Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Foto & BilderIkke lenger morsomt..! Se bildet

Her snakker vi om foto, bilder av spøkelser, orber, etc. Stedet for alt som har med foto, fotografering, støv på bilder, orber, og annet.
limsk
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 8
Startet: 30 Mar 2009 22:22
15

Re: Ikke lenger morsomt..! Se bildet

Innlegg av limsk »

Jeg har selvfølgelig også lyst å tro på at det finnes noe mer, og det var i utgangspunktet derfor jeg gikk inn på dette forumet. Men når jeg ser alle disse LIKE eksemplene på folk som "lurer" på om det er noe overnaturlig med støvfnugg, deres egen pust osv, så blir eg ørlite grann oppgitt! Sorry for at jeg har satt "alle" under en kam (skulle jeg heller dratt ut enkelt individer så ville jo det vært mye værre..), men etter hva jeg har sett i dette forumet, er det kun eksempler på ting som har en naturlig forklaring. Det jeg lurer på er om det i det hele tatt er bilder her som faktisk er av noe overnaturlig? OK, så var det litt drøyt å si at forumet skulle legges ned, siden det faktisk er noen få som diskuterer fotoutrstyr og slikt også her...

Du kan godt synes at jeg er teit og lage manipulasjoner av bildet mitt - det var trossalt jeg som kastet den første steinen, og dere viser med dette at dere er like barnslige som meg. :)
Antall ord: 185

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
sweetgirlie
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 20
Startet: 15 Mar 2009 20:42
15

Re: Ikke lenger morsomt..! Se bildet

Innlegg av sweetgirlie »

limsk skrev:Jeg har selvfølgelig også lyst å tro på at det finnes noe mer, og det var i utgangspunktet derfor jeg gikk inn på dette forumet. Men når jeg ser alle disse LIKE eksemplene på folk som "lurer" på om det er noe overnaturlig med støvfnugg, deres egen pust osv, så blir eg ørlite grann oppgitt! Sorry for at jeg har satt "alle" under en kam (skulle jeg heller dratt ut enkelt individer så ville jo det vært mye værre..), men etter hva jeg har sett i dette forumet, er det kun eksempler på ting som har en naturlig forklaring. Det jeg lurer på er om det i det hele tatt er bilder her som faktisk er av noe overnaturlig? OK, så var det litt drøyt å si at forumet skulle legges ned, siden det faktisk er noen få som diskuterer fotoutrstyr og slikt også her...

Du kan godt synes at jeg er teit og lage manipulasjoner av bildet mitt - det var trossalt jeg som kastet den første steinen, og dere viser med dette at dere er like barnslige som meg. :)
Det er noe som heter karma, liker du det ikke, så skulle du aldri startet dette! Dette er et diskusjoneforum, og hvis man skal latterliggjøre folk som spør om saker og ting, så blir det ikke mye diskusjonsforum igjen!
Antall ord: 228

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
limsk
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 8
Startet: 30 Mar 2009 22:22
15

Re: Ikke lenger morsomt..! Se bildet

Innlegg av limsk »

Det er noe som heter karma, liker du det ikke, så skulle du aldri startet dette! Dette er et diskusjoneforum, og hvis man skal latterliggjøre folk som spør om saker og ting, så blir det ikke mye diskusjonsforum igjen!
Men det jeg mener er at det er alt for mange like eksempler på såkalte "orber" som viser seg å være støvfnugg, og mystiske "tåker" som egentlig er fotografens egen pust. Jeg latterliggjør ikke folk for at de lurer på ting, men jeg synes det er tåpelig at det er alt for mange like slike eksempler. Kunne ikke slike "orber" hatt sin egen kategori i så fall? Som sagt i mine poster ovenfor leter jeg etter et bevis på at det er et eneste bilde på dette forumet som er overnaturligt...
Antall ord: 137

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atheos

Re: Ikke lenger morsomt..! Se bildet

Innlegg av Atheos »

limsk skrev:Som sagt i mine poster ovenfor leter jeg etter et bevis på at det er et eneste bilde på dette forumet som er overnaturligt...
Det har nok ikke dukket opp noe sånt bilde enda.
Antall ord: 37

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Re: Ikke lenger morsomt..! Se bildet

Innlegg av Konto avsluttet »

Misty hadde et bra et for noen år siden.
Antall ord: 9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atheos

Re: Ikke lenger morsomt..! Se bildet

Innlegg av Atheos »

Sol@ngelica skrev:Misty hadde et bra et for noen år siden.
Det ble litt mindre troverdig da han skiftet image :P
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5078
Startet: 21 Jun 2006 14:54
17
Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
Lokalisering: Borti natta
Har takket: 163 ganger
Blitt takket: 171 ganger

Re: Ikke lenger morsomt..! Se bildet

Innlegg av Astarte »

Ja, velkommen til oss holdt jeg på å si... :badgrin:
Men jeg syns du som nevnt her over viser liten respekt og lite folkeskikk med din debut på forumet her. Forøvrig syns jeg ikke dette "stuntet" ditt fortjener mer oppmerksomhet.

Jeg velger å ta høyde for at de aller fleste som legger ut bilder her faktisk lurer på hva det er. Så får vi respektere det, eller la være å kommentere. Denne tulletråden din her er bare et lavmål for å provosere. Og det faller på deg, og ingen andre.

Nå er jeg krass, men du valgte selv å legge deg til for hugg her, så da får det bære eller briste. Jeg velger å ta til motmæle for dem som seriøst vi ha svar på hva bildene deres viser. Hva du tror og ikke tror må du gjerne ta i en saklig debatt.

Jeg foreslår at du leser litt mer gjennom forumet her før du begynner å kritisere. Her inne er det nemlig ikke akseptert å gjøre narr av hva folk tror. Og de som gjør det, blir ganske kjapt bedt om å vise respekt. Vi har kritikere og skeptikere og troende i en salig blanding her. Men vi vil gjerne at det holdes et visst nivå likevel.

Lykke til videre her inne, og jeg håper du heller fokuserer på det som er bra og spennende for deg.

:salute:
Antall ord: 234
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atheos

Re: Ikke lenger morsomt..! Se bildet

Innlegg av Atheos »

Nei her blir meninger og teorier plukket i småbiter så ingen forstår bæra av det.
Antall ord: 18

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Re: Ikke lenger morsomt..! Se bildet

Innlegg av Konto avsluttet »

Atheos skrev:
Sol@ngelica skrev:Misty hadde et bra et for noen år siden.
Det ble litt mindre troverdig da han skiftet image :P
Ja, det er jo egentlig sant det..
Antall ord: 30

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5078
Startet: 21 Jun 2006 14:54
17
Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
Lokalisering: Borti natta
Har takket: 163 ganger
Blitt takket: 171 ganger

Re: Ikke lenger morsomt..! Se bildet

Innlegg av Astarte »

Nå sporer vi egentlig litt av, men jeg skal se om jeg får gravd det fram, og evt lagt det opp i fototråden ;)
Antall ord: 25
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Ikke lenger morsomt..! Se bildet

Innlegg av Kimbara »

Selv om jeg er uenig i måten det ble gjort på, har Limsk et poeng; det ER nærmest tåpelig hvor mange "orb"-tråder og -bilder det finnes her på forumet. Dette til tross for at det er blitt forklart grundig til det kjedsommelige.

Jeg tenker i de baner å lage en global annonsering hvor jeg forklarer "orber" og andre kjente fotoanomalier (med bildeeksempler), slik at vi kanskje slipper dette evige "maset" om slikt.

Bare gi meg litt tid til å skrape sammen gode bildeeksempler ;)
Antall ord: 86
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atheos

Re: Ikke lenger morsomt..! Se bildet

Innlegg av Atheos »

Kimbara skrev:Selv om jeg er uenig i måten det ble gjort på, har Limsk et poeng; det ER nærmest tåpelig hvor mange "orb"-tråder og -bilder det finnes her på forumet. Dette til tross for at det er blitt forklart grundig til det kjedsommelige.

Jeg tenker i de baner å lage en global annonsering hvor jeg forklarer "orber" og andre kjente fotoanomalier (med bildeeksempler), slik at vi kanskje slipper dette evige "maset" om slikt.

Bare gi meg litt tid til å skrape sammen gode bildeeksempler ;)
Har ikke Asbjørn laget en fin forklaring i en eller annen tråd? Mener han hadde noen gode eksempler der.
Antall ord: 109

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Ikke lenger morsomt..! Se bildet

Innlegg av Kimbara »

Atheos skrev: Har ikke Asbjørn laget en fin forklaring i en eller annen tråd? Mener han hadde noen gode eksempler der.
Den er grei nok, men ikke så utfyllende og "klinisk" som jeg skulle ønske (samt at den såvidt jeg husker kun tar for seg "orber" - ikke andre like relevante eksempler/anomalier).
Antall ord: 55
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Re: Ikke lenger morsomt..! Se bildet

Innlegg av Moonstone »

Kimbara skrev:Selv om jeg er uenig i måten det ble gjort på, har Limsk et poeng; det ER nærmest tåpelig hvor mange "orb"-tråder og -bilder det finnes her på forumet. Dette til tross for at det er blitt forklart grundig til det kjedsommelige.
Ja, begyner å bli rimelig lei all fokuset på "Orb" selv.
Det virker som et populært fenomen hos ungdommen..
Antall ord: 68
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Ikke lenger morsomt..! Se bildet

Innlegg av Svartepus »

limsk skrev: Du kan godt synes at jeg er teit og lage manipulasjoner av bildet mitt - det var trossalt jeg som kastet den første steinen, og dere viser med dette at dere er like barnslige som meg. :)
Hvorfor kunne du ikke ha startet en debatt om saken der du kom med din ærlige mening, istedet for å legge ut et tøysebilde med en løgnaktig historie rundt? Du kan legge skylda så mye du vil på tåpelige orbe-fotografer og kalle deltagere i tråden her for barnslige, men poenget er at du selv valgte å starte din karriere her med et teit innlegg. Ikke var det særlig nyskapende heller, for utrolig mange har gjort samme stuntet her før deg...

Jeg synes selv at såkalte "orbebilder" er utrolig irriterende, især når fotografen/trådstarteren påstår at støvfnuggene/regndråpene/lysrefleksene o.l. er overnaturlige fenomener, og blir sur når noen gir en naturlig forklaring. MEN, en god del av disse entusiastene er virkelig ærlig overbevist om at de har fanget noe spennende på film, og det synes jeg er mye mer respektabelt enn å prøve å latterliggjøre andre ved å legge inn manipulerte tullebilder for å statuere et eksempel.
Antall ord: 207
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links