Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Spiritisme og ouijabrett- Ouija Brett Regler og framgangsmåtene

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

WhiteAngel
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 1
Startet: 01 Jun 2011 16:10
12

- Ouija Brett Regler og framgangsmåtene

Innlegg av WhiteAngel »

Hei :mozilla_smile: (for de som ikke gidder å lese alt er spørsmålet nederst)

jeg har akkurat fått intressen for spiritisme etter en tur med klassen til en gammel hytte som skolen eier langt oppe i skogen. noen av de lærerene som har vært oppe der har opplevd ting, blant annet min kontakt lærer som er der ganske ofte. han kunne fortelle om elever som hadde sett aniskter i et vindu fra loftet der INGEN bruker å være :shock: han har selv fortalt om ting han hadde sett når han kjørte opp til hytten alene, han fortalte om fakelsirkler og noen som lignet på kkk drakter som gikk rundt inne i sirkelen og han fortalte mye annet.

jeg, noen andre kamerater og en lærer prøvde spiritisme oppe på loftet, der vi hadde mange lys, et glass opp ned og alfabete. alle tok fingertuppene sine oppe på glasset og "lederen" stilte spørsmål men vi fikk aldri noe svar. :mozilla_frown:

men jeg har alltid hatt stor inntresse for overnaturlige ting, og jeg er veldig nyserig på dette. så jeg har bestemt meg at jeg skal prøve det igjen, bare denne gangen på en "proffisjonell" måte.

jeg har lest mye om reglene, som jeg selfølgelig er villig til å følge :mozilla_wink:
men jeg føler meg fortsatt litt usikker, for jeg har ikke funnet noe som gir en god forklaring på alt.
jeg er redd for å gjøre feil og at det kan faktisk få følger :mozilla_innocent:

derfor er lurer jeg å om noen kan gi men en god forklaring eller en link som kan fortelle meg framgangsmåtene (1,2,3 osv) og alle reglene når du bruker oujia brett.

Takker for svar :notworthy: :mozilla_smile:
Antall ord: 298

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

- - Ouija Brett Regler og framgangsmåtene

Innlegg av Heksepusen »

Hvis du søker litt så vil du nok finne det her inne et sted. Mener og huske at det står i en eller annen tråd her inne.
Lykke til og behandl det med respekt.
Antall ord: 37
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- - Ouija Brett Regler og framgangsmåtene

Innlegg av Nephandi »

Hvilke regler er det du har tenkt å følge? Det finnes ingen universelle regler på hvordan bruke Ouija brett, noen har funnet fremgangsmåter som fungerer for dem, men det betyr ikke at det vil fungere for alle. Jeg vil anbefale å være mindre opptatt av å høre på hva andre sine regler er og heller utvikle dine egene.

Jeg for eksempel setter meg bare ned med brettet, jeg stiller spørsmål og ser om jeg får svar, når jeg er ferdig så takker jeg Åndene for svarene jeg har fått enten jeg har fått noen elelr ikke, alltid lurt å være høfelig, så gjør jeg gjerne en renselse i tilefelle jeg har fått med noe energi som ikke skal være der.

Oh ja, en ting til, du vil gjøre feil, alle gjør feil, ikke vær redd hvis du passer på å beskytte deg så er det lite trolig at noe farlig vil skje. Lykke til.
Antall ord: 167
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Paranomia
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 663
Startet: 09 Jan 2009 15:12
15
Kjønn (valgfri): Jente
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 1 gang

- - Ouija Brett Regler og framgangsmåtene

Innlegg av Paranomia »

Utrolig. Driver med sånt i skoletiden/ i regi av skolen også nå. Skjønner ikke greia med å prøve sånt. Du blir bare skremt og får mareritt.
Antall ord: 30
"Du har retten til å forholde deg taus.
Alt du sier vil bli feilsitert og brukt i mot deg."

