Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Pendler, spåkort, søkepinner, krystaller og andre hjelpemidlerTarot/englekort

Pendler, spåkort, søkepinner, krystaller og andre hjelpemidler
Heksepusen er moderator.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

FEEO
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Startet: 15 Sep 2014 18:02
9

Tarot/englekort

Innlegg av FEEO »

Jeg er fersk på dette med tarot og englekort (foruten at jeg holdt litt på med tarot for ca 15 år siden). Jeg kjøpte meg nye kort nå i sommer og jeg legger kun for meg selv. Jeg kjenner at jeg er veldig usikker på når jeg skal stoppe å stokke kortene. Jeg pleier å gi beskjed/be om et tegn på at jeg stopper på rett tidspunkt. Jeg har da valgt å stoppe når jeg føler kortene "butter" - at de ikke vil gli inn i kortstokken. Kortene har da stort sett gitt mening, men ikke alltid. Og det siste tarotlegget sliter jeg med å tyde. Dette er et dilemma jeg veldig gjerne vil ha veiledning på. Bør jeg legge ut på nytt til samme spørsmål? Har dere noen tips til meg eller gode erfaringer?

Svar tas i mot med takk! :)
Antall ord: 144

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

Re: Tarot/englekort

Innlegg av Isan »

Hei du :)
Jeg har ikke noe tarotsvar å komme med til deg, men jeg ville bare si at det er tydeligvis ganske stille her akkurat nå om dagen, så ikke bli fortvilt om det tar lengre tid enn ønsket før du får relevante svar.

Kanskje du også kan få noe utav å søke på ordet tarot og kikke i de trådene, som er skrevet her før om tarotkort?
Antall ord: 71
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1406
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 556 ganger

Re: Tarot/englekort

Innlegg av g.r.y »

Jeg har famlet en del rundt dette selv! Til tross for at jeg har holdt på et par-tre år, anser jeg meg fremdeles som nybegynner innen dette feltet, men har iallefall kommet dithen at jeg har våget meg ut på de første kort-legg/trekninger i Facebook gruppen og lignende.
Greien for meg, kan oppsummeres i en ting; Tro på meg selv og min "sjette sans" i samhandling med kortene. Cluet for meg, har vært, og fremdeles er, å "koble ut" hjernen ihht. å kjenne etter når det er tid for å stoppe stokkingen, men bare stoppe uten å tenke på det.. -Det er DA det blir rett for meg. Noen oppskrift på hvordan man får til dette, har jeg beklageligvis ikke, utenom at det helt klart dreier seg om en treningssak av typen langtidsprosjekt. Når det er sagt, har jeg i det minste et råd som iallefall har fått litt fortgang på prosessen for meg; Hver gang du blir deg selv bevisst på/stiller deg selv spm. når skal jeg stoppe/skal jeg stoppe nå? etc. -legg fra deg hele greia! Legg kortene innen armlengdes avstand slik at du lett når de på impuls når du f.eks sitter å sløver forran TV eller noe. Da har iallefall jeg en tendens til å søke noe å fikle med, uten at jeg er det særlig bevisst. Når du da stopper uten at du har så mye som penset innom tanken på å stoppe, DA er stokken klar..
Forhåpentlig er det mulig å få noe mening ut av dette bablet (he, he), og at det kan hjelpe deg et lite steg videre i din utvikling :)
Antall ord: 282
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
lilleulv
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Startet: 20 Okt 2014 19:56
9
Kjønn (valgfri): E no ei pie da.

Re: Tarot/englekort

Innlegg av lilleulv »

Hei hei.

Selve stokkingen av kortene vil du etterhvert føle blir en rutinesak, da du naturlig vil stoppe når de er klar :) Jeg deler alltid stokken i tre, og setter den så sammen i en annen rekkefølge før jeg legger et legg. Og sjelden at svarene er uten mening.
Når det kommer til å legge legg, synes jeg det er vanskelig å legge på meg selv, så det gjør jeg svært svært sjelden. Kun når jeg virkelig trenger et svar, men bruker helst englekortene mine på meg selv. Tarot kortene har etter min erfaring ofte gitt meg svar "jeg selv ønsker" når jeg legger på meg selv ;)
Så tren heller på andre, gjør det klart at dette er noe du trener på, og at du ikke kan love noe som helst. Og når du så legger legget og ser kortene som kommer på hver plass, er det ikke bare kortets betydning du skal lese, men også alt du får inn i hodet ditt. Ikke nøl, men skriv det gjerne umiddelbart ned eller si det høyt om personen du legger for sitter foran deg.
Dette har alltid fungert når jeg har lagt legg, og er veldig moro når du etterhvert faktisk stoler på deg selv og tør stole på alt du får utav leggene ;)

Lykke til :) :)
Antall ord: 232

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Tarot/englekort

Innlegg av Terra »

Synes det høres ut som du har fin dreis på stokkingen jeg. Du kan også prøve mer intuitivt på denne måten om du ønsker å prøve deg frem litt. Du ser her hvordan denne damen gjør det:
ZsYGZA0w5nA

Og apropos dette med å føle at kortene ikke stemmer helt... Ofte kan vi ha tolket dem feil, for når vi ser hendelsen i etterkant, skjønner vi hva kortene prøvde å fortelle oss. ;)
Antall ord: 77
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Tarot/englekort

Innlegg av Terra »

Også synes jeg eier av denne nettsiden sier det så fint. :mozilla_wink:

http://sverdet.com/side35.html
Antall ord: 18
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links