Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Spiritisme og ouijabrettOUIJA BRETT ERFARING! LES!

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

k0mpe
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 10
Startet: 19 Mai 2010 14:00
13

OUIJA BRETT ERFARING! LES!

Innlegg av k0mpe »

Okei, her skal jeg fortelle litt om min ouijabrett erfaring. Dette ble skikkelig skremmende. Og jeg vil gjerne høre hva dere synes om det som har skjedd. Dette kan bli ett langt innlegg, but it's worth it!

Seanse 1: Første gangen vi gjorde dette var jeg sammen med noen klassevenniner (har alltid vært med de samme hele tiden). Vi bestemte oss helt tilfeldig at vi skulle prøve ut dette her, siden vi aldri hadde gjort det. Flere av oss visste hva som skulle gjøres osv. så vi var forberedt vil jeg si.
Vi brukte en pendel for å sjekke om det faktisk var noen ånder tilstede, noe det var. Ei jente fant vi ut til da. Så skulle vi inn i timen igjen.

Vi kom tilbake fra timen og hadde printet ut et ouija brett og tok med oss en plastikkopp. Hehe.

Vi satt oss ned i et ganske så lydstille grupperom, der vi ba om beskyttelse osv før vi begynte. Jeg orker ikke å gå inn i detaljer, men dette var det brettet skrev til oss og det vi fikk vite:
Vi fikk kontakt med min såkalte "skytsengel". Hun er 9 år og kalte seg kun for "W.E". Hun fortalte hun ble drept av moren, men visste ikke hvordan eller hvorfor.
Hun skrev "AZ" og gikk på sol-symbolet på brettet. AZ+sol utalles som AZUL som betyr blå på spansk. Dette var da ifølge brettet riktig.
Jeg kan love og sverge på morra mi at INGEN flyttet på koppen. Opplevelsen var helt sinnsyk!

Vi avsluttet det hele, og ei som vi var med hadde engelsk time, og der hadde de om en spansk vandrehistorie der ei jente ble skjult i 9 år av moren fordi hun hadde født henne utenfor ekteskap, av skam drepte hun henne med en giftdrikk, den var blå.

Oppsummering: Jente som var 9 år gammel ble drept av sin mor, hun utga seg for å være skyttsengelen min, og visste hvor jeg bodde. Det klikket for henne noen ganger og gikk fram og tilbake på A og M, (som i MAMAMAMAMAMA) den skrev det veldig ofte hver gang vi har snakket med henne


Seanse 2:
Vi var fortsatt den samme gjengen, og vi bestemte oss for å finne ut mer.
Vi fikk kontakt med den samme jenta, bare nå kalte hun seg for "MILLIE" denne gangen, ikke "W.E" som tidligere, hun sa fortsatt hun var skytsengelen min. Hun var ikke fornøyd og sa hun trengte hjelp. Hun gikk fram og tilbake på "T" og kvinnesymbolet som spiller spillet nede i hjørnet av brettet. Vi avsluttet og kom tilbake senere.

Vi fant ut at dette symbolet betydde at det var noe viktig hun ville fortelle.

Da vi kontaktet igjen skrev den "TORTUR".
Vi spurte "Var det slik du ble drept, Millie?"
"JA"
"6" skrev den etterpå. Vi snakket til hverandre og skjønte ikke helt hva hun mente, men det virket som om den hørte hva vi sa til hverandre og skrev "SEX".

"Ble du voldtatt?" Spurte noen, og hun svarte "JA", etterpå skrev hun "VENN".

Hun begynte å skrive fram og tilbake på en haug av tall og skrev "RING" etterpå. Hun ville altså at vi skulle ringe til numrene hun ga oss, men ingen fungerte.
Hun ville etterpå at vi skulle prate med moren, som tydeligvis var i samme rom. Hun kalte seg for ett merkelig navn, nemlig "Thi".
Hun skrev også ett nummer, denne gangen virket det. Hun som snakket i telefonen hadde IKKE høytaler, han tok telefonen og sa
"Hallo, det er Kåre?"
"Ja, Hei!"
"Hei, har du hasj?"

Så la hun på.
Før hun hadde sagt noe som helst om fra han sa i telefonen, skrev brettet "HASJ".
Vi fant ut at denne såkalte "Kåre" var med moren med å drepe, torturere og voldta dattra hennes(MILLIE) for hasj og penger. Helt sykt!

