Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Foto & BilderPå'n igjen? Bilde.

Her snakker vi om foto, bilder av spøkelser, orber, etc. Stedet for alt som har med foto, fotografering, støv på bilder, orber, og annet.
IngridH96
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 10
Startet: 19 Sep 2010 01:47
13
Kjønn (valgfri): Jente

På'n igjen? Bilde.

Innlegg av IngridH96 »

Hei! :)

Den siste uka i sommerferien hadde jeg problemer med åndelig aktivitet. Jeg hørte gåing/løping i trapper, hosting, noen som gikk utenfor døra mi, "porten" nederst i trappen ble åpnet og lukket, dodøra blir åpnet.. og at noen tok på beina mine. Alt skjedde vanligvis om natta, når jeg var våken. En dag når jeg skulle vise moren min noe så tok jeg med meg pc'n og gikk ut av rommet (har rom i 2.etasje). Når jeg stod øverst i trappen og tittet ned så jeg en skikkelse som beveget seg inn i stua. Jeg trodde det var moren min og fulgte etter, men fant hun aldri. Jeg gikk gjennom hele huset, men det var helt stille.. 5 minutter senere kommer hun inn døra, og forteller at hun var på butikken, så det vil si at jeg hadde vært alene hjemme hele tiden. Da fikk jeg noen jeg kjenner til å "rense" huset midlertidig, siden jeg ble så plaget av det. Det hjalp, og har hjulpet nå i 6 uker, før jeg i dag merket at det har kommet tilbake. Foreldrene mine var ute og gikk tur, så jeg bestemte meg for å ta et bilde i en del av huset jeg vet at det er mye energi.. like ved rommet mitt. Og når jeg så på bildet fikk jeg sjokk. Jeg tok flere bilder samme sted, men fikk ikke opp noen ting.

Her er bildene:
http://sv.tinypic.com/r/t0l3f9/7

Jeg sendte det til en av de vennene mine, og han sa at det satt noen i sofaen. Hvis dere zoomer inn kan dere se at det er et rødt lag rundt den store "orben". Det er også mange små orber rundt. Det var helt mørkt i rommet når jeg tok bildene..
Når jeg setter meg i sofaen får jeg veldig vondt i hodet, og vansker med å puste.. hva kan dette bety?
Antall ord: 334
Life is like a game, if you give up, you loose.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kiara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 485
Startet: 29 Apr 2010 12:46
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
Har takket: 560 ganger
Blitt takket: 128 ganger

Re: På'n igjen? Bilde.

Innlegg av Kiara »

Jeg syns det så ut som det ikke var noen typisk orb i den sofaen.. men hvordan får man til å some inn på bildet?
Antall ord: 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
IngridH96
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 10
Startet: 19 Sep 2010 01:47
13
Kjønn (valgfri): Jente

Re: På'n igjen? Bilde.

Innlegg av IngridH96 »

Kode: Velg alle

Du kan lagre det, og zoome inn.
Kiara skrev:Jeg syns det så ut som det ikke var noen typisk orb i den sofaen.. men hvordan får man til å some inn på bildet?
Antall ord: 36
Life is like a game, if you give up, you loose.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kiara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 485
Startet: 29 Apr 2010 12:46
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
Har takket: 560 ganger
Blitt takket: 128 ganger

På'n igjen? Bilde.

Innlegg av Kiara »

Ok. Takk IngridH96! :P Jeg er desverre ikke så flink med funksjoner på pc-en.. :mozilla_undecided:
Antall ord: 14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
IngridH96
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 10
Startet: 19 Sep 2010 01:47
13
Kjønn (valgfri): Jente

Re: På'n igjen? Bilde.

Innlegg av IngridH96 »

Kiara skrev:Ok. Takk IngridH96! :P Jeg er desverre ikke så flink med funksjoner på pc-en.. :mozilla_undecided:
Her er en zoomet inn versjon :)
http://sv.tinypic.com/r/1q36eh/7
Antall ord: 29
Life is like a game, if you give up, you loose.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
tvilerlitt
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 172
Startet: 27 Jan 2010 09:19
14
Kjønn (valgfri): Gubbe.
Lokalisering: Østlandet
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 68 ganger

Re: På'n igjen? Bilde.

Innlegg av tvilerlitt »

Kiara skrev:Jeg syns det så ut som det ikke var noen typisk orb i den sofaen.. men hvordan får man til å some inn på bildet?
Først trykker du på bilde en gang, så blir det jo litt større,
deretter kan du bare trykke " CNTRL + " (Ctrl og pluss tegnet samtidig)
så mange ganger du vill for å zooome inn...
Antall ord: 61

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kiara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 485
Startet: 29 Apr 2010 12:46
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
Har takket: 560 ganger
Blitt takket: 128 ganger

Re: På'n igjen? Bilde.

Innlegg av Kiara »

Tusen takk tvilerlitt! Der fikk jeg jammen til det og... Ha lurt veeeldig på hvordan det skulle gjøres. :D

Forøvrig når jeg endelig fikk zoomet inn litt, så ser jeg at den store orben flytter seg idet bildet blir tatt. De andre små, står i ro! Den store ser ut som det er et gammelt ansikt i....

Jeg tror ikke det er en støvkule, da jeg syns de har en spes. måte å se ut på. Fukt-kuler ser heller ikke slik ut.. Har også sett ansikt tydelig i orb før, men det har vært veldig uvanlig å oppleve.
Antall ord: 104

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
rhonersen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 453
Startet: 01 Apr 2008 14:41
16
Blitt takket: 1 gang

Re: På'n igjen? Bilde.

Innlegg av rhonersen »

Ser ut som tre vanlige (støv) orber. De andre mindre orbene har også rød kant. Slik farge på kantene kan forklares med uperfekt optikk i kameraet. http://en.wikipedia.org/wiki/Chromatic_aberration
Antall ord: 35

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
NightHawk
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 252
Startet: 09 Sep 2008 22:40
15
Lokalisering: Buskerud
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Re: På'n igjen? Bilde.

Innlegg av NightHawk »

Prøv med videokamera neste gang :) .
Antall ord: 6
We Weren't Born To Follow

An educated population will always asks questions “The men in blue suits” never want to answear!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Jampy
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 94
Startet: 01 Aug 2007 11:56
16
Kjønn (valgfri): Jente
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 2 ganger

Re: På'n igjen? Bilde.

Innlegg av Jampy »

rhonersen skrev:Ser ut som tre vanlige (støv) orber. De andre mindre orbene har også rød kant. Slik farge på kantene kan forklares med uperfekt optikk i kameraet. http://en.wikipedia.org/wiki/Chromatic_aberration
Signerer den. "Orber" er ikke noe "paranormalt" ;)
Antall ord: 44

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
millis
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 1
Startet: 07 Okt 2010 09:16
13

Re: På'n igjen? Bilde.

Innlegg av millis »

Når jeg forstørret bildet ,er det et ansikt der.skriv en meld til meg,så kanskje jeg kan hjelpe. :)
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Meridian

Re: På'n igjen? Bilde.

Innlegg av Meridian »

Jeg har brukt en god del tid nå på og Fixe og forstørre på bilde slik at det har blitt skarpt og flott.
Jeg må si det var ganske intressang orb da jeg fikk fjerna " tåka " fra bilde.
Resulatet kan du hente ned her Link : http://www.megaupload.com/?d=93FABI63
Antall ord: 53

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Meridian

Re: På'n igjen? Bilde.

Innlegg av Meridian »

Trådstarter Skrev :
Når jeg setter meg i sofaen får jeg veldig vondt i hodet, og vansker med å puste.. hva kan dette bety?

fikk du den soffaen i sommerfeiren ?

Grunnen til at jeg spør deg er fordi det hender at enkelte ting kan ha energi spor i seg fra tidligere eiere som kan forårsake slike paranormale aktiviterer.Jeg har vært borti steder dær folk har fått inn forskjellige ting i huset som for eks gamle møbler , speil , kister etc som har vært grunnen til aktivitet. Et sted jeg var engang viste det seg at kommoden familien hadde arvet var årsaken til paranormale ting , ting begynte 3 måneder etter familien hadde fått kommoden in i huset med
lyder skikkelser og tung trist energi.Det behøver ikke alltid være gamle ting som gir fra seg
en tung energi , en gang var det faktisk en nykjøpt soffa fra ikea som var problemet.
Hvorfor vet jeg ikke , men slik var det nå alikevel. :lol:
Antall ord: 173

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
IngridH96
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 10
Startet: 19 Sep 2010 01:47
13
Kjønn (valgfri): Jente

Re: På'n igjen? Bilde.

Innlegg av IngridH96 »

Nei, har hatt den i flere år :S

Meridian skrev:Trådstarter Skrev :
Når jeg setter meg i sofaen får jeg veldig vondt i hodet, og vansker med å puste.. hva kan dette bety?

fikk du den soffaen i sommerfeiren ?

Grunnen til at jeg spør deg er fordi det hender at enkelte ting kan ha energi spor i seg fra tidligere eiere som kan forårsake slike paranormale aktiviterer.Jeg har vært borti steder dær folk har fått inn forskjellige ting i huset som for eks gamle møbler , speil , kister etc som har vært grunnen til aktivitet. Et sted jeg var engang viste det seg at kommoden familien hadde arvet var årsaken til paranormale ting , ting begynte 3 måneder etter familien hadde fått kommoden in i huset med
lyder skikkelser og tung trist energi.Det behøver ikke alltid være gamle ting som gir fra seg
en tung energi , en gang var det faktisk en nykjøpt soffa fra ikea som var problemet.
Hvorfor vet jeg ikke , men slik var det nå alikevel. :lol:
Antall ord: 183
Life is like a game, if you give up, you loose.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Kimmeline1
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 6
Startet: 22 Sep 2010 14:20
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Lokalisering: Austmarka/Hedmark

Re: På'n igjen? Bilde.

Innlegg av Kimmeline1 »

Lille:D

husker du den gangen, da Camilla og jeg hjalp deg litt med beskyttelse?:)
Jeg ''søkte'' etter energiene i rommet, også ba jeg Camilla komme ut ved sofaene, fordi det var maget mye energi mot sofaen?? Hun så seg rundt, så mot meg, ble så skremt at hun nesten knuste glasset fordi det stod en mann rett bak på siden av meg?

Selvfølgelig er det mye aktivitet der :mozilla_undecided: og den virket jo ikke så bra heller... jeg fikk vondt i hjertet, dere har også følt ubehag, og når vi brukte tarot-kortene mine, ville han ikke ha Camilla der, i tillegg til at vi fikk nevnt noe ang. hjerte..
-En mann, ikke særlig blid, døde av hjerteproblemer og som ikke liker folk som kan hjelpe- er det jeg tenker om dette..
folk kan gjerne kommentere dette innlegget, og/eller sende meg melding:)
Antall ord: 149
Do what you will, as long it harms none:)
Remember; 3 times good and 3 times bad;D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links