Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Foto & BilderAnsikt i bakgrunn på bilde

Her snakker vi om foto, bilder av spøkelser, orber, etc. Stedet for alt som har med foto, fotografering, støv på bilder, orber, og annet.
hipstank
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 28
Startet: 18 Okt 2006 17:40
17
Har takket: 2 ganger

Ansikt i bakgrunn på bilde

Innlegg av hipstank »

BildeHer er et bilde tatt med Samsung Galaxy S5 av mor og barn (sensurert) der man kan se ansiktlignende objekt til høyre på bildet. Det er ikke brukt blitz eller noe forfalskninger med photoshop av bilde eller lignende. Det var heller ingen andre til stede andre enn mor og barn på det tidspunktet da bildet ble tatt.

Finnes det noen naturlige forklaringer på at dette ansiktet dukket opp på fotografien?

PS. Zoom inn på bilde ved å holde CTRL inne og trykk + knappen
Antall ord: 83

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

Re: Ansikt i bakgrunn på bilde

Innlegg av Asbjørn »

Billedoppløsningen er for dårlig til å virkelig vurdere bildet.
Dette er hva jeg får frem når jeg ser på det, og det kan se ut som et ansikt, ja.
Men - bildet er for grovkornet, pågrunn av billedformatets komprimering,
noe vi ser i detaljene i bildet.
Ett bilde som lagres i JPG komprimerer bildet, ved å ta deler av bildet og legge sammen til en "gjennomsnittsverdi", og derved øke størrelsen på pixler i bildet.
Uforstørret ser vi lite endringer i bildet, men når vi zoomer inn på detaljer, får vi tydelig se hvordan denne pakketeknikken lager felter i bildet.

Derfor må jeg se orginalbildet, rett fra kamera, for å kunne vurdere hva vi egentlig ser.
Her er utsnittet :
Bilde

Ett eksempel ; HVA ser vi her ( her er bildet blitt "pakket" mange ganger for å vise effekten":
Image
Før du klikker på spoiler-linja, gjett hva du ser, og klikk så på spoiler linja : Bildet er egentlig rotert 90 grader..... her er orginalen ( dog er ansikt gjort ugjenkjennelige):
Image
A
Antall ord: 171

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Ansikt i bakgrunn på bilde

Innlegg av Svartepus »

Problemet med dette bildet er at man må ta ditt ord på at det ikke var noen andre til stede da bildet ble tatt. Ansiktet er så tydelig at jeg synes det ser ut som at noen sitter i bakgrunnen, lener seg litt bak med armen over hodet og kikker frem ved siden av hodet til ungen. Det ser ikke ut som et "ansiktslignende objekt" men et ordentlig, fullstendig ansikt. Det får meg til å slite litt med å tro at det ikke var noen andre tilstede på bildet.
Bildet ser ikke redigert ut så jeg tviler ikke på at det er uredigert og ekte, men jeg klarer ikke helt å tro på at det ikke bare er ansiktet til en person som satt i bakgrunnen da bildet ble tatt. Men jeg oppfordrer til å sende originalbildet til Asbjørn så han kan se på det uten at det er komprimert og ødelagt i jpg-format.
Antall ord: 153
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
hipstank
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 28
Startet: 18 Okt 2006 17:40
17
Har takket: 2 ganger

Re: Ansikt i bakgrunn på bilde

Innlegg av hipstank »

Svartepus skrev:Problemet med dette bildet er at man må ta ditt ord på at det ikke var noen andre til stede da bildet ble tatt. Ansiktet er så tydelig at jeg synes det ser ut som at noen sitter i bakgrunnen, lener seg litt bak med armen over hodet og kikker frem ved siden av hodet til ungen. Det ser ikke ut som et "ansiktslignende objekt" men et ordentlig, fullstendig ansikt. Det får meg til å slite litt med å tro at det ikke var noen andre tilstede på bildet.
Bildet ser ikke redigert ut så jeg tviler ikke på at det er uredigert og ekte, men jeg klarer ikke helt å tro på at det ikke bare er ansiktet til en person som satt i bakgrunnen da bildet ble tatt. Men jeg oppfordrer til å sende originalbildet til Asbjørn så han kan se på det uten at det er komprimert og ødelagt i jpg-format.
Det kan herved bekreftes at det var kun mor og barn tilstede i det aktuelle tidspunktet da bildet ble tatt. Ansiktet er ikke gjenkjennelig for oss heller. Det var heller ingen bilder i bakgrunnen eller at det var et resultat av tv siden den står i en helt annen posisjon i huset. Vi kan se en turkis laken på en svart toseters skinnsofa, mens man kan ser det gråaktige gardinen ovenfor ansiktet.

Bildet er nå sendt til asbjørn i sitt originale form.
Antall ord: 240

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

Re: Ansikt i bakgrunn på bilde

Innlegg av Asbjørn »

Jeg har kikket på bildet, og sendt kommentar, og utsnitt til avsender.
Jeg legger bildet og foreløpig mulig konklusjon ut her etter at avsender har godkjent det som er av bilder....

Men bildet er ikke retusjert, jeg har sett orginalen fra en Samsung S5 mobiltelefon, med 16 Mpixler kamera.

A
Antall ord: 51

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

Re: Ansikt i bakgrunn på bilde

Innlegg av Asbjørn »

Det er ikke ofte jeg ikke finner en skikkelig ( naturlig ) forklaring på bilder, men en gang innimellom skjer det.
Og dette bildet, hvor jeg har fått se etpar bilder til, hvor en ser noe mer av bakgrunnen,
her har jeg i farten ikke noen naturlig forklaring eller annen rasjonell forklaring å komme med.

Dermed må jeg konkludere med at dette ansiktet som vises i tillegg, ikke kan forklares med bilde i blad på benk, eller andre bilder.
Her er ansiktet ( direkte fra orginalbildet, og derfor også lite endret av komprimering:
Bilde

Vi ser ett bilde i overkant, men det står på ei list på veggen, under et vindu. Dette så jeg på et annet bilde fra samme området.
Gardinene til vinduet stemmer heller ikke med det "ansiktet" vi ser, så det kan ikke være det.

Jeg gjentar at jeg har sett orginalbildet, rett fra Samsung S5 telefonen ( eier opplyste ikke hva bildet var tatt med ),
og jeg kan derfor med 99,999 % sikkerhet fastslå at det ikke er trikset med.

Her er et litt større uttdrag av bildet....
Bilde

Jeg sier ikke at det er noe overnaturlig vi ser her, men jeg sier heller ikke at det ikke er det !
Med andre ord, jeg har ingen forklaring på det!

Dermed, åpner jeg for at andre kan komme med forslag.
Men påpeker igjen at det er ikke trikset noe med orginalbildet !

A
Antall ord: 234

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
mordecai
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 130
Startet: 11 Nov 2004 08:36
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 2 ganger

Re: Ansikt i bakgrunn på bilde

Innlegg av mordecai »

Jeg er trådstarter og opprettet denne tråden under et pseudonym. Jeg har vært tidligere deltaker på forumene her, der jeg har argumentert for guds eksistens og samtidig vært meget i tvil angående "spøkelser", særlig av denne type manifestasjoner i bilder. Men jeg synes at bildet er meget tankevekkende og merkelig spesielt siden man ikke klarer å finne logiske forklaringer på ansiktet.

Uten å dramatisere bildet ytterligere, så må det tilføyes at vi hadde en lekebamse som spiller av musikk når man trykker på fot, hånd og mage omtrent i samme området da bildet ble tatt. Det var ved et tilfelle i slutten av Oktober at jeg hadde slukket alle lysene og var klar til å gå å legge meg på soverommet som ligger vegg i vegg med stua hvor bildet er tatt. I det øyeblikk da jeg passerer dørestokkene til naborommet begynner bamsen å spille av musikk av seg selv (trenger fysisk kraft for å spille av musikken). Jeg prøver å tenke rasjonelt og finne ut om det finnes logiske forklaringer på at dette kunne skje helt av seg selv ved å observere om det noe tungt oppå selve bamsen for å se om det har dannet seg et trykk på den og om batterinivået var lavt uten at noen av tilfellene stemte. Jeg legger deretter bamsen ned på samme plass i lekegrinden som lå like til venstre for ansiktet som vises på bildet. Jeg går deretter tilbake mot soverommet og legger meg i senga for å roe ned min samboer og fortelle henne at det må finnes naturlige forklaringer på dette. Etter en kort periode så begynner bamsen å spille av igjen, noe jeg og min samboer ikke har opplevd med den gjeldende bamsen eller andre leker hverken før eller siden.

Har dette tilfellet sammenheng med ansiktet som vises på bildet hvis man tar utgangspunkt i at det ligger noe paranormalt bak dette? ::=

Jeg kan også garantere at bildet ikke er redigert eller manipulert på noe som helst vis, slik Asbjørn også indikerer det. Det har jeg heller ingen interesse for å gjøre. Bildet er i sitt originale form knipset fra en Samsung Galaxy S5.
Antall ord: 362
Utlys.no - Auksjon og Rubrikk

There is no man living who is not capable of doing more than he thinks he can do.
-Henry Ford

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
hipstank
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 28
Startet: 18 Okt 2006 17:40
17
Har takket: 2 ganger

Re: Ansikt i bakgrunn på bilde

Innlegg av hipstank »

Her er det samme bildet som Asbjørn postet, men av en mer lysere kvalitet.

Har du noen formeninger om hva dette er?

http://postimg.org/image/63ru6vntb
Antall ord: 28

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

Re: Ansikt i bakgrunn på bilde

Innlegg av Jeppski »

Ja.

Vi ser en form som ligner på et ansikt, og siden vi er flinke til å kjenne igjen formen ansikt, blir vi lurt av hjernen til å tro at det er et faktisk ansikt som tilhører et menneske vi ser på.
Antall ord: 41

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
hipstank
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 28
Startet: 18 Okt 2006 17:40
17
Har takket: 2 ganger

Re: Ansikt i bakgrunn på bilde

Innlegg av hipstank »

Det er et godt poeng Jeppski og jeg deler den tankegangen med deg. Men hva er det som forårsaker dette ansiktslignende objektet? Selvom hjernen kan spille oss et puss innimellom så kan man ikke legge skjul på at dette objektet inneholder noe som kan gjenkjennes som øyne med pupiller, nese, munn, hodeform posisjonert i omtrent på samme område som på det menneskelige ansikt. Såpass realister kan vi være?
Antall ord: 72

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

Re: Ansikt i bakgrunn på bilde

Innlegg av Jeppski »

hipstank skrev:Det er et godt poeng Jeppski og jeg deler den tankegangen med deg. Men hva er det som forårsaker dette ansiktslignende objektet? Vi kan ikke legge skjult på at selvom hjernen kan spille oss et puss innimellom så kan man ikke legge skjul på at dette objektet inneholder noe som kan gjenkjennes om øyne med pupiller, nese, munn, hodeform i samme posisjonert omtrent på samme måte som på det menneskelige ansikt. Såpass realister kan vi være?
For noen uker siden når jeg var ute sent på kvelden så jeg et ansikt med nesten alle de faktorene du nevner ... i et tre, rundt 50 meter unna.

Realist? Hva høres mest sannsynlig ut: At vi ser en form som ligner et ansikt på grunn av noe tilfeldig? Eller at det plutselig dukket opp et ansikt som tilhører et slags menneskelignende vesen akkurat i det to personer tar et bilde av seg selv?

Noen ganger ser jeg ansiktsformer i rommet mitt i klær som henger på stolen og lignende når det er mørkt.
Antall ord: 182

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
hipstank
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 28
Startet: 18 Okt 2006 17:40
17
Har takket: 2 ganger

Re: Ansikt i bakgrunn på bilde

Innlegg av hipstank »

Jeg ser poenget ditt. Det kan i tillegg nevnes skyer, røyk hvor man kan se forskjellige former som kan ligne på forskjellige skikkelser m.fl. Men i dette tilfellet er det ikke snakk om trær, skyer eller mønstre av salt påvirket av lyd for den saks skyld. Det er heller ingen bilder eller blader i bakgrunnen hvor "ansiktet" manifisterer seg som kan ha frembragt dette ansiktet, noe som betyr at dette er unikt i forhold til figurer formet av skyer og klær. Det er heller ikke vanlig at noe slikt oppstår ved at man tar en selfie eller bilder generelt. Derfor er det her bildet såpass unikt i motsetning til mere forklarelige figurer forårsaket av åpenbare naturlige grunner. Men jeg ser likevel ikke bort i fra at det finnes noe naturlig forklaring på dette ansiktet. Jeg kommer heller ikke å gjøre det før alle naturlige forklaringer er tilbakevist som usannsynlige.
Antall ord: 159

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

Re: Ansikt i bakgrunn på bilde

Innlegg av Asbjørn »

Under forutsetning av at bakgrunn ikke er endret, så var det hvit vegg under et vindu der vi ser "ansiktet".
dette sier jeg på grunnlag av et annet bilde jeg fikk se.
A
Antall ord: 33

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
hipstank
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 28
Startet: 18 Okt 2006 17:40
17
Har takket: 2 ganger

Re: Ansikt i bakgrunn på bilde

Innlegg av hipstank »

Asbjørn: fargen på veggen er ikke forandret seg utifra det bildet du har fått se, nei. Men jeg synes at ansiktet vises i sofaregionen, akkurat foran sofaryggen på en måte, siden det turkisfargede lakenet som lå på sofaen er like nedenfor ansiktet. Eller hva tenker du? :)
Antall ord: 49

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links