Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Foto & BilderBilder blir tatt når ingen er hjemme

Her snakker vi om foto, bilder av spøkelser, orber, etc. Stedet for alt som har med foto, fotografering, støv på bilder, orber, og annet.
trineso
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 18
Startet: 04 Apr 2011 09:59
13

Re: Bilder blir tatt når ingen er hjemme

Innlegg av trineso »

cbeng skrev:Har sett litt på bildet nå, Bildet er ikke tatt fra samme vinkel ! er litt forskjell. En til ting jeg la merke til er at på den boksen som står ved tven, Så ser den større ut på det ene bildet, det er en slags ekstra del nede til venstre på den.
Eller så er det bare en illusjon...
Men er du 100% prosent på at ingen kan ha vært hjemme ??
Og er bildene tatt sånn at noe/noen har holdt kameraet, eller har det lugget på bordet ?
Vi er 100% sikre på at ingen var hjemme. Huseierne var bortreist og hadde vært det hele helga, jeg og samboeren var i Valdres og kameraet lå igjen på Toten. Hvis man står og har kameraet inntil bringa omtrent, er det i riktig høyde. Det blir for lavt hvis det står på bordet. Så noen må ha holdt det.

Og ja Asbjørn, er klar over at kameraet er blitt flytta på mellom bildene, og det skremmer oss enda mer.
Antall ord: 178

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 12 Aug 2006 20:33
17
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

Re: Bilder blir tatt når ingen er hjemme

Innlegg av Diffusa »

Tidligere leieboer som ikke har levert fra seg nøklene?
Antall ord: 10
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.php

Pssst, spis og vær glad!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
trineso
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 18
Startet: 04 Apr 2011 09:59
13

Re: Bilder blir tatt når ingen er hjemme

Innlegg av trineso »

Vi spurte huseierene om de som hadde bodd der før hadde levert nøkkelen. Og det hadde de. Og bildene ble tatt like før samboeren min kom hjem. Er ikke det godt gjort?
Antall ord: 35

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Bilder blir tatt når ingen er hjemme

Innlegg av Svartepus »

Så dere var i Valdres sammen, men samboeren kom hjem før deg?

Det finnes jo en bitteliten mulighet for at samboeren din tøyser med deg...
Antall ord: 27
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

Re: Bilder blir tatt når ingen er hjemme

Innlegg av Lilja »

Svartepus skrev:Så dere var i Valdres sammen, men samboeren kom hjem før deg?

Det finnes jo en bitteliten mulighet for at samboeren din tøyser med deg...
:like kan nesten virke sånn...
Antall ord: 35

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
lenes
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 1
Startet: 05 Apr 2011 18:29
13

Re: Bilder blir tatt når ingen er hjemme

Innlegg av lenes »

Hallo alle sammen!
Jeg er da samboeren til denne jenta som er like redd som meg. Jeg er i over gjennomsnittet overtroisk, att det er mer mellom himmel og jord er jeg klar over! Og de som tror att jeg "tøyser" med ho er ikke noe jeg ville gjort. For vi er begge veldig interessert av det ukjente, og litt nyskjerrige på det der. Alt det styret som skjer her er ikke akkuratt noe jeg har stelt i stand selv, for det her skremmer vettet av meg snart. Det att vi kjenner samme kalde "brisen" når vi har lagt oss samtidig, att vi sover like dårlig begge to en natt sånn inniblandt når vi er to helt forskjellige personer, og hører ting utenfor døra, er ikke noe jeg har fiksa hvertfall. Alt det her har ikke skjedd siden bildetilfelle. Det eneste vi spør om er om noen har en anelse hva det her kan være :)
Antall ord: 164

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
trineso
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 18
Startet: 04 Apr 2011 09:59
13

Re: Bilder blir tatt når ingen er hjemme

Innlegg av trineso »

Svartepus skrev:Så dere var i Valdres sammen, men samboeren kom hjem før deg?

Det finnes jo en bitteliten mulighet for at samboeren din tøyser med deg...
Vi var i Valdres ja, men ikke sammen. Hun reiste ned en dag før meg fordi hun skulle få besøk av kjæresten sin, hvis noen lurte på det. Hun sendte melding til meg med én gang hun kom inn døra hjemme. Når jeg skulle se gjennom bildene jeg hadde tatt på kameraet mitt, så jeg to nye som jeg ikke hadde tatt. Jeg spurte Lene om hun hadde hatt det gøy med det, men hun hadde ikke rørt det, annet enn at hun hadde lagt det inn på bordet igjen og tatt på linsedekselet når kattene holdt på å rive det ned. Jeg sjekka dato og klokkeslett når bildene ble tatt, og da var hun og kjæresten ca 10 minutter unna. Og ja, jeg har sjekka at dato og klokkeslett på kameraet stemmer. Så nei, det kan nok ikke være henne. Hun hadde aldri kommet til å gjort noe sånt. Og hadde det vært henne, hadde vel ikke hun reagert på ting som har skjedd i ettertid?
Antall ord: 207

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1382 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Re: Bilder blir tatt når ingen er hjemme

Innlegg av Asbjørn »

Angående husnøkkelen :
Vær obs på at dersom dette er en vanlig husnøkkel, - kan hvemsomhelst lage kopi av den hos den nærmeste jernvarehandelen...

Så at en tidligere leieboer har levert tilbake nøkkelen til leiligheten, er ikke det samme som at det ikke finnes kopier.... !

Hvis det er andre tegn på at det har vært folk inne i leiligheten, ville jeg byttet låsesylinder / nøkler.
( Husvert må nok også få en kopi, da... )

Dersom dere har sjans til å låne et "timelapse" kamera, - dvs et kamera som tar ett bilde hvert 2 sekund, f.ex, og får plassert det slik at det ser leiligheten, men er samtidig er plassert slik at det er vanskelig å oppdage, - vil dette kansje avsløre - dersom det er folk som er innom og har "morro" med dere...

Asbjørn
Antall ord: 141

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
trineso
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 18
Startet: 04 Apr 2011 09:59
13

Re: Bilder blir tatt når ingen er hjemme

Innlegg av trineso »

Asbjørn skrev:Angående husnøkkelen :
Vær obs på at dersom dette er en vanlig husnøkkel, - kan hvemsomhelst lage kopi av den hos den nærmeste jernvarehandelen...

Så at en tidligere leieboer har levert tilbake nøkkelen til leiligheten, er ikke det samme som at det ikke finnes kopier.... !

Hvis det er andre tegn på at det har vært folk inne i leiligheten, ville jeg byttet låsesylinder / nøkler.
( Husvert må nok også få en kopi, da... )
Men du må være enig i at det fortsatt er godt gjort å få tatt to bilder like før vi kom hjem?
Antall ord: 105

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1382 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Re: Bilder blir tatt når ingen er hjemme

Innlegg av Asbjørn »

trineso skrev:Men du må være enig i at det fortsatt er godt gjort å få tatt to bilder like før vi kom hjem?
Både og ; - dersom det ER en nøkkel på avveie, eller i værste fall en "humoristisk" husvert, eventuelt en "Humoristisk" venn med kopi av nøkkel, kan man i allfall i teorien ha en troverdig årsak.

Personlig tror jeg ikke så mye på at et "spøkelse" har tatt bildet, selv om jeg ikke vil avskrive muligheten helt...
Men da må det og andre bevis til, - om enn "åndelige bevis".

Det finnes folk som kan se på dette uten at det koster dere noe ....
Om noen av disse bor i nærheten av dere, er dog en annen sak...

( men ikke slipp inn hvem som helst.... )
A
Antall ord: 134

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
trineso
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 18
Startet: 04 Apr 2011 09:59
13

Re: Bilder blir tatt når ingen er hjemme

Innlegg av trineso »

Asbjørn skrev:
trineso skrev:Men du må være enig i at det fortsatt er godt gjort å få tatt to bilder like før vi kom hjem?
Både og ; - dersom det ER en nøkkel på avveie, eller i værste fall en "humoristisk" husvert, eventuelt en "Humoristisk" venn med kopi av nøkkel, kan man i allfall i teorien ha en troverdig årsak.

Personlig tror jeg ikke så mye på at et "spøkelse" har tatt bildet, selv om jeg ikke vil avskrive muligheten helt...
Men da må det og andre bevis til, - om enn "åndelige bevis".

Det finnes folk som kan se på dette uten at det koster dere noe ....
Om noen av disse bor i nærheten av dere, er dog en annen sak...

( men ikke slipp inn hvem som helst.... )
A
Jeg skjønner logikken din. Det skal jeg ikke nekte for. Men jeg klarer liksom ikke helt å tro på det heller. Merkelig nok. Både jeg og samboeren min kjenner noen som ser om det er noen som går igjen. Og vi har tatt kontakt med en, og vi håper på å få gjort noe med dette og finne noen svar.
Antall ord: 199

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1382 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Re: Bilder blir tatt når ingen er hjemme

Innlegg av Asbjørn »

trineso skrev: Jeg skjønner logikken din. Det skal jeg ikke nekte for. Men jeg klarer liksom ikke helt å tro på det heller. Merkelig nok. Både jeg og samboeren min kjenner noen som ser om det er noen som går igjen. Og vi har tatt kontakt med en, og vi håper på å få gjort noe med dette og finne noen svar.
Jeg er "troende" når det gjelder det paranormale, - men samtidig vet jeg at logikk og naturlige årsaker først bør vurderes. Mange ting som bortforklares som paranormalt er faktisk ganske naturlig og "normalt" - når man finner alle detaljer...

Men samtidig har jeg selv opplevet diverse oppigjennom, - mye mer enn nok til å betvile at det finnes ting vi ikke har logiske forklaringer på.

Blir spennende å se hva h*n finner ut, og om dere vil merke endringer i ettertid...

A
Antall ord: 146

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
trineso
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 18
Startet: 04 Apr 2011 09:59
13

Re: Bilder blir tatt når ingen er hjemme

Innlegg av trineso »

Det hadde helt klart vært best om det bare var noen som tulla med oss. Så det er lov å håpe på det. Oppdaterer når vi har funnet ut noe :)
Antall ord: 32

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
steini93
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 73
Startet: 08 Jul 2008 21:04
15
Kjønn (valgfri): Guttonge
Lokalisering: alta

Re: Bilder blir tatt når ingen er hjemme

Innlegg av steini93 »

Men nå sa du jo at kattene holdt på å rive ned kameraet og at linsedekselet var av?
Kan ikke det bety at det er kattene som spøker med kameraet :mrgreen:
Bare en mulighet, nekter ikke for at det kan være et spøkelse, eller kansje en demon :666
Eller kansje flere :666 :666 :666
Nei, det her er inntresant. Men det finnes så mange naturlige forklaringer på hva som kan finnes bak disse bildene.

Men kan du si meg hvorfor strømmen til tv boksen å strømfordeleren er av?
Kattene som har vert der å kommet borti knappen kansje?
Antall ord: 95
Stein hær ... ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
trineso
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 18
Startet: 04 Apr 2011 09:59
13

Re: Bilder blir tatt når ingen er hjemme

Innlegg av trineso »

steini93 skrev:Men nå sa du jo at kattene holdt på å rive ned kameraet og at linsedekselet var av?
Kan ikke det bety at det er kattene som spøker med kameraet :mrgreen:
Bare en mulighet, nekter ikke for at det kan være et spøkelse, eller kansje en demon :666
Eller kansje flere :666 :666 :666
Nei, det her er inntresant. Men det finnes så mange naturlige forklaringer på hva som kan finnes bak disse bildene.

Men kan du si meg hvorfor strømmen til tv boksen å strømfordeleren er av?
Kattene som har vert der å kommet borti knappen kansje?
Ja, kattene lekte med nakkereima som hang ned fra bordet. Siden kameraet da lå utpå kanten. Og jeg legger aldri fra meg kameraet sånn. Jeg vet nemlig at jeg har to katter som skal drepe alt som kan lekes med, så jeg legger alltid kameraet midt på bordet med linsedekselet på og nakkereima under kameraet.

Strømmen på tvboksen og sånn er ikke av, men du ser ikke lyset der så godt, pga lyset i leiligheten.
Antall ord: 175

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links