Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Paranormale / uvanlige hendelserDitt første paranormale minne

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

shaker
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 02 Aug 2009 21:27
14
Kjønn (valgfri): Jente

Re: Ditt første paranormale minne

Innlegg av shaker »

Jeg husker veldig godt mitt første paranormale minne.. jeg var vell en rundt 5 -6 år, og hadde nettopp flyttet inn i et litt gammelt hus. jeg husker jeg skulle opp i andre etasje der soverommene og ene badet var, for å gå på do. da jeg var kommet nesten øverst i trappa stoppet jeg opp å så plutselig en mørk skygge. en mann, ganske høy med rynker og typisk gammelmannskledd. han så ikke direkte på meg, før etter et par minutt. da løftet han hodet, så meg rett i øynene og forsvant.

har sett han etterpå, og hører han bråke mye. har funnet ut at det var han som bygde huset jeg bor i. han er heller ikke en spesiell negativ energi, og gjør ikke annet en å følge med på hva vi gjør :)
Antall ord: 142

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
camillah
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 555
Startet: 10 Feb 2005 16:45
19
Lokalisering: somewhere over the rainbow
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 11 ganger

Re: Ditt første paranormale minne

Innlegg av camillah »

hmm.. mitt første minne er fra ikke så lenge siden faktisk.. 3-4 år siden..
våknet opp i den gamle leiligheten min av at bikkja våknet og va urolig. jeg hadde han i senga fordi jeg turte ikke å sove alene der :)
men da jeg våknet og skrudde på lyset hørte jeg fotskritt fra gangen og ut i stuen..
husker jeg ble livredd og turte ikke å gå og se.. jeg slapp ut bikkja først etter en stund, og så gikk jeg, men ingen var der og døren var låst...
tenkte at jeg kunne ha drømt, men hørte ikke skrittene før etter jeg hadde skrudd på lyset, så da var jeg jo våken :) og noen dager etterpå knurret bikkja mot gangen og nektet og gå dit..

og andre ganger så våkner jeg opp og vet at det er noen andre i rommet, sitter med en sånn ekkel følelse.. sist det skjedde var jeg på jobb, da lå jeg våken nesten hele natta med lyset på og visste det var noen der selvom jeg ikke så noen. er ikke alltid følelsen er ekkel, men noen ganger så blir jeg livredd, og tenker da at det kan ha med noe jeg har drømt. men jeg husker alltid drømmene mine og jeg har aldri mareritt.. merkelig greier, kan jo være jeg som kanskje bare er mørkeredd.. ;)
Antall ord: 242
Eneste man med sikkerhet vet om livet, er at det går videre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

Re: Ditt første paranormale minne

Innlegg av Heksepusen »

Det første minne som jeg kan si jeg husker med sikkerhet var da jeg var 6 år.ar kunn en ting som
Jeg drømte at en av mine brødere var med i en bilulykke og døde, jeg våknet og hørte at mamma og pappa satt i stua og pratet med noen, jeg tuslet inn til dem og jo jeg hadde sandrømt jeg mistet broren min den natten, det tok meg veldig mange år før jeg turte og fortelle det til mamma og pappa.

Mamma har foresten fortalt at jeg som liten hadde to fantasivenner som jeg tilstadighet lekte med og pratet med jeg forklarte hvist en gang til mamma hvordan dem så ut, disse hadde jeg lenge helt til jeg ble tennåring faktis.
Mamma sa at hver gang jeg nevnete dem så forsvante ting hjemme for å alldrig og dukke opp, det var mamma som fant det nedgravd i plene når hun skulle lage nytt blomsterbed.
Antall ord: 165
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Willhelmina
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 26
Startet: 29 Nov 2009 23:11
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Barteland
Blitt takket: 1 gang

Re: Ditt første paranormale minne

Innlegg av Willhelmina »

Jeg har bestandig opplevd ting så det føsrte er jeg ikek sikker på, men den føsrte opplevelsen som sitter skikkelig i meg er ganske lik din Heksepusen.
Jeg drømte ta pappa døde å jeg msitet han da jeg var 9år.
Trodde lenge det var min skyld at han døde siden jeg hadde denne drømmen å ikke det jeg vet i dag, at jeg hadde denne drømmen fordi det skulle hende.
Antall ord: 76

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Metal maniac
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 91
Startet: 11 Sep 2007 15:14
16
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Trondheim

Re: Ditt første paranormale minne

Innlegg av Metal maniac »

Jeg var 4 år gammel, og min onkel hadde nettopp gått fra oss. Det var en sensommer, og jeg skulle legge meg for å sove. På gulvet siden av senga mi lå det en madrass fra natten før hvor ei venninne hadde nattet over. Plutselig så ser jeg at madrassen blir trykket ned på enkelte plasser, som om det var noen som gikk over den. Det var veldig tydelig, jeg kunne til og med se fotavtrykk. Men jeg ble ikke redd for jeg var 100% sikker på at det bare var onkel Roar som kom for å passe på meg :) så jeg bare snudde meg om og sov trygt resten av natten. :D
Antall ord: 112
En dag vil du innse at verden er mye mer enn dine fem sanser.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
visine
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 23
Startet: 11 Feb 2010 02:58
14

Re: Ditt første paranormale minne

Innlegg av visine »

Husker for lenge siden, når jeg var mindre. så hadde jeg en fantasivenn eller hva man skal kalle det som moren min nekter og snakke om den dag i dag så får bare forklart det jeg husker :mozilla_undecided: Tok hjernescanning etc for og finne ut hva det var men fant aldri noe logisk svar... Mener å huske att det var en klovn, av alle ting :mozilla_tongue: men han var ond da, husker en episode hvor han kom ut av noen bamser ved sengen min og gikk langs sengen min og forsvant inn i noen andre bamser. husker ikke så mye i og med att det er sikkert 13 år sia. men husker att jeg hadde det samme marerittet om og om igjen, det var att klovnen var i gangen utenfor rommet mitt og gjemte seg. og i drømmen skulle jeg alltid ned til mamma og pappa og da måtte jeg ut i gangen og ned trappen, og hvis han hørte meg så kom han etter meg og hvis jeg brukte lang tid så merket han att jeg var der og kom da også. Lurte på om noen har noen formening om hva dette kunne vært? om jeg var liten og fantasien fikk frie tøyler eller om det faktisk var noe :S skal sies att det spøker i det huset her og bestefaren til mamma har dødd i etasjen under meg. så har skjedd en del uforklarlige ting her i ettertid, men det der er det eneste jeg er usikker på om var fantasi eller noe annet :?
Antall ord: 262
life ain't a destination, but a journey.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
maritttt
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 15
Startet: 18 Des 2009 20:06
14

Re:

Innlegg av maritttt »

Akasha memoria skrev:Jeg husker jeg våknet av et eller annet som var fryktelig skummelt. Så jeg gikk ut av senga for å vekke mamma og pappa som sov i et rom ved siden av. Men jeg kom ikke lenger en til like utenfor sengekanten, der blei jeg stoppet av en barriere av et eller annet. Jeg så den ikke men jeg kunne ikke komme forbi på noen som helst måte. Det var kjempeskummelt! Jeg hylte og grein mens jeg satt inntil "barrieren". Så kom pappa og slo på lyset, så falt jeg på gulvet. Barrieren forsvant idet pappa kom.

Tror jeg var kansje mellom tre og fem år eller noe... Han skjønte selvsagt ingenting.

hva er en barriere????
Antall ord: 121

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Re:

Innlegg av Bearchild »

maritttt skrev:
Akasha memoria skrev:Jeg husker jeg våknet av et eller annet som var fryktelig skummelt. Så jeg gikk ut av senga for å vekke mamma og pappa som sov i et rom ved siden av. Men jeg kom ikke lenger en til like utenfor sengekanten, der blei jeg stoppet av en barriere av et eller annet. Jeg så den ikke men jeg kunne ikke komme forbi på noen som helst måte. Det var kjempeskummelt! Jeg hylte og grein mens jeg satt inntil "barrieren". Så kom pappa og slo på lyset, så falt jeg på gulvet. Barrieren forsvant idet pappa kom.

Tror jeg var kansje mellom tre og fem år eller noe... Han skjønte selvsagt ingenting.

hva er en barriere????
En vegg? "Usynlig" vegg..? Noe man ikke kommer forbi.
Antall ord: 132
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Atmosphere
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 137
Startet: 05 Feb 2009 23:11
15
Kjønn (valgfri): Jente
Lokalisering: Stjørdal
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 16 ganger

Re: Ditt første paranormale minne

Innlegg av Atmosphere »

Jeg er ikke helt sikker på hva som var mitt første minne, men husker da noen ting fra da jeg var liten.
Da jeg var kanskje 8-9 år gammel kjøpte pappa "ny" bil, en VW Santana av alle ting. Noen år etterpå la jeg merke til at jeg veldig ofte trodde at pappa kom kjørende fra jobb, men oppdaga at ingen var kommet når jeg så ut av vinduet. Et slags vardøger med andre ord! Jeg pleide å sitte å gjøre lekser ved spisebordet da han kom, så jeg hadde ryggen til, men hørte kjempeofte bilen uten av den kom. Så jeg tenkte, morsomt, jeg har et vardøger for pappa.

Men så begynte pappa å sitte på med en nabo på jobb, og mamma begynte å bruke bilen litt mer. Og gjett hva som skjedde da? Jo, jeg hørte plutselig mamma komme hjem uten at hun kom! Så det var lille gamle bilen jeg fikk vardøger for, det var litt koselig :)



Men en anna ting jeg husker fra jeg var ganske liten, sikkert mindre enn ti, var da jeg var på overnattingsbesøk hos ei venninne, og hun forklarte at hunden deres nekta å gå ned i kjelleren, han hadde aldri vært der sia han var valp, da rømte han opp trappa. Så sier hun at broren hennes har sett en dame i grønn kjole i kjelleren, en sånn litt kripi, helt mørk kjeller med bare et par små vinduer høyt på den ene veggen. Og der skulle vi sove... Tror det gikk bra, kan ikke huske at det var skummelt anna enn da hun fortalte det.

Men, så fortalte hun igjen seinere, da vi var nesten voksne, at tanteungen hennes hadde vært nedi kjelleren og også sagt at han hadde sett en grønn dame! De hadde vært forsiktige og ikke fortalt ungene om damen, så de ikke skulle bli redde for å leke der.

Jeg vet at det huset ble bygd på 70-tallet, og at et ulykkelig ektepar bodde der. Det skjedde noe, jeg kan ikke helt huske hva, kanskje han var utro? I allefall hev hun seg utfor klippene rett bak huset, det ligger like ved havet, veldig bratt ned. Er en kjent historie hjemme.
Antall ord: 382
I hope to arrive to my death; late, in love, and a little drunk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

Re: Ditt første paranormale minne

Innlegg av Isan »

maritttt skrev:hva er en barriere????
En barriere er en hindring. I fysissk form kan det være en vegg, mur, gjerde eller annet. Vi bruker ordet enda oftere i overført betydning. Og da mener vi noe som hindrer oss i å gjøre det vi har tenkt, har lyst til eller noe vi må, eller det kan være noe som hindrer oss i å tenke på et eller annet spesielt eller kjenne bestemte følelser. I denne overførte betydningen snakker vi ofte om at vi må overstige en barriere.
Antall ord: 91
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
screamo
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 1
Startet: 23 Okt 2011 10:48
12
Har takket: 1 gang

-første paranormale minne

Innlegg av screamo »

Jeg var en veldig ensom person på barne skolen jeg brukte alltid og sitte og se på andre folk når de lekte men plutselig sitter det noen ved siden av meg på gjerdet, det ene øye blikket sitter det ikke noe der bare luft og det andre øyeblikket sitter det en uvanlig gutt med store ringer rundt øynene veldig tynn. han bare sitter der og ser på meg. Før han plutselig bare er borte, da gikk jeg i 5 klasse..

Jeg var med foreldrene mine inn til hytta, mammaen min skulle hente lillesøstra mi. Mamma kom tilbake og jeg ser lille søstra mi komme springende mot meg mens hun vinker til meg helt stumm.

men så viser det seg at jeg da begynner og klemme med luft fordi lille søstra mi nektet og være med.
Antall ord: 141

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Ditt første paranormale minne

Innlegg av jeditrond »

I 12-års alderen drømte jeg at jeg så min nylig avdøde farmor, kan jo være ønskedrøm selvsagt. Opplevde også vardøger i barndommen og gjør det fortsatt, jeg "hører" noen ringer på f. eks. og så er det ingen der, ti minutter eller så ringer det på igjen og da står kameraten der :mozilla_smile: Et par år senere eller så gikk bestemoren til en kamerat bort, de hadde hytte på samme sted ved kysten som oss og bestemoren pleide alltid å plukke blomster på et fellesareal i nærheten av båtplassene. Jeg så henne der en gang etter at hun var gått bort, gikk og plukket blomster som vanlig.
Antall ord: 119
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
12
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Ditt første paranormale minne

Innlegg av Arven »

Første gangen jeg opplevde noe paranormalt var da jeg var liten og så to høye lysende skikkelser som kom inn på soverommet mitt og sto ved senga mi. De var der en liten stund før de bare forsvant . Jeg ble ikke redd ,- husker at jeg tenkte at det var trygt og kjent
Antall ord: 55
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Slettet_Ghostgirl5

- Ditt første paranormale minne

Innlegg av Slettet_Ghostgirl5 »

Jeg husker noe fra der vi bodde før. Ganske rart når jeg tenker på det idag.

Jeg var nok 2-4 år på denne tiden. Jeg fikk sjelden sove. Når foreldrene mine la meg, brukte jeg å ligge å rope å grine i minst 2 timer etterpå. Husker ikke helt hvorfor, men jeg vet at jeg ikke likte meg der.

Også en annen gang jeg var på vei forbi gangen, så jeg at det sto en gammel mann der.
Jeg ropte til mamma ; "Mamma mamma! Det er en gammel mann i gangen."
Og mamma løp bort til meg, men det var jo ingen der.. bortsett fra meg.
Senere har jeg fått vite at det var sannsynligvis bestefar som gikk igjen.
Foreldrene mine har opplevd rare ting der. Det har bestemor som på den tiden bodde i 2etg også.
Og de som flyttet inn etter oss, ble så lei at de fikk fjernet det.

Men jeg fikk i det minste hilse på bestefar! :)
Antall ord: 164

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

- Ditt første paranormale minne

Innlegg av zind »

Jeg husker ikke noe særlig selv før jeg ble rundt 12, før det var jeg ikke bevisst på at det som foregikk var paranormalt tror jeg. Første jeg husker selv er fra vi drev med spiritisme på barneskolen. Jeg stelte i stand seanser på pikerommet rett som det var, og det hele gikk ganske pyntelig for seg. Det gjorde det derimot ikke noen år senere hos ei venninne, hun hadde 666 stående uthevd i treverket på døra si. Tør ikke si med sikkerhet at det var tre sekstall, men tror det, og det skjedde i forbindelse med en seanse jeg ikke var med på og som skremte disse jentene heftig. Jeg husker jeg tok på døroverflaten og kjente at tallene stod uthevd som blindeskrift liksom.. men i treverket. Når de skulle brenne arket de hadde brukt (hjemmemekka ouija) hadde alt brent bort bortsett fra en liten bit formet som noe, de viste meg den og jeg husker det var frykt i øya deres, men desverre ikke hva slags figur/ting papiret var formet som, men at det var detaljert. Det første mamma husker er fra jeg var 8-10 år tror jeg hun sa, da fortalte jeg henne at henne at vi alle var sendt hit til jorda med samme mulighetene, at vi starter med litt forskjellige utgangspunkt men at alle kan nå like langt. Og at det ikke er noe grunn til å være redd fordi det er mange her på jorda fra andre planeter for å hjelpe oss. Noe i den dur. I was a weird kiddo :lol:
Antall ord: 268
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !