Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Foto & BilderKan noen tyde dette?

Her snakker vi om foto, bilder av spøkelser, orber, etc. Stedet for alt som har med foto, fotografering, støv på bilder, orber, og annet.
tedj83
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Startet: 08 Mai 2011 21:53
12

Kan noen tyde dette?

Innlegg av tedj83 »

Image

Bildet ble tatt på en gård i Bergen. Jeg og svogeren ble ganske overrasket når vi så bildet. Det kan ikke være gjenskinn fra lys, støv e.l slik vi kan se det. Det facinerende med denne flekken er at det kan se ut som om noe forsøker å stikke hull på luften (hvis dere skjønner)

Vi gikk inn med en tulle magnetsensor som utrolig nok slo ut på maks der jeg stod å tok bildet. Jeg legger også til at jeg tok to bilder fra samme posisjon samtidig da dette ble fanget på kamera.
Antall ord: 99

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

- Kan noen tyde dette?

Innlegg av Asbjørn »

Første spørsmål :
Hva var gulvet dekket med ?
Var det jord, sagflis, eller ?

Hvis det var sagflis kan det ha vært et lite spon som har blitt sparket opp av dyra....

A
Antall ord: 35

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
tedj83
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Startet: 08 Mai 2011 21:53
12

- Kan noen tyde dette?

Innlegg av tedj83 »

Det var fuktig plank og dyrene hadde holdt seg rolig ganske lenge, så flis er det nok ikke. Jeg holder alle muligheter åpen men klarer ikke finne noen logisk forklaring selv. Har finkjemmet kamera for støv i alle krinkler og kroker.
Antall ord: 42

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

- - Kan noen tyde dette?

Innlegg av Asbjørn »

tedj83 skrev:Det var fuktig plank og dyrene hadde holdt seg rolig ganske lenge, så flis er det nok ikke. Jeg holder alle muligheter åpen men klarer ikke finne noen logisk forklaring selv. Har finkjemmet kamera for støv i alle krinkler og kroker.
Dette som laga den der "flekken" var nok ikke på selve kamera.
Da ville ikke blitzen lyst den så godt opp.

Det var heller noe i lufta FORAN kamera, - fra 2-3 til 30-40 cm ....

Legg merke til fargen i "bakkant" av flekken, - det var grunnen til at jeg tenkte på flis...
Ser du til høyre for hodet pålammet, ser det ut for meg som om det ligger flis på gulvet...

Videre i fjøs, er det ofte spindelvev. Små rusk kan lett henge seg fast i slike tråder, men ikke sees i "tusmørket" .... før det kommer bedre lys, som blitz...

Men seff, - det er bare tanker jeg har, merker ikke noe rart med bildet nemlig...

( og somregel er det naturlige forklaringer på slike "orber"... )

mvh Asbjørn
Antall ord: 178

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
tedj83
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Startet: 08 Mai 2011 21:53
12

- Kan noen tyde dette?

Innlegg av tedj83 »

Det er vel med dette som alt annet at vi ikke finner noe svar på det :-) Spennende er det uansett. Det rare var den magnetsensoren.. den slo ut der jeg tok bildet, men da jeg gikk inn igjen etterpå var det ingen reaksjon.
Antall ord: 43

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links