I'm a member of CSI: Can't stand idiots

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- - Ouija Brett Regler og framgangsmåtene

Innlegg av Nephandi »

Virkelig, du mener alle som driver med Ouija brett blir skremnte og får mareritt? Jeg har drevet med Spiritisme ganske lenge du, og aldri fått mareritt av det, kan det hende du er bitte, litte granne forutintatt her?
Antall ord: 40
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Paranomia
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 663
Startet: 09 Jan 2009 15:12
15
Kjønn (valgfri): Jente
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 1 gang

- - - Ouija Brett Regler og framgangsmåtene

Innlegg av Paranomia »

Nephandi skrev:Virkelig, du mener alle som driver med Ouija brett blir skremnte og får mareritt? Jeg har drevet med Spiritisme ganske lenge du, og aldri fått mareritt av det, kan det hende du er bitte, litte granne forutintatt her?
Jeg mener at det er utrolig at skolen driver med slik hjernevasking. Det er ikke noen ånder i ett brett uansett. Hvis det kan bli motbevist trekker jeg tilbake påstanden min. Frem til det er jeg fast bestemt på at ånder i ett brett ikke finnes. Utrolig at man snakker om Ouija-brett som man snakker om middagen sin, som om det er helt selvsagt at man skal drive med Ouija og få kontakt med ånder. Hvor mange tenåringer tror du ikke blir skremt av dette årlig?
Antall ord: 131
"Du har retten til å forholde deg taus.
Alt du sier vil bli feilsitert og brukt i mot deg."

I'm a member of CSI: Can't stand idiots

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- - Ouija Brett Regler og framgangsmåtene

Innlegg av Nephandi »

Så nå er det hjernevasking om noen driver med Ouija brett? Jeg er enig i at Ouija bett er vel ikke det jeg ville forvente fra skolen, ikke at jeg er i mot at en lærer leder elevene i et Åndelig prosjekt, imidlertid så har jeg på følelsen at en slik samling blir mer å leke med det enn noe annet så jeg vet ikke hvor positivet akkurat det er, men hjernevasking, det høres en smule paranoid ut du.

Det er ingen som har sagt at det er Ånder inne i et brett, det er sagt at man kan kontakte Ånder med et bredd, kansje du burde legge fra deg paranoiaen din og lære litt om temaet du utaler deg om.

Og hvis du har problemer med at det Åndelige blir snakket om som noe naturlig, da tror jeg du er på feil forum kjære deg, dette er et forum for paranormale fenomener, hva trodde du ville bli diskutert her?
Antall ord: 164
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Paranomia
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 663
Startet: 09 Jan 2009 15:12
15
Kjønn (valgfri): Jente
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 1 gang

- - - Ouija Brett Regler og framgangsmåtene

Innlegg av Paranomia »

Nephandi skrev:Så nå er det hjernevasking om noen driver med Ouija brett? Jeg er enig i at Ouija bett er vel ikke det jeg ville forvente fra skolen, ikke at jeg er i mot at en lærer leder elevene i et Åndelig prosjekt, imidlertid så har jeg på følelsen at en slik samling blir mer å leke med det enn noe annet så jeg vet ikke hvor positivet akkurat det er, men hjernevasking, det høres en smule paranoid ut du.

Det er ingen som har sagt at det er Ånder inne i et brett, det er sagt at man kan kontakte Ånder med et bredd, kansje du burde legge fra deg paranoiaen din og lære litt om temaet du utaler deg om.

Og hvis du har problemer med at det Åndelige blir snakket om som noe naturlig, da tror jeg du er på feil forum kjære deg, dette er et forum for paranormale fenomener, hva trodde du ville bli diskutert her?
Selvsagt er det bedre at en lærer "hjelper" dem med Ouija, fremfor at de gjør det alene og blir skremt alene. Men når det fører til at de driver med det alene, så er det ikke positivt.

Man KAN ikke kontakte ånder i ett brett når ånder mest sannsynligvis ikke finnes.

Paranormale fenomener, ja. Men kan man ikke diskutere det av den grunn? Syntes det blir feil at en sånn diskusjon går på meg som person. Har du noe i mot meg og det jeg tror så tar du det på PM.
Antall ord: 265
"Du har retten til å forholde deg taus.
Alt du sier vil bli feilsitert og brukt i mot deg."

I'm a member of CSI: Can't stand idiots

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- - Ouija Brett Regler og framgangsmåtene

Innlegg av Nephandi »

Jeg har opplevd Ånder mange ganger jeg og det er det veldig mange her som har, jeg vil si et det er veldig stor sansynelighet for at Ånders finnes. Jeg tror også at du ikke trenger å bekymre deg så mye for ungdommer som driver med Ouija, ungdommer tåler nemmelig mer enn du virker å tro.

Og igjen, det er ikke vaneligvis Ånder i et brett, det er det samme som å si at når du snakker med noen på telefonen så sitter de inni plast dingsen du har i hånden. Igjen å sette deg inn i konseptene du diskuterer ville gjort innleggene dine litt mer basert på informasjon heller enn frykt.

Jeg har ikke noe i mot deg som person, jeg svarer bare på inleggene du kommer med. Man kan gjerne diskutere Paranormale fenomener, men det du må huske på er at det er mange her som lever med disse fenomenene dag inn og da ut enten du tror på det eller ikke, så du må nok finne deg i at noen av oss omtaler slike fenomener som helt naturlige.
Antall ord: 180
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Paranomia
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 663
Startet: 09 Jan 2009 15:12
15
Kjønn (valgfri): Jente
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 1 gang

- - - Ouija Brett Regler og framgangsmåtene

Innlegg av Paranomia »

Nephandi skrev:Jeg har opplevd Ånder mange ganger jeg og det er det veldig mange her som har, jeg vil si et det er veldig stor sansynelighet for at Ånders finnes. Jeg tror også at du ikke trenger å bekymre deg så mye for ungdommer som driver med Ouija, ungdommer tåler nemmelig mer enn du virker å tro.

Og igjen, det er ikke vaneligvis Ånder i et brett, det er det samme som å si at når du snakker med noen på telefonen så sitter de inni plast dingsen du har i hånden. Igjen å sette deg inn i konseptene du diskuterer ville gjort innleggene dine litt mer basert på informasjon heller enn frykt.

Jeg har ikke noe i mot deg som person, jeg svarer bare på inleggene du kommer med. Man kan gjerne diskutere Paranormale fenomener, men det du må huske på er at det er mange her som lever med disse fenomenene dag inn og da ut enten du tror på det eller ikke, så du må nok finne deg i at noen av oss omtaler slike fenomener som helt naturlige.
Ungdommer tåler mer enn jeg virker til å tro? Litt på viddene kanskje? :lol:
Antall ord: 195
"Du har retten til å forholde deg taus.
Alt du sier vil bli feilsitert og brukt i mot deg."

I'm a member of CSI: Can't stand idiots

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- - Ouija Brett Regler og framgangsmåtene

Innlegg av Nephandi »

Ikke egentlig du, du virker veldig bekymret for at ungdommer som driver med Ouija skal bli redde, og jeg sier at det behøver du ikke å være, for ungdommer tåler mer enn du tror, det er et direkte tilsvar på hva du sier, men du er kanskje litt forvirret over hva du selv har skrevet i tidligere poster?
Antall ord: 60
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- - Ouija Brett Regler og framgangsmåtene

Innlegg av Isan »

Paranomia skrev:Hvor mange tenåringer tror du ikke blir skremt av dette årlig?
Det er vel helst fordi de forventer å bli skremt, vel? Det er ingen grunn til å tro at det skulle være noen faktisk grunn til å bli skremt - enten det nå skulle være slik at det er mulig å kommunisere med noe åndelig, eller om det bare er tull.
Antall ord: 62
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- - Ouija Brett Regler og framgangsmåtene

Innlegg av Nephandi »

Ingen jeg har vert bortig når jeg var jentunge ble egentlig skremnt av slikt, noen ble god skremnt om det blir riktig begrep, de ville bli skremnt men ble ikke værre skremnt enn de ville selv, litt av grunnen til at jeg aldri var med på å drive med Ouija for mine venner når jeg var tenåring selv om de gjerne ville ha meg med siden de viste jeg drev med slikt, for dem var det som oftest en lek alla spøkelseshistorier rundt bålet når man er på telttur.

Min mor viste om noen som ble veldig skremnt en gang så selvfølgelig skjer det, men det er mye som kan skikkelig skremme en, de fleste gangene tenåringer leker med Ouija så skjer det absolutt ingen ting siden det kreves litt konsentrasjon og skills å få det til, og skulle de få kontakt med noe så er vaneligvis slik kontakt ganske vennelig, det er veldig, veldig skjelden at man får kontakt med noe fientelig.
Antall ord: 171
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !