Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Foto & BilderFilm vs Digital?

Her snakker vi om foto, bilder av spøkelser, orber, etc. Stedet for alt som har med foto, fotografering, støv på bilder, orber, og annet.
Bruker avatar
Nova 2ooo
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 12
Startet: 22 Apr 2012 00:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rett over gata!
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 2 ganger

Film vs Digital?

Innlegg av Nova 2ooo »

Det første jeg lurer på er hva som er best å bruke hvis man skal prøve å få fange ett gjenferd eller noe annet paranormalt på bilde. Selv tror jeg att det gode gammeldagse 36mm film rull kameraet er det som gir de mest troverdige bildene, siden det enkelt nok er lyset som kommer inn gjennom linsa blir "printet" på film rullen, thats it. Med digital kameraet innbiller jeg meg att det muligens blir lettere påvirket av forskjellige faktorer som elektromagnetisk støy, osv, men jeg kan ikke så mye om det her, så hva tror dere?

Og ett siste spørsmål, kan man fange "orber" på bildet uten blitz og kraftig lys? for jeg hører de fleste bruker blitz og da lyser det jo opp støvkornene i lufta. Eller må man ha blitzen på for å se orbene?
Antall ord: 142

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kiara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 485
Startet: 29 Apr 2010 12:46
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
Har takket: 560 ganger
Blitt takket: 128 ganger

- Film vs Digital?

Innlegg av Kiara »

Det går sikkert an å få orb uten blits også. Bare det ikke er for mørkt.. Jeg får de sjeldent på bilder nå lengre, men var veldig hyppig en periode.. Men jeg ser de veldig ofte! :D Hjemme ser jeg de av og til. Men når jeg er på nattvakt ser jeg de nesten hver natt. :)

Jeg har hatt orber på vanlig bilder fra det gamle kameraet, men mest fra digitalkamera. Men er sikkert også fordi jeg begynte å ta mye mere bilder, når jeg fikk digitalkamera.
Antall ord: 89

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- Film vs Digital?

Innlegg av helgemann »

Polaroid kamera er som regel blitt brukt til spøkelsesjakt. Ellers er jo film kamera med nattsikte også blitt brukt.
Antall ord: 20

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links