Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Foto & BilderOrber, men med en vri

Her snakker vi om foto, bilder av spøkelser, orber, etc. Stedet for alt som har med foto, fotografering, støv på bilder, orber, og annet.
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Orber, men med en vri

Innlegg av Bearchild »

Yngve skrev:Har kun det ene fotoet som er tatt i den vinkel, den retning, på det stedet. Jeg pleier ikke å ta 100 eksponeringer fra samme sted og vinkel som du antyder. Syns det blir litt traurig.
Ser den. ;) Jeg holder meg som regel til ett par eksponeringer uten å justere innstillinger eller flytte kameraet når jeg driver med nattfotografering, nettopp for å lære meg å se forskjell på forskjellige forstyrrelser. Det har blitt noen titusener bilder de siste årene (hvorav bare en brøkdel er nattbilder..)- men som sagt, det dukker opp ting jeg ikke finner noen "naturlig" forklaring på.
Tenk så kjekt om det bare kunne stått et nesten gjennomsiktig menneske der og gjort seg til kjenne istedenfor disse mystiske orbene som er så vriene å finne ut av! :)
Antall ord: 130
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Yngve
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 27 Sep 2011 07:56
12
Har takket: 2 ganger

- Orber, men med en vri

Innlegg av Yngve »

Sandt nok. Ekte spøkelser eller energier er vanskelig å få manifestert på foto og film.
Så du hadde vært rundt en kirkegård i mørket. Pussig at du ikke fikk inn noen energier.
Har endel fotoer fra en øy langt nord ut i havet som har 7 kirkegårder. Øya er fredet, derfor blir ikke kirkegårdene rørt. Fikk et fint bilde der om natten, da solen laget speilbilde av meg på min bestefars gravsten. Ikke paranormalt men uvanlig.
Har opplevd mye paranormalt, hørt og sett ting som ikke er av denne verden.
For egen del vet jeg at det fins et paralelt univers, men jeg har ikke bevisst prøvd å fange noe av det, men likevel hender det at det kommer noe som til forveksling kan være dugg eller rusk på linsa. Sånt oppdager jeg alltid i ettertid, særlig på steder der jeg kan føle energier. Om man merker seg fargen på og rundt trærne der denne orben er vil man se noe som kan være energier eller at det rett og slett er lett duggfilm på linsa som skaper effekten. Stedet rundt hytta på bildet har tufter bosettninger som er mange hundre år gamle. Der føler jeg med flere at det er sterke energier.
Det er jo vanskelig å utelukke at det likevel er noe av naturlig forklaring. Så hva er hensikten å publisere disse bildene da.
Lysene i Hessdalen finns det jo flere teorier om, men ingen bevis som for meg er kjent.
Antall ord: 255

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- - Orber, men med en vri

Innlegg av Bearchild »

Yngve skrev: Det er jo vanskelig å utelukke at det likevel er noe av naturlig forklaring. Så hva er hensikten å publisere disse bildene da.
Lysene i Hessdalen finns det jo flere teorier om, men ingen bevis som for meg er kjent.
Hensikten må jo være å nettopp få litt tanker rundt det. Dele erfaringer, og sammenligne for å se om man etterhvert lærer å se noen forskjeller.. om det er noen som virkelig skiller seg ut. Man skal ikke slutte å legge ut bilder fordi om man ikke umiddelbart får det svaret man vil eller får en "paranormal forklaring". :)
Antall ord: 98
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Orber, men med en vri

Innlegg av jeditrond »

Fra min fotoekspedisjon til Kaupangen i Larvik i går;

Bilde

Bilde

Bilde

Og et uten noe "rart" av båtgravene;

Bilde
Antall ord: 18
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Orber, men med en vri

Innlegg av Bearchild »

Fin farge på "orben". ;)
Siden jeg ikke er komfortabel med å være gledesdreper overlater jeg til andre å komme med forslag til hva som forårsaker denne. Eller har du noen tanker selv Jeditrond? :)
(vinkel på sola og refleksjonen i glasset "sladrer" her..)
Antall ord: 42
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - Orber, men med en vri

Innlegg av jeditrond »

Bearchild skrev:Fin farge på "orben". ;)
Siden jeg ikke er komfortabel med å være gledesdreper overlater jeg til andre å komme med forslag til hva som forårsaker denne. Eller har du noen tanker selv Jeditrond? :)
(vinkel på sola og refleksjonen i glasset "sladrer" her..)
Sola kan forklare noe av dette, ja, men den oransje orb-saken er ikke helt på linje med det andre der :mozilla_smile:
Antall ord: 67
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Orber, men med en vri

Innlegg av Bearchild »

Jeg skal ikke være bombastisk i min påstand nå.. selvsagt kan dette være noe helt annet enn hva jeg tror! ;) Men våger meg frampå med en teori og håper jeg ikke blir skutt. :bandit
(Eneste holdepunkt jeg har for å mene det jeg mener er et eget ødelagt objektiv)

Hvis man ser på refleksen fra orben på bildene dine ser man at den forandrer plass ettersom hvor sola er plassert i bildet. Hvis du trekker en rett linje mellom sol, orb og refleks vil enden på linja alltid peke mot sola/ lyskilden, noe som indikerer et "rusk" et eller annet sted på/ i kameraet. Hvorfor dette rusket synes noen ganger og andre ganger ikke under relativt like forhold vet jeg ikke, er ikke akkurat teknisk anlagt.. :oops:

Men jeg hadde også en sånn "orb" på etterhvert mange bilder som skaffet meg hodebry da den ikke var der hele tiden.
Har forsøkt å streke opp på et par bilder for å forklare det med refleksen som flytter seg etter sola ("orben" er ringet inn)
Bilde
.. og her kommer sola fra en annen retning
Bilde
Bildene er klippet, orben befant seg på omtrent samme sted på originalene.

Det kan hende kameraet/ objektivet ditt "bare" trenger en grundig rens. Men igjen, jeg bare tror, jeg vet ikke. 8)
Antall ord: 214
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Magos
Verifisert
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 108
Startet: 08 Jun 2010 14:21
13
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 211 ganger
Blitt takket: 32 ganger

- Orber, men med en vri

Innlegg av Magos »

Har selv fått med slikt få bilder. :)
Antall ord: 8
"Ikke vann i min whisky!"
- kaptein Haddock

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Orber, men med en vri

Innlegg av Nephandi »

Det bildet med orben og hestene er helt fantastisk, det er godt mulig at det er reflex men fine bilder uansett. Personelig så har jeg sett orber med med øynene mine men jeg har ennå ikke fått noen fanget på bilder med kamera.
Antall ord: 44
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
netta87
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Startet: 26 Jan 2014 01:49
10
Har takket: 2 ganger

- Orber, men med en vri

Innlegg av netta87 »

Meget interessant bilde fra Yngve, her.. :notworthy:
Har selv fått med orber på bilder. Gøy!! :loool
Antall ord: 16

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links