Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderMara igjen?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
AshaCic
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 11
Startet: 07 Jul 2020 14:34
3
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 3 ganger
Kjønn:

Mara igjen?

Innlegg av AshaCic »

Hei! :salute:
Har en ekkel drøm som kommer tilbake med jevne mellomrom – det er ikke samme drøm, men samme tema. Skal prøve å fatte meg i korthet. Dette er litt i grenseland mellom trådene drømmer og ånder.

Drømmene starter med samme utgangspunkt – alt er på en eller annen måte dystert, atmosfæren kan være fin i begynnelsen.
Jeg er et sted, for eksempel hjemme hos mamma,(har hatt et dårlig forhold til henne helt til nå de siste par årene)
Alt har vært koselig til jeg skal legge meg. Da drømmer jeg at noen står og ser, nei, nistirrer på meg. Og dette, hva-det-nå-er, er omringet av et mørke så intenst at det drar meg mot seg. Jeg begynner å løpe, snu hodet andre veien, men dette vil ikke slippe taket i meg.
Uansett hvor mye jeg kjemper, er mørket like ved siden av meg.

Våkner helt utkjørt og det står faktisk noen ved siden av senga mi og nistirrer på meg.
Når det er ‘vanlige’ ånder, kan jeg snakke med dem, får bilder og setninger i hodet o.l. Men dette… Dette er ikke en vanlig ånd, dette er tvers igjennom ondt.(Det kjennes i hvert fall slik ut).
Dette kan vare i flere uker til jeg til slutt er så utkjørt at jeg sovner. Og selv da merker jeg at det er der og nistirrer på meg. Det er ikke mine hjelpere eller noe slik.
Det er flere som kjenner på denne energien jeg har ved siden av senga.
En sa det var Mara, og jeg renset og vasket leiligheten grundig.
Etter det ble det bra noen uker, eller max et par måneder, så var det på’n igjen. ](*,) Begynner svakt, så blir det sterkere og sterkere.

Jeg har bodd her siden ’98, og ingen har bodd her før meg og kattene mine. Nærmeste nabo nedenfor meg, er et sykehjem. Ja, det hender at jeg får ‘besøk’ derfra, men de kommer som regel bare innom på vei videre.
Noen må jeg riktignok hjelpe noen litt på vei, men det greier jeg selv. Det er, som sagt, ‘vanlige ånder.
Dessuten kommer de ikke om natten, slik som det jeg har på soverommet og – noen ganger – i gangen.

Jeg vasker ca 1 gang i uka, og renser ca 2 ganger i året.

Noen som kan gi noen tips om hva dette kan være og hva jeg kan gjøre for å bli kvitt det?

MvH C.A
Antall ord: 433

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Mara igjen?

Innlegg av Terra »

Hei, det er jo ikke en som har bodd der før, den kan utelukkes mener jeg. Siden ingen andre har bodd der før deg.
Så de fra sykehjemmet føler du jo når de kommer igjennom til deg, så mulig ikke noen av dem heller?
Kan det være en venn, slektning eller tidligere bekjent som har dødd og som vil ha kontakt?
Eller kan det rett og slett være en som har "gått seg vill og ikke kommet over til dit vedkommende skal" og ser "lyset ditt" og undres og lurer på hvem du er, og muligens dras mot ditt lys? Kanskje også øyner et lite håp om å få hjelp til å "kommer over til den andre siden," ved din hjelp?

Kan du spørre så enkelt som: Hva vil du meg? Hvorfor er du her? Vil du ha hjelp til å komme over til "den andre siden?" Vet du at du faktisk er død? For det er du. Osv.

P.S. Tror ikke dette har noe med hvor ofte du renser eller vasker hjemmet eller noe, dette føles som noe annet. Men jeg tror ikke det er noen Mara, jeg tror ikke på det personlig.
Antall ord: 204
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
AshaCic
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 11
Startet: 07 Jul 2020 14:34
3
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 3 ganger
Kjønn:

Re: Mara igjen?

Innlegg av AshaCic »

Ok, men når det er venner / familie, får jeg inn hvem det er med en gang. Dette er, som sagt, ondt. Og jeg får ikke tak den, hva det nå er. Hadde vært så enkelt om jeg bare hadde fått tak i det - da hadde jeg spurt hva hun / han vil. Jeg kan ikke det når jeg ikke får tak i det,(har ikke lært det enda)

Jeg vet at er en "magnet" for ånder som vil ha hjelp, og jeg hjelper gjerne, det er derfor det er så dumt når jeg ikke får tak i ting - bare merker at noen står og ser på meg...

C.A
Antall ord: 119

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Mara igjen?

Innlegg av Terra »

Det beste rådet jeg kan gi er å be hjelperne dine om å hjelpe deg med dette. Om det ikke fører frem kan du eventuelt få noen til å hjelpe deg med å hjelpe vedkommende over hvis mulig. Jeg vet det er flere her inne som driver med dette om du skulle ønske det.
Antall ord: 52
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
AshaCic
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 11
Startet: 07 Jul 2020 14:34
3
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 3 ganger
Kjønn:

Re: Mara igjen?

Innlegg av AshaCic »

Ok, takk for tips. Da prøver jeg det
Antall ord: 9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Mara igjen?

Innlegg av Terra »

Håper du blir kvitt det, for det er ikke noe moro å ha det sånn.
Antall ord: 16
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
AshaCic
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 11
Startet: 07 Jul 2020 14:34
3
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 3 ganger
Kjønn:

Re: Mara igjen?

Innlegg av AshaCic »

Nei det er det ikke. Det som er litt rart, er at det kommer i perioder. Det at jeg våkner av at det står noen og nistirrer. Eller at jeg sitter og ser på tv og merker at noen står litt gjemt bak en liten vegg i gangen. Vi snur oss, og det er selvfølgelig ingenting der. Får inn at det er en mann. Sist det var slik i gangen, sa jeg: "Kan du la være å se på meg, eller? Du skal ikke være her!" Da ble ihvertfall mannen borte for en periode.
Men jeg skal prøve å bli kvitt det jeg har på soverommet. De som har kjent på energien, sier at det er en feminin energi og at det er mye 'grums'.
Antall ord: 131

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

Re: Mara igjen?

Innlegg av Asbjørn »

Om du ikke har, så skaff deg noen biter med Rosenkvarts, og legg i hjørnene på rommet, gjerne i andre rom der du opplever noe også.
Rosenkvarts skal redusere negative energier.
Rens gjerne med salvie også .

A
Antall ord: 38

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
AshaCic
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 11
Startet: 07 Jul 2020 14:34
3
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 3 ganger
Kjønn:

Re: Mara igjen?

Innlegg av AshaCic »

Det var en god ide! Har en haug med ametyst på soverommet + en skål med Himalajasalt,(har hørt at det skal fange opp negative energier). I stua har jeg mange andre andre steiner, som skal fjerne slike energier . Og det er faktisk bra i stua!
Har en skål salt på stuebordet og på kontoret også..

Jeg har ikke tenkt på Rosenquarts før!

Takk!
Prøver det :)
Antall ord: 70

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

Re: Mara igjen?

Innlegg av Asbjørn »

Du får si hvordan det går, da🙂

A
Antall ord: 10

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
AshaCic
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 11
Startet: 07 Jul 2020 14:34
3
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 3 ganger
Kjønn:

Re: Mara igjen?

Innlegg av AshaCic »

Det skal jeg gjøre, men som sagt, det er bra i perioder, så kommer det igjen . Men skal si fra :)
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

Re: Mara igjen?

Innlegg av Asbjørn »

AshaCic skrev: 20 Jul 2020 14:51 Det skal jeg gjøre, men som sagt, det er bra i perioder, så kommer det igjen . Men skal si fra :)
Hvis det er bra i perioder, så kan det være flere grunner:
- Det er en som kommer på besøk innimellom, - da kan det være en slektning, venn, eller en som har fått "øye for deg"
- Dersom du har evner, så har de som er i mellomverdenen en tendens til å oppdage deg, slik at det kommer nye på besøk, - fordi de "ser" deg, - de med evner er mer åpne enn andre, og dermed slipper de og ut mer "åndelig lys" som de ser.
Når de da oppdager at du ikke kan hjelpe de videre, - forsvinner de gjerne igjen, så kommer det nye som "ser lyset".
Min erfaring er at når jeg får slike besøk, så forsøker jeg å hjelpe de videre ( noe a la Åndenes Makt).
Det kan man såvidt jeg erfarer gjøre uansett hva man tror på.
- det kan være flere årsaker, men dette er vel de mest vanlige jeg kommer på nå.

A

PS; Det er verdt å merke seg at selv om man hjelper en videre, kan det komme nye etterhvert.
Det er som å vaske stuegulvet. Når det kommer inn en med skitne sko, er det ikke "nyvasket" lengre.
Antall ord: 231

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
AshaCic
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 11
Startet: 07 Jul 2020 14:34
3
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 3 ganger
Kjønn:

Re: Mara igjen?

Innlegg av AshaCic »

Ja de pleier å komme til meg, for å få hjelp. Noen er enkle å hjelpe, noen kan være litt vanskelige / redde. Men jeg pleier å greie det. Jeg må bare få kontakt først.
Men når jeg ikke får tak i noe, bare kjenner at de ser på meg, ikke noe bilder eller noe, det er da det blir vanskelig for meg.
Ja, jeg har merket at det kommer stadig nye etterhvert som de andre blir borte, hvis du skjønner hva jeg mener?.

En annen ting er at om sommeren når det er fint vær og dørene er åpne hele dagen, da er det bra her. Men om vinteren... Da er det "folksomt" her, gitt! Tar nesten all energi fra meg.

Noen tips om hvordan jeg kan lage / beskytte energifeltet mitt? Har prøvd mange videoer på youtube, men det funker liksom ikke. Det er 'bare å...," sier noen. Andre sier at jeg skal se for meg et egg av gull og gå inn i det... Greide det nesten, men i siste liten, kom tvilen over meg uten at jeg ville det."Funker dette?" Er det bare å se for meg at jeg går inn i et egg?
Og når tanken først er der... Ja da blir den ikke borte
Antall ord: 215

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Mara igjen?

Innlegg av Terra »

Jeg ber alltid mine hjelpere om beskyttelse. Det virker for meg. Husk på at de alltid er der og strekker ut en hånd til deg om du ber dem. :-)
Antall ord: 30
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Mara igjen?

Innlegg av Terra »

Jeg fikk så lyst til å legge ut dette som Lena Ranehag sier om ånder og åndeverdenen, synes det er så fint :-)
https://mittmedium.no/paranormale-fenom ... olutt-alt/
Antall ord: 28
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links