Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderKan ånder svare med fysisk stemme?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Hvitt Ønske
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 15 Jul 2010 22:24
13
Blitt takket: 3 ganger

Kan ånder svare med fysisk stemme?

Innlegg av Hvitt Ønske »

Hei alle sammen, jeg lurer altså på om det er mulig at gjenferd eller ånder kan snakke med fysisk stemme til en?

Årsaken til at jeg spør er fordi vi totalrenoverer et hus (jeg og samboer). Forleden stod jeg alene og jobbet og kunne trenge samboers hjelp til en sak, så jeg spurte høylytt (La oss si navnet er Håkon):

«Håkon - kan du hjelpe meg?»
Det svarte med klar og tydelig stemme: «Ja!»
Jeg ble stående i rommet jeg holdt på å ventet litt til han skulle komme. Han jobbet i et par rom bortenfor. Det gikk vel nærmere to minutter, uten at jeg fikk svar, så jeg sa: «Kommer du eller?»

Det skjedde ingenting, så jeg gikk bort for å sjekke hva han drev med. Når jeg gjør det ser jeg gjennom et vindu lengre bort at samboer overhodet ikke er inne i huset, han var 10m lengre bort og inni garasjen!!

Jeg gikk rett ut og spurte han om han hadde gått dit nettopp for han skulle jo hjelpe meg! «Nei, jeg har vært her i et kvarter jeg, hjelpe deg med hva?»

I allfall var samboer overhodet ikke i huset da jeg spurte han om hjelp.

Jeg er jo helt sikker på at jeg fikk et svar, spesielt siden jeg jo etterspurte «hvor blir det av deg» liksom. Det var et markant og tydelig «Ja» til svar.

I etterkant har jeg sjekket litt opp hvem som bygget huset, som forøvrig er bygget helt i starten av 1900-tallet. Vel, jeg fikk ståpels da jeg fant ut av følgende:

Eier av huset og han som bygget huset het intet annet enn nøyaktig det samme som min samboer! Altså «Håkon». (Navnet er fiktivt i denne sammenheng pga personvern).

Jeg fant også ut at denne mannen ble revet bort o en tragisk ulykke i sine tidlige tredveår.

Så jeg lurer altså nå på: Kan det ha vært Håkon som bygget huset som svarte meg «Ja!»?
Antall ord: 341

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Kan ånder svare med fysisk stemme?

Innlegg av Terra »

Tenker at det godt kan være slik du tror. Jeg tror det er mulig. Opplevde selv at en avdød venninne tok avskjed med meg og sa navnet mitt høyt og tydelig. Hun viste seg også fysisk i døråpningen i det rommet jeg oppholdt meg i.
Antall ord: 50
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1406
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 556 ganger

Re: Kan ånder svare med fysisk stemme?

Innlegg av g.r.y »

Jeg er enig med Terra.
For det første, later det jo til at alle forutsetninger for at denne mannen skal ha forblitt i huset å være tilstede: Altså tilknytningen til plassen/huset ved å ha bygget det, samt en brå og uventet bortgang. - Og når han i tillegg opplever å bli tilkaldt ved navn, om enn aldri så utilsiktet, så..
Dessuten er det jo så at man får inn det som måtte komme fra de dimensjoner eller tilstander det her dreier seg om på forskjellig måte. Mens noen (som meg) får disse opplevelsene inn som typ plutselig info i hjernen, -på samme måte som ting som blir en fortalt, bare uten at noen rent fysisk har gjort så, mens andre igjen (som du) får infoen via de ordinære sanseorganene.
Håper du vil holde oss oppdatert om du/dere skulle oppleve noe mer fra denne karen, da det unektelig lyder kjempespennende :)
Antall ord: 158
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Hvitt Ønske
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 15 Jul 2010 22:24
13
Blitt takket: 3 ganger

Re: Kan ånder svare med fysisk stemme?

Innlegg av Hvitt Ønske »

Tusen takk for svar begge to. Jeg har helt siden denne opplevelsen funnet ut riktig så mye om historien, og den er jo utrolig trist rett og slett.
Jeg har selv helt siden jeg var barn opplevd veldig mange åndelige ting, men aldri har jeg noensinne fysisk blitt snakket til. Beskjeder i sinnet har jeg fått, på den måten at jeg bare får det sendt direkte til hodet. Adri har jeg fysisk hørt en stemme slik, så for meg var dette helt nytt.

Jeg klarer ikke legge fra meg dette mennesket som en gang levde, denne ånden, mannen.

Han heter det samme som min mann, og utrolig nok ligner de utseendemessig også. Har fått tak i bilde av både han, kona hans, samt barna.

Det er som om jeg tenker på han nesten hvert minutt som går og på en virkelig rar måte føler at en brikke har falt på plass. Jeg forstår bare ikke hvordan han plutselig har fått denne plassen i sjelen min. Det er veldig altoppslukende og intenst.

Det føles for meg som om dette er ment å være. Og jeg kjenner nesten på en slags «sorg» over å aldri få muligheten til å bli kjent med han på denne siden. Da jeg lette etter bilder og historier kom jeg også over et bilde av huset slik han bygget det i original stil. Vi har derfor totalt endret på våre planer og bygger det nå med arkitekt om, tilbake, til hans stil. For å hedre huset, historien og mannen.

Jeg bare vet og har en sterk følelse av at dette ikke er siste gangen jeg var i kontakt med han. Jeg er ganske sikker på dette bare vil bli mer intenst, og håper det vil være en hyggelig opplevelse og ikke til bryderi.

Så lenge man forstår seg på det, håper jeg det skal gå bra. Vurderer til og med å forsøke å ta kontakt med han direkte.
Jeg føler jo på en måte at han allerede er med meg hele tiden.. jeg kan se huset fra det stedet jeg bor nå. På andre siden av dalen. Det er nesten som om jeg tar meg selv i å stå å titte opp på huset og føle at han titter ned.

Aldri, ALDRI har jeg følt det som dette med åndeverdenen. Det overrasker meg, forbauser meg på så mange måter at jeg ikke har ord!

Noe inni meg lurer på om han forveksler meg med sin kone, da hun og jeg er i samme alder som hun var da han gikk bort. Eller om det er slik at han søker meg fordi jeg er en person han når gjennom til, som i tillegg sier navnet hans gang på gang på gang.

Jeg snakker ikke bare om han, men jeg nevner jo navnet hans i presens. Altså jeg snakker jo da til min mann, men for han (mannen i huset) vil det nok oppleves som om det er til han.

Utrolig spennende og jeg lover å gi lyd fra meg etterhvert.

Hvordan merker man forskjell på om det er godt eller vondt som farer? Kan det være dumt av meg å oppsøke kontakt?

Vil gjerne ha deres tilbakemelding på det:)
Antall ord: 550

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1406
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 556 ganger

Re: Kan ånder svare med fysisk stemme?

Innlegg av g.r.y »

Det som slår meg sånn umiddelbart, er at du må være obs slik at han ikke får ta FOR stor plass, for å si det sånn. -Slik at han i værste fall blir en typ besettelse som tar over livet- og tankevirksomheten din/deres..
Men når det er sagt, lyder det jo unektelig som et særs spennende bekjentskap!
Har du forresten inntrykk av hvorvidt han vet at han er død eller ei? - Og hvordan, -om noen, innvirkning har denne tilstedeværelsen på din samboer? - Siden det er HAN som er 'dobbeltgjengeren..
Antall ord: 99
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Nordmann
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Startet: 28 Jan 2019 13:33
5

Re: Kan ånder svare med fysisk stemme?

Innlegg av Nordmann »

I følge de jeg har snakket med på den norske siden synskonline24 kan de det, men kun hvis de er i næheten, samme hus for eksempel
Antall ord: 28

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Telefonstol
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 11
Startet: 07 Apr 2019 11:45
4
Blitt takket: 1 gang

Re: Kan ånder svare med fysisk stemme?

Innlegg av Telefonstol »

Finnes det ånder?
Antall ord: 3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

Re: Kan ånder svare med fysisk stemme?

Innlegg av Asbjørn »

Nordmann skrev: 18 Nov 2020 11:16 I følge de jeg har snakket med på den norske siden synskonline24 kan de det, men kun hvis de er i næheten, samme hus for eksempel
Unnskyld, men det det høres ikke ut som om det er en kyndig som svarer !
En ånd er ikke en FYSISK sak, men en energi eller tankekraft om du vil, og kan forflytte seg ved hjelp av tanken.
Dvs at enten er energien der, eller ikke. Og den kan forflytte seg like fort som tanken.
Og - skal ånden svare, så ER den der...
Som ren energi, Ja, ånder kan svare med fysisk stemme, eller andre fysiske fenomen, men da bruker de av sin energi for å få det til.
Og energi kan de hente fra omgivelsene, derav kulde....

Å forflytte seg fort som tanken : Eksempel: Den kinesiske mur.
Øyeblikkelig er du der i tankene.... ingen tidsforsinkelse...
Antall ord: 150

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1406
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 556 ganger

Re: Kan ånder svare med fysisk stemme?

Innlegg av g.r.y »

Asbjørn skrev: 18 Nov 2020 17:14
Nordmann skrev: 18 Nov 2020 11:16 I følge de jeg har snakket med på den norske siden synskonline24 kan de det, men kun hvis de er i næheten, samme hus for eksempel
Unnskyld, men det det høres ikke ut som om det er en kyndig som svarer !
En ånd er ikke en FYSISK sak, men en energi eller tankekraft om du vil, og kan forflytte seg ved hjelp av tanken.
Dvs at enten er energien der, eller ikke. Og den kan forflytte seg like fort som tanken.
Og - skal ånden svare, så ER den der...
Som ren energi, Ja, ånder kan svare med fysisk stemme, eller andre fysiske fenomen, men da bruker de av sin energi for å få det til.
Og energi kan de hente fra omgivelsene, derav kulde....

Å forflytte seg fort som tanken : Eksempel: Den kinesiske mur.
Øyeblikkelig er du der i tankene.... ingen tidsforsinkelse...
Nå er det visstnok en økende interesse blant seriøse forskere hvor det arbeides ut i fra en grunnhypotese om at svaret på den form som inntas etter å ha forlatt ens legemlige tilværelse er å finne i kvantefysikken. Her finnes det som kjent mye rart og mye ukjent, hvorav det både finnes partikkeltyper uten masse, slik som lyspartikler, og partikler i minste enhets form. Dersom det så skulle vise seg at 'åndeverdnens innbyggere' består av såkaldte grunnpartikler (det være seg kjent(e) eller ukjent(e)), så vil de jo faktisk ha en masse, om enn aldri så liten, og derav faktisk være fysiske.. :vismann
Antall ord: 266
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links