Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderOvervåkningskamera registrerer merkelig aktivitet

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Morris
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1078
Startet: 15 Nov 2012 14:05
11
Kjønn (valgfri): Humanoid ♂
Har takket: 380 ganger
Blitt takket: 550 ganger

Overvåkningskamera registrerer merkelig aktivitet

Innlegg av Morris »

Hva i all verden er det som skjer her?
https://www.abcnyheter.no/abctv/viralt/ ... t-spokelse
Antall ord: 17

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Morris
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1078
Startet: 15 Nov 2012 14:05
11
Kjønn (valgfri): Humanoid ♂
Har takket: 380 ganger
Blitt takket: 550 ganger

Re: Overvåkningskamera registrerer merkelig aktivitet

Innlegg av Morris »

Antall ord: 13

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Overvåkningskamera registrerer merkelig aktivitet

Innlegg av Terra »

Morris skrev: 14 Feb 2020 20:26 Hva i all verden er det som skjer her?
https://www.abcnyheter.no/abctv/viralt/ ... t-spokelse
Vet du jeg får for meg at dette er et "set up?" Utrolig bøyd og rar den døren liksom også... Men seff, jeg kan jo ta feil.
Antall ord: 54
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Overvåkningskamera registrerer merkelig aktivitet

Innlegg av Terra »

Morris skrev: 14 Feb 2020 20:38 Eller forklar hva som skjer her???
https://www.abcnyheter.no/abctv/viralt/ ... -filmtriks
Den der var verre ja. Sier som deg der ja.
Antall ord: 30
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Morris
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1078
Startet: 15 Nov 2012 14:05
11
Kjønn (valgfri): Humanoid ♂
Har takket: 380 ganger
Blitt takket: 550 ganger

Re: Overvåkningskamera registrerer merkelig aktivitet

Innlegg av Morris »

Terra skrev: 14 Feb 2020 21:16 Vet du jeg får for meg at dette er et "set up?" Utrolig bøyd og rar den døren liksom også... Men seff, jeg kan jo ta feil.
Det stemmer at døren buer, men det gjør karmen også, så det kommer nok av selve overvåkningskameraet. Hva skjer med dynen i sengen før jenta våkner? Legg merke til skyggen som farer ut av bildet i øvre venstre kant.
Antall ord: 81

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Overvåkningskamera registrerer merkelig aktivitet

Innlegg av Terra »

Morris skrev: 14 Feb 2020 22:07
Terra skrev: 14 Feb 2020 21:16 Vet du jeg får for meg at dette er et "set up?" Utrolig bøyd og rar den døren liksom også... Men seff, jeg kan jo ta feil.
Det stemmer at døren buer, men det gjør karmen også, så det kommer nok av selve overvåkningskameraet. Hva skjer med dynen i sengen før jenta våkner? Legg merke til skyggen som farer ut av bildet i øvre venstre kant.
Ja, tenkte det med døren jeg også. Som når de bruker vidvinkel ved bilder på bolig til salgs. Da blir det også buet.

Tenker om det er litt juks det der med døren og dynen jeg da... fiskesnøre osv.?
Ja, ser det som farer over som du sier der. Ikke godt å si om det er ekte vare eller fake. Tror sånt noe kan skje i virkeligheten for en har jo hørt folk fortelle dette andre steder også. Men om akkurat denne er ekte eller ikke vites ikke fra denne kanten nei. Intuisjonen min sier "fake" den... .fnise
Antall ord: 190
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

Re: Overvåkningskamera registrerer merkelig aktivitet

Innlegg av Asbjørn »

Døra / jenta i senga, -tja, kan være noe, men også lett å lage.
Den med bilen er forklart i videoen, tilogmed på norsk ;)

A
Antall ord: 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Morris
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1078
Startet: 15 Nov 2012 14:05
11
Kjønn (valgfri): Humanoid ♂
Har takket: 380 ganger
Blitt takket: 550 ganger

Re: Overvåkningskamera registrerer merkelig aktivitet

Innlegg av Morris »

Asbjørn skrev: 15 Feb 2020 08:53 Døra / jenta i senga, -tja, kan være noe, men også lett å lage.
Den med bilen er forklart i videoen, tilogmed på norsk
Ja, det er mye mixing og triksing på nettet, mye som bare er fake news! Hadde ikke lyden på da jeg så disse merkelige bevegelsene på bilene, men skjønte at det kunne ha noe med waieren i veien å gjøre. Men merkelige reaksjonsmønstre på bilene uansett!
Denne videoen ser i alle fall ut til ha fanget opp noe spesiellt: https://www.abcnyheter.no/abctv/generel ... pøkelse%3F
Når man får se slike hendelser festet til film, ja, da stiller jeg et lite spørsmålstegn ved neste video: https://www.abcnyheter.no/abctv/generel ... boratoriet (?)
Antall ord: 132

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

Re: Overvåkningskamera registrerer merkelig aktivitet

Innlegg av Asbjørn »

Morris skrev: 15 Feb 2020 13:31 Ja, det er mye mixing og triksing på nettet, mye som bare er fake news! Hadde ikke lyden på da jeg så disse merkelige bevegelsene på bilene, men skjønte at det kunne ha noe med waieren i veien å gjøre. Men merkelige reaksjonsmønstre på bilene uansett!
Denne videoen ser i alle fall ut til ha fanget opp noe spesiellt: https://www.abcnyheter.no/abctv/generel ... pøkelse%3F
Som noen av dere vet, så er jeg radio/tv-fagmann av utdannelse, og hadde etpar år på 90 tallet jobb med tv-overvåkningen på Haukeland Sykehus.
Det vi ser her, er etter min mening et kamera av rørtype, hvor bakgrunnen er brent inn i røret grunnet sterkt dagslys.
Når det da på kveldstid beveger seg et menneske der kamera peker, vil mennesket grunnet det dårligere lyset vise seg slik vi ser på videoen, - og bakgrunnen som er innbrent vil også vises.
Eksempler på dette kan du se her på Wikipedia {LINK}
Denne typen innbrenning kan man også se på noen av moderne LCD tv :
https://techreport.com/forums/viewtopic.php?t=79496

Av den grunn er jeg ikke så "imponert" over det "spøkelset" der ;)


Morris skrev: 15 Feb 2020 13:31 Når man får se slike hendelser festet til film, ja, da stiller jeg et lite spørsmålstegn ved neste video: https://www.abcnyheter.no/abctv/generel ... boratoriet (?)
Denne saken: Selvfølgelig kan man få til spesielle reaksjoner i laboratorier !
Det er også kjent at magnetisk påvirkning av hjernen kan provosere frem slike følelser.
For min del betyr det at man kan påvirke folk på flere måter.
Dermed er det ikke sagt at det ikke også kan finnes spøkelser !
Egen erfaring viser at "spøkelseshus" forandres både temperaturmessig og følelsesmessig etter "husrens" / balansering, - noe jeg har sett både på dyr, barn og seff - voksne.
Siden jeg har opplevet slike situasjoner ikke en eller to, men nå etterhvert utallige ganger, og småbarn og dyr også forandrer oppførsel etter slik balansering, så må det være noe som skjer.

Personlig er jeg ikke i tvil, - det finnes noe som vitenskapen enda ikke har kunnet dokumentere, men som faktisk påvirker oss, og jeg tror dette "noe" må være ånder - eller skal jeg si bevisstheter som ikke lengre har kropp. Disse bevissthetene uten kropp - oppfører seg som mennesker, - det varierer hele tiden hva som skjer.
Avtrykk ( energiavtrykk) derimot er statisk, enten urørlig samme sted, eller gjentaes som en film.
( og nei, i disse tilfellene holder det ikke å se samme filmen 1000 ggr, for å se om slutten blir en annen. ;) )



A
Antall ord: 457

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Morris
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1078
Startet: 15 Nov 2012 14:05
11
Kjønn (valgfri): Humanoid ♂
Har takket: 380 ganger
Blitt takket: 550 ganger

Re: Overvåkningskamera registrerer merkelig aktivitet

Innlegg av Morris »

Ja, flott at det finnes en fagmann her som kan avsløre hva som virkelig foregår, og slik innsikt får man jo ved å ha jobbet med slike ting. Antakelig er det svært sjelden man kan fange et spøkelse på film. Jeg har hatt noen tilfeller her hjemme hvor jeg har mistenkt aktivitet, ikke slik at jeg har hørt eller sett noe, men saker blir ødelagt på mistenkelig vis. Kan nevne at ledninger er ofte utsatt. Kan nevne en varmevest jeg fikk fra fruen for noen år siden skulle brukes under en høsttur til London. Batteriet til denne ladet jeg derfor opp til turen og lot laderen ligge igjen oppå en reol hjemme. Jeg sjekket at ledningen var hel før jeg dro siden jeg flere ganger har opplevd at ledninger har fått skade på slik måte at det ikke så ut som slitasje. Da jeg kom tilbake fra London virket ikke laderen, og ja, ledningen hadde fått et snitt like ved beskyttelsen av ledningen før den gikk inn i laderen etter jeg dro, og ingen hadde vært inne i huset mens vi var på tur.

Jeg klarte å få reparert ledningen igjen, men for å få til det, måtte jeg kappe ledningen og skjære ut en åpning i laderen slik at jeg fikk loddet ledningen fast på nytt, litt kortere. I anledning slike aktiviteter hadde jeg satt et filmkamera på oppå kjøkkenbenken med linsen ut mot gårdsplassen og utetrappen, videokameraet koblet jeg til en videoopptaker, så kameraet fungerte bare som et vanlig overvåkningskamera. Dette ble utført en morgen etter nattskiftet og jeg la meg til å sove. Alle dører ble så forsvarlig låst, og i tillegg satte jeg opp en bevegelsesalarm i stuen mot kjøkkendøren hvor kameraet stod.

Det jeg opplevde da jeg stod opp var at alle dører fortsatt var låst, alarmen hadde ikke gått av, og at jeg hadde et 8 timers opptak som jeg måtte gjennomgå. På filmen var det ingenting å se, men det var masse lyder som man ellers ikke legger merke til, hule fottrinn, veldig merkelig. En slags lyd som minner om en rullettkule som hopper... og en del knaking. Alt dette kan kanskje forklares av naturlige ting. Men det som var veldig merkelig var at det var lyder som at noen fingret med kameraet, og motoren for zooming hørtes flere ganger, uten at bildet beveget seg, og det skulle jo ikke kunne gå an! Jeg ble var over at det under en av gangene zoomingslyden hørtes, gikk det en forstyrrelse fra høyre og over mot venstre side av bildet, en loddrett strek. Til å begynne med tenkte jeg ikke over at den hadde noen betydning, men så ville jeg se litt nærmere på den og sakket hastigheten på den og stoppet filmen da streken var midt på bildet. Da var det en loddrett regnbue!
Så det er helt klart at det må finnes noe man ikke akkurat har noe svar på. :sombie :-)
Antall ord: 512

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links