Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Meditasjon og andre selvutviklingsmetoderHodepine etter meditasjon

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Leyhla
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 8
Startet: 27 Mar 2015 15:20
9
Lokalisering: Buskerud
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Hodepine etter meditasjon

Innlegg av Leyhla »

Får innlede mitt medlemskap her med et lite spørsmål.

Har blitt veldig flink på dette med meditasjon. Syns det er behagelig og kan slappe ordentlig av, og "flyte bort". Men dessverre får jeg kraftige hodepiner med en gang jeg er ferdig. Type spenningshodepine i pannen, smerter i tinningene, rundt øynene, oppå hodet og mellom øynebrynene (varierer litt).
Har testet ut dette flere ganger for å være sikker på at det har en sammenheng. Og det har det, uten tvil..

Men nå tør jeg nesten ikke meditere lenger, for orker ikke hodepinen som kan sitte i mange timer etterpå. Hadde aldri trodd at noe som i utgangspunktet skal være positivt kommer med så sterke bivirkninger..

Noen med lignende erfaringer eller som har noen gode råd? :)
Antall ord: 131

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Hodepine etter meditasjon

Innlegg av ludoburgero »

Nå har jeg ikke personlig erfaring med nettopp meditasjon, men tilstander tilnærmet meditativ og relativt hyppig skifte av sinnsstemninger har jeg mye erfaringer med. Så jeg tillater meg å resonnere meg frem til at det kanskje har noe med overgangen å gjøre fra den meditative tilstanden tilbake til den mer oppjagede? Er det store kontraster mellom når du mediterer til hvordan hverdagen din ellers er?

For meg høres det ut som at overgangen kan være noe brå eller kontrastfylt.
Det må isåfall kunne lønne seg å forsøke en mindre stresset hverdag, dersom dette da er tilfelle.

Hvis ikke dette klinger bra, så har jeg ikke andre forslag å gjette meg til.
Dumt at det får deg til å droppe meditasjon - jeg skulle ønske jeg fikk det til, men slapper ikke nok av. Det er jo veldig sunt å meditere etter hva jeg har skjønt. Jeg benytter meg av rolig musikk og flyter med på den måten. Ellers går jeg mye tur for tiden, og til tider er det i veldig fin natur. Det er det nærmeste jeg kommer, og det kan faktisk hende at jeg får hodepine når jeg kommer tilbake til betongvirkeligheten. Jeg er jo for det første omringet av elektronisk utstyr og stråling fra alle kanter, og ikke tar jeg meg tid til å spise særlig sunt heller lenger fordi jeg er deprimert for tiden - så det blir som regel til at jeg spiser skikkelig usunt.

Nok væske er det ikke heller at jeg alltid får i meg. Når jeg tenker meg om kan jo kanskje dette også være årsaker, dersom det har noe med kosthold eller væskeinntak å gjøre? Drikker du nok vann?

Sånn! Så får man håpe noe mer kyndige kan svare deg heller! :)
Antall ord: 307
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Leyhla
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 8
Startet: 27 Mar 2015 15:20
9
Lokalisering: Buskerud
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Re: Hodepine etter meditasjon

Innlegg av Leyhla »

Takk for svar :)

Det er mulig du er inne på noe der.. Mat og kosthold har jeg endel å gå på. Spiser nok litt usunt jeg og, og vann blir ofte erstattet av brus.

Etter meditasjon prøver jeg å komme gradvis tilbake. Sitter litt etterpå for å hente meg inn. Men det er klart, hverdagens plikter og mas dukker fort opp igjen.

Vil absolutt anbefale å prøve litt meditasjon selv om du ikke får det til :) Fikk det ikke til i begynnelsen jeg heller. Klarte ikke å blokkere tanker som hva jeg skulle ha til middag, eller om regningen var betalt til forfall :p Men gjør man det ofte nok glir det bedre.
En av de siste gangene jeg skulle meditere satte jeg på en video på Youtube, type "meditasjon hypnose" video. Stod advarsler på forhånd at det ikke var for alle, men trodde jo ikke noe på det.
Etter å ha hørt på denne mannsstemmen i rundt 5 min kjente jeg at jeg holdt på å forsvinne bort. Kunne høre summingen i stemmen hans, men ordene ble utydlige. Kjentes som om jeg var bedøvet i hodet. Ble faktisk redd, så jeg dro meg raskt ut av denne tilstanden og syns dette var sterkt ubehagelig.

Var nok ikke farlig, men ble en stor kontrast fra da jeg brukte meditasjon til å bekymre meg over regninger :D

Hodepiner er ikke noe kjekt da, så det skulle man jo helst vært foruten :)
Antall ord: 239

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Horus^
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 619
Startet: 16 Nov 2005 13:12
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ålesund
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 40 ganger

Re: Hodepine etter meditasjon

Innlegg av Horus^ »

Leyhla skrev:Takk for svar :)

Det er mulig du er inne på noe der.. Mat og kosthold har jeg endel å gå på. Spiser nok litt usunt jeg og, og vann blir ofte erstattet av brus.

Etter meditasjon prøver jeg å komme gradvis tilbake. Sitter litt etterpå for å hente meg inn. Men det er klart, hverdagens plikter og mas dukker fort opp igjen.

Vil absolutt anbefale å prøve litt meditasjon selv om du ikke får det til :) Fikk det ikke til i begynnelsen jeg heller. Klarte ikke å blokkere tanker som hva jeg skulle ha til middag, eller om regningen var betalt til forfall :p Men gjør man det ofte nok glir det bedre.
En av de siste gangene jeg skulle meditere satte jeg på en video på Youtube, type "meditasjon hypnose" video. Stod advarsler på forhånd at det ikke var for alle, men trodde jo ikke noe på det.
Etter å ha hørt på denne mannsstemmen i rundt 5 min kjente jeg at jeg holdt på å forsvinne bort. Kunne høre summingen i stemmen hans, men ordene ble utydlige. Kjentes som om jeg var bedøvet i hodet. Ble faktisk redd, så jeg dro meg raskt ut av denne tilstanden og syns dette var sterkt ubehagelig.

Var nok ikke farlig, men ble en stor kontrast fra da jeg brukte meditasjon til å bekymre meg over regninger :D

Hodepiner er ikke noe kjekt da, så det skulle man jo helst vært foruten :)
Har du hatt det slik hele tiden?

Kan være en slags "blokkering" i en energibane, i panne chakraet ditt eller noe slikt som gjør det da. Eller som ludo sier, så kan jo kosten være en årsak, eller eventuelle medisiner du tar. Jeg var selv en stund det man kan kalle avhengig av pepsi-max og dette gjorde at jeg selv opplevde å få hodepiner jeg ikke hadde hatt før. Håper det går seg til og lykke til ;)
Antall ord: 324
You cannot teach a man anything; you can only help him find it within himself.

- Galileo Galilei

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Leyhla
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 8
Startet: 27 Mar 2015 15:20
9
Lokalisering: Buskerud
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Re: Hodepine etter meditasjon

Innlegg av Leyhla »

Takk for svar :)

Ja det er ikke godt å si. Får bare fortsette å prøve og håpe det går seg til.
Antall ord: 23

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Irrlys
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 74
Startet: 14 Okt 2014 18:47
9
Kjønn (valgfri): Gutt
Lokalisering: Trøndelag
Har takket: 29 ganger
Blitt takket: 24 ganger

Re: Hodepine etter meditasjon

Innlegg av Irrlys »

Hvordan sitter du når du mediterer? Du kan prøve å variere stillingen og se om det hjelper, prøv å ligge ned, sitte i stol, etc. Yoga stillingene var jo også egentlig tenkt som meditasjons hjelpemidler, etc.
Antall ord: 37

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !