Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Foto & BilderBilder blir tatt når ingen er hjemme

Her snakker vi om foto, bilder av spøkelser, orber, etc. Stedet for alt som har med foto, fotografering, støv på bilder, orber, og annet.
steini93
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 73
Startet: 08 Jul 2008 21:04
15
Kjønn (valgfri): Guttonge
Lokalisering: alta

Re: Bilder blir tatt når ingen er hjemme

Innlegg av steini93 »

trineso skrev:
steini93 skrev:Men nå sa du jo at kattene holdt på å rive ned kameraet og at linsedekselet var av?
Kan ikke det bety at det er kattene som spøker med kameraet :mrgreen:
Bare en mulighet, nekter ikke for at det kan være et spøkelse, eller kansje en demon :666
Eller kansje flere :666 :666 :666
Nei, det her er inntresant. Men det finnes så mange naturlige forklaringer på hva som kan finnes bak disse bildene.

Men kan du si meg hvorfor strømmen til tv boksen å strømfordeleren er av?
Kattene som har vert der å kommet borti knappen kansje?
Ja, kattene lekte med nakkereima som hang ned fra bordet. Siden kameraet da lå utpå kanten. Og jeg legger aldri fra meg kameraet sånn. Jeg vet nemlig at jeg har to katter som skal drepe alt som kan lekes med, så jeg legger alltid kameraet midt på bordet med linsedekselet på og nakkereima under kameraet.

Strømmen på tvboksen og sånn er ikke av, men du ser ikke lyset der så godt, pga lyset i leiligheten.
Men lyset i leiligheten er jo ikke av på noen av bildene.
Antall ord: 189
Stein hær ... ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
trineso
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 18
Startet: 04 Apr 2011 09:59
13

Re: Bilder blir tatt når ingen er hjemme

Innlegg av trineso »

steini93 skrev:
trineso skrev:
steini93 skrev:Men nå sa du jo at kattene holdt på å rive ned kameraet og at linsedekselet var av?
Kan ikke det bety at det er kattene som spøker med kameraet :mrgreen:
Bare en mulighet, nekter ikke for at det kan være et spøkelse, eller kansje en demon :666
Eller kansje flere :666 :666 :666
Nei, det her er inntresant. Men det finnes så mange naturlige forklaringer på hva som kan finnes bak disse bildene.

Men kan du si meg hvorfor strømmen til tv boksen å strømfordeleren er av?
Kattene som har vert der å kommet borti knappen kansje?
Ja, kattene lekte med nakkereima som hang ned fra bordet. Siden kameraet da lå utpå kanten. Og jeg legger aldri fra meg kameraet sånn. Jeg vet nemlig at jeg har to katter som skal drepe alt som kan lekes med, så jeg legger alltid kameraet midt på bordet med linsedekselet på og nakkereima under kameraet.

Strømmen på tvboksen og sånn er ikke av, men du ser ikke lyset der så godt, pga lyset i leiligheten.
Men lyset i leiligheten er jo ikke av på noen av bildene.
Nei nettopp. Taklyset gjør til at man nesten ikke ser lyset fra tuneren og det :)
Antall ord: 207

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Street_witch
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 51
Startet: 27 Mai 2006 05:24
17
Kjønn (valgfri): 110% gutt
Lokalisering: Kolbotn

Re: Bilder blir tatt når ingen er hjemme

Innlegg av Street_witch »

skjønner uroen du får i kroppen av dette. har opplevd noe av det samme faktisk.

for 2-3 år siden var jeg og eks dama alene hjemme og vi tok noen bilder fra helgen osv.
og når jeg gikk over bildene etter og ha lagt dem inn på dataen på mandagen etter så er
det 2 bilder som er tatt av oss mens begge sover fra 2 forskjellige vinkler :? dette bildet ble da tatt natt til søndag og ingen andre har vært i huset
Antall ord: 89
2012, punktet hvor virkelighet og fantasi må møtes

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
trineso
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 18
Startet: 04 Apr 2011 09:59
13

Re: Bilder blir tatt når ingen er hjemme

Innlegg av trineso »

Hvis det hadde skjedd her, da hadde vi flytta på dagen begge to! Vi har faktisk lekt med tanken om at det kunne skjedd, men da ble vi så livredde begge to at vi pakka oss godt under dyna og holdt kjeft.
Antall ord: 42

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Ankh

Re: Bilder blir tatt når ingen er hjemme

Innlegg av Ankh »

Kan vel være alt fra bløff, spøk, husdyr, til teknisk feil, ånder osv.
Dere vet vel selv om dere tuller med oss eller om den ene tuller med den andre.
At andre sniker seg inn og tar bilde er vel usannsynlig, dere ville vel oppdaget det på annet vis også.
Husdyr...vel, dere har katter? En katt som har lekt seg med snora, kommet borti avtrekkeren med en pote eller snute, blitsen fyres av, katta hopper til og velter kamra.
Teknisk feil, tvilsomt, men kameraet kan ha funksjoner som knipser ved bevegelse eller en timer som er satt.
Ånder, tja, hvem vet? Kanskje en ide å sette opp et videokamera og la det filme når dere er borte?
Antall ord: 121

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
trineso
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 18
Startet: 04 Apr 2011 09:59
13

Re: Bilder blir tatt når ingen er hjemme

Innlegg av trineso »

Ankh skrev:Kan vel være alt fra bløff, spøk, husdyr, til teknisk feil, ånder osv.
Dere vet vel selv om dere tuller med oss eller om den ene tuller med den andre.
At andre sniker seg inn og tar bilde er vel usannsynlig, dere ville vel oppdaget det på annet vis også.
Husdyr...vel, dere har katter? En katt som har lekt seg med snora, kommet borti avtrekkeren med en pote eller snute, blitsen fyres av, katta hopper til og velter kamra.
Teknisk feil, tvilsomt, men kameraet kan ha funksjoner som knipser ved bevegelse eller en timer som er satt.
Ånder, tja, hvem vet? Kanskje en ide å sette opp et videokamera og la det filme når dere er borte?
Vi har ikke samvittighet til å tulle sånn med hverandre. Kattene er veldig tvilsomt, siden de ikke får skrudd på kameraet. Det er en sånn "skyve-knapp" for å få skrudd det på, så tviler. Kameraet var ikke velta heller. Og kattene har nok heller ikke sjans til å bite over linsedekselet for å få det av. Og bildene ble tatt i bringehøyde, så det må ha vært håndholdt.
Antall ord: 194

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Purka
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 124
Startet: 20 Mar 2010 08:13
14
Kjønn (valgfri): Sugge

Re: Bilder blir tatt når ingen er hjemme

Innlegg av Purka »

jeg har selv en telefon som lever sitt eget liv fordi det er noe i systemet dens som har klikket. Den slår seg av og på, med eller uten pin kode når det passer den selv...og helt uten at dette er noe paranormalt...heller noe para-elektronisk, om noe kan kalles det..hehe.
Resten kan forklares med at muligens en av dere går i søvne. Den som går i søvne tror demlig selv den er våken, og kan være forsiktig så de andre ikke våkner. Alt som foregår i denne perioden, vil personen naturligvis ikke huske når han/hun våkner, fordi personen da stort sett er tilbake i sin egen seng. For andre kan slike hendelser, dersom oppdaget, bli oppfattet som et toalettbesøk, eller en nattlig matbit, fordi personen i visse tilfeller responderer og har øynene åpne. Var søvngjenger selv som barn, og satte både en og ti støkk i familien...og meg selv, da vi våknet.
Sier ikke at dette er det som fåregår hos dere, men bare belyser en mulighet.
PS: Tror på ånder og poltergeist. Huset mitt ( bygget i 1906) har fire stykk.
Antall ord: 206
Use your psykic abilities like an umbrella. use it only when it rains.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Ankh

Re: Bilder blir tatt når ingen er hjemme

Innlegg av Ankh »

