Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Paranormale / uvanlige hendelserSchæfer hund

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Lizzay
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 15
Startet: 24 Jan 2010 19:03
14
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 2 ganger

Schæfer hund

Innlegg av Lizzay »

Hei. Jeg har gått og tenkt på det i mange år nå. Jeg overnattet hos ei venninne og en natt våknet jeg plutselig og så rundt i soverommet. Venninna mi sov, og jeg så en slags hund som satt ved siden av sengen hennes. Det så ut som en schæfer hund. Jeg så bare svart figur, og at den stirret på meg. Jeg så på den kanskje rundt 5-10 sekunder før jeg sovnet. Jeg var ikke redd eller fikk ubehagelig følelse. Neste morgen fortalte jeg det til henne og spurte om hun hadde en sånn hund før. Hun og familien hadde aldri en sæhæfer, men golden retriever. Jeg tenkte ikke noe mer på det den dagen.

Det har gått mange år nå og jeg tenker fortsatt på den hunden jeg så den natten. Tror dere det betydde noe? Det var rundt 8-10 år siden nå, om det har noe å si.
Antall ord: 162

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

Re: Schæfer hund

Innlegg av Asbjørn »

Lizzay skrev: 29 Apr 2020 13:40 Hei. Jeg har gått og tenkt på det i mange år nå. Jeg overnattet hos ei venninne og en natt våknet jeg plutselig og så rundt i soverommet. Venninna mi sov, og jeg så en slags hund som satt ved siden av sengen hennes. Det så ut som en schæfer hund. Jeg så bare svart figur, og at den stirret på meg. Jeg så på den kanskje rundt 5-10 sekunder før jeg sovnet. Jeg var ikke redd eller fikk ubehagelig følelse. Neste morgen fortalte jeg det til henne og spurte om hun hadde en sånn hund før. Hun og familien hadde aldri en sæhæfer, men golden retriever. Jeg tenkte ikke noe mer på det den dagen.

Det har gått mange år nå og jeg tenker fortsatt på den hunden jeg så den natten. Tror dere det betydde noe? Det var rundt 8-10 år siden nå, om det har noe å si.
Det er to alternativer såvidt jeg ser,
enten var det sjela til hunden de hadde mistet,
eller
så var det et kraftdyr.
Siden du ikke ble redd, så er det nok noe slikt.
A
Antall ord: 204

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Schæfer hund

Innlegg av Terra »

Hei, du så en svart Schäferhund. Det finnes en rase som heter Belgisk fårehund. Den svarte varianten heter groenendael.
Så da lurer jeg på om de kan ha hatt en Belgisk fårehund, groenendael?
Siden de sa nei til en Schäferhund. (Selv om denne finnes i både en svart og en hvit variant i tillegg til den vi vanligvis ser så vidt jeg har forstått).

Ville bare nevne det i tillegg til det Asbjørn sier her. For jeg tror som ham her jeg også.

Og som du kanskje vet så besøker våre døde dyr oss og passer litt på oss og sånn når de har gått over til det åndelige etter dette livet. Det er et bånd der som kalles kjærlighet. :heart:

Jeg hadde to katter som var svarte og begge er døde nå. Når jeg ser en svart katt (som ikke er den jeg har nå som lever i beste velgående) så vet jeg at det er en av mine kjære gutter. Men siden begge var svarte vet jeg ikke hvem av dem det er alltid, men noen ganger føler jeg at ja, nå er det ham og nå er det han andre. Kun masse kjærlige tanker og gode følelser der.
Antall ord: 222
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Lizzay
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 15
Startet: 24 Jan 2010 19:03
14
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 2 ganger

Re: Schæfer hund

Innlegg av Lizzay »

Godt mulig at det kan være belgisk fårehund. Søkte på nett etter den, den liknet veldig på hunden jeg så. Skal spørre venninna mi om de har hatt en sånn. Må bare si at jeg har lite peilinger på hunderaser, vet bare om noen få.

Hvordan vet man om det er kraftdyr?

Jeg vokste opp med katter hele livet, og vet at avdøde kjæledyr kommer og besøker oss<3
Antall ord: 77

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

Re: Schæfer hund

Innlegg av Asbjørn »

Kraftdyr, er dyr med egenskaper du skal lære av,
Ulven f.ex er både flokkdyr, men og kjent som "ensomme ulver".
Selv om den er et rovdyr i den fysiske verden, er det andre egenskaper den vil lære deg, som kraftdyr.
Å vite om det er et kraftdyr, er ikke enkelt når det er andres kraftdyr, men er det ditt eget, vil du merke at det dyret dukker påfallende opp i drømmer, og når du spør i drømme, vil det kunne svare.
Dersom det viser alle sider til deg, - altså går i en liten sirkel, så er det sagt at det er et tegn på at det er ditt kraftdyr når du spør først.

A
Antall ord: 127

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Lizzay
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 15
Startet: 24 Jan 2010 19:03
14
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 2 ganger

Re: Schæfer hund

Innlegg av Lizzay »

Jeg har ikke sett noe mer til den siden, kun den ene gangen. Kanskje var det hennes kraftdyr. Er det mulig å se andres kraftdyr? Hun har også fortalt at det foregår noe i kjelleren hos dem, det kommer lyder, hva det er vet jeg ikke. faren hennes har hørt hundeskritt flere ganger. De har ikke hund nå som jeg vet om.

Jeg skal spørre om mitt kraftdyr vil vise seg for meg når jeg sover. Håper bare det ikke tar lang tid før jeg finner det ut.
Antall ord: 93

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

Re: Schæfer hund

Innlegg av Asbjørn »

Spør pent om du får lov å drømme om kraftdyret ditt ( du kan ha flere), og kraftdyr er hos deg til du har lært det du skal, så går de videre.
Husk og å be om at du faktisk husker drømmen.
Be gjerne om at du våkner av drømmen, og ha papir og blyant(penn) klar på nattbordet, så du kan skrive ned med det samme ! IKKE vent til neste morgen, da er det glemt.

A
Antall ord: 82

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Lizzay
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 15
Startet: 24 Jan 2010 19:03
14
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 2 ganger

Re: Schæfer hund

Innlegg av Lizzay »

Jeg gjorde som du sa, og det rare er at jeg våknet og sov flere ganger i natt, noe som er uvanlig. Jeg så ikke kraftdyret mitt, så jeg må nok gjøre det igjen flere ganger til jeg får møte kraftdyret.
Antall ord: 45

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

Re: Schæfer hund

Innlegg av Asbjørn »

Siden du våknet flere ganger, husker du noe av det du drømte før du våknet ?

A
Antall ord: 20

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Lizzay
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 15
Startet: 24 Jan 2010 19:03
14
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 2 ganger

Re: Schæfer hund

Innlegg av Lizzay »

Nei. Drømte ingenting i natt.
Antall ord: 6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Schæfer hund

Innlegg av Terra »

Lizzay skrev: 30 Apr 2020 18:34 Nei. Drømte ingenting i natt.
Lizzay, håper du forteller oss hvordan det går med kraftdyret ditt. Kjempespennende og gøy tema! :-)
Antall ord: 31
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Lizzay
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 15
Startet: 24 Jan 2010 19:03
14
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 2 ganger

Re: Schæfer hund

Innlegg av Lizzay »

Det skal jeg gjøre, når jeg har drømt om det 😃
Antall ord: 13

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links