Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Pendler, spåkort, søkepinner, krystaller og andre hjelpemidlerPendel, dårlig ånd, hjelp?

Pendler, spåkort, søkepinner, krystaller og andre hjelpemidler
Heksepusen er moderator.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
BenedicteP
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Startet: 01 Apr 2016 00:34
7
Kjønn (valgfri): Fjortiss jente
Lokalisering: Stavanger
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 2 ganger

Pendel, dårlig ånd, hjelp?

Innlegg av BenedicteP »

Hei!

Jeg var på besøk hos familien min i Nederland i påsken. Der traff jeg tre menningen min som er veldig spirituell. Hun har drevet med pendel i lang tid, og jeg prøvde dette med henne da jeg aldri hadde vært med på noe slik før. Vi fikk svar på at det ikke var noen dårlige ånder i huset, og at min kjære farfar var min skyttsengel.

Men, jeg har nå fått en pendel selv, og har utforsket litt med denne, da dette har vært en stor interesse for meg i over lengre tid. Jeg satt litt for meg selv og ble kjent med pendelen min, samt. som jeg fikk "snakke" med farfar. (Jeg har lest meg opp for hvordan jeg skal bruke denne, og snakt med venner som holder på med det selv). Jeg holdt på slik i et par dager, til jeg begynte å bli veldig paranoid, og redd. Jeg begynte å bli redd for at jeg skulle åpne noen feil dører. Jeg har selv ikke opplevd eller sett noe overnaturlig. Men nå klarer jeg ikke å sove med gardinene lukket (slik at jeg får lyset fra lyktestolpene inn på rommet), eller sove med TV'en av. Har alltid tenkt en skummel tanke og vært litt små redd før jeg begynte, men nå føler jeg det er annerledes. Derfor har jeg tatt en "pause" fra pendelen.

Det jeg lurer på, kan jeg være i ferd med å åpne en port jeg ikke vil åpne? Går dette an med pendel? Noen råd for at dette eventuelt ikke skal skje?

Eller har dere noen råd generelt?
Antall ord: 280

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
tvilerlitt
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 172
Startet: 27 Jan 2010 09:19
14
Kjønn (valgfri): Gubbe.
Lokalisering: Østlandet
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 68 ganger

Re: Pendel, dårlig ånd, hjelp?

Innlegg av tvilerlitt »

Hei og velkommen til forumet.

Jaja nå skal du sikkert få mange rare svar. Her inne er alslagens folk med ymse meninger, så "rådene" kan komme til å sprike I alle retninger..... Alt fra STOPP til STÅ PÅ til DETTE ER BARE TULL.... Så desverre så må du nokk finne ut av det selv....

Så her er mitt svar; JA du kan åpne opp for både ditt og datt, spesiellt om du er nybegynner og uerfaren, so be aware.... Ikke alt I åndeverdenen er bare lys og kjærlighet - langt der ifra!

Min anbefaling: Ligg unna åndeverdene, det er ting der du kan ramle borti som IKKE er å spøke med. Det er nokk av historier her inne og nettett generellt å lese seg opp på. Hvilke verktøy du bruker for å "komme I kontakt" spiller mindre rolle - husk for all del å STENGE etter deg når du er færdig med en av "samtalene" dine!!!

JA dette kan læres, dvs man begynner med jording å beskyttelse, og ikke minst KUNNSKAP, så bør man jobbe sammen med erfarne folk som har peiling.

Det er noe som heter "slutte mens leken er god"....
Antall ord: 193

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
påtide
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 48
Startet: 21 Jun 2013 12:55
10
Har takket: 6 ganger
Blitt takket: 1 gang

Re: Pendel, dårlig ånd, hjelp?

Innlegg av påtide »

BenedicteP skrev: Eller har dere noen råd generelt?
Et godt råd er å søke råd på andre steder enn paranormal.no. Her inne er det stort sett folk uten evner og kunnskap. En lekeplass :)
Antall ord: 37

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1406
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 556 ganger

Re: Pendel, dårlig ånd, hjelp?

Innlegg av g.r.y »

påtide skrev:
BenedicteP skrev: Eller har dere noen råd generelt?
Et godt råd er å søke råd på andre steder enn paranormal.no. Her inne er det stort sett folk uten evner og kunnskap. En lekeplass :)
Jøsses!.. Om ikke annet, viser dette at 'Påtide' selv må inneha en forbløffende evne her, ved faktisk å kunne avskrive samtlige av Paranormals brukere som kunnskapsløse kun på bakgrunn av det som måtte fremkomme av bekjentskap etter noen-og-førti ytringer/poster!..
- Selv er jeg gudskjelov, må jeg nesten få lov å si, såpass 'tjukk i hue' at jeg har funnet de svarene, hjelpen & rådene jeg har fått svært interessante, insiktsfulle, nyttige & lærerike.. :P

Hva angår Benedicte P's spm. er jeg enig med 'tvilerlitt' :)
Antall ord: 134
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Re: Pendel, dårlig ånd, hjelp?

Innlegg av jeditrond »

BenedicteP skrev:Hei!

Jeg var på besøk hos familien min i Nederland i påsken. Der traff jeg tre menningen min som er veldig spirituell. Hun har drevet med pendel i lang tid, og jeg prøvde dette med henne da jeg aldri hadde vært med på noe slik før. Vi fikk svar på at det ikke var noen dårlige ånder i huset, og at min kjære farfar var min skyttsengel.

Men, jeg har nå fått en pendel selv, og har utforsket litt med denne, da dette har vært en stor interesse for meg i over lengre tid. Jeg satt litt for meg selv og ble kjent med pendelen min, samt. som jeg fikk "snakke" med farfar. (Jeg har lest meg opp for hvordan jeg skal bruke denne, og snakt med venner som holder på med det selv). Jeg holdt på slik i et par dager, til jeg begynte å bli veldig paranoid, og redd. Jeg begynte å bli redd for at jeg skulle åpne noen feil dører. Jeg har selv ikke opplevd eller sett noe overnaturlig. Men nå klarer jeg ikke å sove med gardinene lukket (slik at jeg får lyset fra lyktestolpene inn på rommet), eller sove med TV'en av. Har alltid tenkt en skummel tanke og vært litt små redd før jeg begynte, men nå føler jeg det er annerledes. Derfor har jeg tatt en "pause" fra pendelen.

Det jeg lurer på, kan jeg være i ferd med å åpne en port jeg ikke vil åpne? Går dette an med pendel? Noen råd for at dette eventuelt ikke skal skje?

Eller har dere noen råd generelt?
Så lenge du går rundt og er såpass "selvskremt" som du er nå, bør du nok la pendelen og andre parating ligge litt. I utgangspunktet er jeg litt uenig med tvilerlitt, ja du kan bli utsatt for ubehageligheter, men i utgangspunktet er pendel ufarlig. Det som spiller inn er hva du vil ha ut av pendelbruken, tanken bak styrer tildels resultatet. Det samme gjelder ouijabrett, intensjonen bak påvirker utfallet. Gjør du det med det for øyet å bli skremt, så vil du få en skremmende opplevelse og omvendt :)
Antall ord: 374
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
påtide
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 48
Startet: 21 Jun 2013 12:55
10
Har takket: 6 ganger
Blitt takket: 1 gang

Re: Pendel, dårlig ånd, hjelp?

Innlegg av påtide »

g.r.y skrev:
påtide skrev:
BenedicteP skrev: Eller har dere noen råd generelt?
Et godt råd er å søke råd på andre steder enn paranormal.no. Her inne er det stort sett folk uten evner og kunnskap. En lekeplass :)
Jøsses!.. Om ikke annet, viser dette at 'Påtide' selv må inneha en forbløffende evne her, ved faktisk å kunne avskrive samtlige av Paranormals brukere som kunnskapsløse kun på bakgrunn av det som måtte fremkomme av bekjentskap etter noen-og-førti ytringer/poster!..
- Selv er jeg gudskjelov, må jeg nesten få lov å si, såpass 'tjukk i hue' at jeg har funnet de svarene, hjelpen & rådene jeg har fått svært interessante, insiktsfulle, nyttige & lærerike.. :P
Da har du ikke store krav :)

Kan ikke huske å ha sett noen med evner her på de ti årene jeg har vært her. Jeg kom med mitt råd. Ingen grunn til å ta helt av av den grunn. Eller var det ikke "alternativt" og svevende nok?
Antall ord: 173

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1406
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 556 ganger

Re: Pendel, dårlig ånd, hjelp?

Innlegg av g.r.y »

påtide skrev:
g.r.y skrev:
påtide skrev:
BenedicteP skrev: Eller har dere noen råd generelt?
Et godt råd er å søke råd på andre steder enn paranormal.no. Her inne er det stort sett folk uten evner og kunnskap. En lekeplass :)
Jøsses!.. Om ikke annet, viser dette at 'Påtide' selv må inneha en forbløffende evne her, ved faktisk å kunne avskrive samtlige av Paranormals brukere som kunnskapsløse kun på bakgrunn av det som måtte fremkomme av bekjentskap etter noen-og-førti ytringer/poster!..
- Selv er jeg gudskjelov, må jeg nesten få lov å si, såpass 'tjukk i hue' at jeg har funnet de svarene, hjelpen & rådene jeg har fått svært interessante, insiktsfulle, nyttige & lærerike.. :P
Da har du ikke store krav :)

Kan ikke huske å ha sett noen med evner her på de ti årene jeg har vært her. Jeg kom med mitt råd. Ingen grunn til å ta helt av av den grunn. Eller var det ikke "alternativt" og svevende nok?
Nei, når de råd og hjelp jeg får løser problemet, har det, min enkelhet tatt i betraktning, ikke engang slått meg å kreve mer enn det..
Hva angår ditt 'råd' vs hvorvidt jeg finner det svevende nok, blir dette for meg et paradox; På den ene siden anbefaller du trådstarter å gå annensteds for å finne svarene hun søker, med den begrunnelse at vi på Paranormal mangler evner & kunnskap, mens du på den andre siden stiller spm. om hvorvidt min kritikk er grunnet i at jeg ikke anser ditt råd som "alternativt & svevende" nok!?..
- Anbefallingen din går jo for pokker ut på å oppsøke folk som er mer 'paranormale' enn oss! En tilbakemld. kan vel umulig romme mer 'alternativt' enn det!?..
:whee ](*,) :whee
Antall ord: 305
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
påtide
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 48
Startet: 21 Jun 2013 12:55
10
Har takket: 6 ganger
Blitt takket: 1 gang

Re: Pendel, dårlig ånd, hjelp?

Innlegg av påtide »

g.r.y skrev:
påtide skrev:
g.r.y skrev:
påtide skrev:
BenedicteP skrev: Eller har dere noen råd generelt?
Et godt råd er å søke råd på andre steder enn paranormal.no. Her inne er det stort sett folk uten evner og kunnskap. En lekeplass :)
Jøsses!.. Om ikke annet, viser dette at 'Påtide' selv må inneha en forbløffende evne her, ved faktisk å kunne avskrive samtlige av Paranormals brukere som kunnskapsløse kun på bakgrunn av det som måtte fremkomme av bekjentskap etter noen-og-førti ytringer/poster!..
- Selv er jeg gudskjelov, må jeg nesten få lov å si, såpass 'tjukk i hue' at jeg har funnet de svarene, hjelpen & rådene jeg har fått svært interessante, insiktsfulle, nyttige & lærerike.. :P
Da har du ikke store krav :)

Kan ikke huske å ha sett noen med evner her på de ti årene jeg har vært her. Jeg kom med mitt råd. Ingen grunn til å ta helt av av den grunn. Eller var det ikke "alternativt" og svevende nok?
Nei, når de råd og hjelp jeg får løser problemet, har det, min enkelhet tatt i betraktning, ikke engang slått meg å kreve mer enn det..
Hva angår ditt 'råd' vs hvorvidt jeg finner det svevende nok, blir dette for meg et paradox; På den ene siden anbefaller du trådstarter å gå annensteds for å finne svarene hun søker, med den begrunnelse at vi på Paranormal mangler evner & kunnskap, mens du på den andre siden stiller spm. om hvorvidt min kritikk er grunnet i at jeg ikke anser ditt råd som "alternativt & svevende" nok!?..
- Anbefallingen din går jo for pokker ut på å oppsøke folk som er mer 'paranormale' enn oss! En tilbakemld. kan vel umulig romme mer 'alternativt' enn det!?..
:whee ](*,) :whee
Hæ? Don't do drugs. :fis :fis :sombie

Vennligst les det du skriver. Og så prøver du igjen.
Antall ord: 325

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Pendel, dårlig ånd, hjelp?

Innlegg av Svartepus »

påtide skrev: Hæ? Don't do drugs. :fis :fis :sombie

Vennligst les det du skriver. Og så prøver du igjen.
Nå driver ikke jeg med sterkere stoffer enn rødvin og sjokolade men jeg tror at det g.r.y. skal frem til er at du på ene siden virker veldig skeptisk og avskriver folks evner her inne, men samtidig tydeligvis anbefaler trådstarter å søke alternativ hjelp andre steder.
Antall ord: 69
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
påtide
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 48
Startet: 21 Jun 2013 12:55
10
Har takket: 6 ganger
Blitt takket: 1 gang

Re: Pendel, dårlig ånd, hjelp?

Innlegg av påtide »

Svartepus skrev:
påtide skrev: Hæ? Don't do drugs. :fis :fis :sombie

Vennligst les det du skriver. Og så prøver du igjen.
Nå driver ikke jeg med sterkere stoffer enn rødvin og sjokolade men jeg tror at det g.r.y. skal frem til er at du på ene siden virker veldig skeptisk og avskriver folks evner her inne, men samtidig tydeligvis anbefaler trådstarter å søke alternativ hjelp andre steder.
Tja, er vel ikke alternativ hjelp jeg sikter til. En lege er en god start :)
Antall ord: 86

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Pendel, dårlig ånd, hjelp?

Innlegg av Svartepus »

BenedicteP skrev:Hei!

Jeg var på besøk hos familien min i Nederland i påsken. Der traff jeg tre menningen min som er veldig spirituell. Hun har drevet med pendel i lang tid, og jeg prøvde dette med henne da jeg aldri hadde vært med på noe slik før. Vi fikk svar på at det ikke var noen dårlige ånder i huset, og at min kjære farfar var min skyttsengel.

Men, jeg har nå fått en pendel selv, og har utforsket litt med denne, da dette har vært en stor interesse for meg i over lengre tid. Jeg satt litt for meg selv og ble kjent med pendelen min, samt. som jeg fikk "snakke" med farfar. (Jeg har lest meg opp for hvordan jeg skal bruke denne, og snakt med venner som holder på med det selv). Jeg holdt på slik i et par dager, til jeg begynte å bli veldig paranoid, og redd. Jeg begynte å bli redd for at jeg skulle åpne noen feil dører. Jeg har selv ikke opplevd eller sett noe overnaturlig. Men nå klarer jeg ikke å sove med gardinene lukket (slik at jeg får lyset fra lyktestolpene inn på rommet), eller sove med TV'en av. Har alltid tenkt en skummel tanke og vært litt små redd før jeg begynte, men nå føler jeg det er annerledes. Derfor har jeg tatt en "pause" fra pendelen.

Det jeg lurer på, kan jeg være i ferd med å åpne en port jeg ikke vil åpne? Går dette an med pendel? Noen råd for at dette eventuelt ikke skal skje?

Eller har dere noen råd generelt?
Jeg tenker at den skumleste porten å åpne er porten til dine egne følelser, og at det er nettopp denne "porten" du har åpnet. Pendler og andre hjelpemidler er ikke mer skumle enn det du gjør dem til. Det er dine følelser og tanker som gjør deg redd.