Hvis dere opplever dette flere ganger så hadde det vært moro å satt opp et videokamera eller kamera som knipset ved bevegelse og sett hva som skjedde.
For mange muligheter til å konkludere med et svar
Antall ord: 35

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
trineso
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 18
Startet: 04 Apr 2011 09:59
13

Re: Bilder blir tatt når ingen er hjemme

Innlegg av trineso »

Ingen av oss går i søvne. Ihvertfall ikke fra Valdres til Toten og tilbake. Hadde vært gøy å finne ut hva det er, og satt opp kamera, men det er ikke så ofte det skjer. Ikke noe merkbart isåfall.
Antall ord: 43

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Atmi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 415
Startet: 13 Aug 2010 10:43
13
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 29 ganger

Re: Bilder blir tatt når ingen er hjemme

Innlegg av Atmi »

Jeg er sikkert litt for enkel i hodet. Likevel må jeg bare føye til at merkelige opplevelser har jeg hatt her også, noen ganger tenker jeg det muligens er noe overnaturlig, men stort sett så faller jeg for å tenke mennesker først.

For eksempel har jeg funnet ting fra nattbordsskuffen i posten.... falt meg ikke inn at det skulle være et spøkelse, selv om jeg bor i blokk og det er så og si umulig å komme inn her uten å ødelegge døra (så lenge den er låst) - jeg har likevel konkludert med at det må være noen "skitunger" som har kommet seg inn via altanveien en gang det ikke var låst (ved å klatre mellom altanene) og gått inn og rotet hvor de ikke skulle - og at de da, i ren fandenivolskhet, har lagt de papirene i postkassen. Altså - at de morer seg en hel haug. Jeg har aldri kommet på at slike ting skal være spøkelser eller annet.

En gang satt jeg og en venninne i stua her, og en radio slo seg på oppi en skuff. Det var litt rart. Jeg syns også det er litt rart at den ene pc min slår seg av og på i hytt og pine. Den står på ene soverommet og det kan bli ganske livlig og bråkete i løpet av natten for den som sover. Men igjen - tenker ikke at det er spøkelser, men at det er noe med kontaktene eller slik.

Jeg sier ikke at ting aldri er spøkelser altså, jeg har andre ting som jeg absolutt mener er energi, og andre ting er jeg i tvil. Men jeg syns vel kanskje at noen virker å tenke spøkelse først, og andre ting etterpå. I mitt hode er det mer sannsynlig at noen har vært inne i leiligheten, rota med kamera og løpt ut når det kom folk - enn at det var et spøkelse som tok av linsa, holdt kameraet i brysthøyde og tok bilde - uten noen som helst mening med.

Men igjen, det er min måte å oppfatte ting på. Men dersom det var noen som var inne i leiligheten, og hørte det kom noen - da passer det ganske godt med at de tok bildene like før noen kom hjem, at kameraet ikke var blitt ryddet skikkelig på plass osv. Fordi de har fått dårlig tid.

Du skriver at dere har skrudd på lys, og så har de vært av, og lignende ting. Også der er jeg litt vanskelig. Jeg mener at når man VET at man skrudde av lyset, låste opp døra, eller låste døra igjen osv - da tviler jeg umiddelbart. Jeg er av den tro at de fleste ikke er så veldig bevisste på alle autohandlinger - det være å skru av kaffetrakteren, skru av lyset, låse dører, trekke i snora etter man har vært på do osv - det er slike ting man oftest gjør helt på auto. Dersom man blir avbrutt eller noe, hører en lyd, telefonen ringer, noen sier noe interessant - da har man en tendens til å glemme slike ting. Ellers er det ofte slik at man ikke egentlig husker å ha gjort slike ting.

Er du sikker på at inngangsdøra var låst når samboeren din kom hjem? Er det mulig at døra endatil var åpen?

