Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Foto & BilderTror noen forsøker å fortelle meg noe...

Her snakker vi om foto, bilder av spøkelser, orber, etc. Stedet for alt som har med foto, fotografering, støv på bilder, orber, og annet.
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

Tror noen forsøker å fortelle meg noe...

Innlegg av Arven »

Den siste tida har tallet 27 blitt en fasinerende del av livet mitt. Det dukker opp alle steder og hele tiden. Når jeg titter på klokka for å se, er den nesten uten unntak --.27. Selv når jeg våkner på natten og må opp en liten tur, viser klokka 01.27, 04.27 o.l.
Ei venninne fikk et bilde til bursdagen sin. Et bilde av noen blomster og noen latinske ord og midt på bilde sto tallet 27. En pasient der jeg jobber er dement og sitter å skriver innimellom. som regel bare krusseduller, men sist jeg var på jobb kom han og satte seg hos meg og begynte å skrible. da jeg så på arket var det de vanlige krussedullene og tallet 27, skrevet to ganger. Nå tittet jeg ned på klokka på pc'n og jammen er den ikke 22.27 :mozilla_smile: . Dette skjer så mye at det kan ikke være tilfeldig.
Jeg søkte på nettet og fant at tallet 27 er kjent som et magisk tall. Det regnes blandt annet som Guds fingeravtrykk fordi det er 3x3 treenigheten.
Kan noen fortelle meg mer om dette tallet og hva det evt skal fortelle meg ?
Antall ord: 200
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Re: Tror noen forsøker å fortelle meg noe...

Innlegg av karina »

Wow, dette var spennende! Har ikke så mye å bidra med, men håper du deler hvis du finner ut av det!
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Lodve
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 15
Startet: 18 Jun 2010 10:23
13
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 3 ganger

Re: Tror noen forsøker å fortelle meg noe...

Innlegg av Lodve »

Dette høres veeeeldig ut som det som kalles bekreftelsesbias - du ser etter tallet 27, og merker deg kun når det dukker opp. Sannsynligvis ser du like ofte på klokken når den er noe med 11, 28 eller 59, men du har bitt deg merke i tallet 27, mens du glemmer alle andre tilfeller.

Godt beskrevet i denne filmen: http://www.imdb.com/title/tt0481369/
Antall ord: 67

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
eile-joha
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1483
Startet: 09 Nov 2005 15:50
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 30 ganger
Blitt takket: 17 ganger

Re: Tror noen forsøker å fortelle meg noe...

Innlegg av eile-joha »

så utrolig spennende.. HAdde det slik selv i 2009. jeg så tallet 6 overalt. gjerne i kombinasjon 66 eller 666...
Jeg fant ut at jeg var gravid, og første terminberegning var 06.06.10. så jeg tror det var noen som prøvde å fortelle meg datoen der. :D :D
(han kom 3.6 da:Psom var ul termin ;) )

håper du finner ut av det. Kanskje imorgen. da er det jo 27. :evillaugh
Antall ord: 71

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

Re: Tror noen forsøker å fortelle meg noe...

Innlegg av Arven »

Artig at det er flere som har opplevd sånt :mozilla_smile: . Kanskje det er slik Lovde sier men tallet dukker opp så ofte at jeg greier ikke helt å akseptere det som en tilfeldighet. Forrige natt drømte jeg at jeg hadde kuttet meg dypt i hånda og måtte sy. Da legen var ferdig og jeg så på hånda var alle stingene formet som tallet 27. Jeg har meditert over det men får ikke noe. Håper det blir klart for meg etterhvert slik det ble for deg
Antall ord: 92
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

Re: Tror noen forsøker å fortelle meg noe...

Innlegg av Jeppski »

Nå virker det som om du har bestemt deg for at tallet 27 forfølger deg, og det virker som om du har tenkt en del over det. Derfor drømmer du og legger merke til tallet 27.
Antall ord: 38

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 415
Startet: 13 Aug 2010 10:43
13
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 29 ganger

Re: Tror noen forsøker å fortelle meg noe...

