Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Foto & BilderParanormalt hjem. Buskerud

Her snakker vi om foto, bilder av spøkelser, orber, etc. Stedet for alt som har med foto, fotografering, støv på bilder, orber, og annet.
muted
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Startet: 05 Feb 2014 00:15
10
Blitt takket: 1 gang

Paranormalt hjem. Buskerud

Innlegg av muted »

Vi har et gammelt tømmerhus som visstnok skal ligge på eller i nærheten av en gravplass. Vi har hatt alle klare signaler. Lyspærer. Sikringer. Lyder. Kulde. Osv. Vi har også hatt et par medium på besøk for og bekrefte samt rense dette huset.. jeg skal komme tilbake med flere historier i morgen da jeg sitter på en telefon nå. Men for første gang har vi klart å filme noe vi ikke kan forklare... Kun en person var tilstede. Hørte en lyd på vei opp i annen etage. Snudde gikk ned å filmet dette. http://tinypic.com/player.php?v=1z1xoxz ... z8Ieclus0M
Antall ord: 105

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
muted
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Startet: 05 Feb 2014 00:15
10
Blitt takket: 1 gang

- Paranormalt hjem. Buskerud

Innlegg av muted »

Dette er en gammel vedkjele. Den ble ikke rørt eller flyttet. Vi tenkte kanskje temperatursvingning. Utvidelse av metall eller noe i den retningen. Men dette pågikk lengre enn hva videoen viser. Den stoppet heller ikke brått men mistet farten langsomt til den stoppet helt opp. Det har skjedd mye rart i dette huset. Men som jeg sa er det første gang noe kan dokumenteres.. ting har en tendens å forsvinne for så å dukke opp. Dører lukkes å åpnes. Man kan høre trinn i trapper og gang.. vi har også oppledv stemmer. Berøring kalde gufs. Sikringer som går. Lys som blafrer som om noen går forbi selv om alt av vindu er lukket.. bikja kan skyte rygg. Hårene reiser seg og hun knurrer mot løse luften. gjærne vendt vekk fra oss..
Antall ord: 140

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Paranormalt hjem. Buskerud

Innlegg av jeditrond »

Takk for video, interessant sak. Tviler ikke på at det skjer noe i huset deres, men disse som skal ha renset hos dere har tydeligvis ikke gjort en særlig god jobb?
Antall ord: 32
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
muted
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Startet: 05 Feb 2014 00:15
10
Blitt takket: 1 gang

- Paranormalt hjem. Buskerud

Innlegg av muted »

Jeg var ikke tilstede når dette skjedde (rensing) ei heller da vedkjelen gikk amokk, men jeg vet det ble betalt for "oppdraget" ;)

Nå var det min mor som filmet dette, hun sa hun var på vei opp i annen etage med telefonen i hånden da hun hørte noe i stua, hun snudde å gikk ned & fikk filmet dette. jeg fikk så videoen tilsendt på mms.

Jeg vet denne vedkjelen er ganske tung, den har fire ben å flisene i stua er ikke hundre prosent like. tenker to av benene på vedkjelen ikke har kontakt med flisene, men likevel skal det mer enn ett vindkast til for å få satt denne i bevegelse. om noen så skulle satt den i bevegelse skal det ganske mye til for å få den til å holde den gyngende bevegelsen frem & tilbake over så lang tid, nå er det synd videoen ikke viser hele seansen men morro var det å endelig få sett noe på film ;)

jeg tenkte kanskje verandadøren som er ca to meter til høyre for kjelen kan ha stått åpen for så å kjølt ned kjelen som er av kobber, når døren har blitt lukket har vel varmekablene varmet kjelen opp og kan ha satt den i bevegelse, eneste logiske ikke paranormale jeg kan komme frem til.. likevel synes jeg det er litt rart da min mor sa dette pågikk mye lengre enn hva videoen viser ;)
Antall ord: 237

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Paranormalt hjem. Buskerud

Innlegg av jeditrond »

Skjønner skepsisen din, men at nedkjøling/oppvarming skulle få en vedkjele til å rugge slik, virker på meg som nokså usannsynlig :) Jeg har sett en video filmet av min eks-svoger hvor en ballong blir geleidet fra en ende av stua til en annen og attpåtil "trekkes ned" for å komme under en tverrbjelke før den går opp igjen på den andre siden av bjelken. Så at det går an å filme paranormal aktivitet fra tid til annen tviler jeg ikke på :D
Antall ord: 85
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

- Paranormalt hjem. Buskerud

Innlegg av Asbjørn »

Det er flere naturlige årsaker som kan få ting som står litt på vippen til å bevege seg.
Jordskjelv er en :
Bilde
http://jordskjelv.no/siste/auto/

Men man har også grunnarbeid, trafikk på en nær vei, vaskemaskin et annet sted i huset, osv.
Dersom huset står på fjell, kan kilden til vibrasjoner være langt unna.

Åndelige årsaker kan også være en kilde til slike fenomen, men å bevise hva som faktisk skjer, er ikke helt enkelt.

Uansett ; Dersom dette har en åndelig årsak, har nok den/de som har "renset" ikke gjordt en god nok jobb, - ELLER, de HAR gjordt en god jobb med rensingen, men ikke tatt hensyn til skjerming mot nye hendelser.
Nye ånder kan dukke opp istedet for de som var der før...
( selv om du HAR vaska gulvet, så vil skitne støvler igjen sette spor... )

Noen mobiler har også mulighet for vibrasjonsdetektering, https://play.google.com/store/apps/deta ... .vibration
som kan gi en indikasjon om det er vibrasjoner i området.

A
Antall ord: 172

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links