Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Mistede ting og dyrVil vi noen gang få katten vår hjem igjen?

Plassen for å spørre om noen "ser" dyr eller ting du har mistet.
Skrivetilgang får du først når du har minst 25 innlegg.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

kristiane
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 468
Startet: 31 Aug 2009 11:28
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Møre og Romsdal
Blitt takket: 6 ganger

Vil vi noen gang få katten vår hjem igjen?

Innlegg av kristiane »

Jeg kan ikke glemme den lille nydelige kattefrøkna vår!
henta den hos noen som hadde flere,men skulle gi denne vekk,ca.9 mnd.gammel. husker da datteren min kom hjem med henne. Så liten,virket veldig redd,huket seg sammen i min datters armkrok da vi første gangen skulle hilse på henne,og gjemte seg inni armkroken da vi strøk den myke pelsen.
katten var redd,og det viste seg etterhvert at hun nok ikke hadde hatt det så godt der hun kom fra.hun krøp sammen dersom hun hørte en brå lyd,var svært forsiktig ifh.t alle mennesker,litt sky.
Men hun ble alikevel ganske fort fortrolig og tryggere på oss hjemme,og begynte til slutt å hoppe opp i fanget og legge seg.

Vi flyttet til et annet sted.Hun ble holdt inne i 3 uker for å bli kjent,og da vi omsider turde å slippe henne ut,var hun enten i nærheten av oss,eller var ute en liten tur,for deretter å komme løpende hjem. Deretter ble uteturene hennes lengre,men hun fant alltid tilbake til huset.

Plutselig en dag var hun bare borte! Vi var alle stadig ute og lette,ropte og søkte i nærområdet.Spurte naboer,men ingen hadde sett henne.Vi sjekket i grøftekanter og vet ikke hva.Sønnen min sørget værst av alle.han hadde også blitt så glad i henne,den lille redde pusen vår :cry:
Nå har det snart gått et år siden dette skjedde.Vi har bare hankatten vår,og han er selvfølgelig til stor trøst.Men som sagt: Jeg savner henne så grusomt! I og med at hu var så redd av seg så våknet jo beskyttelsesinnstinktet mitt! Jeg var så glad i henne,og hun var så nydelig med de gnistrende grønne øynene sine.
Flere ganger har mannen min og jeg vært sikre på at vi har sett henne,men når vi har kommet nærmere,så er det ikke samme katten...

Har noen her inne hørt om eksempler på at katter har vært borte så lenge,og plutselig kommet hjem igjen?
Rart at ingen har sett henne.Hun pleide ikke dra så langt hjemmefra :(
Jeg skjønner ikke hva som kan ha skjedd.Sønnen min mener at noen har tatt henne inn til seg,men da ville hun vel luske hjem til oss,så snart hun ble sluppet ut??
KAN vi fremdeles håpe at hun dukker opp,mon tro? Jeg sørger enda!
Endret: Meldingen er flyttet til :
KLARSYN, SPÅDOM OG ÅNDELIGE SANSER » Mistede ting og dyr
Admin
Antall ord: 450

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
eile-joha
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1483
Startet: 09 Nov 2005 15:50
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 30 ganger
Blitt takket: 17 ganger

Re: Vil vi noen gang få katten vår hjem igjen?

Innlegg av eile-joha »

kristiane skrev:Jeg kan ikke glemme den lille nydelige kattefrøkna vår!
henta den hos noen som hadde flere,men skulle gi denne vekk,ca.9 mnd.gammel. husker da datteren min kom hjem med henne. Så liten,virket veldig redd,huket seg sammen i min datters armkrok da vi første gangen skulle hilse på henne,og gjemte seg inni armkroken da vi strøk den myke pelsen.
katten var redd,og det viste seg etterhvert at hun nok ikke hadde hatt det så godt der hun kom fra.hun krøp sammen dersom hun hørte en brå lyd,var svært forsiktig ifh.t alle mennesker,litt sky.
Men hun ble alikevel ganske fort fortrolig og tryggere på oss hjemme,og begynte til slutt å hoppe opp i fanget og legge seg.

Vi flyttet til et annet sted.Hun ble holdt inne i 3 uker for å bli kjent,og da vi omsider turde å slippe henne ut,var hun enten i nærheten av oss,eller var ute en liten tur,for deretter å komme løpende hjem. Deretter ble uteturene hennes lengre,men hun fant alltid tilbake til huset.

Plutselig en dag var hun bare borte! Vi var alle stadig ute og lette,ropte og søkte i nærområdet.Spurte naboer,men ingen hadde sett henne.Vi sjekket i grøftekanter og vet ikke hva.Sønnen min sørget værst av alle.han hadde også blitt så glad i henne,den lille redde pusen vår :cry:
Nå har det snart gått et år siden dette skjedde.Vi har bare hankatten vår,og han er selvfølgelig til stor trøst.Men som sagt: Jeg savner henne så grusomt! I og med at hu var så redd av seg så våknet jo beskyttelsesinnstinktet mitt! Jeg var så glad i henne,og hun var så nydelig med de gnistrende grønne øynene sine.
Flere ganger har mannen min og jeg vært sikre på at vi har sett henne,men når vi har kommet nærmere,så er det ikke samme katten...

Har noen her inne hørt om eksempler på at katter har vært borte så lenge,og plutselig kommet hjem igjen?
Rart at ingen har sett henne.Hun pleide ikke dra så langt hjemmefra :(
Jeg skjønner ikke hva som kan ha skjedd.Sønnen min mener at noen har tatt henne inn til seg,men da ville hun vel luske hjem til oss,så snart hun ble sluppet ut??
KAN vi fremdeles håpe at hun dukker opp,mon tro? Jeg sørger enda!
Endret: Meldingen er flyttet til :
KLARSYN, SPÅDOM OG ÅNDELIGE SANSER » Mistede ting og dyr
Admin
Begynte å gråte jeg nå :mozilla_cry:
Huff, jeg forstår deg så utrolig godt.. Jeg er selv oppe i samme situasjon nå.. Bare vår har bare vært borte i en uke.
Det er så utrolig trist og sårt å "miste" et dyr på denne måten. Hadde man nå bare visst hva som hadde skjedd liksom,.

En gang hadde vi en hannkatt som også ble borte for oss. mange år siden nå, men han var vekk i et års tid, for så å plutselig dukke opp nede i gata.. :shock: Ble en smule overrasket, men mest glade seff..

Håper pusen deres er på villspor og at dere en gang vil få se henne igjen..
Sender deg masse gode trøsteklemmer.... :klemme
Antall ord: 572

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
kristiane
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 468
Startet: 31 Aug 2009 11:28
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Møre og Romsdal
Blitt takket: 6 ganger

Re: Vil vi noen gang få katten vår hjem igjen?

Innlegg av kristiane »

Tusen takk for trøsteklem,elie joha.Sender en til deg også,katteløs du også? :(
ja huff,det er trist når slikt skjer iallefall.Blir jo så glad i de dyra,og hun hadde ikke hatt det så bra før,stakkars liten :(
Da blir det til at man tenker på katten enda mere.for et liv.Endelig kom hun til oss-bort fra trist liv,redd og usikker,og så forsvinner hun bare. tenker på at hun kanskje har blitt mishandlet,stengt inne et sted der ingen hører henne,blitt påkjørt..... Huff,ikke rart man blir nedfor.Håper at hun kommer hjem.Er hun død,har hun det iallefall godt NÅ.
Håper katten deres kommer til rette,elie joha :cry:
Antall ord: 128

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Willhelmina
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 26
Startet: 29 Nov 2009 23:11
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Barteland
Blitt takket: 1 gang

Re: Vil vi noen gang få katten vår hjem igjen?

Innlegg av Willhelmina »

Man hører jo om katter som dukker opp igjenn etter mange år på vift.
Regner med du har sett på Nettkatten og dyrebar.no + dyrebeskytteslen i ditt nærområde.

Jeg driver med dyrekommunikasjon så du kan sende meg en PM , så kan du får e-postadressen min.
Om du sender meg et bilde så kan jeg prøve å finne pusen.
Det er ikke lett, men da har jeg i vert fall prøvd.

Klem fra Willhelmina, katteier.
Antall ord: 80

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
eile-joha
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1483
Startet: 09 Nov 2005 15:50
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 30 ganger
Blitt takket: 17 ganger

Re: Vil vi noen gang få katten vår hjem igjen?

Innlegg av eile-joha »

kristiane skrev:Tusen takk for trøsteklem,elie joha.Sender en til deg også,katteløs du også? :(
ja huff,det er trist når slikt skjer iallefall.Blir jo så glad i de dyra,og hun hadde ikke hatt det så bra før,stakkars liten :(
Da blir det til at man tenker på katten enda mere.for et liv.Endelig kom hun til oss-bort fra trist liv,redd og usikker,og så forsvinner hun bare. tenker på at hun kanskje har blitt mishandlet,stengt inne et sted der ingen hører henne,blitt påkjørt..... Huff,ikke rart man blir nedfor.Håper at hun kommer hjem.Er hun død,har hun det iallefall godt NÅ.
Håper katten deres kommer til rette,elie joha :cry:
Tusen takk for klem tilbake..
Katteløs er jeg ikke. Har to katter til som hjelper meg veldig. Ligger bilde av de i dyretråden :)
Men tankene er jo på Mons hele tiden.
Forstår tankegangen din så utrolig der.. Men jeg tenker heller det værste. for da blir det så mye bedre hvis alt er bra:) :( :mozilla_cry:

PS. Jeg har t.o.m laget egen side i Mons sin forsvinningssak på Facebook.. hihi... Kommer ikke til å gi meg før han er funnet.. Eller jeg har fått svar.
Blir helt rørt over de som har meldt seg inn jeg..
Antall ord: 232

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
kristiane
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 468
Startet: 31 Aug 2009 11:28
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Møre og Romsdal
Blitt takket: 6 ganger

Re: Vil vi noen gang få katten vår hjem igjen?

Innlegg av kristiane »

Willhelmina!
Tusen takk for at du svarte,og forslaget du kom med. Skal få sønnen min til å finne fram et bilde av pusen vår,og sende deg en pm,så snart jeg får anledning. selv drømte jeg at jeg så henne ligge død i en grøftekant. Derfor gikk vi flere turer og kikket i disse,men ingen pus å se. Så da vet jeg ikke hvorfor jeg drømte dette. Enten bare tull,eller så ligger hun faktisk i en grøftekant,bare lenger unna :(
Antall ord: 90

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1551
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Re: Vil vi noen gang få katten vår hjem igjen?

Innlegg av Metodisten »

Dette var da leit.
Hannkatter streifer som kjent og kan være vekke kjempelenge om sommrene spesiellt.
Men dette var en ung katt. Har hørt om katter som forsvinner når eieren får seg en katt nr.2 f.eks. Kattene har jo sin egen lille verden oppe i hodet og om de ikke føler seg hjemme nok så kan de sikkert finne på og rote seg langt vekk hjemmefra. Leste om en hunkatt som var borte i 4 år eller hva det var før den kom hjem. Da fikk den tidenes husarrest.

Katter kan få sykdommer, bli påkjørt, skadet av andre store territoriebeskyttende hannkatter osv.
Er den død så lider den i allefall ikke.
Antall ord: 122

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
kristiane
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 468
Startet: 31 Aug 2009 11:28
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Møre og Romsdal
Blitt takket: 6 ganger

Re: Vil vi noen gang få katten vår hjem igjen?

Innlegg av kristiane »

Dette jeg trøster meg med også nå,Metodisten. Den har fred dersom den er død.
bare så merkelig at hun bare plutselig ble borte.Og hun trivdes jo her sammen med oss og den andre katten,så jeg tror ikke hun forlot oss pg.a mistrivsel. Ja jeg har hørt litt om katter som forsvinner nå,men uansett så har jeg gitt opp håpet. Og skulle hun en dag dukke opp,så blir det nok enda et eksempel på tidenes lengste husarrest ja,for i såfall ville jeg være livredd for å slippe henne ut igjen :lol:
Huffa... :(
Antall ord: 102

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1551
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Re: Vil vi noen gang få katten vår hjem igjen?

Innlegg av Metodisten »

kristiane skrev:Dette jeg trøster meg med også nå,Metodisten. Den har fred dersom den er død.
bare så merkelig at hun bare plutselig ble borte.Og hun trivdes jo her sammen med oss og den andre katten,så jeg tror ikke hun forlot oss pg.a mistrivsel. Ja jeg har hørt litt om katter som forsvinner nå,men uansett så har jeg gitt opp håpet. Og skulle hun en dag dukke opp,så blir det nok enda et eksempel på tidenes lengste husarrest ja,for i såfall ville jeg være livredd for å slippe henne ut igjen :lol:
Huffa... :(
Jeg håper jo det beste.
Om den har gått seg vekk så mener jeg ikke det er mistrivsel ,men dyr tenker annerledes og det er ikke godt å vite hva slags ideer som kommer inn i hodene deres. Som sagt vet jeg om katter så har forsvunnet når de ikke føler de "eier" området sitt nok. Det kan være huset har tatt til seg ett annet dyr, eller noe som bare ikke går å finne ut av, så forsvinner de.
Hadde selv en katt som døde etter påkjørsels skader, så jeg vet det er beinhardt.

Går det lang nok tid så kansje du kan vurdere å få en ny og lesse kjærligheten din over på ?? ;)
Antall ord: 228

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
kristiane
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 468
Startet: 31 Aug 2009 11:28
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Møre og Romsdal
Blitt takket: 6 ganger

Re: Vil vi noen gang få katten vår hjem igjen?

Innlegg av kristiane »

:lol: Ja kanskje det. Har masse kjærlighet til både dyr og mennesker,jeg!
Antall ord: 14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
30cm
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 499
Startet: 09 Sep 2009 22:35
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 12 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Re: Vil vi noen gang få katten vår hjem igjen?

Innlegg av 30cm »

Hadde ei hu katte som var borte i over ett halvt år, Ludde Marwin,(Ludde Marwin Sportswear Lind av Isfolket, het hun faktisk) vi trodde først det var en hannkatt :P
Hun om da hjem tilslutt :D


_________________________
Slitsomt å måtte skrive signaturen hver gang
Antall ord: 43

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !