Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Pendler, spåkort, søkepinner, krystaller og andre hjelpemidlerNye kort fra Lars-K. Holmsen

Pendler, spåkort, søkepinner, krystaller og andre hjelpemidler
Heksepusen er moderator.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1406
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 556 ganger

Nye kort fra Lars-K. Holmsen

Innlegg av g.r.y »

Har måttet bite i det sure eplet, og innse at mine gamle, gode kort er i ferd med å smuldre opp..
Nyanskaffelsen er av det mer robuste slaget fra Lars-Kristian Holmsen, og kom i en svært så 'duglig' eske, og hadde i tillegg vedlagt ei 'ordentlig' bok. Kort & godt et godt kjøp!

Bilde

Det som imidlertid er noe herk, er at de er på norsk, -og jeg har av en eller annen grunn alltid forholdt meg til disse tingene her på engelsk. Tilgjengelig læremateriell i startfasen var jo stort sett engelsk, i tillegg til at jeg har en klar tendens til å ilegge denne tospråkeligheten ulike 'roller' i livet, hvorav det skandinaviske liksom er hverdagskommunikasjons-greia, mens jeg ved problemløsning og dypere tankevirksomhet 'skrur om' til engelsk.
I utgangspunktet, var nok dette i stor grad motivert av å kunne finne en måte å bevare den flytende engelsken på når dagligtalen går på norsk, så jeg begynte f.eks å skrive alt av notater etc. til meg selv på engelsk, osv. Det har imidlertid fått en videre betydning i hverdagen, da det for meg oxo, da det oxo føles greit at min åndelige & verdslige side har forskjellig språk, 'if that makes any sense..'
Vel.. Greia er da at jeg føler at disse kortene & jeg kan bli et bra 'team', -om jeg bare tilfører de engelske navnene på disse kortene.. -Det er jo ikke det at jeg ikke umiddelbart ser at 'Begrenes konge' er 'King of cups', men jeg har bare en sånn skrudd greie i hodet om at det liksom må stå 'Cups' der for at det skal bli mitt.
- Jeg ødelegger vel ikke kortene om jeg gjør dette, gjør jeg?..

- Er det forresten noen andre som bruker disse kortene?
Antall ord: 301
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Nye kort fra Lars-K. Holmsen

Innlegg av Terra »

Ja, jeg har de kortene, men bruker dem ikke. Er kun i samlingen min. Synes de er fine og veldig spesielle og liker dem godt, men det er altså RW som jeg bruker mest ;-)

Jeg vil ikke anbefale deg å skrive på kortene. Jeg har selv gjort det for å lære, men har siden angret fordi jeg stadig har fått nye ideer rundt kortene. Så for meg fungerer det best med blanke kort nå for da får jeg et renere og helere inntrykk og kan la fantasien og intuisjonen virkelig slå seg løs.

For meg var det noe irriterende å gå fra den engelske versjonen av RW til den norske fordi jeg var vant til King of Cups og plutselig ble det til i den norske RW stokken Vann kongen... Jeg ergret meg veldig til å begynne med for jeg ville hatt det direkte oversatt og at det heller skulle stått Begerkongen. Men nå har jeg da vent meg til det og greit nok at det er elementene.

Så jeg skjønner veldig godt at du tenker på det du gjør. Men kortene blir liksom "kludret" til på en måten hvis en skriver på dem synes jeg. Men det er nå min smak da. Regelen er jo i tarot at gjør hva du selv føler for og vil. Er det ok for deg så gå for det :-)
Antall ord: 232
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1406
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 556 ganger

Re: Nye kort fra Lars-K. Holmsen

Innlegg av g.r.y »

Terra skrev:Ja, jeg har de kortene, men bruker dem ikke. Er kun i samlingen min. Synes de er fine og veldig spesielle og liker dem godt, men det er altså RW som jeg bruker mest ;-)

Jeg vil ikke anbefale deg å skrive på kortene. Jeg har selv gjort det for å lære, men har siden angret fordi jeg stadig har fått nye ideer rundt kortene. Så for meg fungerer det best med blanke kort nå for da får jeg et renere og helere inntrykk og kan la fantasien og intuisjonen virkelig slå seg løs.

For meg var det noe irriterende å gå fra den engelske versjonen av RW til den norske fordi jeg var vant til King of Cups og plutselig ble det til i den norske RW stokken Vann kongen... Jeg ergret meg veldig til å begynne med for jeg ville hatt det direkte oversatt og at det heller skulle stått Begerkongen. Men nå har jeg da vent meg til det og greit nok at det er elementene.

Så jeg skjønner veldig godt at du tenker på det du gjør. Men kortene blir liksom "kludret" til på en måten hvis en skriver på dem synes jeg. Men det er nå min smak da. Regelen er jo i tarot at gjør hva du selv føler for og vil. Er det ok for deg så gå for det :-)
Vet du hva!?.. Når du har klart å venne deg til/leve med 'Vann-Kongen(!)', får jeg iallefall se å ta meg såpass sammen at jeg i det minste gjør et hederlig forsøk på å tilvenne meg 'Koppenes Konge' oxo! :P :iiik :P
Antall ord: 276
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Nye kort fra Lars-K. Holmsen

Innlegg av Terra »

Haha! Herlig, Gry! Det er nok bare en tilvenningssak det der ja :wx
Antall ord: 12
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Artemis
Verifisert
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 181
Startet: 15 Feb 2017 17:15
7
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 99 ganger
Kjønn:

Re: Nye kort fra Lars-K. Holmsen

Innlegg av Artemis »

Jeg har også disse kortene, men bruker dem ikke. Jeg liker også best tarotkort med engelske titler, men det er ikke derfor jeg ikke bruker disse. Kjøpte dem nemlig bare på grunn av boka, og den synes jeg er veldig bra :)
Antall ord: 42

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links