Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Paranormale / uvanlige hendelserMin mann er ingen gammel dame

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Min mann er ingen gammel dame

Innlegg av Terra »

Jeg hadde en litt morsom hendelse for en tid tilbake og fikk lyst til å dele dette med dere:

Fra dagboken til Terra Fredag 22 Februar 2019

Jeg må bare fortelle dere noe morsomt som skjedde meg i forrige uke. Jeg var helt i ørska fordi jeg var trøtt og det var på natten.

Plutselig sto det en person rett foran sengen ved fotenden min. Jaja tenkte jeg, det er vel mannen min som har stått opp. Men så snudde jeg på hodet og så at han lå jo og sov ved siden av meg.

Jaja tenkte jeg søvnig og snudde meg og sovnet igjen. Men tenkte, halvt i søvne, at jammen, det der var jo ikke mannen min når jeg tenkte etter. Det var en gammel dame som sto der. Haha! .fnise Hun hadde en sånn blomstrete forklekjole de hadde før i tiden vet dere, og grått hår, satt opp i en stor topp bakpå hodet. Hun var jo lett gjennomskinnelig også da, så klart, i og med at hun ikke lenger hører til oss vanlige levende.

Måtte jo le. Hvem hun var aner vi ikke. Tror dere vi fikk oss en god latter på morra'n når jeg fortalte det eller! :haha

Hilsen en lattermild Terra
Antall ord: 217
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Spookykid
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 16
Startet: 19 Apr 2013 20:20
10
Kjønn (valgfri): Mann
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 7 ganger
Kjønn:

Re: Min mann er ingen gammel dame

Innlegg av Spookykid »

Kan jo være en gammel beboer i huset ditt ? Fascinerende er det i alle fall. Kanskje noen som bodde i huset gikk bort under tragiske omstendigheter, og henger igjen i huset ? Bare mine tanker.
Antall ord: 35
Spookykid

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Min mann er ingen gammel dame

Innlegg av Terra »

Kan godt være at hun har bodd her tidligere ja. Men tror bare hun var på besøk. Ingen creepy følelse ved det. Virket bare litt "nysgjerrig," eller i alle fall bare sto hun der, så ikke noen ekkel dame i alle fall. Føler uansett ikke at det er noe som går igjen i boligen min. Føles "rent" og rolig her, men artig episode var det jo :)
Antall ord: 72
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Spookykid
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 16
Startet: 19 Apr 2013 20:20
10
Kjønn (valgfri): Mann
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 7 ganger
Kjønn:

Re: Min mann er ingen gammel dame

Innlegg av Spookykid »

Ja, ikke godt å si hva det var. Er jo mer mellom himmel og jord enn det vi vet for sikkert, det er det jo ingen tvil om. Ser jo bare det når man ser på åndenes makt og sånn, mye av det der tviler jeg sterkt på at noen greier å finne på.. Var ikke noe ondt da sikkert, siden du ikke følte en ond tilstedeværelse, og det er jo bra. Er jo ikke alle gjenferd som er snille akkurat..
Antall ord: 83
Spookykid

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Min mann er ingen gammel dame

Innlegg av Terra »

Nei, det skal være sikkert at ikke alle er. Hadde en mann som gikk igjen og ikke hadde gått over dit han skulle. Han var slitsom og jeg greide omsider å få ført ham over med god hjelp fra mine hjelpere. Jeg fikk hodepine når han sto bak meg eller gikk forbi i gangen utenfor der jeg var. Han forsto ikke helt at han faktisk hadde dødd og at kona hans ventet på ham på den andre siden. Han var ikke ond, men fryktelig slitsom å ha i hus for å si det sånn. Gikk der som en svart skygge og var nysgjerrig når jeg satt ved pc' en. Etter 14. dager var det stilt og godt i boligen igjen. Og hodepinen forsvant ;)
Antall ord: 127
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Spookykid
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 16
Startet: 19 Apr 2013 20:20
10
Kjønn (valgfri): Mann
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 7 ganger
Kjønn:

Re: Min mann er ingen gammel dame

Innlegg av Spookykid »

Ja, de som ikke vet at de er død kan nok være noe plagsom ja. De tror jo fortsatt at de lever og at de er på denne jorden fortsatt, og oppfører seg deretter. De må jo skjønne det selv for å kunne gå over til den andre siden.
Antall ord: 52
Spookykid

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Telefonstol
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 11
Startet: 07 Apr 2019 11:45
4
Blitt takket: 1 gang

Re: Min mann er ingen gammel dame

Innlegg av Telefonstol »

Du drømte helt sikkert ikke.
Antall ord: 6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Min mann er ingen gammel dame

Innlegg av Terra »

Telefonstol skrev: 24 Jan 2020 09:37 Du drømte helt sikkert ikke.
Nei, det var helt virkelig dette her. Takk for støtten! :flower
(Man begynner jo å lure vet du... Men en ser jo det en ser vet jeg ;) )
Antall ord: 39
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Spookykid
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 16
Startet: 19 Apr 2013 20:20
10
Kjønn (valgfri): Mann
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 7 ganger
Kjønn:

Re: Min mann er ingen gammel dame

Innlegg av Spookykid »

Det er nok ekte. Har sett noen som ikke er blant oss lenger jeg og. Var noen som jeg var veldig glad i mens personen levde og hadde et godt forhold til, da, så ble ikke redd. Personen ville bare vise meg at han hadde det bra der han er nå, han ville også at jeg skulle viderebringe beskjeden om at han hadde det bra til andre som var veldig glad i ham. Så det var faktisk en god opplevelse, å vite at personen fortsatt er rundt meg. Det var min kjære onkel forresten, som vi mistet i kreft, og som jeg i alle fall savner veldig mye. Men godt å vite at han ikke er helt borte for oss, annet enn at han ikke er i live på den normale måten. Håper jeg slipper å møte noen onde ånder noen gang. Nå er jeg ikke kristen da, så tror vel egentlig ikke på demoner og sånt, men alle energier eller ånder om man vil, er nok ikke snille, så man kan nok møte på noe ondt om man er uheldig.
Antall ord: 184
Spookykid

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Min mann er ingen gammel dame

Innlegg av Terra »

Ååå, så nydelig! Takk for at du deler. Ja, vi er heldigvis flere med den gaven å kunne se de som har gått bort. Og for meg har det bare vært gode opplevelser med dette. Intet ondt, bare litt slitsomt med de som ikke helt har skjønt at de er døde og skal over til åndenes rike for å få fred og ikke lenger plage jordboere i form av at de henger seg på og at en kan få hodepine av dem osv. Og de som var mindre hyggelige blir jo ikke mer hyggelige selv om de dør, i alle fall ikke før de går over dit de skal og får mer kunnskap om hva som skjer og hvem de egentlig er. Sånn tenker jeg i alle fall.
Antall ord: 134
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Spookykid
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 16
Startet: 19 Apr 2013 20:20
10
Kjønn (valgfri): Mann
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 7 ganger
Kjønn:

Re: Min mann er ingen gammel dame

Innlegg av Spookykid »

Nei, de beholder nok personligheten sin ja. Den andre siden ja, hva nå det er. Kan jo være en slags annen dimensjon, eller jeg som ateist, tror vel egentlig at når man er død, så er man vel egentlig egentlig død. Men en sjel kan vi jo likevel ha. Uten at det er den religiøse sjelen som våkner opp på dommens dag og får dommen, eller havner i himmelen eller i helvete. Er heller et avtrykk, en energi, som kan bli igjen om noen har satt spor etter seg på denne jorden tror jeg. Så da dør de vel ikke bare heller, eller en del av dem blir igjen . Med onkelen min så var det nok at han hadde en del ugjort, han blei jo tross alt ikke 60 år engang. Han døde det året han ville ha fylt 58 år faktisk. Det er faktisk 11 år siden han døde nå. Men liker å tro at han følger med på oss, både vi andre som blei igjen, nevøer og nieser, og ikke minst barna sine og enka hans. Han har nok oversikten. Tror han viste seg for meg fordi han visste at jeg var mottakelig. Ja, det er jo bare fint å føle at de som sto deg nær ikke er helt borte likevel :)
Antall ord: 227
Spookykid

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Spookykid
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 16
Startet: 19 Apr 2013 20:20
10
Kjønn (valgfri): Mann
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 7 ganger
Kjønn:

Re: Min mann er ingen gammel dame

Innlegg av Spookykid »

Er jo greit å dele her, her er det jo noen som faktisk tror på deg ! Ikke så lett med de som ikke er åpne, og kun tror på noe om de ser det. Nå ville sikkert de blitt skremt om de virkelig så et gjenferd, ånd eller hva man velger å kalle det.. Ikke godt å vite hvordan de reagerte, kanskje de hadde fått sånn sjokk at det faktisk gikk galt..
Antall ord: 71
Spookykid

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Min mann er ingen gammel dame

Innlegg av Terra »

Ja, vi er heldige som har dette forumet. :)
Vi er jo en del "paragærninger" her samlet, og mange av oss har opplevd en del paranormalt. Og for oss har det på en måte blitt noe naturlig og normalt. Men for utenforstående er det helt unormalt og merkelig... og ja, jeg tror nok mange frykter det som ikke så lett lar seg forklare på vanlig vis. Det er mer mellom himmel og jord...
Antall ord: 75
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Spookykid
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 16
Startet: 19 Apr 2013 20:20
10
Kjønn (valgfri): Mann
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 7 ganger
Kjønn:

Re: Min mann er ingen gammel dame

Innlegg av Spookykid »

Er vel noen som har opplevd saker og ting som fortrenger eller har glemt det og, tenker jeg. Kanskje de opplevde noe når de var så liten at de umulig kan huske det.. Men tror uansett at det er bedre å akseptere at man har opplevd noe, bruker ikke å skje uten en grunn. Er ofte noe vi skal finne ut og må oppleve for å få en større forståelse over det som er utenfor det normale.
Antall ord: 77
Spookykid

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

Re: Min mann er ingen gammel dame

Innlegg av Asbjørn »

Personlig hadde jeg endel opplevelser jeg ikke kunne akseptere at jeg hadde,
for jeg kunne ikke forklare de med kjent fysikk og fysiske lover.
Så de tingene jeg opplevde gjorde at jeg trodde jeg fantaserte, da kunne det gå an liksom.
Ikke at jeg hadde "Usynlige venner" - som jeg merket meg, men heller at jeg "visste ting" jeg umulig kunne vite.
Så jeg bortforklarte alt - uten unntak med "tilfeldigheter", at jeg underbevisst hadde fåt vite ting, og dermed...
osv.
Noen ting KAN forklares på den måten også, men på langt nær alt.
Som radio/tv og data tekniker, og som vitenskaps"nerd" - kom jeg også etterhvert borti kvanteteori, og kvantemekanikk, og plutselig oppdaget jeg noe viktig:
Kvantemekanikken KAN IKKE FORKLARES med kjente vitenskapelige fysiske metoder !
Faktum er at kvantemekanikken går stikk i strid med kjente fysiske fakta!
Og allikevel, fysikken vi kjenner har byggestener fra kvantemekanikken ! HALLO LIKSOM...
Jeg oppdaget at tid ikke eksisterer i vår fysiske forstand ,
Einstein selv bortforklarte saker med " a spooky reaction on a distance" {link}.
Tid og avstand eksisterer ikke på kvantenivå, alt skjer i "samme nå" ..

Denne nye kunnskapen fikk meg til å tenke på at "tenk om disse kvantefysiske reglene også gjelder for det åndelige " ?
Og plutselig - så var det mange umulige saker som faktisk kunne stemme likevel, ikke etter fysikkens lover, men etter kvantefysikkens lover !
( Jada, jeg har masa om dette temaet før, om du søker finner du sikkert flere tilsvarende kommentarer fra meg ;) )
For meg ble det iallfall en helt ny situasjon - Tilfeldigheter ble "tilfeldigheter" - altså ikke i det heletatt, men hendelser som gjerne var styrt av noe utenfor oss ( som Engler, Hjelpere, vårt eget høyere selv, osv ).
Tankeoverføring over store distanser - ja, nå fullt mulig. Vi ser det oftest somregel mellom Mor og Barn.
Healing, Frekvenser, energier som ikke kan måles med fysiske metoder,
spøkelser, ånder osv, jo, plutselig ER det mulig at det kan være slik likevel.
Idag er jeg ikke lengre i tvil, jeg er skråsikker på at dette er realiteter !
Derfor har jeg også gått til den eldste kjente trosretning, Sjamanismen, og funnet meg et "hjem" der.
Ikke har vi moralske "du skal... du skal IKKE..." osv, men vi skal følge samvittigheten, følge det hjertet sier om ting. Skjønne at ting du gjør får følger, er det da rett å gjøre det ? Mot andre ? mot deg selv ?
Igjen er det hjertets svake stemme som forteller om ...
Mange av dagens kapitalkåte rike mennesker har mistet denne forbindelsen til sitt eget hjerte, og
bryr seg overhodet ikke om det er noen som lider så den rike kan få mer penger på kistebunnen.
( Hvorfor egentlig ? etter ca max 100 år, så forlater man livet, uten å kunne ta med seg ei eneste krone, eller gram gull..)
Hjertet og medfølelse med de i din nærhet er viktigst, vi kan ikke hjelpe hele verden, vi er ikke rike nok.
VI må hjelpe oss selv, og våre egne først, og når de har det bra, så... kan vi hjelpe andre - om vi har overskudd.
Alt kan ikke måles i kroner og øre.
Heller ikke det åndelige.
Jesus selv kastet ut kjøpmenn, og pengevekslere fra tempelet ... Om Jesus levde slik historene forteller, da.
Moralen er dog der..

Sporet visst litt av her, - sikkert en av dere som trenger å lese dette, enten ikveld, i morgen, eller om 25 år ;)

A
Antall ord: 582

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links