Nå mener jeg ikke å være ulidelig og latterliggjøre det du sier. For som sagt - jeg tenker bare umiddelbart at det er menneskelig, og merker meg at andre tenker åndelig først. MEN - jeg tror også at noen ting har en åndelig forklaring, og hvem vet om det er det som har skjedd hos dere. Det er bare at de tingene du sier, om hva som skjer - hva dere har gjort og ikke gjort og husker og sånn - det får meg til å lure. For... nå skal jeg være litt rett frem her - men jeg "hører" vel at dere har sittet og pratet om dette, øst hverandre litt opp og sånn. Men det er igjen det jeg oppfatter av det jeg leser, det er langtfra sikkert at det er sånn. Jeg bare vet hvordan det er når jeg sitter med mine alternaive venner og vi diskuterer i den retningen, vil vi ha det slik, så snur vi detaljene slik. Noen ganger sitter vi å diskuterer samme tema noen måneder senere, og ler av hvordan vi øste hverandre opp og snudde ting til sannheter - som vi i ettertid ser at var konklusjoner vi trakk uten egentlig å ha nok hold bak det. Som for eksempel - "det siste vi gjorde var jo å skru av lyset!" - så sier den andre. "Ja, det stemmer!! Søren, klart vi gjorde!" osv. Og egentlig kan det være at begge er bittelitt usikre på om dere egentlig gjorde det, men overbeviser hverandre om det og til slutt husker dere det nesten.

Men altså - Jeg mener faktisk ikke å beskylde dere for å ha gjort en slik prosess, eller prosesser. Jeg tenker bare at det er kanskje en mulighet, og hvis det er det så er det kanskje lettere å takle enn å takle et spøkelse som flyr rundt og utøver såvidt konkrete ting. Hva er det neste liksom? Dessuten - hvis det nå skulle være sånn at det jeg sier har noe for seg, så kanskje dere sjekker nærmere ift om dere har låst døra neste gang - og/eller skifter lås i tilfelle noen har en ekstra nøkkel som dere ikke vet om.

For to jenter som bor sammen og er opptatt av spøkelsesgreier - er ganske utsatt for practical jokes.... hvis noen har tilgang til å gjøre det med dere. Det er mange som elsker å fore andre med det de søker etter, og de tenker ikke på at det kan skremme dere - de syns i tilfelle bare at hele greia er herlig. Ser de at du har lagt ut bilder på bloggen din, så er det himmelen, og de får mersmak som kan friste til å gjenta spøken en annen gang.

Når det gjelder bildene så er jeg ikke så veldig teknisk oppegående. Men etter min vurdering så er det muligens et taklys og/eller blitz på det øverste bildet, men det er da også refleksjon fra et lys som kommer fra naborommet og reflekterer i døra. Jeg mener bestemt at et taklys eller blitz ikke ville kommet inn fra venstre side. Så ser vi vel taklampen og muligens et lys under kjøkkenhyllene i vinduet? Eller blir det helt feil? I tillegg er det nå sånn at den boksen som står foran tv'n,. den har unektelig et grønt lys på det øverste bildet, som ikke er der på det nederste. Og ettersom det nederste bildet er mørkest og har minst refleksjoner, så er det trolig at det ville vist bedre på det nederste enn det øverste, dersom det sto på begge gangene. Et enkelt grønt lys viser jo mye bedre i et mørkt rom, enn i et lyst rom. Så jeg holder en knapp på at lyset har blitt skrudd på mellom de to bildene. Om det var når noen kom hjem eller om det var noen som tullet, det kan være vanskelig å si. Kanskje det var kjæresten til venninna di, kanskje han ikke våger å innrømme det fordi han er redd dere skal bli så forbanna. For det er jo mulig at hun husker 10 minutt feil på tiden? Eller?
Kan det være at du ikke hadde pakket kameraet slik du trodde, men at du rett og slett reiste og glemte det? Kan det være at bildene ble tatt når hun la kameraet på plass? At de 10 minuttene ikke er helt rett, kanskje de tenker at de kom ti over, men egentlig kom ti på?

Nei, vet ikke jeg. :) men vi skal vel ikke alltid finne svar på alt heller.
Antall ord: 1355

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !