Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Pendler, spåkort, søkepinner, krystaller og andre hjelpemidlerPendel

Pendler, spåkort, søkepinner, krystaller og andre hjelpemidler
Heksepusen er moderator.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Penny23
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 35
Startet: 28 Des 2015 17:17
8
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 6 ganger

Pendel

Innlegg av Penny23 »

Har nylig skaffet meg pendel, er det mulig å åpne det tredje øyet ved hjelp av pendel? Fant en youyube film som viste hvordan man gjorde det. Pendelen min begynte å spinne voldsomt med klokken.
https://www.youtube.com/watch?v=sadVpH6lsy8

Noen som har prøvet denne metoden? Eventuelt har noen tips som er lurt å ta med seg når man bruker pendel? Tar i mot alle tips jeg kan få :-)
Antall ord: 70

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1406
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 556 ganger

Re: Pendel

Innlegg av g.r.y »

Fikk denne nyttige linken av Terra da jeg spurte om pendelbruk:

http://magic.no/magic-magasin/reportasj ... f=79001400
Antall ord: 19
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Penny23
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 35
Startet: 28 Des 2015 17:17
8
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 6 ganger

Re: Pendel

Innlegg av Penny23 »

Tusen takk!! :-D
Antall ord: 3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Pendel

Innlegg av Terra »

Litt om pendulering

Kunsten å søke og finne gjenstander ved hjelp av pendel er en eldgammel skikk. Ingen vet når man først tok den i bruk. Vi vet ikke sikkert hvordan pendelen virker, og det verserer mange teorier om akkurat det. En teori er at pendelen fungerer som en forbindelse til underbevisstheten. En annen er at det kan være hjelpere med i spillet. En tredje går ut på at en eller annen form for radar trer i funksjon. Men uansett, pendelen virker og det er det som er så fascinerende.

Visste du forresten at hvis du holder pendelen over venstre kne som assosieres med negativ (nei) Måne vil pendelen begynne å svinge mot klokken som et nei?

Eller at hvis du holder pendelen over høyre kne som assosieres med positiv (ja) Sol vil pendelen begynne å svinge med klokken som et ja?

Bare prøv så skal du se :-)
Antall ord: 153
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Pendel

Innlegg av Terra »

Trekker litt i denne da jeg for tiden så vidt har begynt å bruke pendelen min igjen etter flere års hvile ;-)

Jeg hadde stor suksess med min "Terrapendel" i ametyst for mange herrens år siden. Jeg spådde riktig med kjønn på baby osv. på et forum som het Gaia. Mye stemte, det må jeg si.

Så var jeg så dum og fikk satt på en liten ametyst-steinkule i enden og da endte det eventyret... og siden har jeg ikke drevet med pendel, dessverre. For etter at kulen kom på pendelen min så greide jeg ikke å bruke den som før :-(

Å bruke pendel kan kreve en del trening. Det anbefales gjerne å stille spørsmål på ting en vet svaret på for å teste ut litt først. Anbefales på det varmeste.

For eksempel: Er denne duken grønn? Får du ja og duken er grønn har du fått helklaff.

I utgangspunktet skal man kunne spørre pendelen om alt mellom himmel og jord.
Men jeg ville vært litt forsiktig med å stole på alle svarene... Bruke vett og fornuft i tillegg tror jeg kan være lurt.

408

Bildet er av pendelen min i ametyst (og den lille kulen i enden av lenken er det som skapte problemer for meg og den skal vekk).
Antall ord: 217
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
polarlyset
Verifisert
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 94
Startet: 09 Feb 2017 05:57
7
Kjønn (valgfri): Samemann
Har takket: 43 ganger
Blitt takket: 31 ganger
Kjønn:

Re: Pendel

Innlegg av polarlyset »

Terra skrev: 12 Jul 2021 14:23 Trekker litt i denne da jeg for tiden så vidt har begynt å bruke pendelen min igjen etter flere års hvile ;-)

Jeg hadde stor suksess med min "Terrapendel" i ametyst for mange herrens år siden. Jeg spådde riktig med kjønn på baby osv. på et forum som het Gaia. Mye stemte, det må jeg si.

Så var jeg så dum og fikk satt på en liten ametyst-steinkule i enden og da endte det eventyret... og siden har jeg ikke drevet med pendel, dessverre. For etter at kulen kom på pendelen min så greide jeg ikke å bruke den som før :-(

Å bruke pendel kan kreve en del trening. Det anbefales gjerne å stille spørsmål på ting en vet svaret på for å teste ut litt først. Anbefales på det varmeste.

For eksempel: Er denne duken grønn? Får du ja og duken er grønn har du fått helklaff.

I utgangspunktet skal man kunne spørre pendelen om alt mellom himmel og jord.
Men jeg ville vært litt forsiktig med å stole på alle svarene... Bruke vett og fornuft i tillegg tror jeg kan være lurt.

408

Bildet er av pendelen min i ametyst (og den lille kulen i enden av lenken er det som skapte problemer for meg og den skal vekk).
Oi, skikkelig energi der! Fikk vondt i hodet, av energien, nesten litt kvalm òg. Er vel ikke rart, at du har "mistet" evnen. Men fin pendel! En feminin kjærlighets kraft fra den. Tror ikke den ekstra kulen er direkte årsak, vil tro at den forsterker det hele, og skape uro. For deg. :) Kanskje pendelen bør renses, i rennende vann. Jeg har flere pendler, av steiner/krystaller. Lenkene til de er av sølv, og hver pendel ligger lagret i hver sin blå tøy pose. For å beskytte de. Mine tanker. :)
Antall ord: 316

Vi er mer enn det skapte, sjelens rekkevidde er det uendelige.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Pendel

Innlegg av Terra »

Takk for input og råd Polarlyset, det skal jeg ta med meg :-)
Jeg skal rense den i salvie etter et råd fra Asbjørn, og min mentor Marit.
Mulig hvordan jeg holder den også har litt å si har jeg tenkt i ettertid. Med den ekstra kulen på ble det jo til at den dinglet og forstyrret meg litt ;-)

Har du en kule i enden av sølvtråden på dine pendler?
Antall ord: 73
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
polarlyset
Verifisert
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 94
Startet: 09 Feb 2017 05:57
7
Kjønn (valgfri): Samemann
Har takket: 43 ganger
Blitt takket: 31 ganger
Kjønn:

Re: Pendel

Innlegg av polarlyset »

[image][/image]
Terra skrev: 18 Jul 2021 18:39 Takk for input og råd Polarlyset, det skal jeg ta med meg :-)
Jeg skal rense den i salvie etter et råd fra Asbjørn, og min mentor Marit.
Mulig hvordan jeg holder den også har litt å si har jeg tenkt i ettertid. Med den ekstra kulen på ble det jo til at den dinglet og forstyrret meg litt ;-)

Har du en kule i enden av sølvtråden på dine pendler?
:)

Salvie høres fornuftig ut. Måneskinn og KristusLyset like så. :) Mange måter å rense på. :)

Ja, har plastkuler i enden av lenken. Litt bedre kontroll på penduleringen, synes jeg.

Hvordan holder du pendelen? Jeg holder plastkulen i enden av sølvlenken på pendelen mellom fingrene, lar pendelen dingle fritt. Jeg bruker pendelen til bl.a. chakra healing. Pendelen slutter bevegelsen, med å være helt i ro over chakra punktet, når den er balansert. :)

Edit:
Litt rart å si det, men det føles som at pendelen har en ubrukt kraft i seg. Som at den savner å gjøre jobben, den er satt til å gjøre. Kanskje en stagnert iboende kraft i dere 2, som bør forløses, og "slippes" "fri". Ikke bare til ja/nei oppgave, men en dypere oppgave... :)
Antall ord: 214

Vi er mer enn det skapte, sjelens rekkevidde er det uendelige.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Pendel

Innlegg av Terra »

polarlyset skrev: 18 Jul 2021 20:22

:)

Salvie høres fornuftig ut. Måneskinn og KristusLyset like så. :) Mange måter å rense på. :)

Ja, har plastkuler i enden av lenken. Litt bedre kontroll på penduleringen, synes jeg.

Hvordan holder du pendelen? Jeg holder plastkulen i enden av sølvlenken på pendelen mellom fingrene, lar pendelen dingle fritt. Jeg bruker pendelen til bl.a. chakra healing. Pendelen slutter bevegelsen, med å være helt i ro over chakra punktet, når den er balansert. :)

Edit:
Litt rart å si det, men det føles som at pendelen har en ubrukt kraft i seg. Som at den savner å gjøre jobben, den er satt til å gjøre. Kanskje en stagnert iboende kraft i dere 2, som bør forløses, og "slippes" "fri". Ikke bare til ja/nei oppgave, men en dypere oppgave... :)
Ok. Før holdt jeg i sølvlenken ganske langt nede, altså ganske kort lenke, og lot pendelen henge fritt. Og det fungerte fint for meg da. Nå har jeg prøvd det slik som før samt som du å holde i selve kulen og lar lenken henge fritt.

Interessant det du sier fordi jeg har studert litt angående å lete på kart og i rom ved hjelp av pendel og det er noe jeg ønsker å trene mer på i fremtiden ;-)

Jeg tror at jeg rett og slett bare må bli kjent med pendelen min på nytt etter at kulen kom på i enden av tråden og en aldri så liten rens.
Antall ord: 252
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
polarlyset
Verifisert
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 94
Startet: 09 Feb 2017 05:57
7
Kjønn (valgfri): Samemann
Har takket: 43 ganger
Blitt takket: 31 ganger
Kjønn:

Re: Pendel

Innlegg av polarlyset »

Terra skrev: 18 Jul 2021 20:34 Ok. Før holdt jeg i sølvlenken ganske langt nede, altså ganske kort lenke, og lot pendelen henge fritt. Og det fungerte fint for meg da. Nå har jeg prøvd det slik som før samt som du å holde i selve kulen og lar lenken henge fritt.

Interessant det du sier fordi jeg har studert litt angående å lete på kart og i rom ved hjelp av pendel og det er noe jeg ønsker å trene mer på i fremtiden ;-)

Jeg tror at jeg rett og slett bare må bli kjent med pendelen min på nytt etter at kulen kom på i enden av tråden og en aldri så liten rens.
Ah, du har brukt pendelen pendelen på den måten... ;) Ulempen med det, er at du kan påvirke pendelen, mer enn det som er bra. Da kan du intuitivt, styre pendelen mot rett svar. Mener jeg. Istf å la pendelen selv «finne svar». :)

Pendelen kan brukes til så mangt, så det er bare å trene i vei, med pendel, kart og rom. ;)

Det kan være lurt, og anbefalt; og å bli kjent på nytt med pendelen din. Hva slags språk snakker den? Hva slags energi har den, feminin/maskulin? Osv. :)
Antall ord: 210

Vi er mer enn det skapte, sjelens rekkevidde er det uendelige.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Pendel

Innlegg av Terra »

Ja, det er nok bare mer trening som skal til :-)
Antall ord: 10
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

Re: Pendel

Innlegg av Asbjørn »

Kan dere beskrive hvordan dere bruker pendelen ?
Kansje ta en video av hvordan den holdes, og hva som er ja og nei svar ?
Om du ikke får publisert video selv her, send den på epost til meg, så skal jeg fikse.
Sikkert flere som er interressert i å vite hvordan, og ikke minst - hvordan IKKE.... ;)

A
Antall ord: 56

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
polarlyset
Verifisert
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 94
Startet: 09 Feb 2017 05:57
7
Kjønn (valgfri): Samemann
Har takket: 43 ganger
Blitt takket: 31 ganger
Kjønn:

Re: Pendel

Innlegg av polarlyset »

Asbjørn skrev: 20 Jul 2021 20:33 Kan dere beskrive hvordan dere bruker pendelen ?
Kansje ta en video av hvordan den holdes, og hva som er ja og nei svar ?
Jeg bruker ikke ja/nei-svar/spr. Jeg bruker pendelen til mer enn det. Som chakra-balansering. Da begynner jeg med krone-chakraen, hos klienten, som ligger vannrett, holder pendelen over, lar den vibrere og dreie over punktet, inntil den er helt i ro over chakra-punktet. Jobber meg nedover, til rot-chakraen. Bruker pendelen til andre ting òg, som å velge sted på kart.
Bilde eller video, har jeg ei. ;)
Antall ord: 101

Vi er mer enn det skapte, sjelens rekkevidde er det uendelige.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Pendel

Innlegg av Terra »

Et par videoer om å bruke pendel.

KH14AQDBdh0
PGCKV9Z5jF4
Antall ord: 8
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Pendel

Innlegg av Terra »

Wow, nå må jeg bare fortelle! Min mann, Magos, og jeg var i dag på steinutstilling med salg ❤
Damen som solgte smykker mm. tok bare 30 kroner for å fjerne en stein jeg hadde på snoren i lenken på pendelen min, og sette på en sølvring i stedet. Så utrolig snilt gjort! I tillegg lærte hun med hvordan jeg kunne pendulere på en annen måte. Og jammen virket det! 😃
Jeg fikk et nydelig rosa smykke i farget rosa jade og bergkrystall og sølv av Magos og han kjøpte agat formet som en tann med kjede av naturgummi. Legger ut noen bilder så dere kan få se. Og jammen ble det et par gaver til noen helt spesielle personer som vi setter stor pris på. En hemmelig :mrgreen: , og en til vårt kjære grandtante/grandonkelbarn, Sofie :loveglis

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
Antall ord: 140
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links