Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Pendler, spåkort, søkepinner, krystaller og andre hjelpemidlerRider Waite kort

Pendler, spåkort, søkepinner, krystaller og andre hjelpemidler
Heksepusen er moderator.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Penny23
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 35
Startet: 28 Des 2015 17:17
8
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 6 ganger

Rider Waite kort

Innlegg av Penny23 »

Heisann :-) Jeg er helt ny her inne og dette er mitt første innlegg! :-D

Jeg bruker Rider Waite tarotkort. Jeg er relativt fersk når det gjelder å legge tarot, så jeg pleier å legge enkle legg. Dersom det hopper kort ut av kortstokken mens jeg stokker, så tolker jeg det som svar på spørsmålet eller situasjonen jeg spør om. Slik som jeg har forstått det så skal man ikke legge legg om det samme spørsmålet flere ganger på kort tid. Men jeg gjorde det likevel fordi jeg ikke skjønte helt hvordan jeg skulle tolke kortene i forhold til situasjonen eller utfallet jeg spurte om.

Jeg synes det er litt vanskelig å tolke kort i forhold til hverandre eller sammenhengen mellom dem. Jeg stilte et spørsmål angående en tidligere flørt, vi har ikke hatt kontakt på en liten stund. Jeg snakket med en synsk dame angående denne fyren, og hun sa at han kom til å kontakte meg igjen etter noen mnd. Derfor stilte jeg et spørsmål mens jeg stokket tarotkortene om hva utfallet ville bli dersom vi fikk kontakt igjen. Jeg la noen legg angående han, men følte ikke jeg fikk skikkelig svar. Rundt 3 legg angående han på kort tid. En kveld jeg satt og stokket kortene for å legge et siste legg i håp om et litt mer tydelig svar hoppet det ut 10 kort av bunken, vanligvis ville jeg stokket dem på nytt i og med det var så mange. Men da jeg så igjennom kortene så jeg at det var de samme kortene som har gått igjen i alle leggene.

Dette er kortene jeg fikk: Vannknekten, jord dronningen, vannkongen, månen, solen, 3 sverd, 6 beger, 2 beger, luft knekten og 4 mynter

Så jeg lurer på om noen kunne tenkt seg å hjulpet meg med å tolke sammenhengen, og hva det kan bety? Setter veldig pris på alle innslag :-)
Antall ord: 328

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Rider Waite kort

Innlegg av Svartepus »

Nå er det mye arbeid å gå gjennom så mange kort og tolke dem, men det jeg ser er at flesteparten av dem har en ting til felles; de er nært knyttet til følelser og tanker, det indre livet. Det er også temmelig mange personkort her (konge, dronning, knekt), noe som jeg tolker som at:

- Det er flere personer som har noe de skulle ha sagt i denne saken, enten fordi flere er involvert eller fordi du er redd for hva enkelte mennesker i livet ditt eller hans skal mene. Hvem det er snakk om kan du finne ut ved å se på typiske trekk ved kortene.

- Kortene representerer sider av deg og/eller eksen som påvirker forholdet, og her kan det ligge ting både i fortiden og i nåtiden, som virker inn på og sier noe om hvorvidt det er sannsynlig at han tar kontakt. Noen av disse sidene er du klar over men kanskje vil du få tips fra kortene som sier noe om hva du bør være bevisst på fremover. Kanskje det til og med er skjulte sider som du ikke er klar over.

Hvis du ikke allerede har en tarotbok så anbefaler jeg å skaffe deg en! Les om kortenes betydning, la deg inspirere av forfatterens tolkning av kortene og kjenn etter om du får noen spesielle assosiasjoner og følelser rundt kortene. Stol på magefølelsen og prøv å legg vekk ønsker og forventninger.
Antall ord: 244
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Rider Waite kort

Innlegg av Terra »

Velkommen Penny! Det beste er om du sier hvilke plasseringer kortene har og hva de forskjellige plasseringen er. Da er det lettere for andre å se gangen i det. Et kort kan bety mange forskjellige ting utfra hvilken plassering det har. Jeg bruker også RW kortene mine mye, elsker dem! :wx

Og kanskje ville jeg heller spurt kortene: "Vil han kontakte meg igjen?" Hvis du får et ja på det at det virker sannsynlig, ville jeg dernest spurt kortene: "Hvordan vil dette forholdet fortone seg fremover?" Eller noe liknende.
Antall ord: 88
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Penny23
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 35
Startet: 28 Des 2015 17:17
8
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 6 ganger

Re: Rider Waite kort

Innlegg av Penny23 »

Tusen takk for svar Svartepus og Terra!! :-D Han har allerede begynt å kontakte meg så smått via sosiale medier, det glemte jeg å skrive i innlegget :-)

Svartepus: Noe av det som står i kortene stemmer til dels, men likevel så skjønte jeg ikke helt hva evt utfallet vil bli. Følte det var en del positive kort som dukket opp. Jeg har hørt noe om at dersom man sitter med et sterkt ønske i det man stokker kortene så kan det påvirke kortene man får. Så jeg prøver som du skrev å ikke ha et ønske om hva utfallet vil bli, for vil ha sannheten og ikke ønskene mine i kortene :-D Da jeg la legg om han, og stokket kortene da alle disse kortene falt ut var jeg ikke akkurat så veldig interessert i han lenger (dette var i begynnelsen av desember), men så klarte jeg ikke å legge kortene vekk i og med det var de samme kortene som gikk igjen. Så derfor har jeg sittet og grublet veldig på hva betydningen kan være. Jeg merker at interessen har begynt så smått å komme tilbake etter han begynte å sende meg "små meldinger" via sosiale medier. Så er vel kanskje litt derfor jeg fortsatt lurer på hvordan jeg skal tolke kortene.
Jeg har ikke tarotbok, men tror jeg skal skaffe meg en! Har bare brukt det lille heftet som var med kortene. Hvilken tarotbok bør jeg satse på, noen anbefalinger? Har søkt litt på nettet, og så det var en del forskjellige.


Terra: Er veldig fornøyd med RW jeg også, synes det er utrolig spennende kort :-) Han har som sagt begynt og smålig kontakte meg, men vi har ikke dirkete hatt en skikkelig samtale enda. Så derfor har jeg ikke lagt et nytt legg enda. Har du noen legg du anbefaler å legge til slike situasjoner? :-)
Antall ord: 315

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Rider Waite kort

Innlegg av Terra »

Penny23 skrev:Terra: Er veldig fornøyd med RW jeg også, synes det er utrolig spennende kort :-) Han har som sagt begynt og smålig kontakte meg, men vi har ikke dirkete hatt en skikkelig samtale enda. Så derfor har jeg ikke lagt et nytt legg enda. Har du noen legg du anbefaler å legge til slike situasjoner? :-)
Jeg pleier å legge 3 kort på det meste. Fortid, nåtid og fremtid.
Ellers bruker jeg mye det keltiske kors og hesteskoen.
Ofte kombinerer jeg alle disse tre leggene.
Noen ganger legger jeg fortid, nåtid og fremtid i 3 rekker med en rad for hver kategori og 5 kort i hver rad. Men det er heller sjelden jeg bruker sistnevnte.

Selv begynte jeg med den store røde Tarot boken av Jane Lyle. Selv om jeg har den i bakhodet har jeg mer og mer fått sansen for andre forfattere som Barbara Moore. Det er så mange der ute og det beste er om du kan bla litt i en tarotbok og føle på hvordan den boken er for deg. Jeg kan ikke lenger anbefale bare en bok... Men det kan jo hende Svartepus har noen refleksjoner og kansje noe å anbefale. For meg har dette blitt et livslangt studium tror jeg. Og jeg bruker ikke snudde kort, for det har jeg lest en gang at det ikke er det opprinnelige. At man til å begynne med ikke brukte snudde kort og jeg har heller aldri følt for å bruke det heller. Men jeg kjenner flere som gjør det med stor suksess så dette er jo en smakssak da selvfølgelig. :)
Antall ord: 270
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Penny23
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 35
Startet: 28 Des 2015 17:17
8
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 6 ganger

Re: Rider Waite kort

Innlegg av Penny23 »

Jeg pleier å legge 3 kort på det meste. Fortid, nåtid og fremtid.
Ellers bruker jeg mye det keltiske kors og hesteskoen.
Ofte kombinerer jeg alle disse tre leggene.
Noen ganger legger jeg fortid, nåtid og fremtid i 3 rekker med en rad for hver kategori og 5 kort i hver rad. Men det er heller sjelden jeg bruker sistnevnte.

Selv begynte jeg med den store røde Tarot boken av Jane Lyle. Selv om jeg har den i bakhodet har jeg mer og mer fått sansen for andre forfattere som Barbara Moore. Det er så mange der ute og det beste er om du kan bla litt i en tarotbok og føle på hvordan den boken er for deg. Jeg kan ikke lenger anbefale bare en bok... Men det kan jo hende Svartepus har noen refleksjoner og kansje noe å anbefale. For meg har dette blitt et livslangt studium tror jeg. Og jeg bruker ikke snudde kort, for det har jeg lest en gang at det ikke er det opprinnelige. At man til å begynne med ikke brukte snudde kort og jeg har heller aldri følt for å bruke det heller. Men jeg kjenner flere som gjør det med stor suksess så dette er jo en smakssak da selvfølgelig. :)[/quote]

Så spennende!! :-D Hvor får man kjøpt den store røde tarotboken? Har søkt litt på nettet nå, men jeg finner ingen steder hvor jeg kan kjøpe den. Er godt mulig at jeg bare er litt dårlig å lete. Snudde kort, mener du da at du legger legg med baksiden opp og bildet ned mot bordet? Jeg har ikke så mye peiling egentlig, men prøver å lære meg det. Føler kortene har stemt en god del ganger, og det er litt kjekt :-) Synes det er så utrolig spennende :-D

Har prøvet meg noen få ganger på det keltiske kors, og har fulgt instruksjonen bak i det lille heftet som fulgte med kortene. Men har ikke fått helt teket på det legget, men det kommer vel med litt øving :-) Jeg leste i det lille heftet at man skulle legge kortene med venstre hånd, er dette en viktig detalje? Eller er det noe man må finne ut selv hva som er best?
Antall ord: 383

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Rider Waite kort

Innlegg av Svartepus »

Terra skrev:
Jeg pleier å legge 3 kort på det meste. Fortid, nåtid og fremtid.
Ellers bruker jeg mye det keltiske kors og hesteskoen.
Ofte kombinerer jeg alle disse tre leggene.
Noen ganger legger jeg fortid, nåtid og fremtid i 3 rekker med en rad for hver kategori og 5 kort i hver rad. Men det er heller sjelden jeg bruker sistnevnte.

Selv begynte jeg med den store røde Tarot boken av Jane Lyle.
Jeg begynte med samme boka som deg og brukte den en del før, og har også brukt de samme leggene som deg mye ;)

Jeg legger fremdeles mye fortid-nåtid-fremtid men eller tar jeg meg stadig i å bare trekke noen kort (eller la dem falle ut av stokken) og så tar jeg alt på magefølelsen, inkludert hvilke områder av livet de skal gjelde for. Etter at jeg kjøpte mine Wild Wood Tarot-kort har jeg gått helt over til å bruke den medfølgende boka siden den er såpass fyldig og beskriver kortene godt. Riktignok på engelsk men det går helt fint. Det var nesten som om de gamle tarotkortene og tarotboka plutselig ble feil for meg og jeg trengte noe nytt for å få i gang intuisjonen min. WWT-kortene er helt nydelig og snakker til meg bare jeg ser på dem omtrent! :flirt
Antall ord: 226
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Rider Waite kort

Innlegg av Terra »

Svartepus skrev:
Terra skrev:
Jeg pleier å legge 3 kort på det meste. Fortid, nåtid og fremtid.
Ellers bruker jeg mye det keltiske kors og hesteskoen.
Ofte kombinerer jeg alle disse tre leggene.
Noen ganger legger jeg fortid, nåtid og fremtid i 3 rekker med en rad for hver kategori og 5 kort i hver rad. Men det er heller sjelden jeg bruker sistnevnte.

Selv begynte jeg med den store røde Tarot boken av Jane Lyle.
Jeg begynte med samme boka som deg og brukte den en del før, og har også brukt de samme leggene som deg mye ;)

Jeg legger fremdeles mye fortid-nåtid-fremtid men eller tar jeg meg stadig i å bare trekke noen kort (eller la dem falle ut av stokken) og så tar jeg alt på magefølelsen, inkludert hvilke områder av livet de skal gjelde for. Etter at jeg kjøpte mine Wild Wood Tarot-kort har jeg gått helt over til å bruke den medfølgende boka siden den er såpass fyldig og beskriver kortene godt. Riktignok på engelsk men det går helt fint. Det var nesten som om de gamle tarotkortene og tarotboka plutselig ble feil for meg og jeg trengte noe nytt for å få i gang intuisjonen min. WWT-kortene er helt nydelig og snakker til meg bare jeg ser på dem omtrent! :flirt
Er det disse, de er jo utrolig flotte og talende i så fall :)
http://www.aeclectic.net/tarot/cards/wildwood/

Ja, jeg har også begynt mye med sånn som du gjør og bare trekke ut noen kort, og ta de som faller ut osv. og det er bare helt utrolig hvordan de treffer!

Jeg fant min "snakkestokk," tror jeg, og da går det på ren intuisjon for det meste, bruker ikke boken som hører med selv om den er lest og sikkert noe har festet seg derfra også. Det er Witches Tarot
http://www.aeclectic.net/tarot/cards/witches-dugan/
Antall ord: 332
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Rider Waite kort

Innlegg av Terra »

Penny23 skrev:Så spennende!! :-D Hvor får man kjøpt den store røde tarotboken? Har søkt litt på nettet nå, men jeg finner ingen steder hvor jeg kan kjøpe den. Er godt mulig at jeg bare er litt dårlig å lete. Snudde kort, mener du da at du legger legg med baksiden opp og bildet ned mot bordet? Jeg har ikke så mye peiling egentlig, men prøver å lære meg det. Føler kortene har stemt en god del ganger, og det er litt kjekt :-) Synes det er så utrolig spennende :-D

Har prøvet meg noen få ganger på det keltiske kors, og har fulgt instruksjonen bak i det lille heftet som fulgte med kortene. Men har ikke fått helt teket på det legget, men det kommer vel med litt øving :-) Jeg leste i det lille heftet at man skulle legge kortene med venstre hånd, er dette en viktig detalje? Eller er det noe man må finne ut selv hva som er best?
Du får kjøpt boken blant annet på Energica, men tror det er å få tak i andre steder også.
https://www.energica.no/_livssyn/altern ... 8204128508
(Men ser at Tanum ikke har den lenger. Det var der jeg kjøpte min for mange år siden).

Snudde kort er når kortet havner opp ned når du legger det ut i et legg. Da bare snur jeg det "rett" vei. Men mange bruker altså en annen betydning på snudde kort enn rettvendte kort. I den store tarotboka til Jane Lyle brukes det snudde kort. Men man trenger altså ikke å bruke det, det er valgfritt.

Dette med venstre hånd eller ikke er noe du bestemmer selv hvordan du vil gjøre det. Det er tradisjon på grunn av dette med hjertet på venstre side og den kunstneriske, intuitive hjernehalvdelen. Før stokket jeg og tok av 3 ganger med venstre hånd og la ut kortene. Nå stokker jeg og legger bare ut med høyre hånd og det fungerer minst like bra for meg. Det handler om ritualer og hva en synes er hyggelig eller ok å gjøre selv. Innen tarot finnes det ikke en fast fasit. Man finner sin egen vei og bruker den metoden man føler seg mest vel med. Du kan ikke gjøre noe "galt" så kos deg og gjør så mange ritualer du ønsker eller så få du ønsker. Det er ditt valg. Bruk gjerne det heftet du har og fungerer det bra for deg så kan du jo bare fortsette å gjøre det slik det står der.

Jeg er enig med deg i at tarot er utrolig spennende! :)
Antall ord: 451
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Rider Waite kort

Innlegg av Svartepus »

Terra skrev:
Er det disse, de er jo utrolig flotte og talende i så fall :)
http://www.aeclectic.net/tarot/cards/wildwood/

Ja, jeg har også begynt mye med sånn som du gjør og bare trekke ut noen kort, og ta de som faller ut osv. og det er bare helt utrolig hvordan de treffer!

Jeg fant min "snakkestokk," tror jeg, og da går det på ren intuisjon for det meste, bruker ikke boken som hører med selv om den er lest og sikkert noe har festet seg derfra også. Det er Witches Tarot
http://www.aeclectic.net/tarot/cards/witches-dugan/
Jepp, er de kortene! Jeg ble nesten forelsket og de endte opp med å bli mitt første kjøp på Ebay (billigere fra England enn i Norge)! :D
Stokken din var også veldig fin, men jeg fikk litt sånn dyster og trist følelse i meg, nesten som sorg. Helt merkelig hvordan bilder på kort kan påvirke så mye...
Antall ord: 166
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Rider Waite kort

Innlegg av Terra »

Svartepus skrev:Jepp, er de kortene! Jeg ble nesten forelsket og de endte opp med å bli mitt første kjøp på Ebay (billigere fra England enn i Norge)! :D
Stokken din var også veldig fin, men jeg fikk litt sånn dyster og trist følelse i meg, nesten som sorg. Helt merkelig hvordan bilder på kort kan påvirke så mye...
Det er visst mange som bestiller kort og bøker mm. derfra så sikkert lurt.

Oida, jammen er vi forskjellige. Har aldri følt noe dystert og trist ved kortene mine, heller motsatt. Det har jeg faktisk aldri tenkt på. På meg virker de oppløftende og vakre og babler i vei om alt mulig... Da er nok ikke det kort du skal skaffe deg, så da vet du i alle fall det. Ikke alle kort som taler til en altså, det har jeg selv fått erfare :)
Antall ord: 150
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Rider Waite kort

Innlegg av Svartepus »

Terra skrev:
Oida, jammen er vi forskjellige. Har aldri følt noe dystert og trist ved kortene mine, heller motsatt. Det har jeg faktisk aldri tenkt på. På meg virker de oppløftende og vakre og babler i vei om alt mulig... Da er nok ikke det kort du skal skaffe deg, så da vet du i alle fall det. Ikke alle kort som taler til en altså, det har jeg selv fått erfare :)
Nei det er sant! Det er mange stokker jeg har sett som jeg i utgangspunktet synes er kjempefine men som bare gir meg feil følelse, så kanskje det er med tarotkort som med mennesker; det er ikke alle man klaffer helt med. Og smaken er som baken :mozilla_smile:
Antall ord: 125
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Rider Waite kort

Innlegg av Terra »

Svartepus skrev:Nei det er sant! Det er mange stokker jeg har sett som jeg i utgangspunktet synes er kjempefine men som bare gir meg feil følelse, så kanskje det er med tarotkort som med mennesker; det er ikke alle man klaffer helt med. Og smaken er som baken :mozilla_smile:
Ja, det tror jeg sannelig du har rett i :)
Antall ord: 61
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links