Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Mistede ting og dyrSavnet katt - kan noen hjelpe?

Plassen for å spørre om noen "ser" dyr eller ting du har mistet.
Skrivetilgang får du først når du har minst 25 innlegg.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
Kristin73
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 13
Startet: 07 Jun 2009 16:47
14

Re: Savnet katt - kan noen hjelpe?

Innlegg av Kristin73 »

Fortsatt ikke desverre, men i morges fikk jeg en mail i fra ei som mente hun hadde sett henne da hun lette etter sin egen katt. Skulle legge inn savnet-melding på Origo da hun så bildet av katten vår, den har vært der i ca 14 dager, kommer sent på kvelden og spiser mat fra garasjen... Har vært der på dagen i dag og sett uten hell, men tar en tur i kveld også...

Håper - håper - håper - ..... :o
Antall ord: 84
Besøk gjerne bloggen min:
http://kristinboks.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

Re: Savnet katt - kan noen hjelpe?

Innlegg av Lilja »

Krysser fingre og tær for at pus kommer hjem i god behold!

Lilja-klem
Antall ord: 15

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Re: Savnet katt - kan noen hjelpe?

Innlegg av Konto avsluttet »

Krysser alt jeg har :D
Antall ord: 4

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5078
Startet: 21 Jun 2006 14:54
17
Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
Lokalisering: Borti natta
Har takket: 163 ganger
Blitt takket: 171 ganger

Re: Savnet katt - kan noen hjelpe?

Innlegg av Astarte »

Jeg også! Ønsker så inderlig en lykkelig slutt for dere!
(Og når hun kommer hjem, så steriliser henne, så minker det risikoen for at hun blir borte igjen ;) )


Masse lykke til!!!! :D
Antall ord: 32
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Re: Savnet katt - kan noen hjelpe?

Innlegg av snuppedilla »

Astarte skrev:Jeg også! Ønsker så inderlig en lykkelig slutt for dere!
(Og når hun kommer hjem, så steriliser henne, så minker det risikoen for at hun blir borte igjen ;) )


Masse lykke til!!!! :D
Og enda mindre kattunger på markedet... :idea:
Antall ord: 40
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Savnet katt - kan noen hjelpe?

Innlegg av Svartepus »

snuppedilla skrev:
Astarte skrev:Jeg også! Ønsker så inderlig en lykkelig slutt for dere!
(Og når hun kommer hjem, så steriliser henne, så minker det risikoen for at hun blir borte igjen ;) )


Masse lykke til!!!! :D
Og enda mindre kattunger på markedet... :idea:
Skulle ønske flere tenkte som deg, Snuppedilla. Det er flere grunner til å sterilisere/kastrere pusen sin:

- Færre kattunger å gi bort (evt bli kvitt i full fart), og dermed også mindre sjanse for at kattunger blir avlivet på grusomme måter eller bare forlatt når folk blir lei av dem.

- Færre kattunger betyr at vanlige huskatter blir mer "sjeldne" og vanskeligere å få tak i, og dermed er det mindre sjanse for at folk bare skaffer seg katter i øst og i vest for så å kvitte seg med dem. Man får ikke samme "bruk og kast"-mentaliteten til dyr som er vanskelig å få tak i.

- Hvis man steriliserer hunkatter før sin første løpetid kan man nesten eliminere bort sjansen for at hun senere får jurkreft (p-pillebruk øker sjansen for jurkreft).
En sterilisert katt vil heller ikke få kreft i eggstokker og livmor (man får ikke kreft i kroppsdeler som er borte) eller livmorbetennelse (som er svært vanlig på fruktbare hunkatter, enten de har hatt kull eller ikke). Livmorbetennelse er i verste fall dødelig da man ofte ikke merker noe før katten er skikkelig dårlig.

- Steriliserte/kastrerte katter slipper stresset med å jage etter en parringspartner jevnlig og har ofte mindre revir å forsvare da de holder seg nærmere hjemmet. De blir mer rolige og hjemmekjære og slåss mindre. I tillegg irriterer de naboene mindre siden de ikke løper rundt og urinmarkerer med stinkende urin og gauler hele natta. For dem som mener det er en påkjenning for katten å gjennomgå en sterilisering; det er faktisk en større påkjenning for katten å gjennomgå et svangerskap og en fødsel...

- Sist men ikke minst: en sterilisert/kastrert katt som ikke streifer, gir mindre sjanse for tråder som denne da de ikke forsvinner så lett.

Til de menn som ikke vil fikse hannkatten sin av redsel for å "ta fra dem manndommen" (har hørt en del sånne unnskyldninger...): Få den i det minste sterilisert (bare klippe av sædlederne), så vil den oppføre seg som en ukastrert katt, men uten at det blir kattunger av det! Ikke særlig god løsning for katten som vil få et slitsomt og i verste fall kort liv, men du bidrar ihvertfall til at ikke landet oversvømmes av kattunger som aldri får et godt hjem.

Sånn, det var dagens propaganda-tordentale fra Svartepus! ;)

Lykke til, trådstarter! Håpet er ennå ikke over, så jeg håper pusen kommer hjem igjen.
Antall ord: 468
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bakken
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 140
Startet: 27 Aug 2008 01:19
15
Kjønn (valgfri): Mann ja
Lokalisering: I Bamble ett sted
Blitt takket: 8 ganger

Re: Savnet katt - kan noen hjelpe?

Innlegg av Bakken »

Hmm Får inn et bilde av en grå aktig katt (svake bilder) men den viser meg veien til en Låve (eller en rød garasje). Så jeg ville ha sjekket med noen gårder i nærheten jeg eller om noen har rød garasje i nærheten. har truffet med mine syn noen ganger men ikke alltid :mozilla_oops: så skal ikke si det helt sikkert
Antall ord: 67
Etterforsker hos Norwegian Ghost Hunters.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kristin73
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 13
Startet: 07 Jun 2009 16:47
14

Re: Savnet katt - kan noen hjelpe?

Innlegg av Kristin73 »

Takk til dere alle for svar. Vi har fortsatt ikke fått hjem go`pusen vår men jeg er i kontakt med en dyretolk, hun virker dyktig. Foreløpig har hun gitt meg håp om at hun lever og har det bra men at hun "avventer" før hun kommer hjem. Skal prate mer med henne senere i dag.

Bakken: At du får opp en gråaktig katt kan være den andre katten vi har. En 14 år gammel hankatt som vi egentlig har hatt bestandig, men han forsvant for noen år siden og var borte et helt år. Vi trodde han var død så i mellomtiden skaffet vi oss pusen som nå er forsvunnet.
Gråtass er nå inne og mesker seg meg våtfor daglig og har kommet inn i huset etter at den andre pusen forsvant. Følte allikevel ikke at det var noe "uvennskap" mellom disse, de lå ved siden av hverandre på terrassen og slappet av etc.
Antall ord: 167
Besøk gjerne bloggen min:
http://kristinboks.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5078
Startet: 21 Jun 2006 14:54
17
Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
Lokalisering: Borti natta
Har takket: 163 ganger
Blitt takket: 171 ganger

Re: Savnet katt - kan noen hjelpe?

Innlegg av Astarte »

Jeg ønsker dere alt godt i ventingen på kjære pusen. Det er vanskelig når man ikke vet hva som har skjedd!

Og Svartepus, min Guru: Det innlegget må du gjerne også lime inn i dyretråden! FOR DET ER SÅ VIKTIG!!!! Jeg har hørt katte eiere si at de syns det er FOR DYRT å sterilisere. Vel, da ser tante Grusom rødt, og tenker at da bør de heller ikke ta på seg dyr. :666
Antall ord: 78
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kristin73
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 13
Startet: 07 Jun 2009 16:47
14

Re: Savnet katt - kan noen hjelpe?

Innlegg av Kristin73 »

Så enig med deg der. Grunnen til at hun ikke er kastrert ennå har ingenting med penger å gjøre. Mer at vi kanskje hadde lyst at hun skulle få et kull til :)
Antall ord: 32
Besøk gjerne bloggen min:
http://kristinboks.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5078
Startet: 21 Jun 2006 14:54
17
Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
Lokalisering: Borti natta
Har takket: 163 ganger
Blitt takket: 171 ganger

Re: Savnet katt - kan noen hjelpe?

Innlegg av Astarte »

Det skjønner jeg, og planlagte kull ser jeg ikke store problemer med ;) :D Det er jo så koselig å ha noen små i hus....jeg mente absolutt ikke deg, da du virker som en meget oppegående dyreeier :D

Det er vel snarere at jeg benytter hver anledning til å skrike litt om dette emnet! :666

Men jeg skal tenne et lys for dere og pusen i natt. Og håper alt løser seg.

Lykke til! :D
Antall ord: 73
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kristin73
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 13
Startet: 07 Jun 2009 16:47
14

Re: Savnet katt - kan noen hjelpe?

Innlegg av Kristin73 »

Takk skal du ha :))
Og jeg er enig med deg, det er alt for mange som lar dyra sine gå for "lut og kaldt vann". De burde aldri hatt dyr. Og personlig, de to kullene som Jessy har fått tidligere har vi tatt betalt for. Da er vi litt mer sikre på at det kommer seriøse mennesker og henter de. Man blir jo så glad i de små nurkene :mozilla_smile:
Antall ord: 73
Besøk gjerne bloggen min:
http://kristinboks.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Re: Savnet katt - kan noen hjelpe?

Innlegg av snuppedilla »

Astarte skrev:Jeg ønsker dere alt godt i ventingen på kjære pusen. Det er vanskelig når man ikke vet hva som har skjedd!

Og Svartepus, min Guru: Det innlegget må du gjerne også lime inn i dyretråden! FOR DET ER SÅ VIKTIG!!!! Jeg har hørt katte eiere si at de syns det er FOR DYRT å sterilisere. Vel, da ser tante Grusom rødt, og tenker at da bør de heller ikke ta på seg dyr. :666

Svartepus har et stort poeng.. det er akkurat slik jeg ville ha skrevet det :notworthy:
Det er ikke så dyrt å sterilisere idag som det var før.. dette kan man fint få helt ned til 800 kr... bare å ringe rundt og sjekke priser. Man kan jo planlegge litt og spare :) Så kan man høre etter om lokale foreninger har kampanjer hvor eiere får dette redusert i pris fordi foreningen legger ut for beløpet imellom. Dette er til eiere som evnt har dårlig råd.. men sånn tatt i betraktning styret med å få tak i pillene, veterinærbesøk og resepter og så kjøpe.. så har du kostnadene.. alt i alt blir det billigere med sterilisering da.

Når det gjelder savnet pus.. legg ut bilde av den og navnet på den, så kan jeg også prøve å hjelpe :)
Antall ord: 223
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kristin73
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 13
Startet: 07 Jun 2009 16:47
14

Re: Savnet katt - kan noen hjelpe?

Innlegg av Kristin73 »

Hennes navn er Jessy og hun er født 24 Oktober 2005.
Ser ikke helt hvordan jeg skal legge inn bilde her men om du går inn på bloggen min så kan du i denne søke på Jessy. Da får du opp de blogginnleggene jeg har laget om henne, pluss at det er noen bilder det :mozilla_smile:

http://kristinboks.blogspot.com/
Antall ord: 65
Besøk gjerne bloggen min:
http://kristinboks.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kristin73
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 13
Startet: 07 Jun 2009 16:47
14

Re: Savnet katt - kan noen hjelpe?

Innlegg av Kristin73 »

Her er en link dere kan gå inn på for å se "savnet" meldingen på henne + bedre bilder...

http://dyrehjelpen.romerike.no/-/bullet ... t-i-soerum
Antall ord: 25
Besøk gjerne bloggen min:
http://kristinboks.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links