Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Paranormale / uvanlige hendelserUngene sier de føler noe i huset vi bor..

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
moltepia
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 78
Startet: 11 Sep 2013 18:04
10
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 14 ganger

Ungene sier de føler noe i huset vi bor..

Innlegg av moltepia »

Slettet det jeg først skrev. Ble for mange detaljer som kan gjenkjennes. .
Så forkorter det litt. Mine barn som er mellom 11-15 år. kom og sa til meg at ho eldste har følt noen har vært der på rommet henes. Hun har rom nede i kjelleren. Hun har verken sett eller hørt noe, bare følt noen er der. Og har kjent det i ryggen og magen. Ho andre hun mener hun har hørt lyder. Men som jeg sa til de lyder kan det kom fra elektriske apparat osv.
Ho eldste ho er skeptisk til gjenferd om de finnes. Men likevel så har hun fortalt dette. Og føler seg litt redd når det skjer.
Så jeg vet ikke helt hva jeg skal tru. Men sannheten er jo at det er ei som døde i dette huset. Dvs i et hus som brant ned, for dette huset er bygd opp på grunnmurene av et hus som brant ned.
Jeg har ikke hørt elelr følt noe selv, men vet ikke helt hva jeg skal tru heller.
Antall ord: 185

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

- Ungene sier de føler noe i huset vi bor..

Innlegg av Asbjørn »

Det kan være mange årsaker til at man føler det er noen i samme rom som seg.
Det kan være visse lyder fra bakgrunnen, - lyder fra vannrør, vind, vind rundt hushjørne, - treverk som ikke har satt seg helt, og lager svake knirkelyder, osv.
Det er også kjent at om man avspiller en lavfrekvent lyd på ca 14 hertz, vil man kunne oppleve slikt.
Her en sinuslyd
3nxzyPUhZRk
og her en annen :
a8slWQHN5NU

Vi hører ikke denne lyden, men kan føle den. Og da trigges følelsen av at det er noen rundt oss.
Slik lyd kan oppstå naturlig av mange årsaker.

MEN:
I mange episoder med "spøkelser" og da spøkelser fra lengre tilbake , fortelles det at det på stedet huset er har vært andre hus tidligere, som enten er brent ned, revet, eller tilogmed at det har vært offersteder, krigshandlinger, osv.

Jeg har altså tro på at det er flere muligheter for at man opplever slike følelser... hvor spøkelser er en av disse mange muligheter.

OM det er spøkelser, kan en såkalt balansering av energiene, ( også kalt for "husrens") kansje gjøre noe med slikt.

Noen ganger virker det veldig bra, andre ganger skjer det lite, eller kan tilogmed (mer sjeldent) forværres.
Alt avhengig av kilden til følelsene man får.

I første omgang ville jeg ha fått tak i Rosenkvartsstener,
og plassert ut noen i det rommet hvor man merker det er noe. Om ikke det hjelper, - kan man få tak i en som kan litt om husrens....

A
Antall ord: 269

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
moltepia
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 78
Startet: 11 Sep 2013 18:04
10
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 14 ganger

- - Ungene sier de føler noe i huset vi bor..

Innlegg av moltepia »

Asbjørn skrev:Det kan være mange årsaker til at man føler det er noen i samme rom som seg.
Det kan være visse lyder fra bakgrunnen, - lyder fra vannrør, vind, vind rundt hushjørne, - treverk som ikke har satt seg helt, og lager svake knirkelyder, osv.
Det er også kjent at om man avspiller en lavfrekvent lyd på ca 14 hertz, vil man kunne oppleve slikt.
Her en sinuslyd
3nxzyPUhZRk
og her en annen :
a8slWQHN5NU

Vi hører ikke denne lyden, men kan føle den. Og da trigges følelsen av at det er noen rundt oss.
Slik lyd kan oppstå naturlig av mange årsaker.

MEN:
I mange episoder med "spøkelser" og da spøkelser fra lengre tilbake , fortelles det at det på stedet huset er har vært andre hus tidligere, som enten er brent ned, revet, eller tilogmed at det har vært offersteder, krigshandlinger, osv.

Jeg har altså tro på at det er flere muligheter for at man opplever slike følelser... hvor spøkelser er en av disse mange muligheter.

OM det er spøkelser, kan en såkalt balansering av energiene, ( også kalt for "husrens") kansje gjøre noe med slikt.

Noen ganger virker det veldig bra, andre ganger skjer det lite, eller kan tilogmed (mer sjeldent) forværres.
Alt avhengig av kilden til følelsene man får.

I første omgang ville jeg ha fått tak i Rosenkvartsstener,
og plassert ut noen i det rommet hvor man merker det er noe. Om ikke det hjelper, - kan man få tak i en som kan litt om husrens....

A
Nå er det ikke så veldig mange år tilbake hun omkom i brannen. Barna hennes er i 30 årene nå, så vil tippe det er 17-18 år siden. Med tanke på når dette huset ble bygd.
Men jeg trur jeg skal se an om hun merker noe mere. Jeg har bodd i hus før, som jeg er ganske sikker på var flere enn oss, men da vennlige. Så jeg har ikke følt noe i dette hsuet og har tenkt at hun ikke er her. Tenkte jo tanken da vi kjøpte huset, for viste jo om dette da vi kjøpte.
Og vist hun skulle gå igjenn så vil jeg tru hun er vennlig, og ikke gjør oss noe.
Antall ord: 396

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- - Ungene sier de føler noe i huset vi bor..

Innlegg av Lilja »

Asbjørn skrev: Vi hører ikke denne lyden, men kan føle den.
Jeg hørte den, men følte den ikke ...? :dontknow
Antall ord: 23

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
moltepia
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 78
Startet: 11 Sep 2013 18:04
10
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 14 ganger

- - - Ungene sier de føler noe i huset vi bor..

Innlegg av moltepia »

Lilja skrev:
Asbjørn skrev: Vi hører ikke denne lyden, men kan føle den.
Jeg hørte den, men følte den ikke ...? :dontknow
Kankje fordi du hørte den at du ikke følte den. Men jeg hørte ingenting. Så du må jo ha en god hørsel..
Antall ord: 51

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Fighteren

- Ungene sier de føler noe i huset vi bor..

Innlegg av Slettet_Fighteren »

jeg kunne hverken høre eller føle den :(
Antall ord: 9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- - - - Ungene sier de føler noe i huset vi bor..

Innlegg av Lilja »

moltepia skrev:
Lilja skrev:
Asbjørn skrev: Vi hører ikke denne lyden, men kan føle den.
Jeg hørte den, men følte den ikke ...? :dontknow
Kankje fordi du hørte den at du ikke følte den. Men jeg hørte ingenting. Så du må jo ha en god hørsel..
Er det sant? Både jeg og mannen hørte den første godt, og jeg hørte den andre også. Kanskje har det noe med pc'en min å gjøre?
Eller kanskje jeg har superhørsel? Når jeg tenker meg om, hører jeg jo faktisk høyfrekvente lyder som jeg ikke burde ha hørt også ...


Unnskyldforatjegsporeravtråden,altså :eang
Antall ord: 115

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

- Ungene sier de føler noe i huset vi bor..

Innlegg av Asbjørn »

Vanligvis hører ikke vi mennesker frekvenser lavere enn 20 hz.

Men, vi kan høre såkalte resonansfrekvenser som er høyere.
Ofte vil slike resonansfrekvenser oppstå pågrunn av ikke helt god lavfrekvensforsterkning, og da kan slike resonanser oppstå. Også i det mekaniske i høytalerelementet.
Resonansfrekvenser av 14 hz er 28hz, 70hz, 140hz ( alle hvor 14 gangen går opp ).

For å "høre" og merke lyden av 14 hz må man ha en skikkelig subwoofer ( basshøytaler), som er av bedre kvalitet, samt at det må litt styrke til. Nytter ikke med frokosttv nivå... som brukes for å ikke vekke de andre....
moltepia skrev:Nå er det ikke så veldig mange år tilbake hun omkom i brannen. Barna hennes er i 30 årene nå, så vil tippe det er 17-18 år siden. Med tanke på når dette huset ble bygd.
Men jeg trur jeg skal se an om hun merker noe mere. Jeg har bodd i hus før, som jeg er ganske sikker på var flere enn oss, men da vennlige. Så jeg har ikke følt noe i dette hsuet og har tenkt at hun ikke er her. Tenkte jo tanken da vi kjøpte huset, for viste jo om dette da vi kjøpte.
Og vist hun skulle gå igjenn så vil jeg tru hun er vennlig, og ikke gjør oss noe.
Ofte har vi også det vi kaller restenergier, som kan være på slike steder.
Disse kan fremkalle følelser hos folk, fordi restenergier ofte er følelser som er "brent inn" i stedet.
Siden huset er revet, må det eventuelt være restenergier i grunnen under det nye huset...

Restenergier viser seg ved alltid å være på samme sted, alltid ha det samme forløp, eller de samme følelser.
Omtrent som en film som går om og om igjen.

Sjeler/ånder derimot vil være mer som mennesker, de forandrer gjerne væremåte fra gang til gang. ( som avhengig av dagens humør)

Restenergier kan reduseres med rosenkvarts, og gjerne hvit salvie...

Sjeler / ånder krever litt mer.

A
Antall ord: 352

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
moltepia
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 78
Startet: 11 Sep 2013 18:04
10
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 14 ganger

- - Ungene sier de føler noe i huset vi bor..

Innlegg av moltepia »

Asbjørn skrev:Vanligvis hører ikke vi mennesker frekvenser lavere enn 20 hz.

Men, vi kan høre såkalte resonansfrekvenser som er høyere.
Ofte vil slike resonansfrekvenser oppstå pågrunn av ikke helt god lavfrekvensforsterkning, og da kan slike resonanser oppstå. Også i det mekaniske i høytalerelementet.
Resonansfrekvenser av 14 hz er 28hz, 70hz, 140hz ( alle hvor 14 gangen går opp ).

For å "høre" og merke lyden av 14 hz må man ha en skikkelig subwoofer ( basshøytaler), som er av bedre kvalitet, samt at det må litt styrke til. Nytter ikke med frokosttv nivå... som brukes for å ikke vekke de andre....
moltepia skrev:Nå er det ikke så veldig mange år tilbake hun omkom i brannen. Barna hennes er i 30 årene nå, så vil tippe det er 17-18 år siden. Med tanke på når dette huset ble bygd.
Men jeg trur jeg skal se an om hun merker noe mere. Jeg har bodd i hus før, som jeg er ganske sikker på var flere enn oss, men da vennlige. Så jeg har ikke følt noe i dette hsuet og har tenkt at hun ikke er her. Tenkte jo tanken da vi kjøpte huset, for viste jo om dette da vi kjøpte.
Og vist hun skulle gå igjenn så vil jeg tru hun er vennlig, og ikke gjør oss noe.
Ofte har vi også det vi kaller restenergier, som kan være på slike steder.
Disse kan fremkalle følelser hos folk, fordi restenergier ofte er følelser som er "brent inn" i stedet.
Siden huset er revet, må det eventuelt være restenergier i grunnen under det nye huset...

Restenergier viser seg ved alltid å være på samme sted, alltid ha det samme forløp, eller de samme følelser.
Omtrent som en film som går om og om igjen.

Sjeler/ånder derimot vil være mer som mennesker, de forandrer gjerne væremåte fra gang til gang. ( som avhengig av dagens humør)

Restenergier kan reduseres med rosenkvarts, og gjerne hvit salvie...

Sjeler / ånder krever litt mer.

A
Mulig jeg nevnte det før, men huset er bygd på samme grunnmurene som det huset som brant. Og det er i kjelleren min datter har rom, og føler det er noen der. Ikke i etasjen over. Der har hun aldri følt noe.
Antall ord: 400

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

- Ungene sier de føler noe i huset vi bor..

Innlegg av Asbjørn »

Ja, du har nevnt det før, derfor jeg nevner følgende :
Restenergier kan reduseres med rosenkvarts, og gjerne hvit salvie...
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
lilleulv
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Startet: 20 Okt 2014 19:56
9
Kjønn (valgfri): E no ei pie da.

Re: Ungene sier de føler noe i huset vi bor..

Innlegg av lilleulv »

Jeg hører de lydene på min pc jeg, begge klippene, det siste klippet ga en rar følelse i brystregion.

Når det kommer til at døttrene dine føler og hører, kan det jo godt være damen som døde. Datteren min og sønnen min følte og så en mann i leiligheten vi bodde for noen år siden. Vi fikk til slutt hjelp til å få han over på andre siden, da dette ble vel plagsomt, tross at han var en snill og god sjel :) og ungene sov bedre enn de hadde gjort på lange tider etterpå :)
Antall ord: 103

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links