Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Foto & BilderEt rart bilde!

Her snakker vi om foto, bilder av spøkelser, orber, etc. Stedet for alt som har med foto, fotografering, støv på bilder, orber, og annet.
Taurus

Et rart bilde!

Innlegg av Taurus »

Under en ferietur rundt omkring i Møre og Romsdal nå nylig tok jeg en stopp ved en av de gamle bryggene som ligger langsmed hovedveien ca en mil før man kommer til Isfjorden, i retning mot Åndalsnes. Der ville jeg prøve fiskelykken og fant meg godt til rette ved en av bryggene. Klokka måtte vel nærme seg rundt 01-tiden, og jeg storkoste meg der jeg satt og prøvde overliste storfiskene, dog med liten hell. En god sommernatt med gradestokken på 16-tallet, med stille sjø og fin sikt mot Åndalsnes. Dette måtte foreviges tenkte jeg og tok fram mitt kamera, hvorpå jeg tok en del bilder. Stort sett greie bilder, proff er jeg ikke akkurat men jeg gjør da mitt beste. Finner jeg noe som etter min mening kan bli et bra motiv tar jeg gjerne 4-5 bilder av samme sted og vurderer hver enkelte og sletter de dårligste. Det gjorde jeg denne gangen og, men etter å ha sett over bildene på displayet på kameraet, som er forholdvis lite, var det et av bildene som skilte seg ut på en rar måte. De måtte legges inn på pc`n og der ble overraskelsen stor!!! :shock: Ikke aner jeg hva dette er, men litt tøft var det og....kanskje litt creepy. Jeg trekker ingen forhastede slutninger, regner med at det kan ha en logisk forklaring.Men likevel da... Som det sees på bildet er det knallvær, skyfritt, tåkefritt...berre lekkert. Og jeg røyker ikke! Og ikke photoshop om noen lurer. Noen som har en ide om hva dette er? Jeg ser noe, andre som ser det samme? Unaturlig? Tilfeldigheter? Blinkskudd isåfall :lol:
3 bilder vises, en før, den aktuelle og den etter. Alle bildene er tatt med sekunders mellomrom.

Image
Image
Image

Bare for nysgjerrighetens skyld, noen her som aner noe om de bryggene, dens historier osv? Var visstnok et grustak/asfaltverk i forbindelse med den brygga for mange år siden.
Antall ord: 334

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

- Et rart bilde!

Innlegg av Asbjørn »

For meg ser det ut som om kameraet har hatt blitzen på.
Desverre ligger ikke kameradetaljene i bildet som ligger ute.
Bilde
Med litt fantasi ser man dog at det sitter en person på bildet, - men jeg heller mer til at det nok er
damp / utpust som forårsaker dette.

Selv om temperaturen er på 16 grader, vil det likevel kunne være damp fra utpust, - men den vil somregel ikke være så synlig.

Uansett et stilig bilde.

A
Antall ord: 79

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Taurus

- Et rart bilde!

Innlegg av Taurus »

Jeg heller nok mer til de logiske forklaringer på dette bildet, slik som blitz, utånding,damp o.l... Men det burde da vært på de andre bildene også, da dette ble tatt i rask rekkefølge. Mange venner har sett på dette og alle sverger på at de ser en framtredende hodeskalle som dukker opp og dekker nesten hele bildet. Øverst over fjellene ser man panna, øyehulene, nesen og resten nedover. Men det er slik det er, med nok fantasi kan man nok se det meste. :)
Naturlig, unaturlig... blinkskudd :mozilla_smile:
Antall ord: 93

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

- Et rart bilde!

Innlegg av Asbjørn »

Jeg så ikke en hodeskalle, men heller en figur som ser ut som statuen "tenkeren".

Selv om bilder er tatt rett etterhverandre, - er det likevel fullt mulig å å dette på ett av 3 bilder, - fordi når man puster ut, forsvinner "dampen" raskt vekk fra kamera, - det er når dampen er nær kamera den reflekterer blitzen.

A
Antall ord: 58

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Et rart bilde!

Innlegg av Bearchild »

Hva slags kamera har du brukt?
Vet du om blitsen ble utløst på det aktuelle bildet, hva med de andre? Har du noe slags bildeinformasjon..? Det midterste bildet er jo tydelig lysere enn de andre/ har en annen farge. Mulig jeg bommer helt, men min erfaring er at blitsen lyser opp fokuspunktet og gjør bakgrunnen mørkere? Og jeg ville kanskje trodd blitsen ville reflektert i vannet (ser ut som du sitter veldig nærme vannkanten/ bryggekanten).

Jeg ville vel også tenkt (vann)damp av noe slag. Eventuelt utpust. Men dèt i seg selv forklarer ikke endringen i lysstyrken.
På bilde 1 og 2 ser man jo også tydelige vanndråper/ luftfuktighet, mens disse "orbene" ikke er på bilde nr. 3.
Antall ord: 124
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 12 Aug 2006 20:33
17
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

- Et rart bilde!

Innlegg av Diffusa »

Jeg tror ikke det er noe overnaturlig med dette bildet, men jeg ser faktisk hodeskallen. Den står liksom litt i profil og kommer inn fra venstre side av bildet. Stilig da.
Antall ord: 32
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.php

Pssst, spis og vær glad!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Taurus

- Et rart bilde!

Innlegg av Taurus »

Jeg brukte et speilreflekskamera, Nikon D50. Den stod på auto, så blitz ble nok brukt. Jeg tok ganske mange bilder av samme punkt, de ble tatt i rask rekkefølge. Men disse "orbene" la jeg ikke merke til før det ble nevnt her, var vel litt for opphengt i "skallen". De andre bildene er ganske "rene", uten noe ekstra. Brygga er ganske høyt over vannet, 3-4 meter. Og jeg står ca en meter innover brygga.
Antall ord: 79

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- Et rart bilde!

Innlegg av Svartepus »

Jeg ser en sint sjimpanse...
Men nei, jeg tror ikke dette er noe annet enn damp/røyk e.l.
Antall ord: 20
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mariam
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 22 Jul 2011 00:24
12

- - Et rart bilde!

Innlegg av Mariam »

Asbjørn skrev:For meg ser det ut som om kameraet har hatt blitzen på.
Desverre ligger ikke kameradetaljene i bildet som ligger ute.
Bilde
Med litt fantasi ser man dog at det sitter en person på bildet, - men jeg heller mer til at det nok er
damp / utpust som forårsaker dette.

Selv om temperaturen er på 16 grader, vil det likevel kunne være damp fra utpust, - men den vil somregel ikke være så synlig.

Uansett et stilig bilde.

A

Utrolig stilig det bildet! enten ser det ut som en person som sitter på rumpa med armen over kneet, eller så ser det ut som en litt sinna tegneseriefigur :mozilla_surprised: hihi stilig var det ivhertfall :D :like
Antall ord: 119

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links