Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Pendler, spåkort, søkepinner, krystaller og andre hjelpemidlerNytt forsøk: Den uhøytidelige spåtråden for 2019

Pendler, spåkort, søkepinner, krystaller og andre hjelpemidler
Heksepusen er moderator.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Nytt forsøk: Den uhøytidelige spåtråden for 2019

Innlegg av Svartepus »

Året 2019 står og lurer rett rundt hjørnet og da synes jeg det er på sin plass å samle troppene her inne! Optimistisk (og sta) som jeg er av natur, prøver jeg en ny runde med spåtråd for kommende år. Dette er altså en tråd for alle som vil dele tanker/visjoner/tarotlegg o.l. eller rare drømmer de tenker kan være profetiske om det kommende året. ingen grunn til prestasjonsangst, her er alle velkomne til å dele uten skam eller redsel for å dumme seg ut! Alle metoder for å prøve å se fremtiden er godkjent, omså bare noen intuitive ideer i forbifarta.

Jeg kommer tilbake med kortene mine i løpet av de nærmeste dagene, men føl dere fri til å skrive her i tråden! Klar- ferdig - GÅH!

Image
Antall ord: 137
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Nytt forsøk: Den uhøytidelige spåtråden for 2019

Innlegg av Svartepus »

Ja ok, da starter jeg og så får dere bare følge på hvis dere gidder ;) Skal prøve å holde meg kort denne gangen og ta hele året måned for måned... Tarotkortene sier følgende:

Januar: En bra måned. Belønning etter hardt arbeide og problemer. Ny energi og pågangsmot inn i resten av vinteren. Et lys i mørket.

Februar: Gjenforening av mennesker i en klan eller gruppe og de står samlet for å fullføre noe uferdig eller ta lærdom av gamle feil. Biter faller på plass.

Mars: En slutt og en begynnelse på noe. Et vendepunkt og tid for å legge fra seg det gamle og ta fatt på noe nytt og ukjent. Rom for å kaste seg ut i noe uten sikkerhetsnett, nesten med barnlig optimisme.

April: Vi rives litt mellom å lytte til andre eller stenge andre meninger ute. Med tanke på personen som kommer frem i dette kortet vil jeg nesten gjette på at denne måneden vil handle om Donald Trump på ett eller annet vis. Jeg tror spørsmålet alle vil stille seg er om vi sier ja eller nei til det han foreslår.

Mai: En viktig avgjørelse må tas, og velger man det rette vil det få store positive ringvirkninger. I ytterste konsekvens et stort paradigmeskifte for samfunnet. En fornuftig leder må gå foran og ta ansvar.

Juni: En person inntar lyset, en veiviser som er tolerant og fredelig. Fokus på likhet og likeverd, diplomatisk arbeide. Kanskje økonomisk støtte eller sponsing. En stor utstilling eller lignende er i nyhetene, kanskje blir vi vitne til en skandale.

Juli: Fullførelse og suksess etter sterk fokus og arbeidsinnsats. En følelse av tillit og trygghet som inspirerer andre til å nå sine egne mål.

August: Fokus på miljø og skadene vi gjør på kloden ved å leve som vi gjør, og tanken om at som man sår høster man er veldig aktuell. Det snakkes om regnskog, rart vær, og forurenselse i havet. Nå er det viktig å tenke konsekvenser av livsstilen vår. Naturen må i balanse og vi må ta ansvar før vi utrydder oss selv.

September: To parter slår seg sammen til et sterkt partnerskap. Et likeverdig partnerskap bygd på respekt og en fin balanse mellom to viljer. Aksept for ulike personligheter og levesett. En bølge av positiv energi og ønske om harmoni skyller gjennom verden. Kanskje får vi se to kjente mennesker slå seg sammen og feire sin kjærlighet? Eller kanskje er det snakk om et sterkt politisk samarbeid mellom to likeverdige parter som får positive konsekvenser for folket.

Oktober: En vanskelig og kaotisk situasjon oppstår. En person trer frem for å hjelpe, en person som er god å prate for seg, har høy moralsk standard og kan være upartisk. Denne personen ser ting klart og bringer rettferdighet. Muligens er det snakk om en offentlig rettssak.

November: Uro og redsel. Irrasjonell frykt og panikk. Midt oppi dette ser man også sterkt overlevelsesinstinkt og evne til å overvinne sin verste frykt. En mulighet kommer tilsyne da noe som har vært holdt skjult kommer frem i lyset. Vi lærer av dette og livet går videre.

