Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Spiritisme og ouijabrettOuija gruppe

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

Ouija gruppe

Innlegg av Nephandi »

Hei

Jeg har lyst til å starte en Ouija gruppe. Jeg bor på Sotra rett utenfor Bergen, det går bra med busser til å fra her så det er ikke vanskelig å komme hit i fra mesteparten av Bergens området. Jeg tenkte vi kunne møtes en gang i måneden eller så hvis noen er intereserte, ha en seanse med Ouija brett og så spise litt god mat etterpå, jeg er ikke så verst med gryteretter om jeg så får si det selv, dette vil gi oss tid til å snakke om seansen etterpå og opplevelsene rundt den samnt at å spise hjelper til å jorde oss etter Åndelig arbeid.

Jeg er ute etter intil fem personer, dette er av to grunner. A det ent praktiske at spisebodet mitt som er det eneste stedet i huset egnet til slikt har seks stoler og B jeg tror det blir ganske kaotisk med flere. Poenget vil da være at en er sekretær og skriver opp svar og de andre bruker brettet, sekretær rollen får gå på rundgang. Jeg har ikke noe krav om tidligere erfaringer, men jeg har som krav at medlemmer av denne gruppen greier å ta Ouija seriøst, det er ikke ment som et leketøy, jeg vil også helst si at jeg ikke vil ha med noen under 18. Dette er ikke fordi jeg ikke synes folk under 18 bør være involvert i det Åndelige, men mange blir redde av Ouija selv om det ikke er noe mer farlig enn annet Åndelig arbeid og jeg vil helst ha en voksen gruppe. Medlemmer av gruppen må også kunne respektere hverandre, plus at selv om jeg ikke forventer at møtene i seg selv holdes hemmelig så forventer jeg at hvis det kommer frem noe personelig informasjon rundt en i gruppe, eller noe generelt som gruppen ikke synes skal spres så snakker man ikke om det, det er viktig å respektere folk sitt privatliv når man jobber med det Åndelige.

Jeg mener at hvis det er noen interesse for dette så bør vi møtes en gang først før vi har noen seanse og jobbe ut noen felles regler. Det finnes ingen universelle Ouija regler, men for at alle skal være komfortable med det vi driver med så bør gruppen ha noen kjøreregler, jeg mener også vi bør lage en liste over spørsmål som ikke skal stilles siden mange Spiritister har disse, jeg for eksempel vil ikke spørre om døden, jeg er Transhumanist og jeg har ikke tenkt å dø noen sinne, men hvis jeg nå skulle mislykkes med mitt arbeid, bank i bordet, så vil jeg ikke vite om det.

Så hvis noen er intreserte i å være med på denne gruppen eller har noen spørsmål så enten PM meg eller post til denne tråden. Jeg snakker egentlig her bare om en gruppe med folk som kanskje kan bli gode venner som møtes en gang i blandt for å drive med Ouija siden dette er en kust som fungerer bedere når man er flere.
Antall ord: 522
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kiara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 485
Startet: 29 Apr 2010 12:46
13
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
Har takket: 560 ganger
Blitt takket: 128 ganger

- Ouija gruppe

Innlegg av Kiara »

Jeg ville vært med! Men bor jo ikke i nærheten, desverre.. :cry: Håper du får satt ihop en fin gruppe. :)
Antall ord: 23

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 12 Aug 2006 20:33
17
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

- Ouija gruppe

Innlegg av Diffusa »

Enig med Kiara :)

Hvis du får til denne gruppen, kan ikke du da legge inn et sånn bittebittebitte lite referat fra seansene her inne? Pleeeace!! Altså ikke sånn privat info å greier da selvsagt, og selvsagt med godkjenning fra resten av gruppa.

Det hadde vært så spennende å lese, og kanskje til og med lærerikt for mange av oss andre her inne. Det er jo ikke mye om slikt fra seriøse folk her inne, her er det jo stort sett bare sånn fjortisshysteri når det gjelder ouija. Sorry hvis noen blir fornærmet men det er jo sant da 8-[
Antall ord: 105
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.php

Pssst, spis og vær glad!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Ouija gruppe

Innlegg av Nephandi »

Takker for det, ja jeg håper jeg får samlet en gruppe, kunne være skikkelig koselig med noen å jobbe sammen med.

Jeg kan godt legge ut referat hvis jeg får til en gruppe og de godtar det. Skal du ha referat av middagen med oppskrift også? :P
Antall ord: 49
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 12 Aug 2006 20:33
17
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

- - Ouija gruppe

Innlegg av Diffusa »

Nephandi skrev:Takker for det, ja jeg håper jeg får samlet en gruppe, kunne være skikkelig koselig med noen å jobbe sammen med.

Jeg kan godt legge ut referat hvis jeg får til en gruppe og de godtar det. Skal du ha referat av middagen med oppskrift også? :P

Hehe, hvorfor ikke, gode oppskrifter får en jo aldri nok av. Men den delen passer kanskje bedre i en egen tråd da :lol:

Håper du får det til og at de godtar det jeg, det hadde hvertfall vært veldig givende :mozilla_smile:
Antall ord: 97
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.php

Pssst, spis og vær glad!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Ouija gruppe

Innlegg av Nephandi »

Jeg tenkte å føre en logg på møtene så vi får se hvilke deler av den som alle kan bli enige om å dele, men dog jeg trenger noen medlemmer først.
Antall ord: 33
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- Ouija gruppe

Innlegg av Moonstone »

Jeg hadde definnetivt blitt med om jeg hadde bodd nærme nok.
Det må da finnes NOEN her i det område?
:coffe2
Antall ord: 22
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Ouija gruppe

Innlegg av Nephandi »

Jeg håper det, jeg får bare være tolmodig, hvis dette er riktig for meg nå så vil jeg nok finne noen å starte en gruppe med, og hvis ikke så får jeg prøve igjen litt senere. Jeg tente jeg skulle søke på Geia forumet også om jeg ikke fikk noen treff her.
Antall ord: 57
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 12 Aug 2006 20:33
17
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

- Ouija gruppe

Innlegg av Diffusa »

Tenkte å dra denne opp slik at den er synligere for de som bor i området ditt som ikke har fått den med seg ennå :D
Antall ord: 26
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.php

Pssst, spis og vær glad!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Ouija gruppe

Innlegg av Nephandi »

Tusen takk, hyggelig gjort av deg. :D :like
Antall ord: 7
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 12 Aug 2006 20:33
17
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

- Ouija gruppe

Innlegg av Diffusa »

Bare hyggelig! Har jo veldig lyst til at du skal få til dette :D
Antall ord: 13
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.php

Pssst, spis og vær glad!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Ouija gruppe

Innlegg av Nephandi »

Takk igjen, jeg får se hvordan det går, jeg har ikke funnet noen intereserte i nærheten ennå, men jeg regner med at hvis jeg er tolmodig så skjer det sikkert før eller senere.
Antall ord: 37
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 12 Aug 2006 20:33
17
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

- Ouija gruppe

Innlegg av Diffusa »

Japp, og det hjelper sikkert å dra tråden opp i ny og ne :)
Antall ord: 13
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.php

Pssst, spis og vær glad!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Ouija gruppe

Innlegg av Nephandi »

Jupp det gjør det. :D
Antall ord: 5
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Perle
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 37
Startet: 05 Sep 2011 00:37
12
Kjønn (valgfri): Pige
Lokalisering: Bergen
Blitt takket: 5 ganger

- Ouija gruppe

Innlegg av Perle »

Hei der.
Jeg kunne tenke meg å henge meg på... Men ønsker helst å starte som en sekritær... også se om jeg vil prøve meg på brettet ettehvert.
Selv om jeg også må nevne at det er bedre å bruke diktafon (noe jeg også tilfeldigvis har ).

Jeg har prøvd dette (jævelskapet) før... og har dyp respekt for det.
Kunne tenke meg å bli mer kjent med deg og gruppen, også faller sikkert ting naturlig.
Men jeg er veldig av den holdning at ting skal gjøres av en grunn, ikke for underholdningens skyld.
Men ja, det er sikkert sånn som en finner ut sammen:)

Jeg bor i bergen sentrum iallfall, så er ikke langt vekk.


Jeg er forresten vann, dersom det skulle være av betydning:)
Antall ord: 128
Kanskje vi må åpne øynene enda en gang for å virkelig se...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links