Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Spiritisme og ouijabrettPrøve spiritisme eller ouija?

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

marimelle
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Startet: 21 Okt 2011 23:55
12
Har takket: 1 gang

Prøve spiritisme eller ouija?

Innlegg av marimelle »

Heisann! :mozilla_smile:

Vi er to jenter på 16 som er veldig nysgjerrige på det vi har hørt heter spiritisme. Vi har prøvd det på skolen med masse andre jenter en gang, og glasset flyttet seg liksom men vi har lyst til å prøve det bare vi to for å se om det faktisk funker.

Men vi har hørt så mange ''skrekk'' historier om dette, og er litt usikre på om det er noe særlig smart. Vi har tenkt til å gjøre det i rommet mitt, om det er smart eller ikke fordi i huset mitt skjer det ting som det ikke går ann å forklare på andre måter enn at det må være noe paranormalt, og det ikke så rart siden faren min døde her.

Men vi trenger tips på hvordan vi skal lage et spiritisme brett eller ouija bord av papir, siden vi ikke har ouija bord.

Hadde også satt veldig stor pris på svar på noen av disse spørsmålene:
1. Hvordan starter vi en sånn seanse på en trygg måte?
2. Hvordan avslutter vi seansen på en trygg måte?
3. Hva er greit å spørre om hvis vi får kontakt, og hva er det vi absolutt ikke må spørre om?
4. Noen som har noen spennende historier om dette? fortell?? :)
5. Kan det være farlig?
6. Kan det få noen konsekvenser bortsett fra at vi blir redde? I såfall, hvilkene?

Takk for gode svar på forhånd :mozilla_wink:
Antall ord: 257

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_The Wolf

- Prøve spiritisme eller ouija?

Innlegg av Slettet_The Wolf »

Hvis jeg var deg ville jeg ikke gjort det hjemme. Det kan bli litt skummelt.
Du burde uansett tenke deg godt om før du starter.

Hvis dere absolutt skal gjøre dette må dere vise respekt og være veldig høflige.

Ikke stol på alle svarene dere får. Noen kan tulle med dere.

Jeg tror ikke at det er farlig å gjøre dette, men dere kan få kontakt med "lavere energier" og de er ikke til å stole på. Disse kan synes det er morsomt å skremme dere litt ;) Ellers så tror jeg at de disse skrekkhistoriene er mest at de som har holdt på med dette har skremt hverandre opp, de har ikke helt visst hva de drev med og kan ha fått psykiske problemer.
Antall ord: 128

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Prøve spiritisme eller ouija?

Innlegg av Lilja »

The Wolf skrev:Jeg tror ikke at det er farlig å gjøre dette, men dere kan få kontakt med "lavere energier" og de er ikke til å stole på. Disse kan synes det er morsomt å skremme dere litt ;) Ellers så tror jeg at de disse skrekkhistoriene er mest at de som har holdt på med dette har skremt hverandre opp, de har ikke helt visst hva de drev med og kan ha fått psykiske problemer.
:like


Et lite tips til trådstarter: (Velkommen hit, forresten!) Lenger opp på siden er det en knapp som heter "Søk". Søker du på Ouija får du over 1600 treff:
https://www.paran.no/forum/phpbb3/searc ... t=S%C3%B8k
Så har dere litt lesestoff mens dere venter på ferske svar ;)

Mvh Lilja
Antall ord: 132

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- Prøve spiritisme eller ouija?

Innlegg av Moonstone »

Om dere ikke har et dypere motiv enn at ungdommer skal "ha det gøy" eller fordi det er "skremmende" så er det ikke mange som gidder å hjelpe dere her med tips om hvordan dere skal gå frem.
Det er et seriøst vertøy man kan bruke for å nå den Metafysiske delen av virkeligheten, for kommunikasjon med Naturkrefter, avdøde menneskers energier osv, ikke for moro skyld.

Om dere gir et genuint motiv, så kanskje det er noen som vil seriøst hjelpe dere.
Lykke til :coffe2
Antall ord: 87
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
marimelle
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Startet: 21 Okt 2011 23:55
12
Har takket: 1 gang

- Prøve spiritisme eller ouija?

Innlegg av marimelle »

Altså, vi vil ikke gjøre det for at det ''gøy'', for jeg tror virkelig på sånt og at det er mye mer mellom himmel og jord enn det vi vet om, og vet vel at dette er noe som bør tas serriøst og ikke brukes som en slags ''lek''.

Derfor jeg vil prøve dette er først og fremst for å se om det fungerer, og fordi jeg vil ha kontakt med faren min som døde for seks år siden, jeg savner han utrolig mye og har mange ting jeg gjærne vil si til han og spørre om. Det er absolutt ikke for morro skyld selv om det kanskje hørtes litt sånn ut. : )
Antall ord: 123

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

- Prøve spiritisme eller ouija?

Innlegg av Heksepusen »

De over meg har vel tordent nok at det ikke er en lek dette her.
Men uansett om dere velger og prøve eller ikke så syns jeg dere skal være forsiktige og vis respekt for det som kommer igjennom, det er ikk alltid den ånden dere vil ha kontakt med kommer men en helt annenen så hvis normal folkesikk så går det nok bra.

Var trist og lese om faren din og det savnet du har, men jeg tror helt æligtalt ikke Spiretisme og ouija er det rette for og løfte på savnet og si alt som er usakt.
Jeg tror nok heller det er enkler og ta seg en stille stund alene og heller snakke rett ut i løselluften og si ting som man føler, hvis ånden hans forsatt er med deg så vil han høre deg uansett om du får svar er noen annet.
Må huske det at det er ikke alltid ånden vil svare på ting vi levende spørr om.
Men uansett masse lykke til videre.
Antall ord: 178
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Prøve spiritisme eller ouija?

Innlegg av Nephandi »

La meg først si at dette ikke er en lek, skal dere bruke Ouija så sørg for at dere tar det alvorlig, hvis dere vil fnise og ha litt skrekk morro lei en skrekkfilm. Ouija er interesant men metoden og Åndene må vises respekt. Nå til spørsmålene deres.
1. Hvordan starter vi en sånn seanse på en trygg måte?
Jeg vil anbefale at dere ser for dere at dere er omgitt av en boble av hvitt lys, forestill dere at inne i denne boblen kan ikke noe negativt komme. Visualiser at boblen vokser til å til slutt omfatte hele huset. Jeg vil også anbefale dere at dere snakker sammen om hva dere vil spørre om og er trygge på hverandre før dere starter.
2. Hvordan avslutter vi seansen på en trygg måte?
Takk Åndene for at de snakket med dere, enten dere føler at dere fikk kontakt eller ikke. Så se for dere at dere lukker en dør over brettet. Pakk det sammen og legg det bort. Nå gjø en beskyttelse på dere selv. Gjør samme øvelse som jeg fortalte dere om over men se for dere at den rensende hvite boblen som bare tilater godhet å være inne i seg pakker seg rundt hver enkelt av dere og blir en del av huden deres. år dere har gjort dette så anbefaler jeg at dere spiser litt, helst noe sundt men hva som helst går greit, dette hjelper til å orde dere og er bra å gjøre etter Åndelig arbeid.
3. Hva er greit å spørre om hvis vi får kontakt, og hva er det vi absolutt ikke må spørre om?
Dere kan spørre om stort sett hva som helst men ikke ta alle svar som god fisk, skriv dem opp men ikke regn med at alt stemmer, dere aner ikke noe om motivasjonene til Åndene dere snakker med. Dere bør ikke spørre om noe dere ikke har lyst til å vite, som for eksempel har foreldrene mine noen sinne vert utro, når kommer jeg til å dø og så videre, bare ikke gå dit. I tilegg bør spørsmål være sakelige, dette har med respekt å gjøre, ikke spørr om fjollete ting. Tenk deg om noen stoppet deg på gaten og bare spurte deg om tull, da hadde du blitt ganske irritert ganske fort. Still sakelige spørsmål om ting som ikke er skremmende og som du virkelig ønsker å vite. I tilegg alt etter som din egen moral kan det være lurt å undgå spørsmål som krenker andre folk sitt privatliv.
4. Noen som har noen spennende historier om dette? fortell?? :)
Jeg har opplevd en del ting men jeg tror jeg skal ta det i en annen tråd for å holde svarene mine her sånn nogen lunde til saken. Jeg har fått kontakt med Ånder via Ouija og det er alltid spennende.
5. Kan det være farlig?
Alt kan være farlig, men sansyneligheten for at noe mer negativt enn at dere blir redde eller får litt uro i huset er usansynelig. Men ja det er Ånder der ute som er mektige nok til å skade dere skikkelig, men de fleste av disse er ikke interesert i, og jeg mener ikke noe misrespekt her, skolejenter som driver med Ouija brett. En ting som kan være farlig imidlertid er om dere tror blindt på Åndene så kan dere hvis dere får kontakt med en negativ en bli snudd mot deres venner. Ånden kan si at veninnen deres røver å stjele kjæresten din og andre slike ting uten at det stemmer, men så sant dere tar all informasjon dere får med en klype salt er sansyneligheten for at dere havner i fare med Ouija veldig, veldig lav.
6. Kan det få noen konsekvenser bortsett fra at vi blir redde? I såfall, hvilkene?
Hvilke konsekvenser kan det ha å ta kontakt med noen som helst, Ånd eller fysisk? Selvfølgelig kan Ouija ha konsekvenser, alle ting har konsekvenser og det er umulig å gi dere en liste over dem alle. Dere kan ende opp med en Ånd i huset, dere kan bli tappet for energi dere kan få en dyp Åndelig opplevelse som forandrer dere for alltid det er så mange ting som kan skje, men Ouija brett kommer ikke med en bivirknings liste, dette er snakk om et redskap for komunikasjon med andre vesener med alt det kan bringe med seg på godt og på vondt.
Antall ord: 763
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
marimelle
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Startet: 21 Okt 2011 23:55
12
Har takket: 1 gang

- Prøve spiritisme eller ouija?

Innlegg av marimelle »

Tuusen takk for et kjempebra svar!! :)

Jeg og venninnen min prøvde, vi satt ganske lenge og spurte om det var noen til stede og plutselig flyttet det seg til ja.. Så spurte vi om det var ok at vi stilte spørsmål, og det flyttet seg ikke så da antok vi at det var et ja. Vi prøvde å spørre om litt andre ting, men det flyttet seg bare litt hit og dit så vi klarte ikke å finne ut hva det ble til, så jeg var ikke heelt overbevist på at vi hadde fått det til. Men så spurte jeg om den kunne flytte glasset til den bokstaven jeg tenkte på og hadde skrevet ned på arket. Jeg skrev ned en T uten at venninna mi fikk se, jeg blindte igjen øyene, holdt på glasset og tenkte på bokstaven, og da flyttet den seg til T! Men ingenting av dette ga noe særlig mening, så vi avsluttet.

Neste gang jeg skal prøve noe sånt, hvis det blir noen nestegang da, så skal jeg prøve å gjøre som du skrev over her :)
Antall ord: 189

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Prøve spiritisme eller ouija?

Innlegg av Nephandi »

Jeg er glad du likte svaret. Ofte kommer ikke Åndene helt igjennom eller de har bare ikke lyst til å svare. Jeg satt med Ouija på et tidspungt og så fikk jeg bare go away, og når Åndene ikke virker itreserte så er det bedere å avslutte og ikke irritere dem. Tenk på det som å slege på folk sine dører, de fleste er ok med om man ringer på og spørr, men hvis man ikke går når huseieren ikke viser interesse eller ber en om å gå så blir den man ringer på hos ofte irriterte, det er ofte det samme med Ånder.
Antall ord: 105
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
FreeZeMan
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 9
Startet: 27 Nov 2005 16:59
18
Blitt takket: 1 gang

- - Prøve spiritisme eller ouija?

Innlegg av FreeZeMan »

marimelle skrev:Tuusen takk for et kjempebra svar!! :)

Jeg og venninnen min prøvde, vi satt ganske lenge og spurte om det var noen til stede og plutselig flyttet det seg til ja.. Så spurte vi om det var ok at vi stilte spørsmål, og det flyttet seg ikke så da antok vi at det var et ja. Vi prøvde å spørre om litt andre ting, men det flyttet seg bare litt hit og dit så vi klarte ikke å finne ut hva det ble til, så jeg var ikke heelt overbevist på at vi hadde fått det til. Men så spurte jeg om den kunne flytte glasset til den bokstaven jeg tenkte på og hadde skrevet ned på arket. Jeg skrev ned en T uten at venninna mi fikk se, jeg blindte igjen øyene, holdt på glasset og tenkte på bokstaven, og da flyttet den seg til T! Men ingenting av dette ga noe særlig mening, så vi avsluttet.

Neste gang jeg skal prøve noe sånt, hvis det blir noen nestegang da, så skal jeg prøve å gjøre som du skrev over her :)
Har selv brukt spiritisme siden jeg var kanskje rundt 8 år. Har selv hørt mange skremselshistorier rundt det, men sliter selvsagt med å tro på det siden jeg selv har aldri opplevd noe skremmende med det gjennom de 20 årene som nå har gått, hehe...

Vi laget som sagt vårt eget brett, med alle bokstavene, tallene og skrev inn ja og nei i midten ved siden av sirkelen vi laget der vi plasserte glasset.

Med det å kunne få kontakt kan kanskje ha noe med sin egen tro å gjøre, for jeg vet vi får kontakt. For vi som bruker det kanskje rundt 5-6 ganger i året får alltid kontakt. Men den ene gangen jeg ville teste det ut med 2 andre som ikke trodde på det, så klarte vi ikke å få kontakt, og de selv flyttet glasset bare for morroskyld, lett å kjenne at en annen flytter på det, hehe...

Glasset beveger seg alltid i en sirkelform, om det er grunnet at alle bokstavene og tallene er oppsat som en sirkel vet jeg ikke, men det er det jeg er oppvokst med. Det eneste vi gjør før vi selv starter en kontakt er å si; "Kan vi få kontakt med 'Navnet'" (+ tenner ett lys, blir jo mer koselig da ;)). Bruker nesten alltid å ta kontakt med enten noen i familien eller venner. Og synes selv at det er meget artig å holde på med det, selv om det meste som blir sagt er feil (nesten alt med tid og rom). Har en person som skriver ned alt, og 2-3 andre som holder på glasset.

Har selvsagt en stor respekt for det, og mener selv at det er en god måte for å ta en siste farvell til de avdøde på. Men har fått høre at man bør vente en liten stund først før du søker kontakt med de.
Antall ord: 510

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Prøve spiritisme eller ouija?

Innlegg av Nephandi »

Jeg tror at det kan være en ide og vente en liten stund før man søker kontakt med en avdød, jeg tror at mange som nylig er døde trenger en god stund for å venne seg til sin nye eksistens. Jeg tror også det at, og jeg har ikke negative holdninger eller opplevelser med Ouija, så kan man huske at det er ikke alltid at man har kontakt med tante Kristine selv om det er personen man har kallet på. Men ja så lenge man er forsiktig så er Ouija et flott redskaå. Jeg vet ikke om jeg anbefaler det for 8 åringer, men ellers så synes jeg posten din var veldig flott. :like
Antall ord: 118
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mei987
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 127
Startet: 24 Des 2011 09:35
12
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Vestlandet
Blitt takket: 19 ganger

- Prøve spiritisme eller ouija?

Innlegg av Mei987 »

Vell jeg har vært borti nett ouija. Når jeg var litt yngre dette skremte meg fordi jeg merket fort at det var "noe" som flyttet på data musa, jeg prøvde det sammen med en veninne når jeg var 16. Da hadde vi begge hånda på data musa og den bevegde seg etter at vi hadde stilt spørsmålet.

Men jeg har bestemt meg for å holde holde meg borte fra Ouija (Oui = Ja på fransk. Ja = I denne sammen hengen Ja på tysk. ) Eller Jaja brett, det føles ikke riktig for meg å bruke det heller, selv om en veninne spurte meg rundt Mai for noen år tilbake. Om jeg kunne hjelpe henne å få kontakt med en nett kompis som hadde tatt selvmord. Klart jeg hadde lest mye opp på akkurat dette før hun spurte meg. Og jeg måtte forsikre meg om at hun forsto alvoret i hele situasjonen.

Jeg aksepterte det å hjelpe henne få kontakt med ham. Så det ble en overnatting hos henne, den kvelden vi skulle ha det. Vi hadde tent lys for å lage et skjold, så ingen uvedkommende skulle forstyrre seansen. Siden vi begge hadde evner sa hun klart i fra når han var tilstede, jeg som "mediumet" mellom de to. Ble ganske sterkt når han la seg inntil armen hennes og begynnte å stryke håret. Hun begynnte å gråte når hun merket at han var der, men han fikk sagt at han skulle passe på henne en stund til. Etter på takket jeg for at han ville komme og at han kunne reise tilbake.

Etter på skrudde vi på lampa i rommet og blåste ut lysene for å "lukke beskyttelsen". Siden han hadde dratt, etter på drakk vi en kopp hver med varm sjokolade og snakket ut om hvordan hun hadde opplevd det.


Dette skjedde jo for noen år tilbake men allikevel. Det er ikke noen hvem som helst bør stikke nesa si borti. Grunnen til at så mange Jaja brett har gått av hengslene er fordi at de som bruker dem ikke har lukket brettet ordentlig. Dette fører til at portene til den neste verden er halveis åpne slik at lumske ånder kan slippe igjennom og feste seg på de som var tilstede.
Antall ord: 382
part shaman, part seer, part herbalist, part spiritual healer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Prøve spiritisme eller ouija?

Innlegg av Nephandi »

Hvorfor skremnte det deg at denne data musa beveget på seg? Var det truende på noen måte? Jeg bare spørr fordi ofte virker folk å bli livredde for paranormale fenomener uten at det egentlig er en god grunn til det. Jeg ser en mann som går i gangen i leiligheten min ganske ofte og folk sier, jamen da må du jo bli livredd, jeg sier nei hvorfor skulle jeg det, jeg ser en gammel mann og bare vandrer rundt, hvorfor skulle det være truende på noen måte?

Hvis du føler at Ouija ikke er for deg så er det nok ikke det. Menman bør huske at det er ikke noe forskelligfra andre måter å kontakte ånder på, om man ikke avslutter det man driver med skikkelig med de metodene også så kan de tiltrekke seg uvedkommende ånder som kan skape problemer eller tappe en for krefter og så videre. Det høres jo ut som opplevelsen med denne data vennen til veninnen din var positiv dog.
Antall ord: 172
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links