Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Pendler, spåkort, søkepinner, krystaller og andre hjelpemidlerSynsk

Pendler, spåkort, søkepinner, krystaller og andre hjelpemidler
Heksepusen er moderator.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

luckyme
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 19 Okt 2010 23:19
13

Synsk

Innlegg av luckyme »

Jeg visste ikke helt i hvilket forum jeg skulle spørre dette spørsmålet. Men kan de som er synsk eller som klarer å "se" ting, få opp navnet på noen man har møtt..? Det er vel kanskje ikke mulig..
Antall ord: 41

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Pink_heaven

Re: Synsk

Innlegg av Pink_heaven »

Skjønte ikke spørsmålet ditt helt, men om du mente at en synsk kan vite navnet på en person han/hun aldri har møtt? I teorien, ja. Men når man er klarsynt får man ikke opp alle fakta om en person man møter. Jeg personlig pleier å få opp følelser og ting som har skjedd i livet til vedkommende, datoer, og kanskje navn til noen som har betydd mye for den personen jeg snakker med. Litt vanskelig å forklare, men har egentlig ikke tenkt så mye over den problemstillingen:P
Antall ord: 95

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 415
Startet: 13 Aug 2010 10:43
13
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 29 ganger

Re: Synsk

Innlegg av Atmi »

luckyme mener vel heller at hun har møtt noen og lurer på om noen synsk person kan få opp navnet på denne personen. Og jeg tror det er svært usannsynlig. Det er helt sikkert mange "synske" som vil si et navn. Det første som kom i mitt hode var Magne - og det er akkurat samme metode som vil bli brukt.

Så prøv en to-tre forskjellige synske og jeg er sikker på at du får noen som sier nei, det kan de ikke (du vil da kanskje tenke at de er nok dårlige synske de) - for neste person sier et navn, det er bare at den neste flinke synske sier et annet navn.

Men for all del - det er min tro. Andre tror andre ting.
Antall ord: 131

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Thulr
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 309
Startet: 06 Jun 2009 01:36
14
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Tromsø
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 39 ganger

Re: Synsk

Innlegg av Thulr »

luckyme skrev:Jeg visste ikke helt i hvilket forum jeg skulle spørre dette spørsmålet. Men kan de som er synsk eller som klarer å "se" ting, få opp navnet på noen man har møtt..? Det er vel kanskje ikke mulig..
Skader vel ikke å forhøre seg hos en synsk om den saken. Hvis vedkommende mener han/hun kan gjøre det. Viser navnet seg å klaffe, så har du trolig med en troverdig synsk å gjøre. Men det er jo også noen kvakksalvere der ute..
Antall ord: 87
How about that left hand, Ace?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 415
Startet: 13 Aug 2010 10:43
13
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 29 ganger

Re: Synsk

Innlegg av Atmi »

Thulr skrev:
luckyme skrev:Jeg visste ikke helt i hvilket forum jeg skulle spørre dette spørsmålet. Men kan de som er synsk eller som klarer å "se" ting, få opp navnet på noen man har møtt..? Det er vel kanskje ikke mulig..
Skader vel ikke å forhøre seg hos en synsk om den saken. Hvis vedkommende mener han/hun kan gjøre det. Viser navnet seg å klaffe, så har du trolig med en troverdig synsk å gjøre. Men det er jo også noen kvakksalvere der ute..
Og hvilken forutsetning har hun for å vite om navnet klaffer når hun faktisk ikke vet navnet selv?

Jeg har egentlig ikke lyst å være så negativ. Men noe i meg stritter til alle kanter når jeg leser slik som dette. Visst tror jeg på kommunikasjon utover det vi gjør til daglig. Men vet dere hva? Det er også viktig å holde beina på jorden. Dere kan ikke bruker slike "krefter" på en slik måte. Dette med intuisjon, healing, synskhet, medium osv - det er unøyaktige saker. Det er utrolig spennende og man kan få følelser av ting, man kan bli veiledet og få større forståelse for oss selv, andre og det som skjer rundt oss. Men om man ønsker konkrete fakta, dato, navn - farger etc - så tenk dere om. Det som ikke kan bevises bør heller ikke brukes som fakta. Fordi at det er der det går over den grensen som gjør det fanatisk, litt farlig - ødelegger folk etc.

Har dere noen ganger hørt en person som under uko hevder å ha opplevd ting som de senere bruker som bekreftelse for hendelser eller vurderinger av andre personer?
Har dere hørt om personer som har blitt spådd ting og derfor tror spådommen mer enn sine nærmeste?
Har dere hørt personer som ikke vil ta medisiner fordi healeren sa de ville bli friske etter 3 timer healing?
Har dere hørt folk som sier at de bare "venter" på kjærligheten og at han vil komme tilbake etter at de har brent ned farget lys og begravd det ute i skogen ?

Dette er neste skritt. Jeg har opplevd folk som har gjort alle disse tingene, og jeg har også sett personer være nærmest hysterisk overbevist etter slik. Jeg har selv blitt beskyldt for å stjele penger (500,-) for å være eksakt - fordi en synsk dame sa det? Kanskje den synske dama ville gjort seg til fant for 500,-, Atmi ville ikke det og heldigvis vet de fleste om det.

Men pass dere for slik bruk av disse tingene. Det er ikke sikkert det er de synske dere skal passe dere for, kanskje dere skal passe dere for dere selv - deres avhengighet- deres kontrollbehov - deres ønske om å vite, kontrollere - lev i uvisse og aksepter at det er faktisk slik livet er. Det er slik livet har vært alltid. Dersom dere hadde visst alt som kom til å skje så hadde alt vært helt annerledes. Dere kan tro dere søker og at dere er så opplyste at dere av en eller annen grunn fortjener mer enn andre. takler mer enn andre - og derfor er betrodd denne muligheten til å vite ting som andre ikke får vite. Kanskje dere klarer å overbevise dere selv om at dere er så spesielle at dere er utvalgt, dere vil kunne håndtere situasjoner på en måte som er god - derfor får dere informasjon om andre personer som ikke har valgt å gi dere denne informasjonen. For at dere er "store" nok til å kunne vurdere hva som er best for denne andre personen.

Jeg har hørt mange som tror at de får vite om sin x, eller den typen de liker - fordi de er kommet så langt, fordi de er spesielle og universet derfor anser dem som modne nok til å takle det - modne nok til å vurdere hva som er rett å gjøre. Hva ville dere følt om noen andre mente å vite bedre enn dere selv hva som var bra for dere. Og hva ville dere følt om noen andre, noen dere kanskje ikke likte særlig, hadde en masse med formeninger om dere og en masse informasjon om hvordan dere føler, tenker, hva dere føler, tenker - gode og dårlige sider, angst, frykt - osv. Hadde det vært greit? Selv om det ikke var rett så hadde det vært utrolig ubehagelig. Og jeg tror også det er noe som påvirker energi og skader folk i større eller mindre grad.

Høres jeg hysterisk ut nå? Jeg kjenner at jeg blir litt hysterisk. Jeg tror jeg har sittet og sagt disse tingene på internett i ... tja 12 år kanskje? Og jeg sier det fortsatt. Men jeg syns ikke det blir mindre viktig, jeg syns det blir mer viktig.
Jeg elsker det som er større enn oss og det er en svært viktig del av livet - og derfor syns jeg det er så utrolig viktig å være hysterisk slik at færrest mulig misbruker dette og gjør ting som fører til at hele greia blir en useriøs greie med masse galninger som ikke klarer å forholde seg til virkeligheten.
Antall ord: 877

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
storms
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 488
Startet: 05 Feb 2007 11:17
17
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 51 ganger

Re: Synsk

Innlegg av storms »

Atmi,

Jeg er så enig i mye av det du skriver, men også uenig :) Det er forskjellene som gjør oss menneskelig. Best av alt er at kaffen smaker så fortreffelig sammen med intressante topicer og en time fri fra stress og mas.

Jeg liker veldig godt den innledende argumentasjonen din. Det er så mange fallgruver og utfall når noen skal besvare ts. Navn vil komme og gå, så vil unnskyldninger for at de ikke stemmer. Men hvor kommer navnene fra? Kommer de fra en livelig fantasi, fra logikk eller fra dette noe "større" som du selv beskriver?

Og det er her jeg blir ambivialent i forhold til store deler av svaret ditt. Dersom det kommer fra et noe "større" som vi alle har tilgang til i varierende grad. Bør vi da holde det inne eller slippe det ut i form av svar? Rett eller gale.....

Vil det for eksempel tjene det paranormale at det er et stort rom for feil, gjettinger, kanaliseringer og gudene vet hva fra alle grupper av folket, og fra alle deler av sinnet (les sinnstilstander).

Eller bør en tegne retningslinjer for hva og for hvem?

Jeg har den største forståelse og følger logikken i mange av dine begrunnelser og konklusjoner, men er usikker på om slutningene tjener deg eller det paranormale samfunn mest.

Bruk av ordet galninger er vel noe unødig, fordi det rammer rott og råte. Det finnes sikkert mange veldig oppegående som kunne tenkt seg å svare ts med både det ene og det andre uten at det er spesielt sykelig.

I alle grupperinger er det godt å ha noen som kan dra ting ned på jorden og være den strenge og nødvendige mor som holder de uskikkelige i ørene. Ikke det at jeg tror du ønsker deg den rollen ;) Men i et par poster har jeg sett at du tar ansvaret.

Fra ditt ståsted og din erfaring/sannhet. Hva er dette "større", og mener du at man kan koble seg til dette "større" og hente informasjon som ts søker?
Antall ord: 353

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Thulr
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 309
Startet: 06 Jun 2009 01:36
14
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Tromsø
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 39 ganger

Re: Synsk

Innlegg av Thulr »

Atmi skrev:
Thulr skrev:
luckyme skrev:Jeg visste ikke helt i hvilket forum jeg skulle spørre dette spørsmålet. Men kan de som er synsk eller som klarer å "se" ting, få opp navnet på noen man har møtt..? Det er vel kanskje ikke mulig..
Skader vel ikke å forhøre seg hos en synsk om den saken. Hvis vedkommende mener han/hun kan gjøre det. Viser navnet seg å klaffe, så har du trolig med en troverdig synsk å gjøre. Men det er jo også noen kvakksalvere der ute..
Og hvilken forutsetning har hun for å vite om navnet klaffer når hun faktisk ikke vet navnet selv?
Fordi...hvis man har møtt en person og vet hvordan hun eller han ser ut, får navnet på vedkommende, oppsøker vedkommende, og finner ut at det er samme person som man tidligere har møtt, så har man jo oppnådd det man var ute etter: Å finne igjen vedkommende.

Det KAN jo være en tilfeldighet også, når sånt skjer, men det viktigste bør vel være at man oppnådde det man var ute etter.

Så selv om det er mye feil og unøyaktigheter og kvakksalvere, så bør det vel være resultatet for den enkelte som betyr noe, eller hva?

Når det gjelder synske, så er det uansett altfor mange svindlere ute å går, og det hender også at folk som virkelig har denne egenskapen gjør feil. Synske bør derfor være forsiktige med å beskylde folk for ditt og datt.

Det skal jo sim kjent ikke så mye til for å ødelegge ryktet til det paranormale. Og der har de lettsindige og useriøse mye å svare for.
Antall ord: 288
How about that left hand, Ace?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 415
Startet: 13 Aug 2010 10:43
13
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 29 ganger

Re: Synsk

Innlegg av Atmi »

Storms

Jeg forstår ikke helt innlegget ditt. Eller, jeg forstår ikke helt hva du spør om i mitt. Har lest gjennom for å se hva jeg sier om dette "større" enn oss, og kan ikke helt finne det.,

Men i hvert fall - det jeg vil frem til i mitt innlegg er at det er viktig å se litt på seg selv i sitt begjær etter å vite. Og at dette behovet for å vite, kontrollere etc, kan få oss til å stille spørsmål om ting man ikke burde. At selv om det er spennende informasjon å hente så bør man holde beina på jorden i forhold til hvordan man bruker slike "krefter",

Jeg er overhode ikke imot å bruke det, jeg er for å bruke det. Men jeg er imot å bruke slike ting for å gi seg selv en større kontroll over andre. Og jeg vil tørre å påstå at om man er ærlig med seg selv, så vet man veldig godt når vår vitebegjærlighet stammer fra genuinitet, og når den stammer fra behov for å vite og ha kontroll.
Antall ord: 184

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 415
Startet: 13 Aug 2010 10:43
13
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 29 ganger

Re: Synsk

Innlegg av Atmi »

Thulr skrev:Fordi...hvis man har møtt en person og vet hvordan hun eller han ser ut, får navnet på vedkommende, oppsøker vedkommende, og finner ut at det er samme person som man tidligere har møtt, så har man jo oppnådd det man var ute etter: Å finne igjen vedkommende.

Det KAN jo være en tilfeldighet også, når sånt skjer, men det viktigste bør vel være at man oppnådde det man var ute etter.

Så selv om det er mye feil og unøyaktigheter og kvakksalvere, så bør det vel være resultatet for den enkelte som betyr noe, eller hva?

Når det gjelder synske, så er det uansett altfor mange svindlere ute å går, og det hender også at folk som virkelig har denne egenskapen gjør feil. Synske bør derfor være forsiktige med å beskylde folk for ditt og datt.

Det skal jo sim kjent ikke så mye til for å ødelegge ryktet til det paranormale. Og der har de lettsindige og useriøse mye å svare for.
Jeg er nok uenig i deg her. Jeg er helt sikker på at mange seriøse vil kunne være med på å villede i forhold til ovennevnet, uten at det er fordi de er kvakksalvere og ødelegger for det paranormale.

Det som ødelegger for det paranormale, er etter min mening, slik bruk av det - mangel på ydmykhet, respekt og derav spørsmål og urealistiske forventninger. Det er ikke de lettsindige utøverene alene, men like mye de lettsindige "kundene". Som seriøs utøver er det vanskelig å si nei på en forespørsel med bakgrunn av at spørsmålet er tåpelig, man vil gjerne vise respekt for sine medmennesker, spesielt når man er i en type stilling hvor man viser service til andre mennesker. Det er derfor i stor grad den som spør som har ansvaret for hvordan de bruker "de synske".
Ikke at jeg tror det er noen krise om noen skulle stille et sånn spørsmål(som i innlegget til trådstarter) - annet enn at gyldigheten av svaret er helt tilfeldig og det er ingen grunn til å tro at svaret ville stemme.

I verste fall. En jente ser en gutt hun liker, ringer en syns som hevder at gutten heter Per. Deretter tar hun for seg teletorget og spør om når hun skal møte Per igjen, hva vil skje med dem et c- skaper et svært energikaos hvor hun helt sikkert vil få flere bekreftende svar på denne Per. Per som i utgangspunktet ikke husker denne jenta, og heller ikke heter Per. Men det vet hun ikke, fordi hun har ringt 30 spådamer og er nå kommet inn i en tilstand hvor hun er opphengt i denne Per og hva som skal skje - de negative spådommene hun får der de sier at de ikke ser noen Per - de glemmer hun, fordi hun velger å tro at de ikke er flinke nok til å ta ham inn - de ser jo ikke det de andre har sagt og tar dermed feil.

Det ER faktisk slik det virker,
Antall ord: 530

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
storms
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 488
Startet: 05 Feb 2007 11:17
17
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 51 ganger

Re: Synsk

Innlegg av storms »

Atmi skrev: Jeg elsker det som er større enn oss og det er en svært viktig del av livet.......
Dette med kontroll over andre, eller skaffe seg en unik posisjon tror jeg er et utgangspunkt vi alle er født med. Survivle of the **.. om det nå var rett skrevet. Jeg tror noen mennesker finner veldig trygghet i seg selv gjennom livets erfaringer og at dette behovet for å kontrollere andre og sitte på den høyeste tronen forsvinner eller blir sterkt redusert. For noen vil det alltid være der. Sterkt og fremtredene... På forum finner vi dem som forum queens and kings.... Desverre tror jeg også at religion er med på å forsterke dette behovet for konrtoll og posisjon fordi det ligger i religionens ideologi og fortrenge alt annet å være den ene rette sannhet. Dermed kan det ikke være rom for andre religioner, tror, meninger osv...

