Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Spiritisme og ouijabrettTrenger hjelp! Ouijabrett!!

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Johann.A
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 24 Nov 2011 16:10
12

Trenger hjelp! Ouijabrett!!

Innlegg av Johann.A »

Vi er tre gutter som har mistet en god venn i sommer. Vi savner han veldig og har lyst til og kontakte han via et Ouijabrett.. Vi vet ikke om dette er en god ide, og om vi kan komme i kontakt med "feil" ånder, eller i værste fall demoner. Vi har veldig lyst til og kontakte han, men vi vet ikke om vi tørr.. Savnet vårt blir veldig lettet hvis vi får kontakt med han! :(
HVA skal vi gjøre? Vi er åpne for kritikk!

MVH, tre 17år gamle gutter.
Antall ord: 96

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Divine Spirit
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 475
Startet: 18 Nov 2009 19:13
14
Kjønn (valgfri): Far
Lokalisering: Skien
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 44 ganger

- Trenger hjelp! Ouijabrett!!

Innlegg av Divine Spirit »

Glem dette med Ouijjabrett. Dere får ganske garantert ikke kontakt med den dere ønsker uansett. Det å "leke seg" med denne type åndelighet er ikke for amatører. Og erfarne trenger ikke dette brettet. Med andre ord, bare tull. La det gå litt mer tid før dere evnt ønsker kontakt med vennen deres, vedkommende gir beskjed til dere uansett om vedkommende ønsker kontakt.

Prøv heller en god guidet meditasjon, dere finner slike som MP3-filer på nett, gratis. Det er ikke lov å reklamere her inne, men jeg regner med at dere finner om dere googler litt på gratis meditasjon. Dere kan gjøre dette sammen, med intensjon om å treffe vennen deres. Og så kan dere diskutere opplevelsen etterpå.
Antall ord: 120
...Det skrevne ord er bare et rykte. Kun selvopplevde ting er sannhet...
http://www.divine-spirit.no

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Johann.A
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 24 Nov 2011 16:10
12

- Trenger hjelp! Ouijabrett!!

Innlegg av Johann.A »

Vi gjør ikke dette for moro skyld. Vi gjør dette i håp om og faktisk få kontakt med den avdøde vennen vår. Er dette farlig eller ikke? Eller burde vi bare gi opp..
Antall ord: 38

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Trenger hjelp! Ouijabrett!!

Innlegg av Lilja »

Jeg mener at det ikke er farlig, bare unødvendig. Ouija-brett fungerer ikke som en telefon over til den andre siden...

Jeg forstår at dere ønsker kontakt, man har ofte et behov for en slags avslutning når noen blir borte. Men det finnes andre og bedre metoder enn dette brettet.

Les innlegget til Divine Spirit en gang til, han sier mye fornuftig ;)

Mvh Lilja
Antall ord: 67

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Trenger hjelp! Ouijabrett!!

Innlegg av Isan »

Hei gutter.
En dag dere har litt god tid så kanskje dere sammen kunne gå til et sted vennen deres likte å være, eller der han holdt på med en aktivitet han likte å drive med? Liksom samles for å minnes ham, tenke på at her hadde han det fint. Så kanskje dere vil merke noe, føle at dere faller til ro, og i det minste at det gjør dere sjøl litt godt?

Steder med felles gode minner kan være fint i slike perioder, har jeg hørt flere si når de savner noen.
Antall ord: 97
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Divine Spirit
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 475
Startet: 18 Nov 2009 19:13
14
Kjønn (valgfri): Far
Lokalisering: Skien
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 44 ganger

- Trenger hjelp! Ouijabrett!!

Innlegg av Divine Spirit »

Jeg skjønner at fristelsen er stor til å prøve seg med et Ouijjabrett. Poenget er at ingen (så vidt jeg vet) som er seriøs bruker Ouijjabrett. Brettet kan absolutt fungere, ikke noe tvil på det. Men med manglende erfaring så kan man umulig vite hva eller hvem man får kontakt med via brettet. Og tro meg, det er neppe deres venn som kommer gjennom brettet. Man kan si det slik: Det er ikke mulig å bestemme hvem som kommer gjennom uansett. Alltså det er opp til vennen din om han vil komme gjennom å snakke med dere. Mest sannsynlig kommer det en spøkefugl gjennom istedenfor, og denne spøkefuglen kommer antagligvis å skremme livskiten av dere. Det er alltså ikke noen hensikt å "leke" med dette.

Men seriøst, samle dere alle tre, last ned en meditasjon og mediter sammen til den. Det er snakk om kanskje 20 minutter og dere vil garantert få en opplevlse, og kanskje et møte med vennen i meditasjonen. Jeg har en gratis meditasjon på nett som ikke handler om avdøde, men om guider. Det er bare å tenke annerledes å "ønske" et møte med kompisen istedenfor med guiden. Morten Eriksen har også gratis meditasjoner på nett, og de er lenger en den jeg har (min er bare ca 10 min) Søk og finn på nettet. Det finnes sikkert fler en de jeg skrevet om. Jeg garanterer dere et bedre resultat og mer sansynlighet til å faktsik lykkes å "møte" vennen via meditasjon, en med brettet.

