Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Meditasjon og andre selvutviklingsmetoderMeditasjon: gråtende engler

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

spiritmaster
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 15
Startet: 19 Feb 2010 01:01
14

Meditasjon: gråtende engler

Innlegg av spiritmaster »

Når jeg mediterte for noen dager siden, så kom jeg til en smal og lang korridor med gråtende engler på høyre side. Jo lenger inn jeg kom jo tristere ble jeg og tårene mine startet å renne, korridoren ble mørkere også. Etterhvert kom jeg til en trap som gikk nedover til et fange hull med ganske mange celler. I noen av de var det helt uskyldige mennesker. Og så var det en indre steme som sa at dette er mennesker med fortapte sjeler. Disse er mennesker som fortsatt lever.

Og så kom søsteren min og forstyrret meg.

Jeg har meditert før, men da ble jeg på en måtte klokkere og klar over ting. Men denne gangen så var det noe helt annet. Dette føltes så ekte, nesten som jeg fysisk var der. Jeg oppfattet at dette var mennesker som fortsatt har mulighet for å bli "reddet" og at jeg skal kunne hjelpe disse menneskene.
Men siden en slik meditasjon har jeg aldri vært borti før, så vet jeg ikke hva eller hvordan jeg skal hjelpe disse menneskene. Og jeg fikk bare sett i 2 celler før jeg ble forstyret. Og klarer ikke å huske helt hvordan de så ut.
Hvordan skal jeg vite hva jeg skal gjøre og hvem jeg skal hjelpe? Og hvordan skal jeg gjøre det?

Jeg håper det er noen som kan gi meg råd om dette, og er det normalt å oppleve dette under meditasjon?
Antall ord: 251

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Meditasjon: gråtende engler

Innlegg av jeditrond »

Høres ut som om du var på en aldri så liten astralreise :) Ikke bry deg med å finne ut av hvordan disse personene du kan redde så ut, det er ikke sikkert de ser sånn ut i den fysiske virkeligheten. Du må regne med at du vil bli gitt muligheten til å krysse veien til disse som hadde satt seg selv i celler og at du da vil forstå hvordan du kan hjelpe dem, vel å merke om de vil ta i mot hjelp. Fri vilje slår begge veier, sier de nei til å ta i mot hjelp må du respektere det, samme hvor mye det sliter i deg :)
Antall ord: 108
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Meditasjon: gråtende engler

Innlegg av Isan »

Jeg syns denne meditasjonen din minnet veldig om en nattedrøm. Kanskje du kan få noe mer utav den hvis du prøver å se på den som en slik? Spørre deg om hva du prøver å fortelle deg sjøl her? Hva pleier du å assosiere med de elementene som var med? Du har jo allerede sagt litt om hvilke følelser du fikk underveis.

Vet ikke om denne undersøkelsesmåten kan gi deg noe ekstra, men kanskje?
Antall ord: 79
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
spiritmaster
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 15
Startet: 19 Feb 2010 01:01
14

Re: Meditasjon: gråtende engler

Innlegg av spiritmaster »

Var en tur på youtube og plutselig dukket det opp 10 paranormal games man ikke burde prøve. Men da han fortalte om "The Doors of Your Mind" så ble det beskrevet ganske likt hva jeg kan ha opplevd. Men hvis det stemer om at det er 3 ting man ikke må gjøre er jeg litt glad for at jeg kanskje ikke kom så langt. 1. hvis man kommer til et rom fylt med klokker, så må man ikke røre noen av dem, og forlate det romet. 2. Hvis du møter en gamel dame, skal man ikke snakke med henne og forlate rommet. 3. Hvis du møter en mann i dress som gjør så du føler uro/ukomfortabel, må man ikke snakke med han og forlate romet og avslutte økten.

Prøvde å finne ut om hva de forskjellige tingene man ikke skal gjøre betyr. Ser ut som klokker har noe med tid å gjøre og dette forstyrer din tid. Den gamle damen er en slags demon. Og man i dress er døden.

Og som vanlig har jeg spørsmål:)

Hvordan kan man komme til en slikt sted uten å vite at det finnes fra før av?
Hvorfor var det engler i min korridor?
Står at man skal være 2 personer når man gjør dette slik at den andre kan guide deg tilbake når du er ferdig, kan man bli fanget/borte eller dø hvis du "blir" der. Sto et sted at det er liten fare å "spille" dette.
Er dette stedet virkelig, eller er det en slags "mind game" som ikke har noen hensikt?
Har noen av dere prøvd dette tidligere? og er det farlig å gjøre det man ikke skal.
Antall ord: 295

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Aviator
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 49
Startet: 07 Feb 2018 00:35
6
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 6 ganger

Re: Meditasjon: gråtende engler

Innlegg av Aviator »

Jeg tror at hvis du istedet for å søke opp skremselspropaganda på youtube, heller prøver å se litt positivt på ting og bare "børste bort" det negative så vil du få en mye mer positiv meditasjonsopplevelse. En gang har noe lignende hendt meg. Er en god stund siden nå. Det dukket opp en svart skikkelse med mørke klær og svart hår, og øynene lyste blått. Det jeg gjorde var at jeg tegnet et hjerte som jeg fylte med min egen kjærlighet. Så tok jeg med meg dette hjertet bort til denne skapningen og ga han det. Og borte ble han :P Resten av meditasjonen ble mye mer behagelig og har aldri opplevd det siden. Så mye tror jeg har med din egen intensjon og sinnsstemning. Fyll deg selv med kjærlighet og positivitet, så kan jeg nesten garantere deg at du ikke vil få slike tåpelige opplevelser igjen. Det kan ofte bare være et speilbilde av deg selv og din egen sinnstilstand som kanskje er fylt av frykt og redsel. Få det bort, og du vil få en mye mer positiv meditasjon. Lykke til :)
Antall ord: 191

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links