Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Foto & BilderOrber eller ikke?

Her snakker vi om foto, bilder av spøkelser, orber, etc. Stedet for alt som har med foto, fotografering, støv på bilder, orber, og annet.
Dagros

Innlegg av Dagros »

OK :mozilla_cool:
Antall ord: 3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tyrell
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 911
Startet: 27 Jun 2008 16:57
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 78 ganger
Blitt takket: 186 ganger

Innlegg av Tyrell »

Dagros skrev:OK :mozilla_cool:
Skal orbe deg jeg Dagroos :D
Antall ord: 10

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dagros

Innlegg av Dagros »

Nei men huff, da.
Sorry........ :mozilla_undecided:
Men orber er vel noe som oppstår uten noen spesiell påvirkning av noe som helst...
Antall ord: 22

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jon blund
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 574
Startet: 30 Jul 2007 14:29
16
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av jon blund »

Kimbara skrev:Det passer nok inn, men ikke på den måten du sikkert ønsker. Stjerner og gjenskinn er mest sannsynlig fysiske fenomener i forbindelse med synet i seg selv. Lysglimt og "stjerneregn" er velkjente fenomener de fleste opplever fra tid til annen, f.eks. ved plutselig forandring i blodtrykk (som når man reiser seg for raskt). Det kan også komme av uregelmessigheter på netthinnen, eller sykdommer som epilepsi eller migrene.
Ja det er klart. Jeg ser dem mens jeg gjør meditasjon eller qigong. Og det er vanligvis forbundet med et skifte i bevissthet, eller at spirituelle veiledere og mestere kommer inn, så det kan godt være ting som skjer i hjernen som skaper inntrykket av lys.

Hjernen reagerer jo bare på det som skjer ;)
Antall ord: 128

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dagros

Innlegg av Dagros »

Ja, og ting som ikke skjer...
Antall ord: 6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tyrell
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 911
Startet: 27 Jun 2008 16:57
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 78 ganger
Blitt takket: 186 ganger

Innlegg av Tyrell »

Kimbara skrev:
ALP skrev:
Kirlian er aura fotografi,oppkalt etter oppfinner Semyon Kirlian og det tar bilde av energifeltet hos mennesker.
Nei, det gjør det ikke.

Kirilian-fotografering er å "ta bilder" av objekter som er tilkoblet en spenningskilde. "Auraen" er det elektriske feltet som induseres av spenningskilden - ikke noen åndelige eller mystiske energier. Objektene må være i kontakt med en fotografisk plate for å frembringe den spesielle effekten. Intet kamera involvert.

Jeg siterer dr. Terence M. Hines:
Living things...are moist. When the electricity enters the living object, it produces an area of gas ionization around the photographed object, assuming moisture is present on the object. This moisture is transferred from the subject to the emulsion surface of the photographic film and causes an alternation of the electric charge pattern on the film. If a photograph is taken in a vacuum, where no ionized gas is present, no Kirlian image appears. If the Kirlian image were due to some paranormal fundamental living energy field, it should not disappear in a simple vacuum (Hines 2003).
Såkalt "aurafotografering" fungerer ved at man er i kontakt med sensorer som måler fysiske effekter fra kroppen - akkurat som løgndetektorer. De elektriske impulsene som fanges opp overføres til filmen i kameraet som brukes til å ta "aura"-fotografiet med.

Les mer om dette her: http://www.csicop.org/si/2000-05/i-files.html
Uansett hva som gjør utslaget så blir det jo et synlig bilde av menneskets `elektriske felt`, se : http://www.stillhet.no/artikler/alle_nu ... isk_energi
Antall ord: 259

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dagros

Innlegg av Dagros »

Er dette tilfelle? :D
Antall ord: 3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jon blund
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 574
Startet: 30 Jul 2007 14:29
16
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av jon blund »

Kimbara skrev:
ALP skrev:
Kirlian er aura fotografi,oppkalt etter oppfinner Semyon Kirlian og det tar bilde av energifeltet hos mennesker.
Nei, det gjør det ikke.

Kirilian-fotografering er å "ta bilder" av objekter som er tilkoblet en spenningskilde. "Auraen" er det elektriske feltet som induseres av spenningskilden - ikke noen åndelige eller mystiske energier. Objektene må være i kontakt med en fotografisk plate for å frembringe den spesielle effekten. Intet kamera involvert.

Jeg siterer dr. Terence M. Hines:
Living things...are moist. When the electricity enters the living object, it produces an area of gas ionization around the photographed object, assuming moisture is present on the object. This moisture is transferred from the subject to the emulsion surface of the photographic film and causes an alternation of the electric charge pattern on the film. If a photograph is taken in a vacuum, where no ionized gas is present, no Kirlian image appears. If the Kirlian image were due to some paranormal fundamental living energy field, it should not disappear in a simple vacuum (Hines 2003).
Såkalt "aurafotografering" fungerer ved at man er i kontakt med sensorer som måler fysiske effekter fra kroppen - akkurat som løgndetektorer. De elektriske impulsene som fanges opp overføres til filmen i kameraet som brukes til å ta "aura"-fotografiet med.

Les mer om dette her: http://www.csicop.org/si/2000-05/i-files.html
Aha, ja det var det jeg trodde. Kirilian foto av aura er ikke helt slik auraen ser ut. Men likevel kan man vel få et visst inntrykk av personen man tar bilde av. Man ser jo stor forskjell på før og etter meditasjon f.eks. med kirilian-foto.

Dr. Fritz Popp tar bilde av biofotoner, på no slags vis. På denne siden; http://www.biophotonik.de/ har de et bilde av en meridian. Jeg vet ikke hvordan dette kameraet funker da. Gidder ikke sette meg inn i det akkurat nå heller.
Antall ord: 324

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

ALP skrev: Uansett hva som gjør utslaget så blir det jo et synlig bilde av menneskets `elektriske felt`, se : http://www.stillhet.no/artikler/alle_nu ... isk_energi
Har du ikke lest noe av det jeg skrev? Feltet som synes på bildene kommer fra spenningskilden.

Mennesket utstråler en veldig svak elektrisitet som stammer fra nervesystemet, men dette må ikke forveksles med noen "åndelige energier". Det er pseudovitenskap når man blander faktiske fenomener med egen tro for å få det til å virke som fakta.
Antall ord: 85
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dagros

Innlegg av Dagros »

OK :)
Antall ord: 1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eaglespirit
Moderator
Moderator
Innlegg: 1240
Startet: 01 Mar 2005 20:32
19
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Eaglespirit »

???
Antall ord: 0
Endret: Eaglespirits signatur - til minne om Eaglespirit!
Admin
EAGLE mod for CHAT og UFO

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dagros

Innlegg av Dagros »

??? HVA DA?
Antall ord: 2

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

jon blund skrev: Aha, ja det var det jeg trodde. Kirilian foto av aura er ikke helt slik auraen ser ut. Men likevel kan man vel få et visst inntrykk av personen man tar bilde av. Man ser jo stor forskjell på før og etter meditasjon f.eks. med kirilian-foto.
Har du noe som illustrerer dette da? Og hvorfor kan det ikke like godt være forandringer i fuktigheten og andre fysiske egenskaper i og omkring huden?
Dr. Fritz Popp tar bilde av biofotoner, på no slags vis. På denne siden; http://www.biophotonik.de/ har de et bilde av en meridian. Jeg vet ikke hvordan dette kameraet funker da. Gidder ikke sette meg inn i det akkurat nå heller.
Hva har egentlig dette med saken å gjøre?
Antall ord: 130
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jon blund
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 574
Startet: 30 Jul 2007 14:29
16
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av jon blund »

Dagros skrev:??? HVA DA?
Dagros, du har møtt din overmann! Her er en som kan legge ut MINDRE intetesigende kommentarer enn det du noensinne har fått til! :mozilla_tongue:
Antall ord: 29

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dagros

Innlegg av Dagros »

Er det et onfrarødt kamera?!?
Antall ord: 6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links