Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Foto & BilderKan dette være ett gjenferd?

Her snakker vi om foto, bilder av spøkelser, orber, etc. Stedet for alt som har med foto, fotografering, støv på bilder, orber, og annet.
chrisern
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 7
Startet: 09 Des 2013 20:15
10

Kan dette være ett gjenferd?

Innlegg av chrisern »

Dette bildet ble tatt i bilen

Image

sånn så gaffelen min ut etter jeg hadde slappet av på stua etter middag og reste maten på tallerkenen var også borte når jeg kom tilbake

Image

Image

og dette bildet er tatt for lenge siden

Image

Er det noen her som har noen formening om dette? er det noe jeg burde gjøre eller kontakte for å få dette fjernet hjemme og rundt meg?

Den ene katten min var også borte 1 times tid. og viste seg att den plutselig kom opp trappa fra kjelleren. etter en stund med leting og roping
Endret: Endret til rimg-tag på bildene.
Lilja, mod.
Antall ord: 106

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- Kan dette være ett gjenferd?

Innlegg av Svartepus »

Jeg tror du har kjørt over gaffelen med bilen fordi det var så dårlig sikt og at katta di rømte ned i kjelleren fordi du har for mye spindelvev og støv i spisestua.

Og så tror jeg at du bør endre IMG-tagene til RIMG-tager.
Antall ord: 51
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
chrisern
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 7
Startet: 09 Des 2013 20:15
10

- Kan dette være ett gjenferd?

Innlegg av chrisern »

og jeg ønsker seriøse tilbake meldinger. dem som ikke tror på sånt kan la være å kommentere.

gaffelen var ikke kjørt over nei. jeg legger ut bildene for att folk skal komme med seriøse kommentarer
Antall ord: 39

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- Kan dette være ett gjenferd?

Innlegg av Svartepus »

Andre halvdel av innlegget var seriøst. Det er veldig fint om du kan endre bildetagsene til RIMG så bildene tilpasser seg forumet. Akkurat nå veksler de mellom å ikke vises og å være digre.

På den annen side; jeg tror faktisk til en viss grad på ånder/gjenferd o.l., men lurer litt på hvordan du mener man skal kunne avgjøre ut i fra bilder om det er "noe" eller ikke hos deg? Det eneste man kan gjøre er å anta en masse eller kjenne på magefølelsen man får av å se på bildene. Min mening er at du har støv og rusk på linsa eller i lufta foran linsa på bildet fra spisestuen, støv/fukt eller en form for lens flare på bilbildet og jeg aner ikke hva som har skjedd med gaflene dine (eller maten din for den saks skyld). For alt vi vet kan du eller noen andre ha brukt gaflene som verktøy og bøyd dem ved et uhell eller rett og slett bøyd dem til og diktet opp historien om åndelig aktivitet. Jeg sier ikke at du har gjort det men vi har bare bilder og din historie å støtte oss til, og dermed er det vanskelig å svare på spørsmålet ditt. Når det gjelder katten vet jeg av erfaring at katter er noen snålinger som gjør utrolig mye rart, så å gjemme seg i kjelleren en time uten å gi lyd fra seg et helt normal adferd for en katt på utforskningseventyr.

Jeg tenker også at dersom disse åndene/entitetene klarer å bøye gafler hadde de klart å påvirke deg også og da i så stor grad at du ikke hadde vært i tvil om at de er til stede.
Antall ord: 295
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Kan dette være ett gjenferd?

Innlegg av Bearchild »

Det første bildet ditt ser jeg ikke. De to bildene av gaflene er like, ingen forskjell før og etter der?
Matrester som forsvinner har nok en høyst jordisk forklaring. Katta kanskje?
"Tåka" på det siste bildet kan være hva som helst. Røyk, rusk, hår.. finnes dusinvis av tilsvarende bilder på forumet med forklaringer og sannsynlige årsaker.
Antall ord: 63
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
chrisern
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 7
Startet: 09 Des 2013 20:15
10

- Kan dette være ett gjenferd?

Innlegg av chrisern »

Hei.

gaffelen er ikke brukt Som noe verktøy. Den var helt fin før jeg forlata kjøkkenet. og når jeg kom tilbake så var den bøyd. og vi begge som bor her var på stua. Ingen andre var her. kattene var her jo. men dem klarer ikke å bøye den. og bildene er ikke før og etter. dem er tatt i forskjellige vinkler. døra til kjelleren var igjen når katta forsvant. og en stund tilbake så hørte jeg gå lyder i annen etasje. Ingen andre var der oppe. og kattene har ikke adgang dit.
Antall ord: 102

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
chrisern
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 7
Startet: 09 Des 2013 20:15
10

- Kan dette være ett gjenferd?

Innlegg av chrisern »

Ingenting er diktet opp. Dette er fakta. Ellers hadde jeg ikke lagt noe ut her.
Vis ingen har tro på meg så er det ikke noe vits å legge Noe ut her
Antall ord: 31

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Kan dette være ett gjenferd?

Innlegg av Bearchild »

Det er ikke snakk om at ingen tror på deg, men det er ingen som kan gi deg noen forklaring på det du opplever utifra det du forteller. Hvis det får deg til å føle deg bedre kan jeg godt si at det sikkert er gjenferd hos deg..? Ikke fordi bildene dine viser noe sånt, men fordi jeg tror det.
Enig i at det høres litt dumt ut? :)
Antall ord: 71
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
_Chrome_
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 77
Startet: 02 Jan 2013 01:47
11
Kjønn (valgfri): Jente
Har takket: 24 ganger
Blitt takket: 34 ganger

- - Kan dette være ett gjenferd?

Innlegg av _Chrome_ »

Ja, det er nok helt sikkert et gjenferd, spesielt siden det spiste opp maten din. Kanskje du har Casper det lille spøkelset og de tre kompisene hans på besøk :o
Antall ord: 31
Don't believe everything you think.
The voices in my head may not be real, but they have some good ideas!
Some people hear voices. Some see invisible people. Others have no imagination whatsoever.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Jenny77
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 40
Startet: 25 Jul 2013 19:30
10
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 20 ganger

- Kan dette være ett gjenferd?

Innlegg av Jenny77 »

På det første bildet går jeg utifra at vinduet var igjen? Siden det snør, og sikkert er forholdsvis kaldt, mener jeg. Og da vil jeg tro det er gjenskinn fra noe.
De gaflene så ikke ut til å ha matrester på, så da må jeg nesten bare tulle litt jeg og, og spørre om gjenferdet tok resten av oppvaska også?? :D ellers kan jeg vel si at etter å ha blitt brukt et par år, ser nok noe av bestikket mitt sånn ut også. Det trenger ikke å ha skjedd etter dette måltidet, men du la kanskje merke til det da.
Det finnes ofte lyder i hus, og hjernen lager seg egne løsninger på hva det kan være. Bare tenk hvor vanskelig det er å høre noe annet enn hva du ført trodde det var, når du hører 'lyden av Norge'.
Og katten sov kanskje godt nedi kjellern? Derfor den ikke kom opp.
Antall ord: 160

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

- - Kan dette være ett gjenferd?

Innlegg av Borte.. »

Bearchild skrev:Det er ikke snakk om at ingen tror på deg, men det er ingen som kan gi deg noen forklaring på det du opplever utifra det du forteller.
Jeg føler at det er mer at ingen gir den forklaringen de ønsker. I veldig mange tilfeller så virker det nesten slik.

Hvis det får deg til å føle deg bedre kan jeg godt si at det sikkert er gjenferd hos deg..? Ikke fordi bildene dine viser noe sånt, men fordi jeg tror det.
Enig i at det høres litt dumt ut? :)
Kanskje vi bare skal begynne å gjøre det fremover? :dontknow
Om det er folk som misjonerer forumet vegg i mellom, eller folk som tar bilder som tar bilder av ting og tang. Kanskje vi bare skal si at de har rett i det de sier og fortelle dem som tar bilder, at det definitivt må være noe paranormalt på gang. På den måten blir ingen sure.


Trådstarter: det var ikke ment til deg personlig, det var mer generelt i forhold til hele forumet.

chrisern skrev:Ingenting er diktet opp. Dette er fakta. Ellers hadde jeg ikke lagt noe ut her.
Vis ingen har tro på meg så er det ikke noe vits å legge Noe ut her
Jeg tror på deg når du sier at du har tatt disse bildene.


Hvilken versjon foretrekker du å få ut av:

Bildet nr 1: jeg tenkte først at det var en refleksjon av noe.

Bildet nr 2 og 3: jeg ser en bøyd gaffel. Det er umulig for meg å tenke noe om en bøyd gaffel. Den er bare der. Jeg kan ikke forholde meg til noe annet enn det.

Bildet nr 4: Jeg tenkte med en gang at det bare var røyk. Som i det som kan komme fra levende lys, en peis eller røkelse?

Min formening er at jeg tror ikke du skal måtte bekymre deg for noe som helst. Katten din lever sitt eget liv, så gudene vet hvorfor h*n for ned i kjelleren. :dontknow

Hva er det som gjør at du insisterer på at du har noe som må fjernes? I og med at det første bildet er tatt utenfor en bensinstasjon og det siste bildet ble tatt for lenge siden. Jeg klarer ikke å se sammenhengen mellom bildene dine og kattens tur ned i kjelleren. Spar heller de pengene dine ;)

eller:

Jeg tror bildene dine viser noe paranormalt.

Bildet nr 1: det er en portal til en annen dimensjon

Bildet nr 2 og 3: det må ha vært et gjenferd som har bøyd dem i forsøk på å fortelle deg noe.

Bildet nr 4: Jeg ser et hodet og to armer. En dame som skriker. Hun må være en såkalt mørkis, en nefilim.

Katten din stakk fordi h*n merket noe. Du burde kontakte åndenes makt.



Så...hvilken versjon foretrakk du?
Antall ord: 491

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gjest_3

- Kan dette være ett gjenferd?

Innlegg av gjest_3 »

Ikke så rart det er stille på dette forumet når folk blir møtt av uinteresserte og flåsete svar.

Ikke første gangen jeg ser det.
Antall ord: 28

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

- - Kan dette være ett gjenferd?

Innlegg av Borte.. »

sonjaera skrev:Ikke så rart det er stille på dette forumet når folk blir møtt av uinteresserte og flåsete svar.

Ikke første gangen jeg ser det.

Hva om du bidrar du også da? Sånn i stedet for å kommentere på det.


Hvis du har et langt bedre svar, så er jeg sikker på at trådstarter vil høre det.
Antall ord: 64

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gjest_3

- - - Kan dette være ett gjenferd?

Innlegg av gjest_3 »

Vermilion Oriol skrev:
sonjaera skrev:Ikke så rart det er stille på dette forumet når folk blir møtt av uinteresserte og flåsete svar.

Ikke første gangen jeg ser det.

Hva om du bidrar du også da? Sånn i stedet for å kommentere på det.


Hvis du har et langt bedre svar, så er jeg sikker på at trådstarter vil høre det.
Jeg lot i det minste være å gjøre narr av trådstarter.
Antall ord: 80

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
chrisern
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 7
Startet: 09 Des 2013 20:15
10

- Kan dette være ett gjenferd?

Innlegg av chrisern »

Vermilion Oriol takk for gode svar. endelig noen som tar meg litt mere seriøst. har noen tips på kamera eller utstyr som man kan bruke for å prøve å ta bilder i forskjellige vinkler hjemme etter gjenferd.
Antall ord: 37

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links