Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderLa seg inntil meg i senga 3 ganger, hva skjedde?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Antibac
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 09 Apr 2020 17:31
3
Blitt takket: 1 gang

La seg inntil meg i senga 3 ganger, hva skjedde?

Innlegg av Antibac »

Jeg er ny her, men har fulgt med litt her innimellom. Jeg hadde en opplevelse for et par netter siden, som jeg lurer på om noen har noe formening hva det kan være.

Jeg hadde så vidt sovnet, jeg lå på siden med hodet inn mot veggen. Jeg våkner av at noe/noen la seg oppå dyna bak og inntil ryggen min, som en storeskje (spoone). Jeg kjente det fysisk at skulderpartiet ble litt klemt ned/holdt rundt. Det kjentes ut som en lengre og kraftigere person enn meg. Ble selvfølgelig skremt, men tenkte jeg hadde drømt hele greia, siden opplevelsen tok slutt når jeg rørte på meg.
Sovnet fort, men det samme skjedde en gang til. Denne gang ble jeg liggende slik ca 5 sekunder, før jeg friket ut, og flyttet på meg. Bredde teppe over hunden og sovnet igjen.
Da det skjer tredje gang ble jeg så redd, at det kom et skrik fra meg, og jeg sa høyt og tydelig «gi fred». Hunden våknet også med et rykk da jeg skrek.
Resten av natten var fredelig.
Kan jeg ha hatt besøk av en ånd, eller er dette bare drømmer?
Kan det være en energi fra noen jeg savnet?
I etterkant sitter jeg igjen med følelsen at det var godt ment.

Jeg mediterer jevnlig, og får innimellom opp bilder, og det har hendt at jeg har forutsett død og sykdom. Ser innimellom skygger i sidesynet. Kjente et par ganger for noen år siden, lukten av en kjær slektning. Dette var en tid i livet, da jeg hadde det tøft. Jeg tenker ofte at de jeg har mistet, er rundt meg, noe som føles trygt når du føler deg alene. «Snakker» titt og ofte med dem, og har sagt det hadde vært hyggelig å sett dem.
Antall ord: 317

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: La seg inntil meg i senga 3 ganger, hva skjedde?

Innlegg av Terra »

Uten at jeg skal si noe sikkert er den første følelsen som dukker opp hos meg at det er en du savner som har gått i forveien til den andre siden. Og at du derfor har hatt besøk fra en kjær person fra åndeverdenen. En som ønsker å si hei og passe på deg og trøste deg litt. Vi lever i en tøff tid nå og ingenting er som vi er vant til etter at coronaviruset gjestet oss. Hvis du kommer på om det var en person som pleide å legge seg sånn i skje inntil deg, ja da har du svaret på hvem det er tror jeg ;-)
Antall ord: 114
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

Re: La seg inntil meg i senga 3 ganger, hva skjedde?

Innlegg av Asbjørn »

Enig med Terra her, la også merke til denne linja:
"har sagt det hadde vært hyggelig å sett dem"
Det er ikke så lett for oss å se inn i en annen dimensjon, der disse bevissthetene er,
men når vi er i innsovningsfasen, så er vi i en mental tilstand som kan sammenlignes med meditering,
og da er vi ofte mer åpne for denne dimensjonen enn vi er i våken tilstand.

En ånd er den samme bevisstheten som et menneske har i live, etter at kroppen er død,
Og kan enten være igjen her - som et spøkelse, eller har vært inne i Lyset, og kommer da tilbake til oss, med bla.a. healing energi.
En ånd som ikke har vært i Lyset ( himmelen/nirvana/valhall osv) vil ikke ha energi derfra, og
vi kan merke kulde fra de, da de "stjeler" energi fra omgivelsene for å fungere.
Men det er fremdeles bevisstheten til en eller annen person ( evt et dyr).

Dersom du ikke merket kulde, men tyngde og gjerne varme fra denne kroppen som la seg ned ved siden av deg,
tyder det på at det var noen du kjente på denne ( eller den andre ) siden, som kom for å vise at de er her for deg, passer på, og på denne måten gir et tegn på at de er her for deg.
Disse som kommer fra Lyset er fullstendig klar over at du kan bli skremt, når de kommer på besøk, derfor er de alltid forsiktig, og trekker seg tilbake til "usynligheten" når du reagerer.
De blir ikke fornærmet, da, de er klar over at de kan skremme.
Spesielt om du ikke har de store evnene til å "se / føle" hvem som er tilstede.

Personlig tror jeg det var en som fulgte opp på spørsmålet om å "vise seg"...

Skulle det bli en plage, så får du heller kontakt meg på PM, så kan vi "se" nærmere på det :)

Asbjørn
Antall ord: 334

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Antibac
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 09 Apr 2020 17:31
3
Blitt takket: 1 gang

Re: La seg inntil meg i senga 3 ganger, hva skjedde?

Innlegg av Antibac »

Tusen takk for informative og nyttige svar.

Om jeg hadde en avdød kjæreste, så hadde jeg nok tenkt det var vedkommende som var på «besøk». Det har jeg ikke, men jeg savner denne typen kontakt med en som lever. Jeg har mistet familiemedlemmer, men ingen av dem har ligget i skje med meg. Og det ville det vært en unaturlig type kontakt i min familie. Men åndene gjør kanskje slik?

Jeg kjente ingen kulde, heller ikke varme, kun en tyngdefølelse. At noen trøster og passer på meg, samsvarer med at jeg satt igjen med en god følelse i etterkant.

Bra å høre at åndene ikke blir fornærmet. Om det skulle skje igjen, så håper jeg at jeg beholder roen.
Kan jeg i så fall spør hvem det er? Har noen, andre forslag eller innspill?
Antall ord: 145

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links