Jeg tror også at den som er genuin når lengst i sin søken. Du kan kalle det nivå i Alkemy eller forbindelse med sine chakra, det 3 øye osv... Men det må komme innenfra og kun det ekte vil åpne dører til ny forståelse.

Jeg føler at vi trenger bredden. Vi trenger alle ytterpunktene. Vi trenger å prøve å feile.
Det var i grunnen det jeg ønsket å si at jeg tror vi må tillate alle svar og selv vurdere innholdet. Det er når vi holder igjen for mye, eller lar oss styre av for mye av regler at vi roter oss inn i det konforme som har for mange begrensinger. Disse begresningen kan hindre oss i oppdage nye sider ved det ukjente.
Antall ord: 277

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 415
Startet: 13 Aug 2010 10:43
13
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 29 ganger

Re: Synsk

Innlegg av Atmi »

storms skrev:
Atmi skrev: Jeg elsker det som er større enn oss og det er en svært viktig del av livet.......
Dette med kontroll over andre, eller skaffe seg en unik posisjon tror jeg er et utgangspunkt vi alle er født med. Survivle of the **.. om det nå var rett skrevet. Jeg tror noen mennesker finner veldig trygghet i seg selv gjennom livets erfaringer og at dette behovet for å kontrollere andre og sitte på den høyeste tronen forsvinner eller blir sterkt redusert. For noen vil det alltid være der. Sterkt og fremtredene... På forum finner vi dem som forum queens and kings.... Desverre tror jeg også at religion er med på å forsterke dette behovet for konrtoll og posisjon fordi det ligger i religionens ideologi og fortrenge alt annet å være den ene rette sannhet. Dermed kan det ikke være rom for andre religioner, tror, meninger osv...

Jeg tror også at den som er genuin når lengst i sin søken. Du kan kalle det nivå i Alkemy eller forbindelse med sine chakra, det 3 øye osv... Men det må komme innenfra og kun det ekte vil åpne dører til ny forståelse.

Jeg føler at vi trenger bredden. Vi trenger alle ytterpunktene. Vi trenger å prøve å feile.
Det var i grunnen det jeg ønsket å si at jeg tror vi må tillate alle svar og selv vurdere innholdet. Det er når vi holder igjen for mye, eller lar oss styre av for mye av regler at vi roter oss inn i det konforme som har for mange begrensinger. Disse begresningen kan hindre oss i oppdage nye sider ved det ukjente.
Aha Storms, nå forstår jeg hva du mener med "større enn oss" - jeg la nok ikke så mye vekt på akkurat det uttrykket annet enn at det ble brukt i mangel på noe bedre. I det uttrykket ligger ingen bastant mening om hva som er hva.
Antall ord: 327

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
luckyme
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 19 Okt 2010 23:19
13

Re: Synsk

Innlegg av luckyme »

Det var mange svar:) Og interressant å lese. Tenkte at det nok sikkert var en ganske umulig oppgave, men måtte bare spørre.:)
Antall ord: 23

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

Re: Synsk

Innlegg av Isan »

storms skrev:Men hvor kommer navnene fra? Kommer de fra en livelig fantasi, fra logikk eller fra dette noe "større" som du selv beskriver?
Det vil vel alltid være et åpent spørsmål.
For egen del er det vel derfor det fascinerer.
Antall ord: 45
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 415
Startet: 13 Aug 2010 10:43
13
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 29 ganger

Re: Synsk

Innlegg av Atmi »

Isan skrev:
storms skrev:Men hvor kommer navnene fra? Kommer de fra en livelig fantasi, fra logikk eller fra dette noe "større" som du selv beskriver?
Det vil vel alltid være et åpent spørsmål.
For egen del er det vel derfor det fascinerer.
Svar i en slik form som diskutert over er ikke helt som annen kommunikasjon. Normalt så hører man eller ser eller føler - og det er ting vi er ganske vant med og sikre på hva som betyr hva. Til tross for at vi kommuniserer daglig og har gjort det hele vårt liv - så er det likevel en god del misforståelser og mistolkninger i helt vanlig kommunikasjon.

Denne kommunikasjonen vi snakker om i denne tråden er kommunikasjon vi har et helt annet forhold til. Vi bruker den tross alt i langt mindre grad og får ikke øve oss på samme måte og i samme grad. Denne type kommunikasjon er selvlært og bygger på hver enkelts erfaring. Tenke seg til at man har problemer med vanlig kommunikasjon - så er det jammen ikke rart at det blir problematisk med paranormal kommunikasjon. Paranormal kommunikasjon hvor en del av utøverene faktisk leter etter å høre noe - det er ikke slik at noe blir sagt en, nei de sitter og lytter, leter - prøver å få ned informasjon. Informasjonen kan komme i form av tankelyder, tankebilder, tankefølelser - eller film, bilder, følelser - høre, se - ane. Alle disse tingen er godt nok.

Hvorfor noen tar feil`? Hvorfor er det misforståelser ellers i kommunikasjon? I paranormal kommunikasjon brukes tanker og følelser i stor grad. Når kommunikasjon er så vanskelig som det faktisk er, så finner jeg det helt naturlig at paranormal kommunikasjon er enda vanskeligere. Dette er en selvfølgelighet og ... ja, jeg har noen helt enkle eksempler på hvorfor det må være sånn:
1 Det finnes et antall mennesker som anser det som "kult" eller "viktig" å kunne kommunisere på den måten, de vil gjerne prøve å finne disse egenskaper i seg selv.
2. Paranormal kommunikasjon er tanke/følelser i stor grad. Det er vanskelig å skille mellom tanker og paranormale tanker - det er en selvfølgelighet at til tider vil man søke etter svar, og få svar i form av helt normal fantasi.

Jeg tror at alle kan ta feil innenfor paranormal kommunikasjon. Noen tror at sine fantasier er noe paranormalt, og det er svært trist og de har vel stort sett alltid feil. Men likevel så kan også seriøse utøvere ta feil - fordi det er mennesker som gjør dette. mennesker som kan mistolke, blir berørt av egne følelser osv. Vi kan mene vi ikke skal blande oss selv og egen erfaringer, følelser inn i det - men den som ikke innser at han/hun står i fare for å gjøre det, er den som i størst grad vil falle i fella.

Det er ikke snakk om vi skal eller ikke skal godta unøyaktigheter - det er snakk om at det er unøyaktigheter. Jeg godtar ikke at folk dør i trafikken. jeg vet likevel at det skjer og at det vil skje i fremtiden - så lenge vi lar det være trafikk og mennesker er del i det. På samme måte er det med paranormale hendelser, det vil skje feil, med mindre man fjerner hele feltet fra menneskeheten.- Mennesker gjør feil.
Antall ord: 580

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

Re: Synsk

Innlegg av Isan »

Atmi skrev:Til tross for at vi kommuniserer daglig og har gjort det hele vårt liv - så er det likevel en god del misforståelser og mistolkninger i helt vanlig kommunikasjon.

Denne kommunikasjonen vi snakker om i denne tråden er kommunikasjon vi har et helt annet forhold til. Vi bruker den tross alt i langt mindre grad og får ikke øve oss på samme måte og i samme grad. Denne type kommunikasjon er selvlært og bygger på hver enkelts erfaring. Tenke seg til at man har problemer med vanlig kommunikasjon - så er det jammen ikke rart at det blir problematisk med paranormal kommunikasjon.
Dette er så definitivt riktig at det kan dessverre ikke gjentas ofte nok.
Antall ord: 121
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links