Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Mistede ting og dyrhauk som budbringer av dødsfall i min familie

Plassen for å spørre om noen "ser" dyr eller ting du har mistet.
Skrivetilgang får du først når du har minst 25 innlegg.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
kjelli
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 30 Okt 2009 01:41
14
Kjønn (valgfri): mann
Lokalisering: stavanger

hauk som budbringer av dødsfall i min familie

Innlegg av kjelli »

hei på dere..jeg lure på om noen her kan gi meg et svar på det jeg nå vil spørre om.hver gang det er et dødsfall innen min familie har jeg opplevd at det dukker opp en hønsehauk.første gang det skjedde var på midten av 80 åra da min farmor døde..jeg er kranfører av yrke og siden jeg har sittet i kraner på 200m så tenkte jeg ikke så nøye over at det kom en rovfugel og satte seg på svingmotoren rett utenfor ruta mi oppe i kranen.første gangen skjedde i stavanger. andre gangen jobbet jeg i oslo,da dukket det og opp en hauk og den hadde fanget en due som den sto på uteliggeren og spiste,jeg fikk filmet litt av fugelen som ikke var mer enn 5,6m i fra meg,den tlf ble desverre ødelagt før j fikk lagret den på pc,det hadde j ikke på den tiden.da var det min mor som døde,og jeg husker godt at den dukket opp før j selv fikk den sørgelige budskape på tlf min..dette er ca 9år siden..så i november 2007 jobbet jeg i fredrikstad, en tidl morning dukket hønsehauken opp igjen,den satte seg ikke så langt fra kranen jeg kjørte.denne gangen var j bevist på de tidl hendelser så jeg fryktet det værste.. så rett før matpausen fikk jeg en tlf jeg slettes ikke ville ha,nå var det min bror som bodde i syden som var død.jeg hadde snakket med han dagen før som var en søndag og da fotalte han meg han og hans kone skulle flytte tilbake til norge igjen,flye de skulle ta gikk på onsdagen..det var en fæl tid.men nå skjedde det noe som ikke hadde skjedd før,hauken slo seg til i en gammel havnekran ikke lenger enn 50m fra min krane og den var der når jeg fikk beskjed om at min sønn var død dette skjedde i januar,,tiden gikk og når jeg var ferdig med jobben i sept var den der enda..denne gangen har jeg mange bilder av den og de er ikke tatt fra lenger enn litt over 10meters avstand..jeg har aldri hørt om slike ting og jeg har leitet på nette men har ikke funnet noe om slikt..og hvorfor var den der fremdeles så mange mnd etterpå....jeg tror jeg vet svare på det nå.for ca 4mnd etter jeg dro fra fredrikstad fikk jeg vite at jeg hadde lymfekreft.jeg er bra nå etter hva legene sier og jeg føler det samme sjøl.jeg har hatt en tøff tid med strålebehandling og cellegift og er fremdeles sykemelt.men tilbake til hauken,var den en budbringer eller noe fra den andre siden,,,som sagt så har jeg ikke greid og finne frem til noen lignende historier om dette noen plass..håper noen der ute kan hjelpe meg med og finne et svar,,,hilsen kjell
Antall ord: 526

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
puma/f

Re: hauk som budbringer av dødsfall i min familie

Innlegg av puma/f »

Nå husker jeg ikke så mye om hauker :oops: MEN
i følge blant anna gammal folketro så er det fuglene som bringer sjeler når noen dør.
særlig kråkefulger men gennerelt sett fugler er de som bringer sjeler.


Puma/f
Antall ord: 43

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

Re: hauk som budbringer av dødsfall i min familie

Innlegg av Heksepusen »

Jeg vil si at dette var en trist og spesiell historie.
Jeg er enig med puma med dette med kråkefuglen, men jeg vet også at i enkelte kulturer er det huker og ørner som frakter sjeler ( tror det var det).

Men jeg vil si at siden dette gjentar seg ( uten om å skremme deg) så kansje dette er din fugel som vasler død, men dette er min personelig mening.

Lykke til videre.
Antall ord: 73
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

Re: hauk som budbringer av dødsfall i min familie

Innlegg av Asbjørn »

Jeg har en annen tanke på dette ; At hauken både er budbringer, OG Kraftdyr !

Image
Her er websiden :
http://linsdomain.com/totems/pages/hawk.htm

Siden er på engelsk, men en kjapp (og lett redigert) google oversettelse forteller :
Hauken er budbringeren, beskytteren og luftens visjonær.
Den har nøkkelen til høyere nivåer av bevissthet.
Dette Totem vekker visjoner og inspirerer et kreativt livs formål.
En Hauk Totem er fylt med ansvarfordi Haukens folk søker helhetssyn.
De er klar over varsler og åndelige meldinger.

En rød-halet Hauk Totem er spesiell.
Den har direkte tilknytning til Kundalini, sete for primal livskraft.
Den er forbundet med base chakraet.

Hvis du har denne Totem, vil du være oppmerksom på og arbeide for å oppfylle din sjels formål.

Det reflekterer en større intensitet av energi i løpet av livet ditt:
fysiske, følelsesmessige, mentale og åndelige krefter vil alle være sterk i deg.
den Rød-hale Hauken er en permanent totem - det vil alltid være med dere.

Det er forbundet med tallet "14" med Tarot kortet Måtehold. (Temperance)

Dette kortet representerer undervisning i høyere uttrykk for psykiske evne og visjon.
Med andre ord ; jeg tror Hauken er der som et kraftdyr for deg, for å vise deg at det er "noe mer" enn bare livet her.
At det er noe du skal lære for å ta med deg videre i livet, og også i de neste liv.

Jeg tror Hauken har vist seg for deg i de "alvorlige" situasjonene tidligere - fordi du dermed skal bli observant på den, noe du nå er,
og derfor vil du og nå være mer åpen for det den vil lære deg.
Den vil ikke snakke til deg med rene ord, men vil likevel påvirke deg og tankegangen din,
så noen av tankene dine vil være frie som fuglen . . .

DU er nå observang på fuglen, og skjønner at den vil lære deg noe...
HVA det er du skal lære, det vet jeg ikke, det tror jeg du skal søke / finne ut av selv.

Men jeg føler du har begynt på en "ny sti" i livet ditt nå, som etterhvert vil lede deg videre i livet.



mvh Asbjørn
Antall ord: 381

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1551
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Re: hauk som budbringer av dødsfall i min familie

Innlegg av Metodisten »

Det var en sterk historie det der Kjelli. kan ikke annet å beklage de tøffe tingene du har opplevd.
Fugler som budbringere går tilbake til norrøn tid i dette landet. Og land i asia jeg har vert har de sine varianter med sommerfugler og andre skapninger som sies å lett kunne styres av enrgi utenfra.
Når det er sagt så må vi ikke glemme att hauker liker å sette seg på høye punkt som kraner, noe jeg selv har sett i nordsjøen...
Spesiellt ravnen hadde ofte mørke buskap om en leser middelalderstoff.
En av Norges mest kjente forfattere og ornitologer fikk i begravelsen sin hele området dekket av fugler av en vanligvis sky art. Husker ikke hvilken det var. Det vekket oppsikt.
Selv har jeg hatt drømmer om dårlige tegn kommet til meg av fugler som flakser på vinduet. En gang kom det en svart fugl jeg tror var en ravn ( ikke så flink med fugler) Det oppførte seg naturstridigt og liksom flakset å forsøkte å holde seg fast i kanten over vinduet, jeg så den liksom inn i øynene der den var 1 meter fra meg. Så fløy den. Intuitivt forbandt jeg det med dårlig nytt. En times tid senere kom naboens unger med beskjed om att katten min var død. Det var ikke en drøm, påkjørt nede i veien...Nå kan kansje det høres ut som en dårlig spøk ved siden av det du fortallte, men katten var min samboer og unge, og betød mye for meg.

Det står saken...Håper saker og ting går bra for deg nå da.
Hilsen en luring ( også med kranførersertifikat forresten ) ;)
Antall ord: 290

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
kjelli
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 30 Okt 2009 01:41
14
Kjønn (valgfri): mann
Lokalisering: stavanger

Re: hauk som budbringer av dødsfall i min familie

Innlegg av kjelli »

hei dette var da kjekt sånn fra en kranfører til en annen :P har vært inne på det samme sjøl,skrev jo at første gangen det skjedde så satt jeg på over 160m høyde.men den kom de siste gangene en 3-4t før jeg fikk vite det gjennom tlf. kunne jo vært tilfeldig 1 gang kanskje 2 og men ikke 4 ganger, kjenner ganske mange kranførere men ingen jeg har spurt har hatt besøk av hauk.men det skjer nok. fine fugel da.ellers går det etter forholdene bra,skal til sjekk i oslo midten av denne mnd. men det går bra det.var i oslo for en 5-6 uker siden og da mente de jeg hadde vært heldig og var på godt vei frisk. så har en troa og et normalt tenkende hue så går det meste godt 8) hyggelig og høre fra deg.hilsen kjell
Antall ord: 162

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1551
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Re: hauk som budbringer av dødsfall i min familie

Innlegg av Metodisten »

Hehe, jeg er ikke noe aktiv kranfører nå i allefall, men jeg har begredelig med timer...
Det rare med hauk i nordsjøen er jo for att småfugler kom ut dit og døde av utmattelse i tro på att varmen de kjente fra flare èn var Afrika. Dermed satt faktisk en hauk på en av kranene og ventet. Moldekraner mener jeg.

Men hele saken om att dyr kan varsle er utbredt over hele verden.
Så jeg vet ikke helt jeg....
Antall ord: 83

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !