Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Spiritisme og ouijabrettFarlig lek med Ouija Board! Hjelp!

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Vinterstjerne
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 19
Startet: 07 Nov 2011 22:54
12
Blitt takket: 5 ganger

- Farlig lek med Ouija Board! Hjelp!

Innlegg av Vinterstjerne »

Jeg har alltid hatt lyst til å prøve slikt, men jeg for redd for det.
Med denne tråden så skjønner jeg min egen skepsis. ;)
Kanskje greit med litt slike tråder innimellom. :)
Antall ord: 34

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
mathildepjuska
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 1
Startet: 03 Des 2011 20:34
12

- Farlig lek med Ouija Board! Hjelp!

Innlegg av mathildepjuska »

Hei , har dere husket å avslutte dette?
Det kan være derfor dette skjer med deg ;)
Antall ord: 15

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Kaiamaia
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 9
Startet: 04 Des 2011 12:37
12
Kjønn (valgfri): Jente
Har takket: 3 ganger

- Farlig lek med Ouija Board! Hjelp!

Innlegg av Kaiamaia »

Dette var virkelig skremmende! o.o
Skal ALDRI prøve ett Ouija Borad!
Antall ord: 13
♥"Live ur Life"♥

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Foti18
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 1
Startet: 05 Des 2011 19:42
12

- Farlig lek med Ouija Board! Hjelp!

Innlegg av Foti18 »

Når de tgjelder lysene; prøv å skifte tennerene :P
Antall ord: 9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Lilje90
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 09 Nov 2011 21:35
12

- Farlig lek med Ouija Board! Hjelp!

Innlegg av Lilje90 »

Jeg og to venninner brukte også et slik brett, dette var i fjor tidlig sommer. Da også skjedde det ting! Nå husker jeg ikke helt alt vi spørte om og som ble sagt men skal prøve ta igjen det meste.

Det var meg, en venninne og hennes kusine (har aldri møtt kusinen før).
Venninnen min hadde ca halvt år før mistet farfaren sin som sto henne veldig nær, hun sa ¨farfar gi meg et tegn på at du er med meg¨, hun hadde ikke før sagt det før farmoren ringte om alt var bra. Det skal og sies at det har hendt rare ting hjemme hos farmoren men det er en annen historie.
Så begynte vi med brettet, alle tre holdt fingrene på først men det skjedde ikke noe. Så prøvde jeg og kusinen hennes, da begynte den å bevege seg litt, det endte med at vi fikk opp et navn på en dame som hadde bodd i Bergen. Vi stillte mange spm om henne osv, da byttet jeg og venninnen min plass og jeg skrev og hun holdt på pilen.
Jeg har to søstre som er døde, så jeg spørte om hva navnet på disse var (jeg holdt ikke på pilen å de to andre kunne ikke navnet på søstrene min) Da pekte pilen på L også S som er fornavet på hun ene søsteren min (dobbeltnavn). DA begynte jeg bli redd, etterpå uten at vi spørte gikk pilen selv og fikk og ¨mann på rommet¨. Datteren til venninnen min sov på soverommet, og vi tenkte da at hjelp det må være noen der. Så vi sprang opp begge to og begynte slite i døren, som ikke gikk opp!!! Begge begynte gråte og ting hørtes veldig hysterisk ut. Døren gikk til slutt opp å ingen var der. Men dette var skummelt, døren er vanligvis ikke noe problem.
Vi har dette på film, og vi ser en skygge på kameraet idet jeg har passert kommet det en skygge etter meg da jeg reiste meg for å ta i døren.
Har ikke fortalt mangen om denne historien, har heller aldri tuklet med et slikt brett igjen.
Jeg har lest en hel del om slike brett før, og insisterte på å avslutte med hva en vi hadde kontakt med. Jeg er gla vi gjordet det, vi takket pent for oss og sa hade til henne. Har ikke opplevd oe i ettertid.
Antall ord: 418

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
12
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Farlig lek med Ouija Board! Hjelp!

Innlegg av Arven »

Høres ut som dere fikk kontakt med noe. Den filmen vil jeg gjerne se !! Kan du legge den ut ?
Antall ord: 20
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Lilje90
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 09 Nov 2011 21:35
12

- - Farlig lek med Ouija Board! Hjelp!

Innlegg av Lilje90 »

Arven skrev:Høres ut som dere fikk kontakt med noe. Den filmen vil jeg gjerne se !! Kan du legge den ut ?

Skulle gjerne gjort det, men jeg har ikke filmen her. Kan prøve om jeg får tak i den, siden det er kusinen til venninnen min som filmet. Men skal prøve få tak i den :)
Antall ord: 59

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
soloppgang
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 20 Feb 2012 17:18
12

- Farlig lek med Ouija Board! Hjelp!

Innlegg av soloppgang »

Det er ikke bare bare å "lefle" med det okkulte og mørke krefter. Vet du, jeg tror på deg når du forteller hva du har opplevd! Jeg er en voksen dame og har sett hva slike opplevelser kan gjøre med ungdommer. Man åpner opp dører (i underbevisstheten???) man kan ha vanskelig for å få lukket igjen. Dette kan være for mye for deg å håndtere selv. Jeg er ikke personlig kristen, men jeg ville anbefalt deg å ta kontakt med en prest. På nettet fant jeg en som heter Harald Hauge, du kan søke selv, og det kan se ut som han har litt erfaring med denne type problemstillinger. Ikke gå alene med dette - få hjelp!!!! Du kommer til å være i tankene mine.
Antall ord: 127

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Farlig lek med Ouija Board! Hjelp!

Innlegg av Isan »

soloppgang skrev:Man åpner opp dører (i underbevisstheten???) man kan ha vanskelig for å få lukket igjen.
Og vet du hvorfor: Man tror, eller har en slags overbevisning, om at det kan åpne opp slike dører.
Antall ord: 37
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
soloppgang
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 20 Feb 2012 17:18
12

- Farlig lek med Ouija Board! Hjelp!

Innlegg av soloppgang »

Jeg tror ikke ungdommer/barn vet hva de risikerer med å eksperimentere med dette - hasj kan også fremkalle lignende opplevelser og da kalles det gjerne psykose. Men for de som opplever dette er det en virkelighet som er så skremmende og reell at vi ikke kan fatte det - et våkent mareritt 24/7.
Så uansett utgangspunktet for å eksperimentere - noen finner ikke veien tilbake etter at den "døren" er åpnet..........
Antall ord: 70

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

- - Farlig lek med Ouija Board! Hjelp!

Innlegg av Borte.. »

soloppgang skrev:Jeg tror ikke ungdommer/barn vet hva de risikerer med å eksperimentere med dette - hasj kan også fremkalle lignende opplevelser og da kalles det gjerne psykose. Men for de som opplever dette er det en virkelighet som er så skremmende og reell at vi ikke kan fatte det - et våkent mareritt 24/7.
Så uansett utgangspunktet for å eksperimentere - noen finner ikke veien tilbake etter at den "døren" er åpnet..........

Det fremkaller ingenting. Det er en babylek som til og med jeg prøvde meg ut på i min yngre dager som fjortis! Ingen av oss fikk noe som helst ut av det annet enn at vi skremte hverandre.....det var litt morsomt da :lol:
Antall ord: 116

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Farlig lek med Ouija Board! Hjelp!

Innlegg av Isan »

Da er det i så fall ikke ouijabrettet som er årsaken, men sinnet hos den enkelte/den enkeltes opptatthet av brettet og hva det kan frambringe.

Kan jeg sammenlikne det litt med spiseforstyrrelser:
Da er det ikke maten som er problemet, men personens forhold til mat - som igjen kan ha dypereliggende og mangesidige grunner.
Antall ord: 54
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
11
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- Farlig lek med Ouija Board! Hjelp!

Innlegg av xyrea »

Ouijabrett er en papp eller treplate med bokstaver og på mange måter veldig likt et tastatur...så hvis du synes det ene er livsfarlig, hvordan i allverden kan du tørre å bruke en pc? Og jada, du kan bruke et tastatur på akkurat den samme måten som et ouijabrett. Eller ei vanlig penn du holder i hånda.
Antall ord: 60
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Farlig lek med Ouija Board! Hjelp!

Innlegg av Nephandi »

Først la meg si at Ouija er ikke farligere enn andre måter å snakke med ånder på, et Ouia brett er bare papp eller tre eller hva nå materiale akkurat ditt brett er laget av med tall og bokstaver på, ikke noe mer. Nå imidlertid hvis man tilkallr ånder uten beskyttelse samme hva slags metode man bruker så kan man av og til få problemer, i tilegg så har Ouija uheldigvis fått et så dårlig rykte at det er veldig lett å skremme seg selv med det, spesielt hvis man ikke vet hva man driver med.

Nå den gledelige nyheten er at selv om dere skulle ha greid å få kontakt med noe som er uvennelig er sjansen for at ånden har evene eller interesse av å skade dere liten, det finnes ånder der ute som faktisk kan skade folk men de fleste av dem er bare ikke intresert nok til å komme når noen amatører leker med et Ouijabett så mest sansynelig vil ikke ting bli noe mer ting som kan dukke opp på plasser der de ikke ble lagt fra seg, en følelse av tretthet, ilinger igjennom kroppen og så videre. Kan det skje mer alvorlige ting, ja, men sansyneligheten er ikke så stor. Demoner er ofte vanskelige å ha med å gjøre hvis det er hva dere har kontaktet men selv de er det lite sannsyelig at vil gidde å virkelig skade dere.

Det jeg anbefaler er at dere renser dere skikkelig og renser husene dere bor i og spesielt huset dere bor i, og så bør dere prøve å fortelle dere selv at Ouija er bare et brett med bokstaver og ikke mer eller mindre farlig enn andre former for spiritisme og andre måter å kontakte ånder på. Vis åndene respekt, beskytt dere når dere arbeider med slike metoder og rens dere selv og omgivelsene ofte og da bør ting være ganske trygt.
Antall ord: 321
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Aviator
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 49
Startet: 07 Feb 2018 00:35
6
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 6 ganger

Re: Farlig lek med Ouija Board! Hjelp!

Innlegg av Aviator »

Ser mange er skeptiske og advarer mot disse brettene. Jeg har aldri selv prøvd et slikt brett. Grunnen til det er at jeg heller velge å jobbe med mitt mentale mediumskap når det gjelder kontakt med åndeverden. Noen velger hjelpemidler som f.eks Ouija brett, tarot kort osv. Dette er egentlig ikke annet enn hjelpemidler for å lettere komme i kontakt med åndeverden. Har du et godt utviklet mentalt mediumskap så er ikke dette nødvendig. Selv om jeg også vet om flere medium som bruker slike hjelpemidler.

Det som er når det gjelder all kontakt med åndeverden er din egen intensjon. Har du en god og positiv intensjon så vil du også få en positiv opplevelse. Men om man først ser en grotesk skrekkfilm og inntar alkohol, og så begynner å dra frem et Ouija brett så har man ofte på forhånd satt intensjonen. Man ønsker å bli skremt. Og man gjør dette for spenning og viser ingen respekt for åndeverden. Da vil åndeverden kunne gi deg nettopp det du søker. Har du derimot en positiv intensjon med respekt for åndeverden hvor du søker f.eks hjelp og veiledning fra dem, så vil du også få en helt annen opplevelse. Jeg har aldri hatt noen negative opplevelser i kontakt med åndeverden, og det har heller ingen andre medium jeg kjenner hatt. Men det hele har mye med intensjonen din å gjøre, og hva du ønsker ut av det. Jeg bruker heller ingen beskyttelse som så mange mener man hardnakket bør ha. Jeg ser ikke noe poeng i noen beskyttelse. Beskyttelse for hva? Åndeverden er god, og det finnes ikke noe ondt i den. Mine intensjoner er alltid de beste og positive, jeg takker alltid for alt jeg får, og jeg etterstreber alltid å sette mitt eget ego til side i kontakt med åndeverden. Så hvorfor skal jeg trenge beskyttelse? Men om du på forhånd har negative oppfatninger om åndeverden, at det finnes onde ånder og at åndeverden er et skremmende sted, så ser jeg ikke bort ifra at du vil kunne få negative opplevelser i kontakt med den.

Jan
Antall ord: 356

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links