Dette er bare min personlige mening, men hvis du ønsker å få svar på ting i eget liv eller få kontakt med avdøde slektninger, bør du søke hjelp hos andre. Å bruke pendel for å hjelpe seg selv er litt om å spå seg selv i tarotkort; egne forventninger, følelser og holdninger kommer i veien og påvirker svarene. Husk at pendel såvel som andre alternative hjelpemidler i bunn og grunn er en forlengelse av deg selv. Dersom du forventer noe, legger du sterke føringer for svarene og får det du ber om. Bare se på dem som setter seg ned i halvmørket med ouijabrett og med skrekkblandet fryd prøver å kontakte diverse ånder. Det eneste de oppnår kontakt med er sitt eget ego og sine egne følelser og forventninger, og det kan være skremmende nok ;)

Så mitt råd er: ta det helt med ro, ikke vær redd for å åpne noen porter til skumle ånder. Ta pendelen for det den er; et hjelpemiddel og en forlengelse av din egen intuisjon. Dersom du ikke er i kontakt med intuisjonen din vil du heller ikke få noe særlig ut av å bruke pendelen. Det å ignorere alle ønskene og forventningene sine for å få kontakt med intuisjonen er det vanskeligste av alt, og det er der du må begynne. Jobb med deg selv før du fortsetter å jobbe med pendelen.

Det er mine tanker, men nå driver ikke jeg med pendel. Jeg er mer tarot-entusiast. Men prinsippet er nok det samme.
Antall ord: 590
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Pendel, dårlig ånd, hjelp?

Innlegg av Svartepus »

påtide skrev:
Tja, er vel ikke alternativ hjelp jeg sikter til. En lege er en god start :)
Tror ikke en lege kan hjelpe så mye i dette tilfellet. Trådstarter er vel ikke akkurat psykisk syk selv om hun skremmer vettet av seg selv. Legen vil nok avfeie det som stress og tunge tanker, og trådstarter blir sendt hjem med beskjed om å roe ned og ikke skremme seg selv så mye. Såpass kan til og med jeg si ;)
Antall ord: 81
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
påtide
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 48
Startet: 21 Jun 2013 12:55
10
Har takket: 6 ganger
Blitt takket: 1 gang

Re: Pendel, dårlig ånd, hjelp?

Innlegg av påtide »

Svartepus skrev:
påtide skrev:
Tja, er vel ikke alternativ hjelp jeg sikter til. En lege er en god start :)
Tror ikke en lege kan hjelpe så mye i dette tilfellet. Trådstarter er vel ikke akkurat psykisk syk selv om hun skremmer vettet av seg selv. Legen vil nok avfeie det som stress og tunge tanker, og trådstarter blir sendt hjem med beskjed om å roe ned og ikke skremme seg selv så mye. Såpass kan til og med jeg si ;)
Jasså? Hvem sa noe om psykisk sykdom? Jeg sa at det kunne være en god start med lege. Men såpass kan vel du forstå også ;)
Antall ord: 110

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Pendel, dårlig ånd, hjelp?

Innlegg av Svartepus »

påtide skrev: Jasså? Hvem sa noe om psykisk sykdom? Jeg sa at det kunne være en god start med lege. Men såpass kan vel du forstå også ;)
Jeg sa noe om psykisk sykdom, såpass klarte du vel å lese? ;)
Jeg var nemlig så frekk at jeg antok at siden du mente hun burde starte med å gå til lege så hadde du hennes psykiske helse i tankene. Men kanskje du mener hun har en fysisk sykdom siden du mener at å gå til lege er en god start? Det var altså snakk om dårlige ånder, ikke dårlig ånde ;)
Antall ord: 101
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
påtide
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 48
Startet: 21 Jun 2013 12:55
10
Har takket: 6 ganger
Blitt takket: 1 gang

Re: Pendel, dårlig ånd, hjelp?

Innlegg av påtide »

Svartepus skrev:
påtide skrev: Jasså? Hvem sa noe om psykisk sykdom? Jeg sa at det kunne være en god start med lege. Men såpass kan vel du forstå også ;)
Jeg sa noe om psykisk sykdom, såpass klarte du vel å lese? ;)
Javel. Da får du diskutere med deg selv. Nå spores det litt av her.
Antall ord: 59

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links