Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Spiritisme og ouijabrettOuija, Auto Writer, Tarot... noen erfaringer?

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Kimmeline1
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 6
Startet: 22 Sep 2010 14:20
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Lokalisering: Austmarka/Hedmark

Ouija, Auto Writer, Tarot... noen erfaringer?

Innlegg av Kimmeline1 »

Jeg lurer på om noen er villige til å lære bort tips og ''triks'' til meg angående dette:)

Driver aktiv med Tarot (Pagan tarot - stokken) , har anskaffet meg ett ''lyst'' Ouija brett (Magic Crystal Boar), og ett Autowriter sett...

Har ikke mye erfaringer med Ouija og Auto writing, men ønsker å lære mer om dette, teoretisk og praktisk :)

De gangene jeg gjorde dette med Ouija, var for noen år tilbake, med folk som tullet og tøyset, tilkalte onde makter osv... hun ene veninna mi kan man vel egentlig kalle for ondskapens barn eller noe. hun blir driver mye med Ouija, men på en feil måte.. hun blir besatt av de mørkeste, farligste krefter. ''Djevelen'' og ''Satan'' som folk kaller de... hun blir forfulgt i flere uker, da dette medfører skriking og gråting av barn som ser/stirrer bak henne, elektronikk slår seg av og på i butikker, dyr freser etter noe bak henne, og gatelys slår seg av når hu går der...
Ganske creapy...
Siste gang jeg drev med Ouija tenkte jeg, men neida...

Som sagt har jeg skaffet meg ett ekte brett fra butikken Mystic dreamer i oslo, og er storfornøyd med det, ønsker å bruke dette til rådgivning for meg selv, hjelp ang. healing, og kontakt med bortkommende i familien... har INGEN ''mørke'' taker:)


Noen råd?
Antall ord: 231
Do what you will, as long it harms none:)
Remember; 3 times good and 3 times bad;D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 415
Startet: 13 Aug 2010 10:43
13
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 29 ganger

Re: Ouija, Auto Writer, Tarot... noen erfaringer?

Innlegg av Atmi »

Jeg har nok ingen råd, du har en helt annen tilnærming til dette enn meg. Men likevel så ser jeg du har lagt inn to innlegg. Du spør ang noen spøkelser og hvorfor de befant seg i din nærhet - og så leser jeg dette innlegget. Da tenker jeg at det er vel ikke rart om du har ånder rundt deg hvis du bruker så mye tid og energi på å kontakte dem? Jeg tenker at det er kanskje så enkelt. Ikke at de vil deg noe, men at du har bedt dem om å komme.

Jeg har aldri påkalt ånder, og aner ikke hvordan det virker. Noen ganger har jeg nok mottatt noen meldinger fra den andre siden, men på en helt, totalt annen måte. Så mitt svar er ingen fasit - men når jeg leser det du skriver syns jeg det henger sammen og blir litt selvfølgelig.

Jeg er også skeptisk til dette med lyder og dyr som freser bak venninnen din, butikkelektronikk som slår seg av og på. Det er nok noe i meg som ikke tror på det. Så om jeg tar feil, eller hun lyver, eller hun innbiller seg ting, det er ikke godt å si. Er åpen for at jeg tar feil, jeg er bare av den oppfatning at et menneske som har slike opplevelser i flere uker, ikke hadde klart å holde seg unna psykiatrisk avdeling. Det ville vært som å leve i et mareritt, og jeg tror ikke det er noe som er dagligdags. Så beklager altså, men jeg tror ikke noe på det. :)
Antall ord: 266

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Kimmeline1
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 6
Startet: 22 Sep 2010 14:20
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Lokalisering: Austmarka/Hedmark

Re: Ouija, Auto Writer, Tarot... noen erfaringer?

Innlegg av Kimmeline1 »

Det andre innlegget mitt er noe jeg skrev for ca 5 år siden... Og den tiden drev jeg ikke med noe annet enn å være interrisert i den åndelige verden:)
startet først med det paranormale, Paganism, Ouija, Tarot o.l. i år;)
jeg leser, leser og leser om disse emnene, bruker INGEN negativ energi i noe.. Bare positive tanker i det jeg gjør.

Når det gjelde min veninne, så har jeg vært med henne da barn og dyr reagerer med redsel og frykt bak henne...
Jeg selv trur hun er ett av ondskapens barn, som ikke gjør verden ondskapsfull og gjør alle vondt, men som har kontakt og blir forfulgt av det mørkeste, uansett hvor hun beveger seg, vet de alltid hvor hun er.
Hun bryr seg ikke mye om dette, siden hu har levd med dette hele livet. :mozilla_laughing:

Atmi skrev:Jeg har nok ingen råd, du har en helt annen tilnærming til dette enn meg. Men likevel så ser jeg du har lagt inn to innlegg. Du spør ang noen spøkelser og hvorfor de befant seg i din nærhet - og så leser jeg dette innlegget. Da tenker jeg at det er vel ikke rart om du har ånder rundt deg hvis du bruker så mye tid og energi på å kontakte dem? Jeg tenker at det er kanskje så enkelt. Ikke at de vil deg noe, men at du har bedt dem om å komme.

Jeg har aldri påkalt ånder, og aner ikke hvordan det virker. Noen ganger har jeg nok mottatt noen meldinger fra den andre siden, men på en helt, totalt annen måte. Så mitt svar er ingen fasit - men når jeg leser det du skriver syns jeg det henger sammen og blir litt selvfølgelig.

Jeg er også skeptisk til dette med lyder og dyr som freser bak venninnen din, butikkelektronikk som slår seg av og på. Det er nok noe i meg som ikke tror på det. Så om jeg tar feil, eller hun lyver, eller hun innbiller seg ting, det er ikke godt å si. Er åpen for at jeg tar feil, jeg er bare av den oppfatning at et menneske som har slike opplevelser i flere uker, ikke hadde klart å holde seg unna psykiatrisk avdeling. Det ville vært som å leve i et mareritt, og jeg tror ikke det er noe som er dagligdags. Så beklager altså, men jeg tror ikke noe på det. :)
Antall ord: 416
Do what you will, as long it harms none:)
Remember; 3 times good and 3 times bad;D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

Re: Ouija, Auto Writer, Tarot... noen erfaringer?

Innlegg av Nephandi »

Hva mener du med et lyst Ouija brett? Fargen på det spiller ikke egentlig så veldig stor rolle, et Ouija brett er et Ouija brett, symboler på det kan ha noe å si, men fargen det er malt i er ubetydelig. Ouija er bare et redskap, det er hvem du snakker med og hvordan du oppfører deg med det som avgjør hva slags opplevelse du får.

Nå hvis du har en veninne du kaller ondskapens barn hvorfor driver du med Åndelige aktiviteter med henne? Nå det du beskriver med din veninne høres ikke ut som en besettelse som betyr at en Ånd tar bolig i en person, og som er kanske skjelden og mer som om en Ånd som bare har følgt med over og er tiltrukket av henne, noe som lett kan skje når man kontakter Ånder og som kan være ubehagelig men som skjelden er farlig. Hvorfor tror du at hun er besatt av Satan? Hva får deg til å tro at Ånden hun har kontakt med er en Bibelsk ond Gud og ikke bare hennes gamle onkel Ole fra Toten eller en tilfeldig Ånd som fant henne motagelig nok til å forsøke å få kontakt med?

Nå det finnes ingen ekte Ouija brett, det måtte i såfall være noen av orginalene solgt av Elijah Bond and Charles Kennard på 1800 tallet, men selv det stemmer ikke for lignende teknikker har vert brukt lenge, den tidligste referansen var en metode for automat skrift fra Kina som het fuji, den referansen kommer fra Song Dynastiet som var 1100 år før Kristus så metoden er ganske gammel. Riktignok ble ordet Ouija først brukt av William Fuld en ansatt av Kennard som utga de første Åndebrettene ved navn Ouija på 1900 tallet, etter litt krangel med Kennard om rettighetene til navnet, så et slikt tidlig brett kan vel også bli sett på som et ekte brett, men hvis du ikke går etter slik historie så er ingen Ouija brett mer ekte enn andre, du kan bruke bare papirlapper på et bord om du vil.

Nå i tilegg så mener jeg ikke å være stygg, men med måten du omtaler din veninne og virker temmelig så redd Ouija brettet så virker det som om jo du har negative tanker. Ouija i seg selv er ikke farlig, men jeg anbefaler at du lærer mer om de før du begynner å bruke det for ellers kan du lett skremme deg selv eller tiltrekke deg Ånder som bare synes det er gøy med uerfarene spiritister å drive ugang med.
Antall ord: 438
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
UnknownNor
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 13
Startet: 05 Jul 2011 12:30
12
Blitt takket: 1 gang

- Ouija, Auto Writer, Tarot... noen erfaringer?

Innlegg av UnknownNor »

Jeg har alltid lurt på det med Auto Writer ! :salute:

Er det farlig? :oops:

Men hvordan gjør man det? :P
Er det noe spesielt man må si eller noe for å få kontkt? :?

Kan man bruke vanlig blyant? :!:
Antall ord: 35

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Xelena
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 16
Startet: 17 Mai 2011 20:56
12
Kjønn (valgfri): Jinte'ama
Har takket: 1 gang

- - Ouija, Auto Writer, Tarot... noen erfaringer?

Innlegg av Xelena »

UnknownNor skrev:Jeg har alltid lurt på det med Auto Writer ! :salute:

Er det farlig? :oops:

Men hvordan gjør man det? :P
Er det noe spesielt man må si eller noe for å få kontkt? :?

Kan man bruke vanlig blyant? :!:
Dette har jeg også lurt veldig på, noen som vet? *-*
Antall ord: 47

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Ouija, Auto Writer, Tarot... noen erfaringer?

Innlegg av Nephandi »

Er det farlig? :oops:
Vanskelig spørsmål, det er som med å bruke Ouija, eller for den saken skyld chat programmer på internet, du snakker med noen du ikke nødvendigvis vet hvem er, og noen av de du møter kan være et problem, men stort sett så er ikke automatskrift farlig, men det kan være lurt å gjøre et beskyttelses rituale etter å ha drevet med det, bare for sikkerhets skyld.
Men hvordan gjør man det? :P
Er det noe spesielt man må si eller noe for å få kontkt? :?
Jeg bare sitter meg ned, stiller et spørsmål og skriver opp det første som faller meg inn, noen ganger så kommer nok svarene fra meg, mens andre ganger føles det som om de kommer fra noen andre, vær åpen og så er det en evne som langsomnt utvikler seg, ikke alle vil oppleve at pennenen bare går omrent av seg selv så fort man setter seg ned, de fleste av oss må trene. En annen ting man kan gjøre er å bare sitte med penn og papir i fanget mens man ser en film eller skravler med noen, bare la pennen gå og se om noen ord har dukket opp blandt skribleriene i ettertid når man har skrevet mens tankene har vert rettet mot noe annet.
Kan man bruke vanlig blyant? :!:
Jeg foretrekker nå en penn jeg da, men ja man kan bruke en helt vanelig blyant, redskapen spiller liten rolle, den som kanaliserer er deg ikke blyanten din. Noen folk vil imidlertid ha det lettere for å komme i rett sinstemning hvis de har en egen penn til slikt spirituelt arbeide, og over tid så vil jo et slikt okkult redskap få en spesiell energi over seg, så det å ha en egen penn til slikt kan hjelpe, men det er absolutt ikke nødvendig.
Antall ord: 312
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !