Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Foto & BilderSpøkelseshus

Her snakker vi om foto, bilder av spøkelser, orber, etc. Stedet for alt som har med foto, fotografering, støv på bilder, orber, og annet.
Bruker avatar
hisvald
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 12 Aug 2011 20:20
12
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 1 gang

Spøkelseshus

Innlegg av hisvald »

Her er et forlatt og falleferdig spøkelseshus ikke lang unna der jeg bor :)
Endret: Fra reglene våre :
Merk : Vær forsiktig med å legge ut personlig informasjon om deg selv og andre, dette omhandler også omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Dersom du ikke har lovlig adgang til huset, og også kan gi andre lovlig adgang, skal bildet ikke vises på paranormal.no !

Admin
Antall ord: 70

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Prismia
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 148
Startet: 09 Aug 2006 20:33
17
Kjønn (valgfri): skreppe
Har takket: 27 ganger
Blitt takket: 25 ganger

- Spøkelseshus

Innlegg av Prismia »

Har du vært inni huset? :)
Antall ord: 6
=)))

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
hisvald
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 12 Aug 2011 20:20
12
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 1 gang

- - Spøkelseshus

Innlegg av hisvald »

Prismia skrev:Har du vært inni huset? :)
Nei, grøss å gru. men ryktene skal ha det til at det spøker der men det kan jo meget mulig være pågrunn av den spenstige fasaden :)
Antall ord: 37

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Prismia
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 148
Startet: 09 Aug 2006 20:33
17
Kjønn (valgfri): skreppe
Har takket: 27 ganger
Blitt takket: 25 ganger

- Spøkelseshus

Innlegg av Prismia »

Bildet er borte nå ja, men jeg så det, det så litt ekkelt ut. Men utseende kan bedre :) Selvsagt hvis huset har rykte på seg så kan det være noe i det, men jeg trur at ikke alle hus som ser ekle ut er hjemsøkte. Det kommer helt an på hvem som har bodd der og sånt.
Antall ord: 60
=)))

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Spøkelseshus

Innlegg av Nephandi »

Nå har ikke jeg sett dette bilde, bare en kommentar, så vidt jeg vet er det fullt lovelig å vise et bilde av utsiden av et hus, dette blir regnet som en del av omgivelsene, Google for eksempel har masse bilder av bolighus på sidene sine, og det er ikke ulovelig å legge et bilde ut på internet hvor man for eksempel tar et bilde av kjæresten men du ser naboen sitt hus i bakgrunnen. Hvis dette bare var bilder av utsiden av et hus så tror jeg det er personen som har tatt bildene som ha rett på dem og at det ikke bryter noen lover å legge dem ut. Hvis det var bilder fra inne i huset imidlertid så er det noe annet.
Antall ord: 123
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

- - Spøkelseshus

Innlegg av Asbjørn »

Nephandi skrev:Nå har ikke jeg sett dette bilde, bare en kommentar, så vidt jeg vet er det fullt lovelig å vise et bilde av utsiden av et hus, dette blir regnet som en del av omgivelsene, Google for eksempel har masse bilder av bolighus på sidene sine, og det er ikke ulovelig å legge et bilde ut på internet hvor man for eksempel tar et bilde av kjæresten men du ser naboen sitt hus i bakgrunnen. Hvis dette bare var bilder av utsiden av et hus så tror jeg det er personen som har tatt bildene som ha rett på dem og at det ikke bryter noen lover å legge dem ut. Hvis det var bilder fra inne i huset imidlertid så er det noe annet.
Årsaken er her at det ikke bare ligger et bilde ute på nettet, - men at det ligger et bilde på nett, med omtale av "et mulig spøkelseshus".
Paranormal.no har tidligere hatt problemer pågrunn av tilsvarende bilder / omtaler, - hvor andre brukere har tatt seg ulovlig inn i slike hus. Dette endte opp i en politisak, og vi ønsker ikke situasjoner hvor paranormal kan risikere rettsaker / bøter / etc pågrunn av informasjon om private steder som legges ut her.
Derfor er reglene våre enkle i slike sammenhenger ;
Ingen bilder / adresseinformasjon om hus hvor det ikke er lovlig adgang for allmenheten.

ergo ; Bilder omtale av gjengangere i f.ex Nidarosdomen, eller andre steder som publiserer / markedsfører seg med "vi har et spøkelse" - disse kan omtales på forumet.

Bilder / omtaler av steder som er i privat eie, - eller steder hvor man ikke ønsker uønsket tråkk av uvedkommende, skal heller IKKE legges ut på paranormal.

Admin
Antall ord: 285

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- - Spøkelseshus

Innlegg av Bearchild »

Nephandi skrev:Nå har ikke jeg sett dette bilde, bare en kommentar, så vidt jeg vet er det fullt lovelig å vise et bilde av utsiden av et hus, dette blir regnet som en del av omgivelsene, Google for eksempel har masse bilder av bolighus på sidene sine, og det er ikke ulovelig å legge et bilde ut på internet hvor man for eksempel tar et bilde av kjæresten men du ser naboen sitt hus i bakgrunnen. Hvis dette bare var bilder av utsiden av et hus så tror jeg det er personen som har tatt bildene som ha rett på dem og at det ikke bryter noen lover å legge dem ut. Hvis det var bilder fra inne i huset imidlertid så er det noe annet.
Google er vel ikke representativt som eksempel. Masse bilder der som garantert går innunder "ulovlig" når det kommer til å publisere.. ;)
Uansett; man har lov til å fotografere hus/ fasader/ privat eiendom fra offentlig vei. Men å fotografere en ting lovlig betyr ikke nødvendigvis at det er heldig/ lovlig å publisere bildet.
Straffelovens § 390: ”Med bøter eller fengsel inntil 3 måneder straffes den som krenker privatlivets fred ved å gi offentlig meddelelse om personlige eller huslige forhold.”
Antall ord: 202
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Spøkelseshus

Innlegg av Nephandi »

Jeg forstår problematikken på om det offentligjøres på nette påstander om at et hus er fulgt av spøkelser, vi har noen bekjente av oss i Sverige og de har kjøpt et digert hus med hage som et oppussings prosjekt og håper å lage et slags hotell eller bar av det, uansett de bor rett ved siden av Englagård og stadig vekk finner de kursdeltagere derifra som klemmer på trærne deres, og av og til finner de dem vandrende rundt i huset deres mens de leter etter Ånder, de finner dette utrolig plagsomnt. Det er ikke en stor andel av folk intresert i det Paranormale som ikke respekterer privatlivets fred, men det er noen få.

Mitt poeng var bare at hvis man skal fotografere noe så sant man ikke gjpr det innendørs og vekke fra vinduene så skal get godt gjøres å ikke så med noe som helst av annen mann's eiendom på bildet så dermed så lurte jeg sinded jeg mente det var lov å vise bilder av fasader og ligende, men jeg forstår grunnene deres for å ikke tilate disse bildene her.
Antall ord: 191
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links