Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Foto & BilderOrber bildeeksempler

Her snakker vi om foto, bilder av spøkelser, orber, etc. Stedet for alt som har med foto, fotografering, støv på bilder, orber, og annet.
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Orber bildeeksempler

Innlegg av Bearchild »

Den blå på det nederste bildet var artig Helgemann! :)
Aner heller ikke om det har noe med lampene å gjøre, men man ser ihvertfall stor forskjell på disse kontra sånne som forårsakes av blits.
Antall ord: 36
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lighteren
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 366
Startet: 31 Mai 2009 15:38
14
Kjønn (valgfri): demon
Har takket: 536 ganger
Blitt takket: 277 ganger

- Orber bildeeksempler

Innlegg av lighteren »

siden jeg vet at helgemann kan data,så faller det på sin plass for min del å mistenke han for photoshopping!
haha neida.
jeg må faktisk si at bildet på bunnen virket interessant.

når det er sagt, må jeg bare si at jeg ikke har et rasjonelt grunnlag til å begrunne min interesse for det bildet,
kanskje jeg bare rett og slett er lei de vanlige åpenbare støvbildene.

det var uansett stas med litt variasjon.
så, takk til helgemann som viser at det går ann å fange noe annet på bilde enn de klassiske orbene.
Antall ord: 95
741
PMW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

- Orber bildeeksempler

Innlegg av Asbjørn »

EN rask "logisk" undersøkelse :

Først finner vi center i bildet, det gjør vi lettest ved å trekke en strek fra hjørne til hjørne.
Deretter trekker vi en linje fra lyspunkt til "merkelig objekt".

Avstanden kan variere, dersom dette er refleks internt inne i linsa, men diagonalen vil i de fleste tilfeller stemme dersom det er linsa som lager et falskt lyspunkt.

Bilde
Her legger vi linje fra lyspunktet til "fenomenet", og ser at linja går igjennom sentrum.


Bilde
Her traff ene lampa og "fenomenet" den ene diagonallinja. . .
Den andre lampas "lysfenomen" - vil falle utenfor bildet, da det er en viss forskjell i avstand fra senter....

Jeg legger også merke til at avstandsforholdet i disse to bildene er tilsvarende "feil"...
Enda en indikasjon på refleks inne i linsa...

Så i disse 2 tilfellene , vil jeg nok måtte konkludere med at det er stilige bilder, - men et naturlig optisk fenomen på grunn av linsa.

( Kan tilogmed hende det er reklamasjongrunnlag på linsa, dersom det er en dyr linse, og ikke for gammel )...

Men , det er viktig at vi får avslørt hva som er naturlige bilder, - slik at det som kan være noe spesielt kan bli lettere oppdaget, og ikke drukne i mengden av "wow-bilder" som "orber"... !


A
Antall ord: 213

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- Orber bildeeksempler

Innlegg av galaxy - sluttet »

Hva skal jeg klikke på for og få et helt bilde opp etter de er lastet ned i photobucket?

::=
Antall ord: 19

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- - Orber bildeeksempler

Innlegg av Bearchild »

galaxy skrev:Hva skal jeg klikke på for og få et helt bilde opp etter de er lastet ned i photobucket?

::=
Under bildene i fotobøtta får du opp 4 forskjellige lenker; kopier "direct link". Trykk så på "rimg" og lim inn linken i klammen. Var det forståelig..? :oops:

Image direct link [/rimg]
Antall ord: 53
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Orber bildeeksempler

Innlegg av Lilja »

Bearchild skrev:
galaxy skrev:Hva skal jeg klikke på for og få et helt bilde opp etter de er lastet ned i photobucket?

::=
Under bildene i fotobøtta får du opp 4 forskjellige lenker; kopier "direct link". Trykk så på "rimg" og lim inn linken i klammen. Var det forståelig..? :oops:

Image direct link [/rimg]
Veldig forståelig, Bear! :like
Jeg mistenker dessuten at Galaxy tar ting meget lett etter at hun forsto min (mye mer tungvinte) forklaring på å legge inn youtube-videoer :lol:
Også blir jeg så glad når det anbefales å bruke rimg-tag! :D Vi har jo en img-tag også, men ved bruk av rimg-tag'en blir bildestørrelsen automatisk justert til å passe forumsiden så vi slipper å scrolle både nedover og bortover på en sprengt side :mrgreen:
Antall ord: 130

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Orber bildeeksempler

Innlegg av Bearchild »

Erfarer rett som det er at andre prøver å forklare meg noe og det er "sååå enkelt". Og jeg skjønner alikavel ikke en skit. :lol:
Men ting er ofte vanskelig å forklare forståelig når man selv vet hvordan det funker!

Det skal sies at photobucket av og til protesterer når man forsøker å endre størrelse, enten man gjør det på PB-siden eller putter på "rimg"-taggen. Har hendt et par ganger at bildene ikke vil vises, men etter et par minutter funker det greit igjen.
Venter spent på bilde fra Galaxy.. :)
Antall ord: 96
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Orber bildeeksempler

Innlegg av jeditrond »

Noen flere rare bilder fra det skumle stedet :)

Image

Image

Image

Det kan være frostrøyk fra meg som blitzen reflekterer i, men det var ikke så kaldt, så røyken fra pusten min burde ha løst seg opp før den kom såpass langt vekk fra kameraet. Tror jeg :D
Antall ord: 50
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tyrell
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 911
Startet: 27 Jun 2008 16:57
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 78 ganger
Blitt takket: 186 ganger

- - Orber bildeeksempler

Innlegg av Tyrell »

galaxy skrev:Hva skal jeg klikke på for og få et helt bilde opp etter de er lastet ned i photobucket? ::=
Eller du kan bruke PostImage som er svært enkel å bruke,dessuten slipper man å registrere seg: http://postimage.org/
Antall ord: 40

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Orber bildeeksempler

Innlegg av Lilja »

Jeg bruker også postimage, de er lettvinte i bruk. Ulempen er at det er litt ustabilt. Har opplevd flere ganger at bildene jeg har lagt ut forsvinner etter en tid.



Jeditrond: Det trenger ikke være så kaldt for å få frostrøyk, under rette værforhold kan man oppleve det i ganske høye temperaturer. Jeg syns ihvertfall at det på de to nederste bildene ser ut som typisk frostrøyk.

-men det gjør ikke det der stedet ditt noe mindre uhyggelig! :bandit
Antall ord: 83

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- - Orber bildeeksempler

Innlegg av Bearchild »

jeditrond skrev:Noen flere rare bilder fra det skumle stedet :)
Det kan være frostrøyk fra meg som blitzen reflekterer i, men det var ikke så kaldt, så røyken fra pusten min burde ha løst seg opp før den kom såpass langt vekk fra kameraet. Tror jeg :D
Det "enkleste" ville nok være å skylde på luftfuktigheten. Rå og tung høstluft gjør at det ikke behøver å være særlig kaldt for å frambringe damp.. men jeg skal oppføre meg pent og være åpen for at det kan være noe annet. Under tvil, men dòg. :eang

Men på det øverste bildet ditt ser det ut som en orb som har forvillet seg innimellom trærne. Den tror jeg ikke er forårsaket av pusten din.. ;)
Tillot meg å klippe den ut, ser du den?
Image
Antall ord: 142
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tyrell
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 911
Startet: 27 Jun 2008 16:57
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 78 ganger
Blitt takket: 186 ganger

- - Orber bildeeksempler

Innlegg av Tyrell »

Lilja skrev:Jeg bruker også postimage, de er lettvinte i bruk. Ulempen er at det er litt ustabilt. Har opplevd flere ganger at bildene jeg har lagt ut forsvinner etter en tid.
Javel, jeg har ikke opplevd dette,men leste nettopp at flere har hatt disse problemene med PostImage.
Antall ord: 49

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - - Orber bildeeksempler

Innlegg av jeditrond »

Bearchild skrev:
jeditrond skrev:Noen flere rare bilder fra det skumle stedet :)
Det kan være frostrøyk fra meg som blitzen reflekterer i, men det var ikke så kaldt, så røyken fra pusten min burde ha løst seg opp før den kom såpass langt vekk fra kameraet. Tror jeg :D
Det "enkleste" ville nok være å skylde på luftfuktigheten. Rå og tung høstluft gjør at det ikke behøver å være særlig kaldt for å frambringe damp.. men jeg skal oppføre meg pent og være åpen for at det kan være noe annet. Under tvil, men dòg. :eang

Men på det øverste bildet ditt ser det ut som en orb som har forvillet seg innimellom trærne. Den tror jeg ikke er forårsaket av pusten din.. ;)
Tillot meg å klippe den ut, ser du den?
Image
Niks, den orben hadde jeg ikke fått med meg! Artig :) Og jo, er da klar over at rå luft kan være noe av årsaken her til disse rare "skyformasjonene" :)

Lilja mfl: Er det bare meg som synes stedet er koselig selv uten grøntfôr på trærna? Jeg vet om langt mer uhyggelige steder, gamle Lier mentalsykehus f.eks., bilder derfra synes jeg er mindre hyggelige, uten sammenligning forøvrig. Istrehågan som stedet heter har aldri vært et sted for mentalt syke. Iflg. enkelte har "lettbåten" til langskipet en gang vært markeringen til en portal som de virkelig eldgamle beboerne i området brukte, jeg kan ikke si jeg har merket noe til akkurat noe sånt, men så har jeg kanskje ikke den mentale nøkkelen til den heller, til tross for ymse besøk inne i alle formasjonene. Det jeg derimot merker er stedets koblinger til leylinjer, fascinerende saker :D
Antall ord: 302
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- - - Orber bildeeksempler

Innlegg av galaxy - sluttet »

Bearchild skrev:
galaxy skrev:Hva skal jeg klikke på for og få et helt bilde opp etter de er lastet ned i photobucket?

::=
Under bildene i fotobøtta får du opp 4 forskjellige lenker; kopier "direct link". Trykk så på "rimg" og lim inn linken i klammen. Var det forståelig..? :oops:

Image direct link [/rimg]

Image

Da ser det ut for at jeg har det inne ;)

Dette tror jeg da er en sol orb, typ "ikke ekte" (?)
Antall ord: 76

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Orber bildeeksempler

Innlegg av Bearchild »

Er nok en refleks-orb ja. Hvis du ser nøye ser du også de typiske røde ringene rundt refleksjonen. :)
Antall ord: 21
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links