Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Foto & BilderBilder blir tatt når ingen er hjemme

Her snakker vi om foto, bilder av spøkelser, orber, etc. Stedet for alt som har med foto, fotografering, støv på bilder, orber, og annet.
steini93
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 73
Startet: 08 Jul 2008 21:04
15
Kjønn (valgfri): Guttonge
Lokalisering: alta

Re: Bilder blir tatt når ingen er hjemme

Innlegg av steini93 »

steini93 skrev:
steini93 skrev:
DamageDone skrev:
Det er det det det det er.
Man kan se at det ene er uten blits, men man kan også se at strømmen er borte på det ene bildet å ikke det andre.

Så dette er meg et mysterium :?:

Kan strømstansen ha fått kameraet til å ta bilde, å hvordan kunne strømstansen påvirket kameraet?
Å hvorfor er det tatt et bildet før strømmen stanset :mozilla_undecided:

Ikke så godt å si.Noen som har noe ideer?? :D
Fant ut at begge kan være tatt med blits, derfor blir det for mye lys på det øverste bildet slik at det blir litt uklar kvalitet. Har opplevd det problemet når jeg har tatt bilder med blits når det er lyst.

Det var dumt av meg å si at strømen var gått, lyset var av og i tillegg ser vi jo at det er mørkt ute?

Så uten blits ville man jo ikke sett noenting eller?
Skal se litt mere over bildene slik at jeg kan komme opp med noen mer gjennomtenkte løsninger, eller kansje vi heller mot det paranormale :badgrin:
Kansje jeg er ute på tynn is. Mener at det lyset bildet kan være tatt uten blits siden jeg ikke ser noen refleksjoner fra shampo flasken, som man kan se på det bildet hvor strømmen er gått. Men det kan jo også være slik at lyset i rommet overdøver refleksjonen?
:mozilla_undecided:
Men en ting la jeg merke til, å det er at kameraet har flyttet seg litt lengere til venstre på det lyseste bildet :?:
Antall ord: 265
Stein hær ... ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
steini93
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 73
Startet: 08 Jul 2008 21:04
15
Kjønn (valgfri): Guttonge
Lokalisering: alta

Re: Bilder blir tatt når ingen er hjemme

Innlegg av steini93 »

DamageDone skrev:Hvis du går inn på "egenskaper" på bildet så ser man alle instillingene som kameraet stod på. Det første bildet er uten blitz. Og det andre er med blitz. Ser jo det tydelig uten å se på egenskapene også.

Image

Image
Takker for korigering, tullet litt med hva som var uten å hva som var med blits :bandit
Antall ord: 57
Stein hær ... ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
trineso
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 18
Startet: 04 Apr 2011 09:59
13

Re: Bilder blir tatt når ingen er hjemme

Innlegg av trineso »

Jeg får ikke svart på alle kommentarene. Men kameraet var ikke tilkoblet strøm, og det var heller ikke strømbrudd, for da hadde jeg sett det på vekkeklokka som går på strøm. Det rare var at når vi reiste fredagen, lå kameraet midt på bordet med linsedekselet på, mens når vi kom hjem på søndag lå det på hjørnet av bordet med linsedekselet av. Som dere ser, er lyset på på begge bildene, og når min samboer kom hjem 10 minutter etter bildene ble tatt, var alle lys av og døra var låst. Ett bilde er tatt med blitz og ett uten. Det var stilt på innstillingene, for når jeg så på det, var det ikke de innstillingene jeg som regel bruker. Vi syns begge dette er merkelig, og leter febrilsk etter en forklaring. Jeg har to katter, men tviler sterkt på at de klarer å slå på kameraet, ta av linsedekselet, holde det i bringehøyde (for oss mennesker), ta to bilder og legge det på hjørnet av bordet.
Antall ord: 182

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Vortex
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 108
Startet: 07 Mar 2011 22:22
13
Har takket: 40 ganger
Blitt takket: 52 ganger

Re: Bilder blir tatt når ingen er hjemme

Innlegg av Vortex »

Jeg er ingen ekspert, men for meg virker det som om det nederste bildet er tatt med blitz i stummende mørke.
Antall ord: 22
Spør de gamle til råds og de unge etter hjelp.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
trineso
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 18
Startet: 04 Apr 2011 09:59
13

Re: Bilder blir tatt når ingen er hjemme

Innlegg av trineso »

Vortex skrev:Jeg er ingen ekspert, men for meg virker det som om det nederste bildet er tatt med blitz i stummende mørke.
I vinduet ser du jo at taklyset gjenspeiles.
Antall ord: 32

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Vortex
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 108
Startet: 07 Mar 2011 22:22
13
Har takket: 40 ganger
Blitt takket: 52 ganger

Re: Bilder blir tatt når ingen er hjemme

Innlegg av Vortex »

trineso skrev:I vinduet ser du jo at taklyset gjenspeiles.
Du har selvfølgelig helt rett, beklager.
Antall ord: 17
Spør de gamle til råds og de unge etter hjelp.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
trineso
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 18
Startet: 04 Apr 2011 09:59
13

Re: Bilder blir tatt når ingen er hjemme

Innlegg av trineso »

Vortex skrev:
trineso skrev:I vinduet ser du jo at taklyset gjenspeiles.
Du har selvfølgelig helt rett, beklager.
Det går nok veldig fint :)
Antall ord: 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
MsPurrfect
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 17
Startet: 23 Mar 2011 16:38
13
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Blitt takket: 1 gang

Re: Bilder blir tatt når ingen er hjemme

Innlegg av MsPurrfect »

Oj, dette var jo spesielt.. Er dere heeeelt sikre på at ingen tuller med dere? :)
Hvis ikke så er det jo veldig merkelig, ikke at jeg er noe ekspert på kameraer men dette burde jo ikke skje. Tviler på at kattene klarer det ja :D

Skal dere prøve igjen? La kamera ligge framme neste gang dere skal bort?
Antall ord: 58
There is an old saying that saving the life of one animal does not change the world but it does change the world for that animal

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

Re: Bilder blir tatt når ingen er hjemme

Innlegg av Lilja »

trineso skrev:Jeg får ikke svart på alle kommentarene. Men kameraet var ikke tilkoblet strøm, og det var heller ikke strømbrudd, for da hadde jeg sett det på vekkeklokka som går på strøm. Det rare var at når vi reiste fredagen, lå kameraet midt på bordet med linsedekselet på, mens når vi kom hjem på søndag lå det på hjørnet av bordet med linsedekselet av. Som dere ser, er lyset på på begge bildene, og når min samboer kom hjem 10 minutter etter bildene ble tatt, var alle lys av og døra var låst. Ett bilde er tatt med blitz og ett uten. Det var stilt på innstillingene, for når jeg så på det, var det ikke de innstillingene jeg som regel bruker. Vi syns begge dette er merkelig, og leter febrilsk etter en forklaring. Jeg har to katter, men tviler sterkt på at de klarer å slå på kameraet, ta av linsedekselet, holde det i bringehøyde (for oss mennesker), ta to bilder og legge det på hjørnet av bordet.
:iwin :lol:

Neida, skal ikke spore av. Hvis det nå er helt som du beskriver, og du er helt sikker på at ingen har vært i leiligheten, så er det jammen et mysterium! :mozilla_surprised:

Hold oss oppdaterte!
Antall ord: 221

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
trineso
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 18
Startet: 04 Apr 2011 09:59
13

Re: Bilder blir tatt når ingen er hjemme

Innlegg av trineso »

MsPurrfect skrev:Oj, dette var jo spesielt.. Er dere heeeelt sikre på at ingen tuller med dere? :)
Hvis ikke så er det jo veldig merkelig, ikke at jeg er noe ekspert på kameraer men dette burde jo ikke skje. Tviler på at kattene klarer det ja :D

Skal dere prøve igjen? La kamera ligge framme neste gang dere skal bort?
Hvem skulle tulla med oss? Det var ingen hjemme den helga, ikke huseierne engang. Så tviler på det. Og kameraet er som sagt holdt i bringehøyde.

Vi kunne vel prøvd igjen for å se. Men greia er at vi blir så psyka ut begge to. Det skremmer vannet av oss. Så vi tørr ikke, rett og slett! Skal nok holde dere oppdaterte på det, virker som dere ble engasjerte, og det setter vi stor pris på begge to! (Alle tre?)
Antall ord: 142

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Bilder blir tatt når ingen er hjemme

Innlegg av Svartepus »

Kanskje husnissen deres kjedet seg? Han er jo såpass lav at kamera i hans hodehøyde tilsvarer bringehøyde på vanlige folk :mozilla_wink:
Bare et fantasifullt forslag...
Antall ord: 29
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

Re: Bilder blir tatt når ingen er hjemme

Innlegg av Lilja »

:lol: Skikkelig snilt å snakke om husnissen til disse som er livredde, Svartepus!
De er sikkert redde for han også...

*mange morsomme tanker i hodet mitt* :badgrin: :badgrin: :badgrin:


(Trådstarter: Ikke stygt ment, altså. Jeg syns oppriktig synd på dere! Det må være grusomt å oppleve sånt når man blir så redd av det...)

Lilja
Antall ord: 53

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
trineso
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 18
Startet: 04 Apr 2011 09:59
13

Re: Bilder blir tatt når ingen er hjemme

Innlegg av trineso »

Svartepus skrev:Kanskje husnissen deres kjedet seg? Han er jo såpass lav at kamera i hans hodehøyde tilsvarer bringehøyde på vanlige folk :mozilla_wink:
Bare et fantasifullt forslag...
Hehe, er bedre å tenke på at det kan være en husnisse eller noen som går igjen ;)
Non taken, jeg tar meg ikke nær av det!
Antall ord: 59

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
cbeng
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Startet: 21 Sep 2009 14:09
14

Re: Bilder blir tatt når ingen er hjemme

Innlegg av cbeng »

Har sett litt på bildet nå, Bildet er ikke tatt fra samme vinkel ! er litt forskjell. En til ting jeg la merke til er at på den boksen som står ved tven, Så ser den større ut på det ene bildet, det er en slags ekstra del nede til venstre på den.
Eller så er det bare en illusjon...
Men er du 100% prosent på at ingen kan ha vært hjemme ??
Og er bildene tatt sånn at noe/noen har holdt kameraet, eller har det lugget på bordet ?
Antall ord: 92

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1382 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Re: Bilder blir tatt når ingen er hjemme

Innlegg av Asbjørn »

Jeg tok en kikk på bildene,
- kameravinkel er IKKE identisk! Kamera har blitt flyttet på, om enn lite.
Jeg la sammen disse bildene, - og dermed ....

Her er resultat når bildene legges over hverandre:

de grønne sirklene viser hvor vi tydeligst ser forskjell på bildene:
Image

Det ene opprinnelige bildet :
Image
og det andre :
Image

A
Antall ord: 54

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links