er velig slitne av det hele. Og det kan gjerne ta et par år før en begynner å komme til seg selv igjen etter noe sånt. Så det trenger ikke nødvendigvis være noe paranormalt. Selv om det jo kan være det.
Dere får ha lykke til videre med oppussing og deres nye hjem! :flirt
Antall ord: 119
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Atmosphere
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 137
Startet: 05 Feb 2009 23:11
15
Kjønn (valgfri): Jente
Lokalisering: Stjørdal
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 16 ganger

Re: Energiene i hjemmet vårt

Innlegg av Atmosphere »

Ja, jeg leste et sted at flytting kan være en større påkjenning enn både skilsmisse og dødsfall. Kjenner meg igjen i den!

Prøver å ta livet litt med ro og ta ting etterhvert som vi orker - og ikke minst å være flink til å be om hjelp av og til. Det er ikke bare enkelt.
Så skal jeg kjenne litt mer etter, om det er noe mer her enn vi ser og hører! :)

Takk, Terra!
Antall ord: 80
I hope to arrive to my death; late, in love, and a little drunk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Re: Energiene i hjemmet vårt

Innlegg av jeditrond »

Flytting og opplevelsen av endelig å ha kommet i mål med egen leilighet kan være litt sånn antiklimaks og når dere endelig får senket skuldrene, merker dere hvor mye av reservetanken som har blitt brukt.

Når det er sagt så høres det også ut som om det kan sitte avtrykk igjen fra tidligere eier(e). Spiller ingen rolle om de fortsatt lever, bodde de der lenge med en eller annen form for kronisk sykdom som f.eks. kols? Bekymringene og formen deres vil jo sette seg i veggene så og si og da kunne påvirke de som er mottagelige for slikt. Det er jo også muligheter for at det henger igjen en ånd fra dødsfallene andre steder i huset, men slike gjengangere pleier å holde seg der de bodde når de levde så sant de ikke forsøker å ta kontakt for å få hjelp til å komme seg videre :)
Antall ord: 155
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Atmosphere
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 137
Startet: 05 Feb 2009 23:11
15
Kjønn (valgfri): Jente
Lokalisering: Stjørdal
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 16 ganger

Re: Energiene i hjemmet vårt

Innlegg av Atmosphere »

Jeg har lurt på om de forrige eierne eller naboer kan ha gått bort. Har prøvd å søke på navnet til den første eieren og ikke funnet noe, så det kan jo være. Aner ikke om hun hadde noen sykdom. Eller om det kan være noen av mine egne familiemedlemmer... jeg har jo en "avtale" med min bestemor om at hun måtte komme tilbake og gi meg et tegn etter at hun gikk bort, men jeg hadde håpa det skulle være noe litt hyggeligere enn dette! :)

Det som imidlertid er litt spennende er at det har skjedd mye her siden jeg laga denne tråden. Jeg tror, og le om dere vil, at noen ikke liker at vi ikke er så innmari flinke til å vaske her.
(Setter meg sjøl i et litt dårlig lys her, men sånn er livet! Støv i krokene har vel forhåpentligvis de fleste)

Hvorfor? Jo, for 2 ganger nå har moppestativet, som har stått lent inntil vegger og hjørner, (MED gummiring som holder den fast mot underlaget) falt ned i gulvet med stor kraft, begge ganger midt på natta, begge ganger har jeg nesten dødd av skrekk. Første gangen sto den lent inn i døråpningen, relativt stabilt, hadde stått der i flere dager (siden vi ikke vasker så ofte, he-he) - og så smalt den i soveromsdøra med full kraft midt på natta, flere timer etter at vi la oss. la ikke helt merke til tidspunktet, men den var mer enn 00.30 for jeg så på klokka sist da.
Den andre gangen sto den på kjøkkenet, lent inntil et skap, og falt med et sabla rabalder, da den tok med seg et støvbrett fullt av glasskår i farta. Da var klokka 02.30 og vi var i seng i rimelig tid.

Tredje lille "happening:" vi har en stor pose med pant stående på boden, og den var ganske så full. Og en natt, også det klokka 02.30, så hører jeg en flaske falle ned fra toppen. Akkurat den kan jo rett og slett være en dør som slamret i huset eller noe (selv om jeg ikke hørte det) men jeg syns bare tidspunktet var så pussig.

Og, jeg har begynt å være litt småredd for et område i gangen, like ved døra til gjesterommet. Jeg har en sterk følelse av at den døra skal være lukket - for alle tingene som har skjedd har skjedd når døra har stått på gløtt. Når jeg lukker den så virker ting roligere. Men dette kan jo selvsagt være i mitt eget hode... :)

Til og med min skeptiske samboer syns det er litt merkelig med den moppen. Vi har skjeve gulv i leiligheten, men ikke SÅ skjeve liksom.

Ja, jeg vet ikke hva man skal tro? Hvis noen har noen tanker, så er det hyggelig :)
Antall ord: 507
I hope to arrive to my death; late, in love, and a little drunk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1406
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 556 ganger

Re: Energiene i hjemmet vårt

Innlegg av g.r.y »

Det er ikke det at dette moppestativet faller som jeg først og fremst reagerer på her, men snarere det jeg oppfatter som at det går i gulvet/braser inn i vegger med en kraft som overgår den besørget av gravitasjonen, for å si det sånn. Ikke sånn å forstå at det ikke er påfallende at det faller de settingene du har oppgitt, men dette er tross alt innenfor hva jeg betrakter som mulig.
Smeller det merkbart hardere enn normen i det det treffer gulvet/veggen, finnes det tross alt ingen annen mulighet for at det skal kunne skje enn at det har vært utsatt for en fysisk kraft en ikke gan gjøre regning for i den fysiske/tredimensjonale verden!..
Antall ord: 126
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !