Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Paranormale / uvanlige hendelserDitt første paranormale minne

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
Tyrell
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 911
Startet: 27 Jun 2008 16:57
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 78 ganger
Blitt takket: 186 ganger

Innlegg av Tyrell »

Stor gorilla skygge på veggen,husker jeg tydelig og ble veldig redd,løp i bare pysjen inn til mine foreldre som lå og sov,husker jeg skalv av redsel,men skyggen var nok bare meg selv og min egen fantasi som løp løpsk...
Antall ord: 46

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
frost1833
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 6
Startet: 15 Jul 2008 10:52
15

Innlegg av frost1833 »

Hendelsen på Soterudhytta som det står om i spøkelsesuiden (skrevet av Bærums Finest). Det var en kjempeskremmende opplevelse, og jeg har ikke helt kommet over det enda:S
Antall ord: 31

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Velavenal
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 32
Startet: 24 Jan 2008 12:09
16

Innlegg av Velavenal »

Har et par opplevelser før dette som jeg ikke helt vil forklare, men jeg satt på do med åpen dør, 5 år ca.
Og kunne se opp til mørkeloftet, og der kommer det ut en sint en ifra mørket, veldig veldig sint en..
Han var mørk med endel orange og rødt lys og en kraftig kropp, han lente seg imot meg med utstrakte armer og brølte, jeg hylte av skrekk og siden har jeg i mange år løpt raskt inn på do og låst døren veldig raskt!
Huset jeg bor i er 300 år gammelt og de fleste mener at det er noe er, og ikke bare en.
X-)
Antall ord: 119

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mantropolix
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 468
Startet: 01 Mai 2008 05:41
15
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Mantropolix »

Velavenal skrev:Har et par opplevelser før dette som jeg ikke helt vil forklare, men jeg satt på do med åpen dør, 5 år ca.
Og kunne se opp til mørkeloftet, og der kommer det ut en sint en ifra mørket, veldig veldig sint en..
Han var mørk med endel orange og rødt lys og en kraftig kropp, han lente seg imot meg med utstrakte armer og brølte, jeg hylte av skrekk og siden har jeg i mange år løpt raskt inn på do og låst døren veldig raskt!
Huset jeg bor i er 300 år gammelt og de fleste mener at det er noe er, og ikke bare en.
X-)
Jeg må si at dette minte meg mye om hva jeg oxo opplevde som 5 åring.
Jeg husker jeg lå i sengen min og hørte toget tuta i fløyta utenfor vinduet blutselig oppdaget en skapning som hvar orange og rød osv,du så den formet som en person men man så ikke ansiktet bare farger, fargene blandet seg nesten som d du har farge oppi vann og du ser det blander seg,Jeg husker jeg ble så redd at jeg gjemte meg under dyna,jeg svetta som en gris og skalv og fikk nesten ikke puste under all varmen.plutselig kjente jeg noen ta tak i dyna mi og begynte riste i den , kjente en følelse at nå er det slutten på livet mitt akkurt som noe kastet seg over meg og prøvde angripe meg.Plutselig ble det helt stille og jeg sovnet vel tilslutt,fy fader det var horribelt.kommer jeg aldri til glemme.
Antall ord: 281

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Unknown
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 9
Startet: 18 Feb 2008 15:32
16
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av Unknown »

Første gangen var jeg 13 år, og så et gjenferd. Var sent en kveld på en gammel festning, da jeg så en mannlig skikkelse i vinduet, i ett av husene.
Antall ord: 31

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1551
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Re: ......

Innlegg av Metodisten »

green eyes skrev:Mitt første møte med overnaturlige hendelser er ganske omfattende.

Det hele begynte da min familie flyttet til et hus hvor vi betalte 6 666 kr i månden i leie.
Utrolig nok.

Jeg var bestandig livredd i det huset selv om jeg bare var 6 år og ikke hadde begrep om noe som helst.
Fikk aldri sove om natten for jeg hadde mareritt om en gammel mann som lekte med fyrstikker under sengen min for å brenne meg opp.
Når jeg skulle ned trappen så jeg ofte den samme mannen stod å gliste til meg nederst i trappen.
Kunne stå utenfor huset og se hvordan lysene blinket inne, dette gjaldt også min mor.

Dette ga seg da familien kjøpte nytt hus og vi flyttet, på tross av at det nye huset bare var 100 meter unna.Men jeg er livredd for å se inn i vinduer, og å gå ned trapper, faktisk.

En litt mer festlig historie utspant seg da jeg var rundt 13 år:
Veldig enkelt. Jeg stod i dusjen da en veldig klar skygge plutselig stod forran meg, realtivt lenge før den dukket ned og forsvant. Etter 10 år har jeg fremdeles ikke klart å gjenskape den med min egen kropp:)
Den historien får meg til å smile hver gang jeg tenker på den, for jeg skvatt skikkelig men jeg ble ikke redd:)
Haha. dere betalte 666....the number of the beast. Hell and fire are gonna be released. (Iron maiden).
Du så faktisk en mann tydelig i huset deres alltså. Hmmm.

Mitt første møte med det paranormale var når jeg var så liten att jeg knapt kunne gå skikkelig. Mamma spådde på tull en av vennindene sine i en kaffekopp med grut.

Hun fortallte hva hun skulle få av mannen sin til bursdagen sin. Så slo det til.
Og jeg har blitt forsikkret om att det ikke var noe juks der alltså.
Så da får en vel tro på det da....
Antall ord: 332

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Underlig
UTESTENGT ! Ref regelverket !
Innlegg: 2
Startet: 04 Nov 2008 09:39
15

Re: Ditt første paranormale minne

Innlegg av Underlig »

Første gang jeg husker at noe paranormalt skjedde meg var da jeg lå hjemme i senga mi for å sove. Jeg var vel rundt 11 år på den tiden. Vel, jeg lå i senga og fikk ikke sove. Klokka var rundt 2-3 på natta, og plutselig hører jeg ute i kjellerstua noen som går over gulvet. Det var 4-5 skritt og så stoppet det. Jeg trodde det var broren min, så jeg ropte etter han. Men ingen svar. Da jeg snakket med han senere dagen etter fortalte han at han hadde ligget og sovet hele natta. Jeg visste da at jeg hadde evner til å føle åndenes nærvær.

Hadde også et par episoder et par år senere, hvor jeg hadde byttet soverom. Etter at jeg hadde lagt meg om kvelden oppdaget jeg en lysende flekk på veggen. Det var helt mørkt i rommet og helt mørkt utenfor (altså kunne ikke lyset komme fra en lyskilde som f.eks en gatelykt eller mobilen etc). Første gang jeg oppdaget dette hadde jeg overnattingsbesøk av bestevenninna mi (som forøvrig også føler nærvær og er klarsynt). Vi så begge den lysende flekken, og ble med ett veldig redde fordi vi ikke skjønte hva det var. Etterhvert tok jeg meg i det, og reiste meg opp i senga for å kjenne etter på veggen hva dette her var. Jeg kjente på det, og fikk ikke noe lys på baksiden av hånda og skapte ei heller en skygge på det merkelige lyset da jeg la hånda inntil veggen (altså var det ikke noen lyskilde som ga dette merkelige lyset). Etterhvert slo vi oss til ro og sovnet, men vi fikk aldri helt for oss hva dette kunne være.
En uke senere i tid opplevde jeg det samme, men denne gangen var jeg alene. Jeg ble liggende og se på dette lyset og ble med ett fylt med en veldig ro. Det er vanskelig å forklare, men jeg følte meg trygg og ivaretatt på en helt merkelig måte. Plutselig fikk jeg et bilde av faren min opp i hodet (han døde da jeg var 5) og jeg ble veldig trøtt.

I ettertid har jeg konkludert med at det var pappa som på en merkelig måte viste seg for meg i form av dette lyset på veggen. Jeg synes det er betryggende å vite at han er rundt meg og passer på meg.

Har opplevd mange andre paranormale ting, blant annet dører som går opp og igjen av seg selv, sett ånder, hørt dem osv., men det orker jeg ikke gå nærmere inn på akkurat nå.
Antall ord: 452
Smil til den andre siden, og den andre siden smiler til deg

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Triux
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 12
Startet: 11 Sep 2008 12:05
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: rogaland, tysvær, frakkagjerd

Re: Ditt første paranormale minne

Innlegg av Triux »

ja, det var vell 3 eller 4 uken etter skole start i 2.klasse når jeg drømte at jeg var en stor tiger og at jeg havnet i en kamp med et annet dyr (husker ikke hvilket) og klorte å beit og rullet rundt, til slutt så beit jeg den i magen og det andre dyret for vekk, dagen etter på havnet jeg i sloss kamp vi slo og beit og klorte hver andre og til slutt beit jeg hull i magen på den andre gutten og han sprang og ble sendt på sykehus (A)

P.S lurer på om jeg kan ha noen forbindelse med dyret tiger, er ikke sikker jeg føler at jeg og tigeren er ganske så like, noen så kan si mer om det?
Antall ord: 130
mess with the universe, and the universe will mess back

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
@ngel
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 370
Startet: 07 Feb 2007 22:13
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: nittedal

Re: s

Innlegg av @ngel »

miss skrev:dette er en seriøs hendelse jeg var ikke gammel da jeg opplevde noe første gangen
jeg var rundt i en alder av 5 år da det kjedde
mor bakte julekaker og det var en av mine favoritter hun laget den dagen ris boller og jeg ville gjerne spise noen men hun stoppet meg med de ordene det må være nok til nissen å, dermed gikk vi ned i mat boden som var I kjelleren,
der satt en mann langt mørkt hår med et ulmt blikk og stirret på meg, ikke noe pent syn der han satt på en stol eller noe
det som jeg reagerte på var at mor ikke snakket med han, hun var veldig sosial av seg og snakket med alle vi møtte. hun lente seg over han med brettet med kakene etter det viste jeg liksom på en måte at nissen ikke var noe skjekk, :mozilla_undecided: jeg nevnte det ikke for moren min før den neste gang jeg så noe og det var i en alder av 14 år kan jeg tippe på. han har fått kalle navnet nissen etter det møte.
etter det har jeg sett og hørt ting gjevnelig.
og historien stammer fra et nytt hus min mor bygde selv.
jeg i dag bor selv i et hus med en åpen portal og har godkjent det og blir lite forstyrret selv om huset lever sit eget liv. vet liksom det ikke er farligt med det som vi ikke altid ser med det blotte øyet. men som kan komme overaskende på en dag. :mozilla_smile:
du er ikke aleine om det... venninnen min har opplevd akkurat det samme. mamma, bestemor hennes har sett ham...
Antall ord: 289
Image

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
tsjomi
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 30 Okt 2008 15:22
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: brønnøysund

Re: Ditt første paranormale minne

Innlegg av tsjomi »

jeg var 4 år og min bror va 1. jeg husker det knapt. men min mor husker og er en konstant skeptiker. men den etter midagen da jeg var 4 fikk hun till å undre.


vi var på hytte tur og bilden lå ca 150-200 m fra hytta. kunne knapt se den. min lille bror hadde akkurat sovnet. i bilen og mamma bærte meg. inn i hytta og la meg lengst inne i hytta på et romm mamma gigg der på får å se etter min bror;) men han såv som en sten.

da hun komm inn ropte jeg til min mor at min bror skriker og han vil inn. mamma tenkte vås det stemte ikke. men e sa jeg hørte hann. jeg følte han. hun så rart og dumt på meg. men e ga meg ikke før hun gjorde som jeg sa. jeg sto på trappa og sa der er han. mamma gikk til bilden og fikk sjokk. rett og slett sjokk. han skrek så han kvalte i sit eget snørr han hadde skriket der en stund:P pga mamma ikke trodde på meg etter 10 min krangling på at min bror var våken-.-



en anen episode.

jeg gikk på samisk skole og lærte om samisk kultur osv. i hatfjelldal.

en dag skulle vi ligge i lavo i majavatn. atme kapellet. jeg gikk over det samiske bålet og mat bordet. i gammel folketro var det å vannære de samiske skikkene og åndene og får vær gang jeg gjorde det. ville jeg bli straffet 1 måned dumt at jeg gjorde sånn ca 12-14 ganger-.- jeg gikk i 4 klasse.

i følge gammle historier vill ulykker sje. jeg vill oppleve ting jeg ikke ville osv. som straff.

jeg begynte med drømmer. sanne drømmer. jeg ble en gutt med store raseri utbrudd uten noe som helst grunn. som om jeg var besatt av energi. jegg fikk angst og syn på at foreldrene mine ville skille seg. akkurat 6 måneder senere forlot min mor min far-.- jeg kunne ikke sove alene på mit romm . for jeg følte noens nærvær- noe som holdt øye på meg vær natt i over et år-.- osv. jegg opplevde mye sanne drømmer som jeg husker.

er det å værre synsk? er ikke redd nå lenger. men har lit angst enda. med tanke på hva jeg måtte i gjennom.:/ min far tok meg til ei samisk dame som snakket til meg om åndene. de ville meg ikke ondt. men lære meg. og det at det sjedde ting trodde de var tilfeldig. det jør de enda i dag-.- men jeg husker;)
Antall ord: 458

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
alien91
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 39
Startet: 15 Jan 2008 16:11
16
Kjønn (valgfri): kjerring
Lokalisering: På østlandet

Re: Ditt første paranormale minne

Innlegg av alien91 »

vet ikke om det er så paranormalt, men jeg husker da jeg gikk i fjerde klasse så satt jeg på bussen også så jeg en svart katt sitte på ett gjerde å se på meg sikker i 10 sekunder eller noe, da jeg så vekk var den ikke der.... scary :mozilla_innocent:
Antall ord: 49

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Magg
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 43
Startet: 23 Nov 2008 18:44
15

Re: Ditt første paranormale minne

Innlegg av Magg »

Det første jeg husker er ting rundt senga mi skygger på en måte, da kan jeg ikke ha vert mere en 3-4 år.
Min mor har spurt meg etter vert hva det var jeg så da jeg var lita, så det virker som det begynnte tidligere enn jeg kan huske skikkelig.

Da jeg var 11 så hadde jeg en mere ksoelig opplevesle egentlig.
Lå over hos ei venninde , foreldrene skulel vær sent ute..husker ikke hvor jeg nå.
I vertfall så hadde hun rom oppe og det var bad oppe.
Jeg lå på henens rom å ventet på at hun skulel pusse tenner å sånn, å da hører jeg skritt opp trappa og bortover gangen inn til romem mitt.
Da hun kom inn lurte hun på hva jeg hadde hentet nede. :D
Så begge høret det.
Men jeg ble ikke redd, ikke hun heller.
Vi fikk en mere betryggende følelse at noen passet på oss.
På den samem tiden så jeg hjelperen min i refleksjonen i vinduet en kveld jeg var veldig redd, fikk samme trygge følelse da også.
En mann som sto bak meg, det var et lys rundt han så jeg så ikke ordentlig ansikt å sånn.
Jeg er sikker på at det var hjelperen min.

Da jeg var 14-15 sto det pluttselig en veldig sint mann ved senga mi.
Jeg ble så redd at jeg sov inne hos mamma flere netter.
han så ut som en munk egenlig, no slags kappe å sånn krans med hår.
hadde masse leverflekker i ansiktet slik gammle mennesker får.
Etter det har jeg ikke sett slike klare skikkelser , ble så redd at jeg tror noe "lukket" seg.

Jeg drømte også at et nært familiemedlem døde før det skjedde da jeg var lita.
Å det er det første forvarselt jeg kan huske.
Var 9 da.


Datteren min snakket med en mann i skogen da hun var en 3-4 år som jeg ikke så, vinket å greier
Sist redigert av Magg på 23 Nov 2008 23:10, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 336

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
line001
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 341
Startet: 05 Okt 2005 20:04
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Norge
Blitt takket: 2 ganger

Re: Ditt første paranormale minne

Innlegg av line001 »

min første opplevelse var da jeg var veldig liten. 5 år kanskje mindre. hvordan jeg husker dette kan dere nå spørre. men det sitter som klister i hode mitt. Jeg skulle løpe etter mamma som skulle på bade. Mens jeg løp så bompet jeg borte i noe. og jeg ble liggende på magen på gulvet i noen minutter. helt til jeg så en mann skikkelse som gikk forbi meg og ut døren. Da kom mamma tilbake og hjalp meg opp.

Vanskelig å velge første opplevelse. Fordi jeg har så mange at det er vanskelig å si at denne her er den aller første opplevelsen min.
Antall ord: 110

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
merethee
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Startet: 07 Jun 2009 23:50
14

Re: Ditt første paranormale minne

Innlegg av merethee »

Interessant å lese om dette her ^^

Jeg kan jo fortelle min historie:
Vel, jeg var ikke mer enn 3 år. Mamma og pappa bytta på å synge nattasanger for meg hver kveld, noe jeg husker godt. Men når jeg hadde sovnet og de hadde gått ut av rommet våknet jeg alltid opp igjen. Jeg visste at det var nå den beste nattafortellingen kom.
På sengekanten nede ved bena satt det alltid en gammel mann som hver natt fortalte meg om krigen og hesten og kjerra han hadde utenfor. Jeg så mannen klart og tydelig, trodde faktisk han var ekte. Siden han gang på gang fortalte meg det samme, gikk jeg etterhvert lei og spurte mamma hva "han mannen" gjorde på rommet mitt. Hun skjønte selvfølgelig ingenting.

Mamma sier jeg snakka mye om dette når jeg var lita og at hun ikke skjønte hvordan en treåring visste hva en hestekjærre var. Det som også er litt spesielt er at jeg kan se for meg nøyaktig hvordan alt så ut; hestevogna festet bakpå en brun hest, og den eldre mannen med hvit skjorte, pen dressbukse og bukseseler. Det som er synd er at jeg ikke husker fortellingen hans. Jeg har heller ikke noe navn.

Jeg har også funnet ut interessante ting om huset til faren min i ettertid. Det er plassert rett ved siden av en militærleier som var i bruk under krigen og huset skal ha vært tatt over av tyskere under 2. verdenskrig. Familien som solgte huset til mine foreldre skal ha sett og opplevd rare ting her de også.

Jeg skulle likt å ha funnet ut mer om dette huset, men vet ikke hvordan jeg skal gå frem. Noen forslag?
Antall ord: 290

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

Re: Ditt første paranormale minne

Innlegg av Isan »

Det fins et bokverk som heter "Norges bebyggelse". Der står alle Norges gårder og hus/eiendommer oppført - iallfall når huset du snakker om er så gammelt som du her nevner. Det står ofte også litt om gårdene/eiendommene. Det er ikke sikkert du finner noe nytt i denne boka, men kanskje kan det hjelpe deg til å finne videre kilder. På biblioteket burde de klare å hjelpe deg å skaffe det rette bindet av dette bokverket. :)
Antall ord: 79
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links