Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Foto & BilderMemento Mori bilder

Her snakker vi om foto, bilder av spøkelser, orber, etc. Stedet for alt som har med foto, fotografering, støv på bilder, orber, og annet.
Bruker avatar
Ma Baker
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 17
Startet: 18 Mai 2012 14:01
11
Kjønn (valgfri): Lady
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 6 ganger

Memento Mori bilder

Innlegg av Ma Baker »

Hei,kom over en side med fotografier fra forrige århundre.Der var det en samling bilder av mennesker etter døden!De var stilt pent opp slik de eventuelt ville stått/sittet i live.Utrolig facinerende å se på,på et morbid vis..Jeg fikk en slik sår følelse av dem,opprørte meg på en god måte.Tenk så høyt elsket disse måtte vært.Dette er vel forbudt nå,men jeg lurer på om det fantes en slik skikk i Norge å?Har ikke funnet noe,men hvem vet..Kanskje noen her?
Antall ord: 98
Memento mori!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Flawelli
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 133
Startet: 20 Sep 2011 11:43
12
Har takket: 35 ganger
Blitt takket: 72 ganger

- Memento Mori bilder

Innlegg av Flawelli »

Post-mortem photography is still practiced in some areas of the world, such as Eastern Europe. Photographs, especially depicting persons who were considered to be very holy lying in their coffins are still circulated among faithful Eastern Catholic, Eastern Orthodox and Oriental Orthodox Christians.

http://en.wikipedia.org/wiki/Post-mortem_photography kort versonen av hvorfor og når.

Tror ikke dette var så vandlig i norge, men igjen her hadde de med seg liket på fest til langt utpå 1800 tallet :D ikke så værst det heller :)


Flawelli
Antall ord: 89
Innom av og til en skjelden gang

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links