Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Foto & BilderEr dette juks???

Her snakker vi om foto, bilder av spøkelser, orber, etc. Stedet for alt som har med foto, fotografering, støv på bilder, orber, og annet.
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Er dette juks???

Innlegg av Kimbara »

TheTech skrev: Det er uansett teoretisk umulig at den kan fly. Det samme gjelder mennesket.
Nei, det er det ikke. Jeg orker ikke gå inn i teknisk prat bare pga. denne lille myten, men vil istedet gi deg en link som forhåpentligvis forklarer det:

http://www.news.cornell.edu/releases/Ma ... g.hrs.html

EDIT: At mennesket i sin naturlige form ikke er i stand til å fly er selvsagt riktig.
Antall ord: 71
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
markoberto
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 124
Startet: 08 Okt 2009 22:07
14
Kjønn (valgfri): Gutt 15 ;)
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 2 ganger

Re: Er dette juks???

Innlegg av markoberto »

i så fall den MERKLIGSTE levitasjonen eg har sett. Men selvsagt vist det finnes spøkelser, poltergeist osv som kan gjøre fysiske ting, kan vel mange til sammen ha energi nok til å løfte en mann. Men hva som var tilfelle her vet eg ikke.
Antall ord: 46
U may like stories.. but you cant escape reality.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
steini93
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 73
Startet: 08 Jul 2008 21:04
15
Kjønn (valgfri): Guttonge
Lokalisering: alta

Re: Er dette juks???

Innlegg av steini93 »

Kimbara skrev:
TheTech skrev: Det er uansett teoretisk umulig at den kan fly. Det samme gjelder mennesket.
Nei, det er det ikke. Jeg orker ikke gå inn i teknisk prat bare pga. denne lille myten, men vil istedet gi deg en link som forhåpentligvis forklarer det:

http://www.news.cornell.edu/releases/Ma ... g.hrs.html

EDIT: At mennesket i sin naturlige form ikke er i stand til å fly er selvsagt riktig.
Akkurat som når man svømmer.
Den skjerer gjennom lufta oppover, for og dyte luften nedover.
Når vi svømmer, skjerer vi gjenom vannet framover og dyter vannet bakover.
Kan vell samenlignes med svømming.
Men tror på at levitasjon kan gjennomføres, hadde en opplevelse som barn der jeg klarte og gå i luften. Men ble redd, så jeg hoppet tilbake i sofaen. Noe jeg selvsagt angrer på nå.
Antall ord: 145
Stein hær ... ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJEST

Re: Er dette juks???

Innlegg av GJEST »

Jeg tror det er 1oo% umulig for et menneske å fly, eller gå i luft. Så jeg anser videoen som fake, eller illusjonlisten. Det fins j--- mange gode tryllekunstnere/illusjonister der ute!

Og hvis du har sett noe sånt, ekte, i virkeligheten, ludo, av noen du vet ikke er illusjonlister, så burde du absolutt bedt ham hjem, testa det ut, tatt bilder, ringt nrk, vg osvosv.
Det er klart om om sånt går an, ville personene latt seg teste, for å overbevise menneskeheten. Ingen gjør det. Da kan de bli avslørt.
Antall ord: 94

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
camillah
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 555
Startet: 10 Feb 2005 16:45
19
Lokalisering: somewhere over the rainbow
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 11 ganger

Re: Er dette juks???

Innlegg av camillah »

Alva26 skrev:Det er klart om om sånt går an, ville personene latt seg teste, for å overbevise menneskeheten. Ingen gjør det. Da kan de bli avslørt.
enig her.. men kanskje det blir litt som vi som tror på det paranormale mot de skeptiske?
har enda ikke klart å bevise at det fins? få det på video, vg, nrk, tv3 osv... men vi som har sett det vet jo fordet at det er der..? just a thought :mozilla_undecided:
Antall ord: 79
Eneste man med sikkerhet vet om livet, er at det går videre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJEST

Re: Er dette juks???

Innlegg av GJEST »

Derfor er jeg svært skeptisk også, selv om jeg tror på det paranormale.
Jeg har ikke selv sett ånder og spøkelser, f.eks, så jeg må nok innrømme at jeg ikke helt vil tro det før jeg får se det.
men det er vanskelig å be en ånd dukke opp når man står klar, da, antar jeg.
Da må det jo være enklere med mannen i gata som kan "fly" liksom.
?
Antall ord: 78

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
camillah
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 555
Startet: 10 Feb 2005 16:45
19
Lokalisering: somewhere over the rainbow
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 11 ganger

Re: Er dette juks???

Innlegg av camillah »

jo så klart, skulle jo tro det hvertfall... :)
men kan jo hende prestasjonsangst kommer frem ol..? nei, jeg aner ikke jeg.. vanskelig å vite når man ikke har opplevd det.. der er jeg lik deg, vil se det for å tro 100% på det...
Antall ord: 43
Eneste man med sikkerhet vet om livet, er at det går videre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
marius'en
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 68
Startet: 12 Jan 2010 21:43
14
Blitt takket: 2 ganger

Re: Er dette juks???

Innlegg av marius'en »

Kimbara skrev:
Ankh skrev:Men så har vi f.eks humla, som har for små vinger i forhold til kroppen for å fly...
Det er feil.
Humla roterer vingene og får oppdrift omtrent på samme måte som et helikopter.
På hvilken måte sammenligner du insekt-vinger på ei humle med et helikopter? Nå ble jeg nyskjerrig her. :mozilla_laughing:
Regner med at du setter deg inn i nøyaktig virkemåte på et helikopter før du svarer meg, og at du vet veldig godt hvordan et sett med insektsvinger fungerer....

Men tilbake til videoen, jeg er jo enig i at han har valgt en fin tid for å gjøre dette, med tanke på både mørket i seg selv (ikke mye bakrunnslys som kan avsløre noe nede i bushen) og en smart løsning med en ring av ild som både holder folk på litt avstand samt at den ødelegger nattsynet til de som står rundt og ser på.
Hvis noen kjenner til en video der dette skjer under litt mere avslørende omstendigheter slik at det virker veldig ekte og sansynlig, så hadde det vært artig å sett.
Nå er det mye rart mellom himmel og jord vi ikke har kontroll på, som kansje noen få helt spesielle mennesker kjenner til og klarer å utnytte, så en skal aldri si aldri. :mozilla_wink:
Antall ord: 230

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 415
Startet: 13 Aug 2010 10:43
13
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 29 ganger

Re: Er dette juks???

Innlegg av Atmi »

marius'en skrev:
På hvilken måte sammenligner du insekt-vinger på ei humle med et helikopter? Nå ble jeg nyskjerrig her. :mozilla_laughing:
Regner med at du setter deg inn i nøyaktig virkemåte på et helikopter før du svarer meg, og at du vet veldig godt hvordan et sett med insektsvinger fungerer....
Tror du misforstår litt her. Han sa ikke at humler kan sammenlignes med helikopter. Han sa at humlen roterer vingene sine og derfor kan fly selv om vingene er små. Videre forklarer han det med "omtrent som et helikopter". Mulig det hadde vært bedre å sagt "roterer omtrent som en propell", i stede for å si helikopter - men helikopteret har jo propell da... og en propell roterer jo, omtrent som vingene på en humle - på en måte.

Det er mulig jeg leser feil og at han egentlig sammenligner en humle med et helikopter, da beklager jeg. Men jeg kan ikke helt se hva verken nøyaktig virkemåte hos et helikopter eller innsektsvingers funksjon, har med dette å gjøre. Det er jo innlysende at innsektsvingenes funksjon er å fly - er det ikke? Eller kanskje humla bruker beina for å fly? hvem vet. Forsåvidt har jeg personlig allerede fått en forklaring på hans teori - at humlen roterer vingene - jeg vet at helikoptere roterer - så omtrentligheten makes sence, for å si det sånn.

Men så er jeg ikke veldig opptatt av verken humlevinger eller helikopter - sånn sett. Så for mennesker som meg, av litt lavere intelligens - så var denne forklaringen grei i forhold til å forstå hva som er bakgrunnen for påstanden. Og på en måte er det lettere å forstå det, enn å forstå at humla egentlig ikke kan fly. For jeg har hørt det før - at humla kan egentlig ikke fly - men vet jo at den kan. Så en forklaring på dette er jo fint da. Eller?
Antall ord: 316

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
marius'en
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 68
Startet: 12 Jan 2010 21:43
14
Blitt takket: 2 ganger

Re: Er dette juks???

Innlegg av marius'en »

Atmi skrev:
marius'en skrev:
På hvilken måte sammenligner du insekt-vinger på ei humle med et helikopter? Nå ble jeg nyskjerrig her. :mozilla_laughing:
Regner med at du setter deg inn i nøyaktig virkemåte på et helikopter før du svarer meg, og at du vet veldig godt hvordan et sett med insektsvinger fungerer....
Tror du misforstår litt her. Han sa ikke at humler kan sammenlignes med helikopter. Han sa at humlen roterer vingene sine og derfor kan fly selv om vingene er små. Videre forklarer han det med "omtrent som et helikopter". Mulig det hadde vært bedre å sagt "roterer omtrent som en propell", i stede for å si helikopter - men helikopteret har jo propell da... og en propell roterer jo, omtrent som vingene på en humle - på en måte.

Det er mulig jeg leser feil og at han egentlig sammenligner en humle med et helikopter, da beklager jeg. Men jeg kan ikke helt se hva verken nøyaktig virkemåte hos et helikopter eller innsektsvingers funksjon, har med dette å gjøre. Det er jo innlysende at innsektsvingenes funksjon er å fly - er det ikke? Eller kanskje humla bruker beina for å fly? hvem vet. Forsåvidt har jeg personlig allerede fått en forklaring på hans teori - at humlen roterer vingene - jeg vet at helikoptere roterer - så omtrentligheten makes sence, for å si det sånn.

Men så er jeg ikke veldig opptatt av verken humlevinger eller helikopter - sånn sett. Så for mennesker som meg, av litt lavere intelligens - så var denne forklaringen grei i forhold til å forstå hva som er bakgrunnen for påstanden. Og på en måte er det lettere å forstå det, enn å forstå at humla egentlig ikke kan fly. For jeg har hørt det før - at humla kan egentlig ikke fly - men vet jo at den kan. Så en forklaring på dette er jo fint da. Eller?
Årnær sæ vettu..... At du er fornøyd med forklaringen er det viktigste. hehe. Regner med at rette vedkommende svarer på spørsmålet hvis han føler for det. Generellt kan det sies kjapt at måten et helikopter flyr på og hvordan "propellen" som du sier fungerer, har fint lite med måten ei humle flyr. :mozilla_smile:
Men som du sier, det har jo ikke noe med debatt-temaet å gjøre, så det spiller jo ingen rolle. hehe.
Antall ord: 400

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links