Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Foto & BilderHva i all verden er dette?

Her snakker vi om foto, bilder av spøkelser, orber, etc. Stedet for alt som har med foto, fotografering, støv på bilder, orber, og annet.
Forutz
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Startet: 13 Mar 2010 22:12
14

Hva i all verden er dette?

Innlegg av Forutz »

Vi har kjøpt oss et småbruk fra 1890, som vi driver å pusser opp. Bruket har stått tomt ett par år før vi kjøpte det, og før det var det en dame som leide det en periode. Naboen kunne fortelle at den damen som leide der, mente det spøkte der, og da vi var inne i huset før vi begynte å pusse opp, så oppdaget vi at hun hadde tegnet mange forskjellige merkelige symboler over dørene. Men over til bildene. Noen som kan forklare disse rundingene? Bildene er tatt i gangen ved trappen opp til 2 etg, i stuen, og inne på badet.


Image
Image
Image
Image

Endret: Endret : Endret billedtagger fra IMG til RIMG. Dermed tilpasses størrelsen.
Admin
Antall ord: 123

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5078
Startet: 21 Jun 2006 14:54
17
Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
Lokalisering: Borti natta
Har takket: 163 ganger
Blitt takket: 171 ganger

Re: Hva i all verden er dette?

Innlegg av Astarte »

Dette er nok sannsynligvis støv, også kalt orber. ;)

Men jeg ble litt nyskjerrig på de symbolene du nevner her. Du har ikke bilde av dem?
Antall ord: 26
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Re: Hva i all verden er dette?

Innlegg av Asbjørn »

Sier meg enig med Astarte ; "rundingene" er nok dessverre bare støv, også kjent som "orbs"..

Men virker som om det kan være noe ved trappa ( se vekk fra orb'sene, de er støv. )
Kansje du finner noe tegn på noe under trappa ?

Derimot er jeg og intr. i å se symbolene...

A
Antall ord: 54

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

Re: Hva i all verden er dette?

Innlegg av Heksepusen »

Jeg er nok enig mad ast her er nok bare støv.
Men de symbolen er jeg intirisert i og få se.
Jeg vet at det var vanelig i gamle hus fjør osv og merke dører med kors eller andre ting som skulle forindre onskap og trolldom så det kan være at dere har funnet disse symbolene.
Har sett flere slike merker som er veldig tydelig selv om dem er gammle.
Men prøv om du får vist oss disse vær så snill.
Antall ord: 88
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Forutz
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Startet: 13 Mar 2010 22:12
14

Re: Hva i all verden er dette?

Innlegg av Forutz »

Hei.
Så det var ikke mer spennende enn støv, nei ;) Ja, den løsningen er jo naturlig med tanke på oppussingen, det er jo støvete der. Men må nok skuffe dere angående de symbolene som var over dørene der. De har jeg ikke tatt bilder av. Og de er ikke gamle heller, kanskje 2-3 år, samt at de var tegnet inn med vanlig blyant. Men ifølge naboen som er skeptisk til overnaturlige fenomener, så hadde leieboeren visstnok tegnet disse symbolene for å beskytte seg mot spøkelser :) Men jeg kan ikke si at jeg har merket noe der inne, i alle fall ikke noe ondt. For før vi kjøpte denne gården, så var jeg og mannen min på uttallige visninger, og det var flere ganger vi ikke klarte å gå inn, men snudde på trappen, på grunn av energiene som var inne. Men det skal bli spennende å flytte inn der, det er jo et gammelt hus, og man vet jo aldri, kanskje leieboeren har rett. Men hva mente Asbjørn om at jeg burde sjekke under trappen? Skal forresten ta den ned og pusse den opp.
Antall ord: 193

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Re: Hva i all verden er dette?

Innlegg av Asbjørn »

Forutz skrev:Men hva mente Asbjørn om at jeg burde sjekke under trappen? Skal forresten ta den ned og pusse den opp.
Da vil du iallfall oppdage om det er noe uvanlig der...
Og om det er noe å ta bilder av, så gjør det, og kom med de ;)

A
Antall ord: 51

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Forutz
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Startet: 13 Mar 2010 22:12
14

Re: Hva i all verden er dette?

Innlegg av Forutz »

Det virker som om du vet at jeg vil finne noe der du, Asbjørn ;) Om jeg finner noe, så skal dere få vite, det er sikkert. :salute:
Antall ord: 27

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Re: Hva i all verden er dette?

Innlegg av Asbjørn »

Forutz skrev:Det virker som om du vet at jeg vil finne noe der du, Asbjørn ;) Om jeg finner noe, så skal dere få vite, det er sikkert. :salute:
Vet, er nå ikke så sikkert, er bare en feeling...
Men vi ser jo det om du finn noe... ;)

A
Antall ord: 49

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terjegutt
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 94
Startet: 10 Mar 2010 21:51
14
Kjønn (valgfri): Sier seg selv=)
Lokalisering: Valdres

Re: Hva i all verden er dette?

Innlegg av Terjegutt »

Er nok støv... fordi når kjæresten min skulle ta bilde av fyrverkeri ble det som om det var mange forskjellige måner ^^
Antall ord: 25
Desto mere man tenker på det - Desto større sjanse er det for at det skjer :- )
Enten det er positivt eller negativt ^^

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TinaElise93
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 1
Startet: 30 Mar 2010 17:19
14

Re: Hva i all verden er dette?

Innlegg av TinaElise93 »

Har ikke så mye erfaring av det som blir kalt ober, utenom at jeg har tatt et par bilder for å sjekke på forskjellige plasser. Jeg har en bekjent som interesserer seg veldig i slike ting som dette å sier at mesteparten er bare støv men du kan være heldig å få tatt bilde av energier som kan ligne, der blånyansede er "gode"-energier og de røde er "onde". Dette kommer jo helt an på hva du mener og tror på ang. dette, og jeg var også litt skeptisk siden du nesten alltid for slike støvpartikler med på bilder. Det som overasket meg den ene gangen var at når jeg tok bilde ute, kom det en helt rød runding, noe som jeg har bilde av. Jeg tok bildet etterpå for å sjekke om det kunne være en støv-partikkel som bare reflekterte rød i den vinkelen jeg tok bilde, men det tror jeg ikke det var. For siden det verken var noen andre rundingen/støvpartikler på det bildet jeg fikk med den røde rundingen og det jeg tok etterpå. Jeg har også et bilde av en blå-aktig, men denne er ganske gjennomsiktig og ligner mer på en vanlig støv-partikkel. Noen som har noe erfaring med dette eller meninger? Vet mange sysntes at dette bare er tull med akkurat dette, men er spennende å høre forskjellige meninger. :)
Antall ord: 237

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TheTech

Re: Hva i all verden er dette?

Innlegg av TheTech »

Image
I vinduet er det en hvit flekk. Det er det eneste mystiske jeg ser på bildene dine :) Om du ikke ser flekken så er den litt til venstre for midtpå i bredden og 3/4 av vinduet i høyde.

Edit:
Oppdaget faktisk en liggende orb/støvkorn på det samme bildet :L Mellom stolen til venstre og gardintrappen ligger størkornet på noe brunt...
Antall ord: 65

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Satsuki
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 638
Startet: 11 Okt 2005 16:49
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 1 gang

Re: Hva i all verden er dette?

Innlegg av Satsuki »

TheTech skrev:Oppdaget faktisk en liggende orb/støvkorn på det samme bildet :L Mellom stolen til venstre og gardintrappen ligger størkornet på noe brunt...
Ja, den skilte seg ut! Ser nesten.. lysende ut? :mozilla_undecided:

Godt observert!
Antall ord: 37

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TheTech

Re: Hva i all verden er dette?

Innlegg av TheTech »

Satsuki skrev:
TheTech skrev:Oppdaget faktisk en liggende orb/støvkorn på det samme bildet :L Mellom stolen til venstre og gardintrappen ligger størkornet på noe brunt...
Ja, den skilte seg ut! Ser nesten.. lysende ut? :mozilla_undecided:

Godt observert!
Ja, den skiller seg litt ut, men når jeg ser på den nå så ser jeg at det ligner på et helt vanlig støvkorn, bare at den lyser som du nevner, og at den beveger seg. Det synes jeg er litt merkelig (men ikke overnatulig). Regner med at kameraet stod rolig da bildet ble tatt, de andre støvkornene er bevis på det(?). Dermed må støvkornet ha flyttet seg ved å bli flyttet. Så... Hva har flyttet det? Er det gjennomtrekk, eller er det vind fra personen som gikk der? Altså, om man legger et papir på gulvet og går raskt forbi det, så ser man at papiret, beveger seg. Det samme kan en støvpartikkel gjøre, bare at den trenger mye mindre kraft til for å forflytte seg.

Edit:
Image
Det neste jeg legger merke til er vinduet helt til venstre. Hmm... Er det en skygge til en hand som prøver å åpne vinduet? :p
Antall ord: 196

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Viinther
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 13
Startet: 26 Mar 2010 13:32
14
Kjønn (valgfri): Frøken
Lokalisering: Vestfold

Re: Hva i all verden er dette?

Innlegg av Viinther »

På vinduet til venstre, tror den skyggen er vinduet som reflekterer stilaset:)
Antall ord: 12
"Den såkalte synskhet og telepati
betraktes som former av scizofreni"
-Andrè Bjerke

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TheTech

Re: Hva i all verden er dette?

Innlegg av TheTech »

Viinther skrev:På vinduet til venstre, tror den skyggen er vinduet som reflekterer stilaset:)
Er ikke det til høyre i vinduet, og ikke venstre i vinduet?
Antall ord: 27

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links