"Thi" begynte å true oss en smule, og sa at vi måtte DREPE kona til Kåre, for hevn. Og at vi kom til å angre hvis vi ikke gjorde det. hun skrev faktisk "DERE MÅ HJELPE CAMILLA MED Å DREPE" Altså, meg.
En av oss fikk heftig vondt i hodet, og brettet skrev "JEG PÅFØRER LIVE SMERTE" Live hadde sagt rett før at hun fikk skikkelig vondt i hodet.
Jeg fikk plutselig krampe i hofta(?), og hun skrev "JEG GIR CAMILLA SMERTE"

Dette var utrolig skremmende, jeg fikk ikke sove på to dager, og har fortsatt skumle tanker om det hele. Hva kan dette være? Jeg trodde ikke ånder kunne påføre oss smerte? Kan dette være en slags "demon, eller bare en veldig mektig, ond ånd?

Hvis dere lurer på noe, så spør, blir altfor mye i dette innlegget hvis ikke.
Antall ord: 806

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
rhonersen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 453
Startet: 01 Apr 2008 14:41
16
Blitt takket: 1 gang

Re: OUIJA BRETT ERFARING! LES!

Innlegg av rhonersen »

Ouijabrett er forklart i tidligere tråder her med ideomotor-effekten.

http://en.wikipedia.org/wiki/Ideomotor_effect

Det vil kort sagt si at deltakerne skyver markøren underbevisst. Det er bl.a. demonstrert av illusjonisten Derren Brown i hans TV-segment "Seance", og testet i Penn & Teller: Bullshit.

Kort og konsis forklaring:
cma5Zn7xrWUeG4wTZuT3wM

Derren Brown: Seance:
IDXQTBUCpYw
Antall ord: 58

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 632
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Re: OUIJA BRETT ERFARING! LES!

Innlegg av Gaute »

k0mpe skrev:Hva kan dette være? Jeg trodde ikke ånder kunne påføre oss smerte? Kan dette være en slags "demon, eller bare en veldig mektig, ond ånd?
Lavfrekvente astralvesener enten det er ånder eller demoner får man ofte vondt i hodet av, det er typisk. Det kan være nok å lese om en opplevelse som dette....til at man kobler seg opp til energien/ånden og får hodepine. Og å få fysisk vondt slik du opplevde er jo også vanlig. Kanskje hadde denne personen dere kontaktet en skade i hofta, som du tok på deg. Jeg har selv kjent smertene til avdøde....kvelningsfornemmelse, knivstikk, ryggvondt....osv. Faktisk er det mange som går rundt i sitt eget hjem med slike fornemmelser...uten å vite at man tar på seg smerter som henger igjen i energien ifra tidligere beboere. Selv om man bor i et nytt hus, kan tomta ha flere hundre år gamle energier.

Men denne ånden dere kontaktet er ikke mektigere enn hva dere gjør den til. Selvfølgelig finnes det både sterke og svake energier, men hvor mye dere gir av deres egen energi har stor innvirkning. Negative tanker/frykt...er mat for slike lavfrekvente energier, da kjenner man ofte at hodepinen forsterkes. Men om man tar imot energiene med ren kjærlighet, med et oppriktig ønske om å hjelpe...så slipper de taket...eller går over til lyset/den andre siden. Se for deg at du tar denne stakkars demonen/ånden i fanget....og kos med den. Gi den healing, helhjertet. Da slipper du ihvertfall å få hodepine, og kanskje den forsvinner i samme slengen. :salute:
Sist redigert av Gaute på 20 Mai 2010 15:34, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 274

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ankh

Re: OUIJA BRETT ERFARING! LES!

Innlegg av Ankh »

I utgangspunktet er jeg veldig skeptisk til ouija brett, fordi det er altfor lett å jukse.
Bevisst, ved at noen fører glasset for å skremme andre, eller ubevisst, ved at man selv fører glasset dit man forventer at det skal gå.
En aane side er at det er veldig ukontollerbart.
Man vet ikke hvem man møter på, de fleste vet ikke hva de skal gjøre hvis de får kontakt, og mange finner ut at det er vanskeligere å blir kvitt ting enn å få kontakt.
Det er forøvrig en ouija gruppe på facebook som sikkert kan hjelpe mer.
Når det gjelder deres opplevelser, så er det sjelden en god ide å ta slike ting på sparket (printe ut et ouija brett og bruke en plastkopp).
"Flere av oss visste hva som skulle gjøres osv. så vi var forberedt vil jeg si.".
Kjenner ikke til hva dere kan om dette, men å være forberedt går på mer enn å vite hva man skal gjøre.
Det er også å være forberedt på hva man kan møte og hva man da gjør.
Jeg kjenner ikke til om man kan klassifisere hva man møter under slike seanser, tilsvarende man gjør med gjenferd.
Tror ikke dere møtte en spesielt ond ånd.

Smerter kan skyldes mange ting, hodepinen kan være så enkelt som at man er veldig spent, elelr så er man såkaldt empat og tar inn over seg andres smerter.

Vil generelt råde dere til å være forsktige med hva dere gjør, og ikke bare hoppe ut i det og se hva som skjer.
Antall ord: 272

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kiara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 485
Startet: 29 Apr 2010 12:46
13
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
Har takket: 560 ganger
Blitt takket: 128 ganger

Re: OUIJA BRETT ERFARING! LES!

Innlegg av Kiara »

Lurer bare på hvorfor en holder i glasset? Da kan det jo bare være juks! Hvis ingen holdt i glasset, og det da likevel flyttet seg,, da var det jo bevist at det var noe annet der...

Og dessuten skulle jeg tro at en ånd klarte godt på egenhånd å flytte det glasset, hvis det virkelig var en ånd som kommuniserte igjennom brettet!

Hvis jeg skulle prøvd... så skulle jeg IKKE holdt i glasset! MEN jeg er nok for pysete til å prøve dette,, og respekten for stor til det jeg ikke vet om jeg kan håntere... :roll:
Antall ord: 100

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 632
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Re: OUIJA BRETT ERFARING! LES!

Innlegg av Gaute »

Og dessuten skulle jeg tro at en ånd klarte godt på egenhånd å flytte det glasset, hvis det virkelig var en ånd som kommuniserte igjennom brettet!
Poltergeist mener du....bankeånd på norsk. Disse flytter på ting, kaster ting i lufta osv. Jeg har vært borti det, men det er ikke like vanlig. Men som jeg skrev....at lavfrekvente ånder/energier gir hodepine er helt normalt. Det er ikke overraskende i det hele tatt om man opplever dette i en Ouija seanse, tvert imot er det noe man må forvente. Men det er ikke noe farlig. Det er bare slik energier fungerer. Lave energier kjennes tunge....høye energier er lette og oppbyggende.

Jeg har inntrykk av at mange på dette forumet er like vettskremte som hun hysteriske dama jeg har sett på spøkelsesprogrammet på Tv-Norge, eller FEM? Hun med det kamera-teamet som filmer med infrarødt på steder som spøker. Latterlig er det. Skikkelig søppelprogram, som er med på å spre frykt om noe så trivielt som ånder. Kunne like gjerne vært edderkopper de var på jakt etter.
Antall ord: 185

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ankh

Re: OUIJA BRETT ERFARING! LES!

Innlegg av Ankh »

Kiara: Man holder vel i glasset for å bestemme hvem meldingen er til, samt som en slags jordingsgreie.
En annen ting er at energien som flytter glasset er veldig svak, omtrent som om en liten bil skal flytte en stor campingvogn.
Det er som du sier dermed lett å jukse.
Jeg kunne tenkt meg en variant med en kule som rullet på et brett.
Den ville vært relativ lett å bevege, og en ånd burde klare å styre den.

Gaute: Poenget er vel at mange barn og unge gjør dette for spenningens skyld uten noe egentlig tro på at noe skal skje og uten å være forberedt hvis noe skjer.
Da er det lett å bli skremt, spesielt hvis man girer hverandre opp i tillegg.

Jeg skulle forøvrig gjerne visst litt mer om hva man statsitisk sett oftest kommer borti.
Lavfrekvente energier/onde ånder eller Høyfrekvente energier/gode ånder.
Har lest at ved EVP så regnes 1/12 som lavfrekvent....?
Antall ord: 159

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RaggSokken
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 239
Startet: 09 Des 2005 14:46
18
Blitt takket: 1 gang

Re: OUIJA BRETT ERFARING! LES!

Innlegg av RaggSokken »

Jeg anbefaler dere og se Derren Brown Seance
Antall ord: 8

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kiara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 485
Startet: 29 Apr 2010 12:46
13
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
Har takket: 560 ganger
Blitt takket: 128 ganger

Re: OUIJA BRETT ERFARING! LES!

Innlegg av Kiara »

"Det spøker", heter programmet på Fem! Har irritert meg grønn på både den hyle-kjerringa, og flere som er skvettne som små mus! Dem har lite i et sånt prog. å gjør! :salute:

Forøvrig er jeg enig at det kunne brukes en kule f.eks istede for glass på quija brettet. Hvis man har tenkt å gjøre en sånn seanse da... :)
Antall ord: 66

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
geysirland
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 162
Startet: 24 Okt 2008 16:48
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trøndelag
Blitt takket: 4 ganger

Re: OUIJA BRETT ERFARING! LES!

Innlegg av geysirland »

Ja hvorfor må man egentlig holde på glasset??? Hvis det er ånder så burde de jo klare å flytte det glasset selv. Det er jo de som er med som flytter glasset, men så er jo spørsmålet. Hvordan kan de vite svarene man spør om?
Antall ord: 47

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJEST

Re: OUIJA BRETT ERFARING! LES!

Innlegg av GJEST »

Hvorfor holde på glasset?

Hvis quija fungerer, så må en kanskje holde på glasset, for at åndene "bruker oss" til å bevege glasset, at de alene ikke får til å flytte det, at energien deres blir for svak til det.
At de dermed må bruke vår kraft.

Evt, 2, at det hele bare er tull og tøv, og at man ubevisst bare flytter glasset selv , selv om man ikke tror det,....
Antall ord: 72

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
k0mpe
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 10
Startet: 19 Mai 2010 14:00
13

Re: OUIJA BRETT ERFARING! LES!

Innlegg av k0mpe »

Jo! Enda ett skummelt "bevis" på at det finnes. (vi snakket med samme person som alltid, Millie)
Vi spilte det for ikke så veldig lenge siden
Jeg satt foran de andre mens de "spilte" ouija brettet. jeg var ikke med, eller jeg hadde ikke fingeren på brettet. Så jeg gikk for å hente papir og penn. Så spurte jeg "hvor står du hen?"
"Bak camilla" skrev den

Så jeg begynte å skrive ganske enkle ord som "GRIS" på blokka mens de andre hadde fingeren på og ba "millie" om å skrive ned de bokstavene jeg hadde skrevet. Gjett om den ikke begynte å skrive det da

Jeg skrev noe på blokka og spurte "Hva blir dette?"
Så gikk den på tallet 4
De andre bare , huh?
Så hadde jeg skrevet 2+2= ?
Antall ord: 129

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJEST

Re: OUIJA BRETT ERFARING! LES!

Innlegg av GJEST »

spesielt, k0mpe.....
Veldig...
Artig :)
Antall ord: 4

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
k0mpe
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 10
Startet: 19 Mai 2010 14:00
13

Re: OUIJA BRETT ERFARING! LES!

Innlegg av k0mpe »

Alva26 skrev:spesielt, k0mpe.....
Veldig...
Artig :)
Jeg vet, har ikke opplevd noe lignende før. DETTE gjorde meg virkelig overbevist! Har veldig lyst å filme det en gang.. hvis "MILLLIE" lar meg...
Antall ord: 31

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

Re: OUIJA BRETT ERFARING! LES!

Innlegg av Nephandi »

For det første så ikke bare stol på hva du får i fra et Ouija brett sånn helt uten videre, noe kan stemme og andre ting ikke. Nå det kan hende dere fikk kontakt med Ånden til en liten pike som ble voldtatt og drept, eller dere kan ha plukket opp tilfeldige energier eller en Ånd kunne drive gjøn med dere. Det som er farlig med noe som helst Åndelig er veldig skjelden praksisen i seg selv men når uerfarene mennesker lar seg skremme.

Nå kan Ånder forårsake smerte, ja de kan det. Men det er også slik at Ånder og sepsielt de med mye negativ Energi i seg kan gi en vondt i hode ellet smerter i ledd og muskler. Ånder trekker energi fra oss levende og det kan gjøre oss slappe og uopplagte.

Nå hvis jeg skulle gjette så var opplevelsene deres en del sannhet og en del at dere skapte frykt og at ting ble værre fordi det var energien dere holdt i live. Nå hvis noen er blitt drept så ser jeg ikke bort fra at de vil ønske hevn, det gjør dem ikke onde, speiselt er dette tilfellet med et barn som ofte vil bite fra seg uten å tenke. Det du kan gjøre er å behandle Ånden slik som du ville et menneskelig barn, snakk med den, trøst den. Si bestemnt at du ikke vil tolerere at den truer deg, og at du ikke kommer til å drepe noen. Men tilby den hjelp til å komme inn i lyset hvis det er dette den ønsker.

Nå opplevelsen du hadde var nok veldig skremmende og ubehagelig, men den var jo ikke farlig. Ouija brett er et mektig redskap og må behandles riktig, men akkurat som en kniv eller et bål så er det ikke farlig om det behandles med fornuft og respekt.
Antall ord: 315
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links