Jeg har skrevet det "ørten" ganger her inne, og skriver det igjen. Ouijja er ikke for nybegynnerer, og når man kommet så langt at man faktisk kan bruke Ouijja på en bra måte, så har man kunnskap nok til å la være!
Antall ord: 296
...Det skrevne ord er bare et rykte. Kun selvopplevde ting er sannhet...
http://www.divine-spirit.no

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
12
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Trenger hjelp! Ouijabrett!!

Innlegg av Arven »

Først må jeg få si kondolerer ! Veldig trist at dere har mistet vennen deres fra dette livet. Å ønske kontakt eller bekreftelse er normalt og forståelig.
Jeg vil oppfordre dere til å følge rådet til Isan og Divine Spirit her. Jeg har gjort det når jeg har mistet mennesker som betyr mye for meg og har fått de bekreftelsene og den kontakten jeg trengte for å gå videre når sorg og savn har holdt meg tilbake.
Antall ord: 80
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Divine Spirit
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 475
Startet: 18 Nov 2009 19:13
14
Kjønn (valgfri): Far
Lokalisering: Skien
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 44 ganger

- Trenger hjelp! Ouijabrett!!

Innlegg av Divine Spirit »

Et enkelt google-søk viser opp til flere meditasjoner gratis på nett. Søk på "Gratis meditasjon" så dykker flere opp, min kommer opp som nr 1, og etterpå er det fra Lilli Bendris, Morten Eriksen, med flere. De fleste meditasjoner er for å treffe noe(n) som vi ifte kaller for "Guide", men dere kan bare sløyfe det, alltså tenk heller på kompisen deres, og se om han dykker opp. Er dere fler så er muligheten stor for en fin opplevelse for dere allesammen. Phil Phillips har en meditasjon som heter "Finding your loved one's" eller noe slikt. Men jeg fant ikke den på nettet. Den er på engelsk, men den er spesifik for å finne nære å kjære.

Jeg kan garantere en bedre og mer ekte opplevelse under meditasjon istedenfor Ouijjabrett.
Antall ord: 135
...Det skrevne ord er bare et rykte. Kun selvopplevde ting er sannhet...
http://www.divine-spirit.no

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

- Trenger hjelp! Ouijabrett!!

Innlegg av Heksepusen »

først og frems kodolere til dere alle.
det og miste noen som betyr noe for enn er ikke lett og det tar resten av livet og komme over. man lærer seg og leve med sorgen og ikke leve av sorgen slik dere gjør nå.
jeg ser de overher har gitt gode råd og jeg har selv erfart at bare det og gå til et sted eller gjøre noe den avdøde liket hjelper mer enn det og prøve og kontakte den av døde.

Hvis den avdøde ønsker kontak er det letter for alle på slike steder som har betydd noe eller i en setting som den avdøde likte. Om ikke annet så vekker det minner som akkurat nå kan virke smertefulle fordi vi minnes jo de tingen som den avdøde likte, men det er utrolig godt sorgearbide for etter på blir det litt letter for da tar man frem de gode minnen.
Antall ord: 162
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Trenger hjelp! Ouijabrett!!

Innlegg av Nephandi »

Når det gjelder Ouija så gjelder det samme som med andre metoder for å kontakte de døde, du får bare kontakt om den døde har noe å si, ja det finnes metoder for å tvinge Ånder til å komunisere med deg men de fleste vil ha moralske roblemer med dette. Ouija imidertid åpner for omtrent alle former for Ånde kontakt, det åpner døren rett og slett og selv om det ikke er så farlig som mange skriker opp om så er det alikevell ikke den enkelte metoden å bruke for å få kontakt med en bestemnt person.

Jeg ville egentlig heller anbefale at dere tenner et lys, tenker på ham dere har mistet og setter ut et lite offer, litt ris, melk eller honning er bra, det døde trenger næring hvis de skal kunne komunisere med den levende verden, så kan dere spørre vennen deres om han har noe å si og invidere ham til å gi dere et tegn i hverdagen eller komme til dere i drømme, da hvis vennen deres ønsker kontakt med dere så er han invitert og hvis ikke han ønsker kontakt så har dere alikevel sendt deres kjærlighet til ham og vist at dere bryr dere.

I tilegg vil jeg si kondolerer for tapet deres og ønske dere lykke til.
Antall ord: 217
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Johann.A
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 24 Nov 2011 16:10
12

- Trenger hjelp! Ouijabrett!!

Innlegg av Johann.A »

Tusen takk for fine svar! Dette satt vi veldig stor pris på!
Antall ord: 12

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Trenger hjelp! Ouijabrett!!

Innlegg av Nephandi »

Ikke noe å takke for, jeg håper det går bra med dere og lykke til videre.
Antall ord: 17
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

- Trenger hjelp! Ouijabrett!!

Innlegg av Heksepusen »

Ikke noe og takke for. Lykke til vider
Antall ord: 8
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links