Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderEnergi i hjemmet ?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Ann188
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 09 Sep 2018 11:44
5
Kjønn (valgfri): kvinne
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 4 ganger

Energi i hjemmet ?

Innlegg av Ann188 »

Hei hei til dere alle foresten :)

til saken så anngår dette jeg skal ta opp nå er en del år siden, men har ligget i bakhode mitt å latt meg lure på hva dette går ut på fordi det var ikke noe trivelig


Jo dette startet i året 2012 da var jeg 14 år også min søsster er 17 år , hun hadde nyelig fått seg jobb i et hotel som ligger nede i byen for hun skulle jobbe som vaskehjelp, bare for å få erfaring uti i jobb, men vær gang hun var feridg på jobb så fortalte hun merkelige historier , hun fortalte at hun hørte skritt som gikk ned trappene også ting som forsvant fra skapene der det pleide legge lakener også diverse andre ting, hun har også fortalt de lukter brennt på hotellet, når som hun har jobbet der i en periode har det også skjedd ting i hjemmet vårt.

En natt da jeg la meg til å sove også min søsster som sover rett vedsin av på et annet rom , så hørte vi begge to en stemmer uten for stua , virka som noen var lei seg etter eller annet, men det var tydelig .Dette fikk meg til å bli ganske redd hun ble det også , hun spurte meg om jeg hørte det, jeg svarte ja . Men det var ikke bare den hendelsen som skjedde i huset vårt , på mitt rom så ja... jeg sover jo oppe og nede er da kjøkkenet, i huset vårt er det ikke så lydtett , så jeg hører da det meste nede viss noen i familen skal ta noe ut fra kjøleskapet, men en natt å hørte jeg at radion ble satt på av seg selv, noen av det elektrikete i huset er merkelig å si om, som da det skjedde at tv bare bytte kanaler osv.


Men til høydpunkte så var denne hendelese som jeg tar opp nå skremte meg mest...

Det var en natt så klart ...satt jeg for å lese på sengen litt, også var det tiden inne for å legge seg , jeg sov ganske godt men våknet av meg selv mitt på natta og jeg var på en halvvåken tilstand, når som øyene mine begynnte å åpne seg og det jeg ser en svart figur over seng min som har hode sitt på skakke, jeg ble dødt redd å også bare begynnte jeg og be inni meg til jesus.

men siden har jeg har ikke tenk noe selig på på denne hendelsen tilbake før nå så klart, er da nå 24 år gammel, også sånne ting har ikke skjedd noe selig ettersom søsstra min sluttet å jobbe på hotellet.

Men det jeg lurer på kan engeri fra hotellet dratt meg seg til hjemmet vårt, via søsstre min ?

forestten kan henne jeg har noe skriefeil... beklager for det
Antall ord: 484

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

Re: Energi i hjemmet ?

Innlegg av Asbjørn »

Ja. Energier - eller ånder, kan følge med folk hjem.
Oftest skjer det når man kjøper noe brukt, hvor eieren som hadde gjenstanden nå er død.
Ånder er mennsker som du og jeg, men har mistet skallet / kroppen, så bare bevisstheten er igjen.
Siden de er som mennesker, kan de også bevege seg omkring, komme og gå som de selv ønsker.
Siden du ikke har tenkt mer på saken siden den gang, regner jeg med at den ånden som hadde blitt med, nå har reist et annet sted, kansje tilbake til hotellet, men også kansje inn i lyset, der vi alle skal når vi mister skallet.

I tvserien "Åndenes makt", ser vi mange slike tilfeller.
Jeg driver selv med det man kaller "husrens" eller "balansering", og hensikten da er å hjelpe den eller de som henger igjen, når kroppen er borte, til å komme videre inn i lyset. ( Lyset, Himmelen, Valhall, osv , det er dit vi skal når vi er ferdige her.)

Ånder som ikke har vært i lyset kjennetegnes på at de trekker energi fra omgivelsene, altså man kan merke kulde, enten på stedet, eller kjenne den fysisk ved seg selv, når en ånd er tilstede.
Når de har vært i lyset, kan de komme tilbake, men da har de lysenergi, og trenger ikke å hente energi fra oss / omgivelsene våre, slik at vi da ikke merker de på samme måte.

Så lenge du ikke merker noe mer til dette, trenger vi heller ikke gjøre noe med det,
tenk på det som et rart minne ! Og skulle du senere oppleve tilsvarende, så husk at disse åndene somregel bare er nysgjerrige, og ikke kan gjøre oss noe.

A
Antall ord: 289

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Ann188
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 09 Sep 2018 11:44
5
Kjønn (valgfri): kvinne
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 4 ganger

Re: Energi i hjemmet ?

Innlegg av Ann188 »

Å takk for svar ! det gidde meg et bra forståelse rundt det jeg lurte på , men jeg har jo alltid vært nysgjerrig på mellom himmel og jord, fordi jeg har da ellers opplevd ting gjennom i årene mine som jeg ikke kan forklare på
Antall ord: 45

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

Re: Energi i hjemmet ?

Innlegg av Asbjørn »

Dersom du har hatt opplevelser av forskjellige uforklarlige ting, kan det være en et tegn på at du kansje kan ha åpning for evner innenfor det åndelige / paranormale.

Det er noe alle har fra fødsel av, men det stenges somregel igjen når barn er 3-6 år gamle.
Rett og slett fordi man får beskjed fra voksne ( som er stengt), at "det sitter ingen der", "slutt å tull, det er ingen andre her", "nei, nå har du drømt", osv.

Dersom du velger å prøve å "gå den veien", kan du kansje utvikle slike evner, ved å lese, og lære, samt meditere.
Men, det gies ingen garantier på at du kan utvikle deg for å oppleve mer,
det er litt "skjebne-bestemt" .
Noen vil ha litt tendenser til å merke ting, andre utvikles til å kunne bli medium, og mer,
som de som hjelper til i Åndenes Makt, f.ex.
Men meditasjon kan hjelpe en til å finne ut om dette er "veien" eller om en bør satse på andre ting.

Men - ikke kast deg ut i dette, uten at du har gitt det litt omtanke, og tid først.

A
Antall ord: 190

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Ann188
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 09 Sep 2018 11:44
5
Kjønn (valgfri): kvinne
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 4 ganger

Re: Energi i hjemmet ?

Innlegg av Ann188 »

Tusen takk :) dette gitt meg mer grundig forståelse rundt det åndelige også fått lært mer som jeg ikke viste fra før , synes er veldig spennede å lære om dette , jeg kommer nok til å stille flere spørsmål anngånde forskjellig temar på denne nettsiden
Antall ord: 49

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Miss4ofWands
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 13
Startet: 16 Sep 2018 22:55
5
Kjønn (valgfri): Dame
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 4 ganger

Re: Energi i hjemmet ?

Innlegg av Miss4ofWands »

Siden det virker som om du kanskje er litt åpen, kan det være lurt å investere i noen få ting som kan hjelpe deg å holde negativ energi borte. Selv har jeg krystaller og ulike urter som jeg brenner av og til. Ametyst-krystall er lilla og trekker til seg negativ energi, måne-krystall har samme funksjon men er hvit, med et blåskjer. Månekrystallen renser også de andre krystallene man evt har ved siden av. For å ta bort negativ energi trenger man bare en kullbit, en potte som er litt større enn kullbiten og feks rosmarin som du sikkert har på kjøkkenet. Tenn på kullbiten, strø rosmarien oppå og vift røyken rundt i rommet, tenn et lys etterpå for å balansere energien. Og igjen uten intensjonen om å få vekk negativ energi, så har man bare krydder og kull, så man må i tankene sine ville at energien skal bort. For å rense deg selv trenger man sjøsalt som man kan strø i dusjen når man dusjer, eller man kan ta bad med krydderblandinger. Men igjen hører du fortrinn eller stemmer igjen, så er det bedre å kontakte en profesjonell utdriver, siden krydder-røyk kan irritere gjengangere som har et spesiellt adferdsmønster og da blir det bare verre:)
Antall ord: 214
Som på jorden, så i himmelen<3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Ann188
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 09 Sep 2018 11:44
5
Kjønn (valgfri): kvinne
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 4 ganger

Re: Energi i hjemmet ?

Innlegg av Ann188 »

Miss4ofWands j har ikke prøvd noe av det forsklagene du har kommet opp med ,takk for du vill hjelpe :) men forestten hvordan har det hjelpet deg ?
Men er sant at jeg har da tiltrekket negativt engeri i livet mitt, men mest når jeg har vert tennåring
hadde det ikke så lett på grunn av mye mobbing og lav selvtilitt, så da tror jeg har vert et lett offer for disse åndene eller bedre sakt demoner kanskje? så da har jeg sett mye rart for meg i huset og andre steder , som ikke kan forklares , men det som har hjelpet meg å bi kvitt dette er å lese bibelen, synes livet mitt kommet til en bedre vei da.
Antall ord: 118

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links