Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Foto & Bilderorber eller bare støv?

Her snakker vi om foto, bilder av spøkelser, orber, etc. Stedet for alt som har med foto, fotografering, støv på bilder, orber, og annet.
Natalaya
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 8
Startet: 25 Mar 2006 19:23
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ringerike

Re: orber eller bare støv?

Innlegg av Natalaya »

DamageDone skrev:Det kommer an på hvordan lyset treffer støvet hvor mye som synes.
hva med skikkelsen i vinduet. noen god forklaring..
Antall ord: 23

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DamageDone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 479
Startet: 29 Sep 2009 00:45
14
Kjønn (valgfri): hersker
Blitt takket: 3 ganger

Re: orber eller bare støv?

Innlegg av DamageDone »

Natalaya skrev:
DamageDone skrev:Det kommer an på hvordan lyset treffer støvet hvor mye som synes.
hva med skikkelsen i vinduet. noen god forklaring..
Kan ikke se noen skikkelse.
Antall ord: 30

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: orber eller bare støv?

Innlegg av Svartepus »

Jeg holder muligheten bittelitt åpen for at det kan være noe der, men "skikkelser" i vinduer er som oftest bare et resultat av fantasi. Som sagt før her, er vi mennesker laget sånn at hjernen leter etter velkjente mønstre i det vi ser. Derfor kan vi gjenkjenne skikkelser, ansikter, dyr o.l. i både skyer, skygger, treverk, vinduer osv osv.

Orbene er nok støv ja. Som DD sier har størrelsen med avstand til kameralinsa å gjøre. Jeg får ofte en orb eller to eller fler på mine bilder, men bare når jeg bruker blitz. Jeg vil tro energier og gjenferd som måtte være rundt oss har nok energi til å vises på bilder uten blitz. Spesielt hvis de har energi nok til å gi seg til kjenne ved å gi folk sansefornemmelser o.l.

Jeg vet at du nok gjerne vil ha bekreftende svar på at det er noe paranormalt i orbene og vindusskikkelsen, men mest sannsynlig er det ikke noe der. Skulle det være noe der bør du heller invitere noen som kan komme dit og kjenne på energien som er der.
Antall ord: 193
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1382 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Re: orber eller bare støv?

Innlegg av Asbjørn »

Natalaya skrev:hvis det bare er støv hvorfor kommer det ikke på ALLE bildene jeg tar , og hvorfor er det ikke mye mer av det. ? noen er store andre små. er det ett stort støv korn som lager de større sikrler?
Det er fordi det kun er støvkorn rett foran linsa som blir fotografert - av den grunn av at er de for langt vekk fra linsa, vil de ikke bli sett.

Se hvordan støv svever i lufta inne en dag sola skinner godt inn... noen ganger er det lite, andre ganger er det mye....

Det er kun de nærmeste cm foran linsa ( i det området hvor blitzen lyser opp ) som blir synlig på et fotografi.
Bruker man ikke blitz, eller annen lyskilde, - ser man ikke støvet...

A
Antall ord: 135

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
30cm
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 499
Startet: 09 Sep 2009 22:35
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 12 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Re: orber eller bare støv?

Innlegg av 30cm »

Får lære deg å tørke støv kjærring.
Antall ord: 11

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 415
Startet: 13 Aug 2010 10:43
13
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 29 ganger

Re: orber eller bare støv?

Innlegg av Atmi »

Grevinne skrev:
Atmi skrev:Ser ingen i vinduet jeg. Syns egentlig det er litt merkelig at på slike bilder så er det alltid noen som sier "det er noen i vinduet" med en gang et vindu blir litt utydelig. Hva er det dere ser i vinduet?
For meg ser det ut som om det står en person i vinduet, ser ut som en eldre mann (?) med grått hår. Men er ikke dermed sagt at det jeg synes jeg ser er riktig (selvom jeg har på meg brillene :mozilla_tongue: )
Vel, jeg forstørret bildet il 100% - og da ser jeg helt klart hva du mener :) må innrømme jeg trodde dere var litt rare. Men lyset i det vinduet danner en "runding" som helt klart kan se ut som et hode. Men jeg tror dessverre bare det er skinnet fra hjørnet på taket.

Atmi
Antall ord: 146

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Natalaya
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 8
Startet: 25 Mar 2006 19:23
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ringerike

Re: orber eller bare støv?

Innlegg av Natalaya »

30cm skrev:Får lære deg å tørke støv kjærring.
tørke støv hva er det??????????????

haha
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
marikken
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 203
Startet: 24 Apr 2007 22:41
17
Kjønn (valgfri): jiiinte
Lokalisering: rygge

Re: orber eller bare støv?

Innlegg av marikken »

rhonersen skrev:"Orb" er det som den synlige effekten (hvite ringer/sirkler) på bildet kalles. Støv er årsaken.
Jeg har noen ganger orber på bildene mine...men det er difinitivt ikke bare støv....så sant ikke det finnes støv med farger i da!
Antall ord: 46
:-)smil til verden,og den smiler tilbake:-)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

Re: orber eller bare støv?

Innlegg av Lilja »

Såklart det finnes støv med farger! Støv er jo en herlig (?) blanding av døde hudceller, tekstilrester, pollen osv osv osv...
Antall ord: 24

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

Re: orber eller bare støv?

Innlegg av Borte.. »

marikken skrev:
rhonersen skrev:"Orb" er det som den synlige effekten (hvite ringer/sirkler) på bildet kalles. Støv er årsaken.
Jeg har noen ganger orber på bildene mine...men det er difinitivt ikke bare støv....så sant ikke det finnes støv med farger i da!

Har du skiftet nick? Kjente deg ikke igjen....før nå :lol:



Nei nå sporer jeg av :oops:


Orb ja....jeg har mange orber på rommet mitt nå så jeg må vel frem med vaskemopp og hele bøtteballetten i morgen :)
Antall ord: 87

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
sliten
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 82
Startet: 06 Sep 2010 17:31
13
Blitt takket: 20 ganger

Re: orber eller bare støv?

Innlegg av sliten »

Rorschach-tester er morsomme greier, du ser på et bilde med flekker og punkter og saker og ting, og det er ikke måte på hva folk mener seg å se i området. Sier nok VESENTLIG mer om den som ser, enn om det som sees.
På samme måte - som det er nevnt her - vil øyet / hjernen / sinnet lete etter velkjente eller gjenkjennelige mønster, og oppdage særlig ansikter men også kropper og skikkelser på bilder. Ta en titt på en strietapet eller noe sånt, og du vil bli forbauset over hvor mange "ansikter" eller "profiler" du vil synes å se i mønsteret. Det er skrevet bøker om sånne bilder som alt fra organisasjoner til annonsører liksom putter inn i andre bilder eller filmfnutter for å få fram et budskap.
Bullshit og Rorschach.
Antall ord: 138

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links