Innlegg av Atmi »

Jeg tror abslutt på slike tilfeldigheter, og jeg tror også at ting som det er noe av det mest hensiktsmessige - tenker da hensiktsmessig i forhold til hva vi relaterer åndlige oppleveser som. Det er veldig usannsynlig at tallet 27 i seg selv gir deg incentiv til å henge deg opp i det. Hadde det vært "jeg kjenner stadig andres følelser" så hadde jeg vært mer troendes til å tenke at du ønsket dette og derfor lager det til. Men hvis du henger deg opp i noe så ordinært som e kjedelig tall, da er det noe helt annet. Det hadde også vært helt annerledes dersom du leste om det først, og så begynte å henge i det (jeg tar som en selvfølge at du hadde sagt det om så var tilfelle)

Det er klart at dersom jeg kjøper meg en rød jakke og tror at det betyr noe, så vil jeg gjerne legge merke til alle andre som har rød jakke og finne det fascinerende. Men som en bevisst person, så er en viss foståelse av dette, en del av mine preferanser når jeg skal avgjøre om det er unaturlig mye. Jeg regner med at du også har det med i dine egne beregninger.

Det kan nok kanskje hende at du ikke legger merke til de andre tallene - kanskje du ser tallet 13 like ofte. Men POENGET er altså at tallet 27 har du lagt merke til. Altså - vi kan tenke at du fabler og roter og av en eller annen grunn har en ekstemt stor trang til å være spesiell, og derfor lager til en historie om tallet 27. Eller vi kan tenke det som er langt mer naturlig, at du av en eller annen grunn har bitt deg merke i dette tallet. Hva er grunnen til at du har bitt deg merke i det, enten det vises oftere eller ikke, det er spørsmålet.

Det finnes flere tilnærminger til det åndelige. De små påminnelsene, er etter min mening, det mest givende og verdifulle innenfor en slik tankegang. Det gir faktisk noe som beriker livet i en vesentlig grad - fordi du vil, før eller siden, vite hva tallet betyr. Noen ganger så kanskje du henger deg opp i noe som ikke hadde betydning, ingen regel er uten unntak. Men stor sett har de fleste små manier en hensikt, det forbereder oss for det som kommer og/eller blir små bekreftelser på at det er en del større enn kun inni våre egne hoder.
Antall ord: 430

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

Re: Tror noen forsøker å fortelle meg noe...

Innlegg av Arven »

Det var ikke noen spesiell hendelse hvor jeg første gang la merke til tallet,-ikke som jeg har bevisst bitt meg merke i ihvertfall. Ble oppmerksom på det litt etterhvert fordi jeg så det flere ganger hver dag og syns det var pussig og da kan det selvfølgelig hende at jeg lettere la merke til det videre også.
Jeg har også tro på at vi kan få tegn og påminnelser så til slutt prøvde jeg å finne ut noe om tallet på nettet uten at jeg fant noe som ga meg svar.
Jeg har ingen behov for å gjøre meg mer spesiell enn jeg er og hvis det var ønsket mitt så hadde jeg nok prøvd å finne på noe annet enn dette :mozilla_smile: .
Jeg tror på, og syns det var så fint det du skrev : Det gir faktisk noe som beriker livet i en vesentlig grad- fordi du vil, før eller siden, vite hva tallet betyr
Antall ord: 162
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 415
Startet: 13 Aug 2010 10:43
13
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 29 ganger

Re: Tror noen forsøker å fortelle meg noe...

Innlegg av Atmi »

Arven skrev: Jeg har ingen behov for å gjøre meg mer spesiell enn jeg er og hvis det var ønsket mitt så hadde jeg nok prøvd å finne på noe annet enn dette :mozilla_smile: .

Hvis ikke så har du i hvert fall utrolig DÅRLIG fantasi!! :krykke
Antall ord: 47

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

Re: Tror noen forsøker å fortelle meg noe...

Innlegg av Arven »

:mozilla_smile:
Antall ord: 2
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Regan
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 7
Startet: 11 Feb 2012 18:08
12
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 5 ganger

- Tror noen forsøker å fortelle meg noe...

Innlegg av Regan »

Så utrolig interessant!

Jeg har alltid hatt tallet 666 etter meg, overalt så kommer det tallet.
Jeg tror selv det ikke har noe med den bibelske historien, men noe må det jo være!

Det er tall på regninger, når jeg tar kassaoppgjør, nummeret til en taxi i Budapest var 66-666-666 :roll: .
På et egg har det til og med stått!

det skal sies at jeg ikke spiste det egget :frekk
Antall ord: 74

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links