Desember: Forandring og spirituelt håp. Polarstjernen minner oss om at vi er en del av det store universet. En ny æra trår til. Kanskje skjer det noe på slutten av året som får oss til å filosofere over universets mysterier og lover.
Antall ord: 586
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Nytt forsøk: Den uhøytidelige spåtråden for 2019

Innlegg av ludoburgero »

Prøver meg helt uten hjelpemidler:

2019 vil bli rammet av disse hendelsene med global dekning, cirka kronologisk: Jordskjelv i Latin-Amerika innen de neste to ukene. Flyulykke, i fjellene, Tyskland? Østerrike? Cirka februar/mars. Teknologisk oppdagelse stor oppmerksomhet i vår, cirka mai, stor snakkis i alle medier. Sommeren: vulkanutbrudd, hvor?
Antall ord: 52
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Nytt forsøk: Den uhøytidelige spåtråden for 2019

Innlegg av Svartepus »

Jeg liker jo selvfølgelig ikke tanken på at masse negativt kan skje men jeg liker bidraget ditt, Ludo! :)

I et sånn halvveis retrospekt perspektiv tror jeg kanskje at jeg har "sett" deler av Brexit-prosessen i kortene jeg la for 2019. But time will show!
Antall ord: 47
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Morris
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1078
Startet: 15 Nov 2012 14:05
11
Kjønn (valgfri): Humanoid ♂
Har takket: 380 ganger
Blitt takket: 550 ganger

Re: Nytt forsøk: Den uhøytidelige spåtråden for 2019

Innlegg av Morris »

Interessant tråd. Går det å spå litt om politikk? Utenlands eller innenlands, har noen et trump - kort? Selv har jeg ingen erfaring med spådomskunst, men tror at det blir et økonomisk oppsving i dette året. Jordskjelv og vulkanutbrudd i Italia?
Antall ord: 42

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Morris
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1078
Startet: 15 Nov 2012 14:05
11
Kjønn (valgfri): Humanoid ♂
Har takket: 380 ganger
Blitt takket: 550 ganger

Re: Nytt forsøk: Den uhøytidelige spåtråden for 2019

Innlegg av Morris »

Forresten... hvis jeg kan bruke et hjelpemiddel kunne jeg kanskje si at to av verdens mest fremtredende verdensledere vil havne i trøbbel... kanskje ikke så oppsiktsvekkende ved overgangen til nyåret, men den en blir visst døv av en ukjent sykdom, mens den andre blir rammet av et attentatforsøk... jordskjelv sammen med tsunami i store deler av Asia og økonomiske vanskeligheter for Europa... men dette er ikke fra min egen karma, så ta det som uhøytidelige forutsigelser og at fremtiden ikke er hugget i stein.
Antall ord: 89

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Nytt forsøk: Den uhøytidelige spåtråden for 2019

Innlegg av Svartepus »

Det er ingen begrensninger på verken type spådom eller hvilke hjelpemidler man bruker (eller ikke bruker). Eneste regelen vi bør holde oss innenfor er å aldri spå død, og spesielt ikke navngitte kjendiser. Ellers er det bare å kjøre på!
Antall ord: 42
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Morris
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1078
Startet: 15 Nov 2012 14:05
11
Kjønn (valgfri): Humanoid ♂
Har takket: 380 ganger
Blitt takket: 550 ganger

Re: Nytt forsøk: Den uhøytidelige spåtråden for 2019

Innlegg av Morris »

Da passerte mitt siste innlegg akkurat innenfor... ingen navngitte og ingen spådommer om død, selv om naturkatastrofer er illevarslende nok. Kan noen bruke spåkortene på bomringer og drivstoffpriser? 2018 var illevarslende nok!

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/V ... t-sjokkert
Antall ord: 45

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Morris
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1078
Startet: 15 Nov 2012 14:05
11
Kjønn (valgfri): Humanoid ♂
Har takket: 380 ganger
Blitt takket: 550 ganger

Re: Nytt forsøk: Den uhøytidelige spåtråden for 2019

Innlegg av Morris »

Ingen grunn for å sitte på gjerdet med antakelser for nyåret? Dette er jo en nettopp en tråd for å ytre meninger om mye om hva som året 2019 vil bringe frem? En mening kan også være det samme som å spå? Jeg fikk for vel et år siden installert automatisk strømmåler, hva vil dette bety for det fremtidige strømforbruket mon tro?

Dette er bare et eksempel på hva en spådom kan dreie seg om? Jeg tror at det om kort tid vil bli slik at strømprisene vil komme til å variere ganske mye i løpet av døgnet slik at vi selv kanskje må innføre vaktskifte i hjemmene for når man skal starte vaskemaskinen eller oppvaskmaskinen etc. - Det er direkte livsfarlig å la maskineri gå mens man sover uten tilsyn, har selv måttet lempe en oppvaskmaskin ut på gardsplassen som hadde tatt fyr. Så dette fører vel til direkte endringer i livsstilen i de tusen hjem? Vil man komme til å oppleve at også byggestilen vil bli påvirket av dette, med brannsikre rom som sørger for å inneha alle brannfarlig komponenter til drift om natten?
Antall ord: 194

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Re: Nytt forsøk: Den uhøytidelige spåtråden for 2019

Innlegg av jeditrond »

For oss paranøtter tror jeg 2019 blir året vi er ferdig med "eksamen" som vi har vært gjennom i noen år nå. Ting blir noe mer balansert og vi oppdager hvor mye vi faktisk kan paramessig sett :)
Antall ord: 39
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Minsinn
Verifisert
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 158
Startet: 07 Jan 2006 21:19
18
Kjønn (valgfri): Dame
Lokalisering: Ute ved kysten der oppe i nord
Har takket: 49 ganger
Blitt takket: 50 ganger

Re: Nytt forsøk: Den uhøytidelige spåtråden for 2019

Innlegg av Minsinn »

Dette er første gang jeg prøver meg på "upersonlig" spådom, så jeg bare trør uti det "with my eyes wide shut" :shock:
Her er iallefall det jeg tenker mine kort forsøker å fortelle meg da jeg spurte om 2019 for norsk politikk sin del:

I første kvartal (januar-mars) ser det ut som om pågående regjeringsforhandlinger med KrF ikke når fram, noe som skaper problemer for sittende regjering. Jeg tror faktisk ikke det blir noe av en fireparti-regjering, men at sittende regjering fortsetter i mindretall.
I andre kvartal kommer noen dokumenter som har vært skjult, for dagen. Dokumentene handler helse, og at noen har bedrevet økonomisk utroskap. Man forsøker å legge lokk på saken, men lykkes ikke med det, og til slutt må "noen" gå.
(og nå er jeg direkte livredd for å forsette her .iik for jeg føler meg absolutt ikke på trygg grunn her, jeg er langt bedre til dette på personnivå)

Tredje kvartal starter opp med at KrF igjen kommer i bildet. Denne gangen blir oppmerksomheten på spillet som ble utslagsgivende for å søke å få til regjeringssamarbeid, det har ikke vært helt stuerent, viser det seg. Det er mulig det er fordi valgkampen til året kommune- og fylkestingsvalg starter at det blåses liv i denne prosessen igjen. Bortsett fra dette ser det ut som det blir en tilsynelatende harmonisk sommer, selv om det også ser ut til at det kommer fram en familiær forbindelse som kan ha skapt forfordeling i enkelte saker. At noen har kjent noen litt for godt, for å si det sånn, og at det har ført til at "noen" har fått svært god hjelp på spesifikke områder av arbeidet.

Fjerde kvartal (oktober-desember) legges forslag til statsbudsjett 2020 fram, noe som fører til en voldsom diskusjon. Det virker tilsynelatende som om regjeringen ikke klarer å høste noen godvilje for enkelte av tiltakene i sitt forslag. Og siden de fortsatt sitter i mindretall, kan det igjen virke som om det går mot regjeringskrise. Det løser seg imidlertid til slutt, og selv om finansministeren ikke synes å bli særlig fornøyd med det som må endres i budsjettet for å få det vedtatt, så blir det totalt sett en grei løsning som fungerer for flere partier.

De store linjene i 2019 ser ut til å bli:
- Nyheten om en bedragerisak (økonomisk)
- Vårens forhandlinger som skaper store bølger. Det ser ut som at det handler om at arbeidsgiversiden vil svekke arbeidstakersidens rettigheter.
- Fra et "alternativt" synspunkt er det en glede å fortelle at det kan se ut som at samfunnet mykner litt opp, det blir lettere å følge hjertet sitt, uten å bli anklaget for å være en "svekling". Jeg lurer til og med på at den steile kommentarfelt-mafiaen kommer til å mykne litt

I lys og kjærlighet :flirt
Antall ord: 480
Peace and love, Honey, Peace and love :bat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Morris
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1078
Startet: 15 Nov 2012 14:05
11
Kjønn (valgfri): Humanoid ♂
Har takket: 380 ganger
Blitt takket: 550 ganger

Re: Nytt forsøk: Den uhøytidelige spåtråden for 2019

Innlegg av Morris »

Minsinn skrev: 05 Jan 2019 16:18 nå er jeg direkte livredd for å forsette her .iik for jeg føler meg absolutt ikke på trygg grunn her, jeg er langt bedre til dette på personnivå
Veldig bra! Det høres nokså sannsynlig ut også det du har funnet frem til... og du behøver slett ikke engste deg for at spådommen ikke holder ut året, for som trådstarter skriver, så er den "uhøytidelig" - så du innhøster i alle fall poeng fra meg for å komme med noe mer for å si det fra lever-en, noe håndgripelig! :klapper
Antall ord: 99

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Morris
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1078
Startet: 15 Nov 2012 14:05
11
Kjønn (valgfri): Humanoid ♂
Har takket: 380 ganger
Blitt takket: 550 ganger

Re: Nytt forsøk: Den uhøytidelige spåtråden for 2019

Innlegg av Morris »

Apropos paranøtter... det finnes noen spådommer om slike også...:
Paranøtter er for mange en viktig del av julekosen. Imidlertid er det mye som tyder på at denne godsaken bør nytes med måte. Bra for deg i lave doser, men som også kan bidra til å øke kolesterolnivået ditt. Høyt kolesterolnivå i blodet øker som kjent risikoen for hjertesykdom. Én paranøtt om dagen er nok... ( humoristisk ment!) :notworthy:
Antall ord: 73

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Morris
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1078
Startet: 15 Nov 2012 14:05
11
Kjønn (valgfri): Humanoid ♂
Har takket: 380 ganger
Blitt takket: 550 ganger

Re: Nytt forsøk: Den uhøytidelige spåtråden for 2019

Innlegg av Morris »

Noen her inne har kanskje kjøpt seg el-bil allerede? Jeg drev å vurderte hydrogenbil, men siden hydrogenfyllestasjoner går noe forferdelig tregt å få opp, innså jeg at det løpet er kjørt... så da ble det fossilt igjen med ny teknologi, altså en hybrid. I følge nyhetene er det en taper... det kan vi jo se litt på?

I fjor kom det melding om at man hadde knekt koden for å produsere hydrogen på en mye enklere og billigere måte!
https://www.nettavisen.no/motor/har-kne ... 22992.html

Hva har dette med spådom å gjøre lurer dere på? Vel, jeg for min del har ikke fått troen på at elbiler er den definitive løsningen på co2 spørsmålet, og Erna har nettopp fått spørsmålet om hvor man henter råstoffene til el-bilene fra når kobolten tar slutt? Til el-biler går det med 20kg pr stykk...

https://filternyheter.no/3-grafer-som-v ... dusentene/
Hva blir trenden videre på norsk miljøsatsning nå fremover? Blir det en dreining bort fra el-biler igjen? Norge ser jo ut til å være helt hekta?

Noen som tør spå litt omkring dette? Synse går visst også bra... det blir en liten spådom ut av det også! ;-)
Antall ord: 220

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Morris
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1078
Startet: 15 Nov 2012 14:05
11
Kjønn (valgfri): Humanoid ♂
Har takket: 380 ganger
Blitt takket: 550 ganger

Re: Nytt forsøk: Den uhøytidelige spåtråden for 2019

Innlegg av Morris »

Morris skrev: 03 Jan 2019 20:27 Forresten... hvis jeg kan bruke et hjelpemiddel kunne jeg kanskje si at to av verdens mest fremtredende verdensledere vil havne i trøbbel... kanskje ikke så oppsiktsvekkende ved overgangen til nyåret, men den en blir visst døv av en ukjent sykdom, mens den andre blir rammet av et attentatforsøk... jordskjelv sammen med tsunami i store deler av Asia og økonomiske vanskeligheter for Europa... men dette er ikke fra min egen karma, så ta det som uhøytidelige forutsigelser og at fremtiden ikke er hugget i stein.
Oppdatering :vink
Ønsker å oppdatere dere med at hjelpemiddelet var Baba Vanga - https://www.youtube.com/watch?v=Sw4lAAom7aw - og siden profetien også avslører de ovenfor nevnte vil jeg også følge opp angående nyheter omkring spådommen. Den ukjente sydommen kan være den samme som allerede har rammet en rekke amerikanske diplomater... forresten vanskelig at navn blir nevnt... min min munn har vært lukket hele tiden! .fnise

Det ovenfor nevnte: https://www.abcnyheter.no/nyheter/verde ... resshopper
Antall ord: 175

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links